Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 28 apr 2024, 04:11 Idrissi had in iets van 60 wedstrijden bij Groningen 12 doelpunten gemaakt. Dat is verre van een bewezen aankoop... Dat is ook juist mijn punt.
Je kan wel makkelijk achteraf praten "we moeten een type Karlsson/Idrissi" scouten, maar beide deden het niet spectaculair bij hun vorige clubs. Sahraoui kan je niet met Idrissi vergelijken, die heeft gewoon 7 goals en 8 assists gegeven in 29 wedstrijden. Dat is ook wel te zien aan de prijs die Heerenveen voor Sahraoui hanteert en voor welke prijs Idrissi verkocht werd aan ons.

Ik pleit niet voor Owusu overigens, maar ik zie de meerwaarde van Olij niet terwijl je een prima keeper hebt en een grote belofte die er bijna klaar voor lijkt te zijn. Olij gaat je ook gewoon 5-8 miljoen kosten, Ryan is (qua transfersom) gratis.
Jij lijkt het wat te simplificeren. 12 goals in 60 wedstrijden (ook een stuk als invaller) is best goed voor een talentvolle buitenspeler bij Groningen hè… belangrijkste nog, betaalbaar!

Als jij alleen spelers wilt scouten met 30-50+ eredivisie goals (of welk arbitrair nummer dan ook) kan AZ dat niet meer betalen. :wink: :lol: Dat is juist de essentie van scouten en de nodige timing/daadkracht.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 28 apr 2024, 06:18Dat is juist de essentie van scouten en de nodige timing/daadkracht.
En backs moet kunnen verdedigen, het lijkt erop dat AZ daar al vaak de plank heeft misgeslagen, een hoge uitzondering daargelaten.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 28 apr 2024, 04:11 Sahraoui kan je niet met Idrissi vergelijken, die heeft gewoon 7 goals en 8 assists gegeven in 29 wedstrijden. Dat is ook wel te zien aan de prijs die Heerenveen voor Sahraoui hanteert en voor welke prijs Idrissi verkocht werd aan ons.
Prima toch. Dan staat hij er meteen. Precies wat we nodig hebben. Voor kwaliteit mag ook wel een keertje geschoven worden door Max Netto.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3314
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SjaakTrekhaak schreef: 28 apr 2024, 07:01 Prima toch. Dan staat hij er meteen. Precies wat we nodig hebben. Voor kwaliteit mag ook wel een keertje geschoven worden door Max Netto.
Kijk, that's the talking.
Huiberts kan zich niet weer zo'n xxx seizoen permitteren want er is al genoeg status van hem afgegaan.
Hij zal nu iets moeten neerzetten. Geheid dat hij komende zomer, hoger in gaat zetten.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1375
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Doe Sahraoui kan kiezen uit 10 clubs waar hij > 1,5m per jaar gaat verdienen. Maar die komt vast naar AZ voor 5 ton en wat bitterballen
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DonnyDelano schreef: 28 apr 2024, 09:38 Doe Sahraoui kan kiezen uit 10 clubs waar hij > 1,5m per jaar gaat verdienen. Maar die komt vast naar AZ voor 5 ton en wat bitterballen
Met andere woorden, daar is AZ te laat. Net als bij Veerman, Van de Ven en ga zo maar door. Niet eens een fout van Max want de balans is heel dun.

Haal je bijvoorbeeld een van Bommel nu praktisch gratis op of over 2 jaar voor een paar miljoen als hij bij Excelsior slaagt? Idrissi was de perfecte timing qua ervaring, contract duur, carrière pad en prijs.

Wat AZ nodig heeft is tenminste drie a vier goede aankopen om het team te stabiliseren/te laten groeien. Dan heb je een warm bad voor Goes, Addai, Kwakman, Smit etc om bij aan te haken ipv hen nu lukraak in het diepe te gooien. Een Olij op goal en een degelijke rechtsback die kan verdedigen a la De Rooij (vandaag te scouten) helpt ook al. Dan nog een spits, vleugel en nummer 10 en de zon schijnt weer wat meer….
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 28 apr 2024, 06:18 Jij lijkt het wat te simplificeren. 12 goals in 60 wedstrijden (ook een stuk als invaller) is best goed voor een talentvolle buitenspeler bij Groningen hè… belangrijkste nog, betaalbaar!

Als jij alleen spelers wilt scouten met 30-50+ eredivisie goals (of welk arbitrair nummer dan ook) kan AZ dat niet meer betalen. :wink: :lol: Dat is juist de essentie van scouten en de nodige timing/daadkracht.
12 goals in 60 wedstrijden in de Eredivisie is niet bewezen. Dat is wat je eerst betoogde. Anders kan je Sadiq ook aanwijzen als bewezen, maar daar heb je juist commentaar op.

Je doet heel wijs, maar zegt in principe gewoon dat AZ goede spelers moet kopen... Nogal wiedes.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3314
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 28 apr 2024, 09:52 Haal je bijvoorbeeld een van Bommel nu praktisch gratis op of over 2 jaar voor een paar miljoen als hij bij Excelsior slaagt?
Zie je hem wel slagen bij Exelsior??
Dan zal van Brederode ook wel slagen bij Almere.
Ik hoop toch echt dat nu Huiberts eens echt komt met versterkingen die er ook direct kunnen staan, want ik zie het gewoon niet gebeuren dat die jongen hier slaagt.; het is toch wekelijks nagenoeg niets om daar enig potentie in te kunnen zien? Het zegt alles hoe diep AZ gezonken is, dat zo'n speler wekelijks hier de kans krijgt aan te blijven modderen.
Hoe verschrikkelijk moet het zijn voor Pavlidis om tussen de Bommels, Mijnantjes en de Sadiqs te spelen. Het is een bijzondere prestatie van die jongen dat hij er zoveel in het netje legt met dat geprul om hem heen!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 28 apr 2024, 19:23 Zie je hem wel slagen bij Exelsior??
Dan zal van Brederode ook wel slagen bij Almere.
Ik hoop toch echt dat nu Huiberts eens echt komt met versterkingen die er ook direct kunnen staan, want ik zie het gewoon niet gebeuren dat die jongen hier slaagt.; het is toch wekelijks nagenoeg niets om daar enig potentie in te kunnen zien? Het zegt alles hoe diep AZ gezonken is, dat zo'n speler wekelijks hier de kans krijgt aan te blijven modderen.
Hoe verschrikkelijk moet het zijn voor Pavlidis om tussen de Bommels, Mijnantjes en de Sadiqs te spelen. Het is een bijzondere prestatie van die jongen dat hij er zoveel in het netje legt met dat geprul om hem heen!
Je kan ook overdrijven……..Als je écht heel diep gezonken bent wordt je geen 4e. Ik weet het: met kutvoetbal, maar toch……Niet té dramatisch worden…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

salmonyappi schreef: 29 apr 2024, 07:23 Je kan ook overdrijven……..Als je écht heel diep gezonken bent wordt je geen 4e. Ik weet het: met kutvoetbal, maar toch……Niet té dramatisch worden…….
inderdaad. Je kan ook overdrijven. Iedere club in Nederland, buiten de grote twee, doet een moord voor plaats vier, zelfs Ajakkes. Dat de selectie te zwak is voor en mooi voetbal en een top drie klassering is duidelijk. De frustratie zit 'm in de de kans op CL dit seizoen en ook de verwachting daarop. Had ik ook. Maar dat viel vies tegen. Jansen was niks en de selectie is ook erg mager. Maar ondanks dat toch gewoon vierde. Ik ben blij. Nu een top nummer 10 en 6, links voor, spits en ( als Bazoer vertrekt) linksbenige CV halen. Ryan uiteraard verlengen. En gaan voor de hoofdprijs. Simpel😉
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 29 apr 2024, 07:23wordt je geen 4e.
Even op je grammatica blijven letten yappi. :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 29 apr 2024, 08:18 Even op je grammatica blijven letten yappi. :wink:
Je hebt gelijk……..excuses.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Ik snap de frustraties bij een aantal hier wel, maar wellicht zijn de verwachtingen wel te hoog?
Een derde plek had gekund dit seizoen. Zelfs met deze matige selectie. Best vreemd vind ik.
Het kan theoretisch nog, maar zie dat niet gebeuren.

Twijfels over Martens heb ik wel. Tegen Feyenoord dacht ik heel even dat het lek boven was. Maar dat was van korte duur.
Ze kunnen het dus wel, maar dat hebben ze absoluut te weinig laten zien en daar is Martens hoofdverantwoordelijk voor.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 29 apr 2024, 09:29 Ze kunnen het dus wel, maar dat hebben ze absoluut te weinig laten zien en daar is Martens hoofdverantwoordelijk voor.
Dat is bij ieder AZ team eigenlijk zo (misschien uitgezonderd dat onder Slot), AZ kan door op de tenen te lopen goed voetbal spelen, ook tegen topteams. Maar dat vergt zoveel, dat het niet week-in-week-uit op te brengen is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

differentcook schreef: 29 apr 2024, 09:31 Dat is bij ieder AZ team eigenlijk zo (misschien uitgezonderd dat onder Slot), AZ kan door op de tenen te lopen goed voetbal spelen, ook tegen topteams. Maar dat vergt zoveel, dat het niet week-in-week-uit op te brengen is.
Dat zou wel moeten.
Week in week uit.
Paar keer per seizoen is wel erg karig.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 29 apr 2024, 10:20 Dat zou wel moeten.
Week in week uit.
Paar keer per seizoen is wel erg karig.
Als je een topselectie hebt dan zou dat kunnen. Maar AZ heeft niet het budget daarvoor, dus dan kan het alleen zo. Wel realistisch blijven in wat je verwacht, hé (ook al overperformed AZ vrij vaak). Niemand kan constant boven het eigen vermogen uitstijgen.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6663
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 29 apr 2024, 10:26 Als je een topselectie hebt dan zou dat kunnen. Maar AZ heeft niet het budget daarvoor, dus dan kan het alleen zo. Wel realistisch blijven in wat je verwacht, hé (ook al overperformed AZ vrij vaak). Niemand kan constant boven het eigen vermogen uitstijgen.
AZ heeft een meer dan uitstekend budget. Alleen is het bijzonder slecht besteed de laatste 2 jaar. Totaal visieloze willekeurige aankopen gedaan, al dan niet in samenspraak met een trainer die niets van tactiek begreep. Miljoentje of 33 uitgegeven, dat is meer dan Twente, Utrecht, Go Ahead, NEC en Sparta bij elkaar in die 2 jaar. Dan mag je best wat meer verwachten hoor dan wat er vertoond is, in zo goed als alle toppers zijn we er keihard afgegaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 29 apr 2024, 10:41 AZ heeft een meer dan uitstekend budget. Alleen is het bijzonder slecht besteed de laatste 2 jaar. Totaal visieloze willekeurige aankopen gedaan, al dan niet in samenspraak met een trainer die niets van tactiek begreep. Miljoentje of 33 uitgegeven, dat is meer dan Twente, Utrecht, Go Ahead, NEC en Sparta bij elkaar in die 2 jaar. Dan mag je best wat meer verwachten hoor dan wat er vertoond is, in zo goed als alle toppers zijn we er keihard afgegaan.
Ja, de laatste seizoenen is er niet goed met het budget omgesprongen, dat ben ik met je eens. Maar dan moet je de kritiek richten op zwakke schakel(s) (qua scouting/aankoop) Huiberts en co dat ze niet voor een betere selectie hebben gezorgd en geen onrealistische verwachtingen hebben van de selectie. Afgelopen winter was dan weer wel vrij goed vind ik, met Belic en Zeefuik.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6663
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 29 apr 2024, 10:43 Ja, de laatste seizoenen is er niet goed met het budget omgesprongen, dat ben ik met je eens. Maar dan moet je de kritiek richten op zwakke schakel(s) Huiberts en co dat ze niet voor een betere selectie hebben gezorgd en geen onrealistische verwachtingen hebben van de selectie.
Het kan ook allebei.

Ik vind de aankopen van Huiberts ondermaats. Maar tegelijkertijd is de selectie van AZ absoluut niet minder dan die van Twente. Alleen weet de trainer/staff er daar wel meer uit te halen met vaste spelpatronen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12734
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 29 apr 2024, 10:46 Het kan ook allebei.

Ik vind de aankopen van Huiberts ondermaats. Maar tegelijkertijd is de selectie van AZ absoluut niet minder dan die van Twente. Alleen weet de trainer/staff er daar wel meer uit te halen met vaste spelpatronen.
Ben benieuwd naar de wedstrijd komend weekend
we can come an end
Plaats reactie