Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2024, 15:00 Sadiq trekt zijn bloedvorm door en heeft het voetgolf toernooi gewonnen!

Daar kun je niet meer omheen zondag.
Als hierbij ook raak-de-kaas-master Yuki in competitie was, dan is dat een prestatie van formaat!
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1274
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Kan iemand mij vertellen wat voor rol Sadiq zondag eigenlijk had, ik zag hem overal lopen, zelfs op 10, een rol die Mijnans zichzelf volgend seizoen ziet invullen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 01 mei 2024, 06:48 Kan iemand mij vertellen wat voor rol Sadiq zondag eigenlijk had, ik zag hem overal lopen, zelfs op 10, een rol die Mijnans zichzelf volgend seizoen ziet invullen.
Het leek alsof Mijnans, Dani en Sadiq behoorlijk van positie aan het wisselen waren. Vaak komt dat omdat AZ druk zet in een 442 met Pavlidis en deWit als spitsen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1274
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

SimonPoulsen schreef: 01 mei 2024, 07:34 Het leek alsof Mijnans, Dani en Sadiq behoorlijk van positie aan het wisselen waren. Vaak komt dat omdat AZ druk zet in een 442 met Pavlidis en deWit als spitsen.
Dat idee had ik ook, toch stiekem richting 442? Ik ben benieuwd vandaag, zou mij niet verbazen als Sadiq het weer goed doet.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Rjansen17 schreef: 05 mei 2024, 07:11 Dat idee had ik ook, toch stiekem richting 442? Ik ben benieuwd vandaag, zou mij niet verbazen als Sadiq het weer goed doet.
Hij deed het niet slecht maar net als vorige week in Nijmegen lijkt hij als de wedstrijd in een gevorderd stadium is steeds flegmatieker en laconieker te gaan spelen. Misschien gebeurt dat naarmate hij meer moe wordt. Vandaag werd hij er dan ook voor het einde uitgehaald.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9238
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De vraag is of hij nou echt zoveel laat zien dat je hier volgend seizoen op kan bouwen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2024, 22:57 De vraag is of hij nou echt zoveel laat zien dat je hier volgend seizoen op kan bouwen.
Dat geldt voor veel van onze spelers ;-)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2024, 22:57 De vraag is of hij nou echt zoveel laat zien dat je hier volgend seizoen op kan bouwen.
Ik zie het nog niet echt, was even 'hot' met zijn invalbeurt waar hij meteen het verschil maakte.
Waarna je weer die verhalen kreeg dat hij nu pas helemaal fit is.
Volgende week scoort Bommel de winnende... en warempel gaat Huiberts nog twijfelen of hij nog iets op de vleugels moet doen.
Mag toch hopen dat Max zijn plannen al klaar heeft met wat er moet gebeuren met dit sombere elftal, waar met name de zwakke punten dit seizoen gelegen hebben.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Het is geen buitenspeler. Doet mij denken aan Albert Gudmundsson. Sadiq heeft duidelijk kwaliteiten. Schot, koppen, dieptepass en snelheid eerste meters. Op 10 dus beter dan op rechts. Maar zijn technische bagage is twijfelachtig. Maar ja, dat zoekt AZ blijkbaar niet op 10 😉
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 09 mei 2024, 10:45 Ik zie het nog niet echt, was even 'hot' met zijn invalbeurt waar hij meteen het verschil maakte.
Waarna je weer die verhalen kreeg dat hij nu pas helemaal fit is.
Volgende week scoort Bommel de winnende... en warempel gaat Huiberts nog twijfelen of hij nog iets op de vleugels moet doen.
Mag toch hopen dat Max zijn plannen al klaar heeft met wat er moet gebeuren met dit sombere elftal, waar met name de zwakke punten dit seizoen gelegen hebben.
Duurde pas bijna 30 Eredivisie wedstrijden voordat Sadiq een impact had.

Poku moet je lekker een jaar verhuren, Balletjebrederode verkopen, Lahdo (geen idee wat er met hem is) eventueel voor op de bank samen met Van Bommel... met andere woorden 1-2 top buitenspelers zijn noodzaak voor dit AZ. Ik zie Sadiq elf niet als onbetwiste basis speler.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9238
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 09 mei 2024, 10:45 Ik zie het nog niet echt, was even 'hot' met zijn invalbeurt waar hij meteen het verschil maakte.
Waarna je weer die verhalen kreeg dat hij nu pas helemaal fit is.
Volgende week scoort Bommel de winnende... en warempel gaat Huiberts nog twijfelen of hij nog iets op de vleugels moet doen.
Mag toch hopen dat Max zijn plannen al klaar heeft met wat er moet gebeuren met dit sombere elftal, waar met name de zwakke punten dit seizoen gelegen hebben.
Ik heb inderdaad vooral veel verhalen gehoord. Zo ook bij het NHD bijvoorbeeld. bij AZalerts waren ze toch wat kritischer.
Juist de factoren die ik altijd benoem werden nu door het NHD aangehaald alsof het een heel positief iets is, daar werd bevestigd dat Sadiq niet alleen van Nordsjaelland en Right to Dream komt, maar ook nog eens aldaar inderdaad met o.a. Kudus gespeeld heeft. Beide spelers zijn alleen wel jonger en een stuk verder in hun loopbaan.

Ook een Ibrahim Osman die nu bij Nordsjaelland vertrekt voor zo´n 19 miljoen naar Brighton heeft toch een iets ander traject afgelegd. Bij Ghana en Nordsjaelland zagen ze in ieder geval niet in Sadiq wat ze in die andere jongens wel zagen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2024, 14:49 Ik heb inderdaad vooral veel verhalen gehoord. Zo ook bij het NHD bijvoorbeeld. bij AZalerts waren ze toch wat kritischer.
Juist de factoren die ik altijd benoem werden nu door het NHD aangehaald alsof het een heel positief iets is, daar werd bevestigd dat Sadiq niet alleen van Nordsjaelland en Right to Dream komt, maar ook nog eens aldaar inderdaad met o.a. Kudus gespeeld heeft. Beide spelers zijn alleen wel jonger en een stuk verder in hun loopbaan.

Ook een Ibrahim Osman die nu bij Nordsjaelland vertrekt voor zo´n 19 miljoen naar Brighton heeft toch een iets ander traject afgelegd. Bij Ghana en Nordsjaelland zagen ze in ieder geval niet in Sadiq wat ze in die andere jongens wel zagen.
Bij sommige van die gasten van azalerts krijg het idee dat ze nooit voetbal kijken. Geen touw aan vast te knopen soms.

Ik zie wel positieve dingen bij Sadiq wat ik bij anderen niet zie. VanBommel, Brederode, Mijnans en eerder Odgaard zijn zo bizar voorspelbaar, er gebeurt zelden wat. Sadiq is wel iemand die heel de tijd bezig is, daar scheelt het nogal eens aan bij AZ. Lahdo heeft dat ook meer. Je moet het geluk zoeken om het te vinden. Tegen NEC een goede bal door het midden op Pavlidis waar die rommelgoal van De Wit uit komt, tegen Twente een goede actie en schot waar je een rebound forceert. En ook regelmatig betrokken bij uitbraken waar hij voor diepgang zorgt. Nog 2 mooie tests tegen Utrecht en Eagles om de lijn door te trekken. Natuurlijk lukt niet alles, maar AZ heeft wel heel erg behoefte aan zon type speler. Die saaie eenheidsworsten zonder passeeractie, schot of diepgang die alleen maar de bal rondschuiven, hebben we al genoeg.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9238
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2024, 15:20 Bij sommige van die gasten van azalerts krijg het idee dat ze nooit voetbal kijken. Geen touw aan vast te knopen soms.
Dat idee heb ik dan weer bij die gasten van het NHD :lol:
Die praten echt over voetbal en AZ als mensen die anderen hebben horen praten over voetbal en/of AZ en graag lekker meelullen.
Die van AZalerts geven af en toe wel aan dat ze bijvoorbeeld gewoon een wedstrijd niet geweest zijn ofzo. Maarja ze zijn ook niet heel veel meer 'bevoegd' om over voetbal te praten dan wij :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2024, 15:42 Dat idee heb ik dan weer bij die gasten van het NHD :lol:
Die praten echt over voetbal en AZ als mensen die anderen hebben horen praten over voetbal en/of AZ en graag lekker meelullen.
Die van AZalerts geven af en toe wel aan dat ze bijvoorbeeld gewoon een wedstrijd niet geweest zijn ofzo. Maarja ze zijn ook niet heel veel meer 'bevoegd' om over voetbal te praten dan wij :wink:
Die gasten van het NHD zijn vooral een beetje saai zonder uitgesproken mening. Daar hebben we op het forum geen last van :lol: . Eeuwig zonde dat vanGalen is gestopt met die podcast destijds bij VI. De jongens van Kaaskijkers op youtube doen ook een leuke poging om iets op te zetten, verdienen wel wat meer (kaas)kijkers.

Oja het Sadiq topic. Ik heb dus echt wel het gevoel dat het erin zit bij die jongen. Een (beslissende) goal in de komende wedstrijden zou zon jongen z'n vertrouwen en status een flinke boost kunnen geven. Met inderdaad als risico dat Huiberts het allemaal toch weer gezegend vind en het volgend jaar onverhoopt weer tegenvalt. Maar je zou toch zeggen dat Sadiq en lahdo op rechts gezamenlijk wel aan de 20goals/assists moeten kunnen komen. Als ze allemaal niet weer een half seizoen totaal uit beeld raken om vage redenen
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9238
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2024, 15:56 Die gasten van het NHD zijn vooral een beetje saai zonder uitgesproken mening. Daar hebben we op het forum geen last van :lol: . Eeuwig zonde dat vanGalen is gestopt met die podcast destijds bij VI. De jongens van Kaaskijkers op youtube doen ook een leuke poging om iets op te zetten, verdienen wel wat meer (kaas)kijkers.

Oja het Sadiq topic. Ik heb dus echt wel het gevoel dat het erin zit bij die jongen. Een (beslissende) goal in de komende wedstrijden zou zon jongen z'n vertrouwen en status een flinke boost kunnen geven. Met inderdaad als risico dat Huiberts het allemaal toch weer gezegend vind en het volgend jaar onverhoopt weer tegenvalt. Maar je zou toch zeggen dat Sadiq en lahdo op rechts gezamenlijk wel aan de 20goals/assists moeten kunnen komen. Als ze allemaal niet weer een half seizoen totaal uit beeld raken om vage redenen
Ik ben vooral benieuwd waar het bij Sadiq dan nu eigenlijk werkelijk aan ligt. Er zijn diverse balletjes opgegooid met diverse bronnen. fitheid, mentale gesteldheid, kracht etc. Maar waar zou het nu echt liggen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2024, 16:20 Ik ben vooral benieuwd waar het bij Sadiq dan nu eigenlijk werkelijk aan ligt. Er zijn diverse balletjes opgegooid met diverse bronnen. fitheid, mentale gesteldheid, kracht etc. Maar waar zou het nu echt liggen?
Grappig dat je kwaliteit niet in je lijstje opneemt. Lijkt mij het meest waarschijnlijk namelijk.
Ik zie toch regelmatig, als ik hem zie spelen dan, ballen van zijn voet af schieten en acties die totaal niet lukken.

Daarentegen heb ik nog weinig gezien waar ik blij van word.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 447
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 10 mei 2024, 03:24 Grappig dat je kwaliteit niet in je lijstje opneemt. Lijkt mij het meest waarschijnlijk namelijk.
Ik zie toch regelmatig, als ik hem zie spelen dan, ballen van zijn voet af schieten en acties die totaal niet lukken.

Daarentegen heb ik nog weinig gezien waar ik blij van word.
Exact wat ik ook zie. Helaas.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 10 mei 2024, 03:24 Grappig dat je kwaliteit niet in je lijstje opneemt. Lijkt mij het meest waarschijnlijk namelijk.
Ik zie toch regelmatig, als ik hem zie spelen dan, ballen van zijn voet af schieten en acties die totaal niet lukken.

Daarentegen heb ik nog weinig gezien waar ik blij van word.
Ik zie het grappig genoeg wel. Heb in die laatste 3 potjes al meerdere malen hele knappe aannames gezien. Lekkere knal in zn poten waar 1 goal en 1 rebound goal uit vallen. En met regelmaat zorgt hij voor diepgang waar het al jaren aan schort bij ons. En bovenal iemand met veel inzet en loopvermogen.

En ja ook soms onbegrijpelijke struikelpartijen, en soms wat blind voor de goal. Maar ik blijf erbij. Wij hebben enorm behoefte aan dit type speler. Onvoorspelbaar en altijd bezig. We kijken al jaren naar buitenspelers en 10s die zodra ze een tegenstander zien, de bal terugspelen. Daar wordt ik schijtziek van. Acties die je niet inzet, kunnen ook niet mislukken. Of hij uiteindelijk de man voor volgend seizoen moet worden, zal hij moeten bewijzen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, ik zie ook wel goede kwaliteit in zijn acties.
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 447
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SimonPoulsen schreef: 10 mei 2024, 10:35 Lekkere knal in zn poten waar 1 goal en 1 rebound goal uit vallen. En met regelmaat zorgt hij voor diepgang waar het al jaren aan schort bij ons. En bovenal iemand met veel inzet en loopvermogen.

En ja ook soms onbegrijpelijke struikelpartijen, en soms wat blind voor de goal. Maar ik blijf erbij. Wij hebben enorm behoefte aan dit type speler. Onvoorspelbaar en altijd bezig. We kijken al jaren naar buitenspelers en 10s die zodra ze een tegenstander zien, de bal terugspelen. Daar wordt ik schijtziek van. Acties die je niet inzet, kunnen ook niet mislukken. Of hij uiteindelijk de man voor volgend seizoen moet worden, zal hij moeten bewijzen.
Ik zie ook wel dat hij het probeert; alleen nog niet de indicatoren voor de kwaliteit die Max (hopenlijk) nastreeft voor volgend jaar. Hij heeft inderdaad een bijzondere knal (Ruben en Odgaard ook) en kan blijkbaar het beste koppen van de selectie. Maar ik hoop toch echt niet dat deze jongen volgend jaar basis staat.
Plaats reactie