Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde

De Rode Baron schreef: 02 apr 2024, 11:23 "Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie".
Toch niet zo'n slimmerd als ik had gedacht.
Dat had jij toch moeten doorzien met jouw marketing kennis :lol:
Langedijk
Fanpage-junk

Kroes heeft alleen ervaring bij een middenmoter. Weet niets van concurrentiebedingen. Koopt aandelen van de concurrent terwijl hij nog in dienst is. Handelt met voorkennis. Op basis waarvan was deze man de perfecte AD van een beursgenoteerde onderneming? Het is een complete nobody.

Die engnek Van Praag zal ook wel weer een dubieuze rol gespeeld hebben. Alleen al vanwege hem zal Eenhoorn daar nooit heen willen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

“Driessen weet wel wie de club momenteel het beste kan bellen: Michael Kinsbergen. Kinsbergen was al tussen 2012 en 2015 algemeen directeur bij ajax en werkt momenteel als operationeel directeur bij AZ.

"ajax moet Kinsbergen echt bellen. Hij zit er op te wachten. Het botert alleen niet zo tussen hem en RvC-voorzitter Van Praag, dus zal hij over zijn eigen schaduw heen moeten stappen om hem te bellen."”
- Bron

Ik denk dat ze bij AZ wel weer even genezen zijn van contact met Amsterdam.
Langedijk
Fanpage-junk

SjaakTrekhaak schreef: 02 apr 2024, 12:42 “Driessen weet wel wie de club momenteel het beste kan bellen: Michael Kinsbergen. Kinsbergen was al tussen 2012 en 2015 algemeen directeur bij ajax en werkt momenteel als operationeel directeur bij AZ.

"ajax moet Kinsbergen echt bellen. Hij zit er op te wachten. Het botert alleen niet zo tussen hem en RvC-voorzitter Van Praag, dus zal hij over zijn eigen schaduw heen moeten stappen om hem te bellen."”
- Bron

Ik denk dat ze bij AZ wel weer even genezen zijn van contact met Amsterdam.
Kinsbergen is toch allang niet meer in dienst bij AZ?
Bertje
Reservespeler

Opmerkelijk, want sinds 1 december 2022 was Kroes directielid bij concurrent AZ. Op het moment dat hij daar in dienst trad, bezat hij dus een forse pluk aandelen in ajax en ook tijdens zijn dienstverband bij AZ bleef hij bijkopen. Dat is volgens de statuten van AZ verboden en reden voor ontslag. De club verbiedt bestuurders van AZ om direct of indirect als aandeelhouder verbonden te zijn aan een andere Nederlandse of buitenlandse betaalvoetbalorganisatie.

Wat een sukkel. 😂
Bertje
Reservespeler

Langedijk schreef: 02 apr 2024, 13:55 Kinsbergen is toch allang niet meer in dienst bij AZ?
Per 1 november 2020 al uit dienst.
Driessen lult maar weer eens wat.
SimonPoulsen
Co

Bertje schreef: 02 apr 2024, 13:57 Opmerkelijk, want sinds 1 december 2022 was Kroes directielid bij concurrent AZ. Op het moment dat hij daar in dienst trad, bezat hij dus een forse pluk aandelen in ajax en ook tijdens zijn dienstverband bij AZ bleef hij bijkopen. Dat is volgens de statuten van AZ verboden en reden voor ontslag. De club verbiedt bestuurders van AZ om direct of indirect als aandeelhouder verbonden te zijn aan een andere Nederlandse of buitenlandse betaalvoetbalorganisatie.

Wat een sukkel. 😂
Kunnen we daar nog een rechtzaakje van maken?

Kunnen we er misschien eens een winnen
palaver
Ben-Sider

SimonPoulsen schreef: 02 apr 2024, 14:36 Kunnen we daar nog een rechtzaakje van maken?

Kunnen we er misschien eens een winnen
Volledig salaris invorderen?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Mooi dat hij zichzelf heeft verdedigd in het ajax verhaal door duidelijk te maken dat hij in zijn tijd bij AZ in ieder geval de regels heeft overtreden. Wist niet dat het in onze statuten stond, maar het zou altijd al een integriteitsvraagstukje op hebben kunnen leveren... aandelen in de concurrent.

Voor het aandelen ´met voorkennis´ bij ajax kopen vind ik het verhaal wat lastiger, dan moet je er dus vanuit gaan dat Kroes wist dat zijn aanstelling de aandelenprijs zou doen stijgen... Dat even los van de letter van de wet- en regelgeving natuurlijk, maar meer ingegeven door de redelijkheid en bilijkheid.

En dan te bedenken dat dit de beoogd nieuwe AD was.... :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 16:24 Mooi dat hij zichzelf heeft verdedigd in het ajax verhaal door duidelijk te maken dat hij in zijn tijd bij AZ in ieder geval de regels heeft overtreden. Wist niet dat het in onze statuten stond, maar het zou altijd al een integriteitsvraagstukje op hebben kunnen leveren... aandelen in de concurrent.
Het is ook gewoon slecht dat dit niet gechecked is bij hem door AZ. Ze wisten NB van zijn ajax-sympathiën en dat hij bezig is in de aandelen ...

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 16:24 Voor het aandelen ´met voorkennis´ bij ajax kopen vind ik het verhaal wat lastiger, dan moet je er dus vanuit gaan dat Kroes wist dat zijn aanstelling de aandelenprijs zou doen stijgen... Dat even los van de letter van de wet- en regelgeving natuurlijk, maar meer ingegeven door de redelijkheid en bilijkheid.
Redelijk en billijkheid zijn hier niet relevant (en subjectief). Handelen in aandelen met voorkennis is altijd verboden/strafbaar, ongeacht of het achteraf wat blijkt op te leveren of niet.
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

Vervolgens krijgt Van Praag de vraag hoe het kan dat dit niet in de onboarding van Kroes naar voren is gekomen. "Zo'n onboarding is er natuurlijk best en er wordt dan heel veel met hem besproken. Ook in de afgelopen tijd zijn er veel contacten geweest, maar dat moesten we stiekem doen vanwege AZ", zegt Van Praag.
Foei, niet netjes. Het zal Roberts gelaat rood doen op lopen :P
Langedijk
Fanpage-junk

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 16:24 dan moet je er dus vanuit gaan dat Kroes wist dat zijn aanstelling de aandelenprijs zou doen stijgen
Misschien waren het wel put opties :wink:
SimonPoulsen
Co

Overigens is het niet erg wenselijk dit voor AZ.

Iedere kandidaat om Eenhoorn op te volgen bij AZ zal automatisch ook een topkandidaat bij ajax zijn.
De Rode Baron
Goalscorer

SimonPoulsen schreef: 02 apr 2024, 17:26 Overigens is het niet erg wenselijk dit voor AZ.

Iedere kandidaat om Eenhoorn op te volgen bij AZ zal automatisch ook een topkandidaat bij ajax zijn.
Weet ik niet, je moet maar in zo'n wespennest willen werken. Geld ook voor een trainer.
Denk dat de meeste toch niet meer zo staan te springen als voorheen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

differentcook schreef: 02 apr 2024, 16:35 Het is ook gewoon slecht dat dit niet gechecked is bij hem door AZ. Ze wisten NB van zijn ajax-sympathiën en dat hij bezig is in de aandelen ...

Redelijk en billijkheid zijn hier niet relevant (en subjectief). Handelen in aandelen met voorkennis is altijd verboden/strafbaar, ongeacht of het achteraf wat blijkt op te leveren of niet.
Ja leuk dat tweede, maar de juridische vraag is hier: of je eigen aantreden in een organisatie nou echt als handelen met voorkennis kan worden beschouwd. Althans dat gaat hij/heeft hij nu voorgelegd aan de AFM.

Oh en waar staat eigenlijk dat de redelijkheid en billijkheid in dit gedeelte van het privaatrecht niet van toepassing zouden zijn? Dat waren ze bijvoorbeeld wel bij zijn concurrentiebeding (Nog even los van of het een strafbaar feit oplevert).

Dat hij gekocht heeft staat immers vast. Maar ook lijkt het tijdsverloop relevant voor die vraag in dit geval. Echter zijn verweer beantwoord een tweede door de NOS bijvoorbeeld nog niet gestelde vraag (maar door RTL dus wel): Was dat handelen eigenlijk niet strijdig met zijn rol toen hij bij AZ zat?
Blijkens de statuten is het antwoord daarop veel onverkorter: ja.

Ondertussen blijkt ook dat er met Kroes dus al mogelijk langer onderhandeld werd én dat hij ook gesproken heeft tijdens zijn periode van non-concurrentie: wie had dat nou gedacht?(wij, allemaal).
SimonPoulsen
Co

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 17:37 Blijkens de statuten is het antwoord daarop veel onverkorter: ja.

Ondertussen blijkt ook dat er met Kroes dus al mogelijk langer onderhandeld werd én dat hij ook gesproken heeft tijdens zijn periode van non-concurrentie: wie had dat nou gedacht?(wij, allemaal).
Is een publiek geheim dat je normaal gesproken niet hard kunt maken.

Maar nu vanPraag het openbaar heeft toegegeven, tja. Dan kun je niet anders dan samen met het aandelen verhaal er een zaak van te maken.
AlkmaarForever
Reservespeler

DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Zeeman als directeur Topsport (vervanger Kroes) en die van Overdijk als AD misschien?
Waarvoor ze beiden in beeld zouden zijn kan ik mij anders niet goed voorstellen, zeker niet als het andersom zou moeten zijn.
AZSander
Seizoenkaarthouder

AZSander schreef: 12 feb 2024, 16:07 Ik hoop oprecht niet dat dit intern opgelost gaat worden. Begrijp me niet verkeerd; ik heb best wel vertrouwen in het 'algehele AZ-beleid', maar net als bij het 1e elftal; soms moet je gewoon een externe topper halen voor een frisse wind.

Een frisse wind die wat mij betreft wel Merijn Zeeman mag heten. Alkmaarder, al jaren op absoluut top-niveau preseterend met Jubmo-Visma én in de wielersport weten ze daadwerkelijk wat 'topsport-mentaliteit' is. Daar moet je fysiek écht werk leveren. Dat mag ook wel bij AZ geïmplementeerd worden.
Antti quote zichzelf wel eens toch?

Hebben ze toch geluisterd... :lol:
Compete to complete
vriend
Basisspeler

Ik heb in een ander topic al opgemerkt dat het onwaarschijnlijk is dat Kroes uit financieel gewin heeft gehandeld. Zelfs als de aandelenkoers van ajax verdubbeld zou zijn was de winst voor Koers nog altijd zakgeld geweest. Zeker als je dit vergelijkt met zijn salaris en zijn privé vermogen.
Laatst gewijzigd door vriend op 02 apr 2024, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie