Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wermegrieder schreef: 19 mar 2024, 21:19 Wordt je m.i. niet significant zwakker van
Is dit het ambitieniveau tegenwoordig?
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wermegrieder schreef: 19 mar 2024, 21:19 Kijkende naar wat er waarschijnlijk weggaat (yuki, de wit), zou ik kiezen voor Arno Verschueren (contract tot juli 2025) en deyo Zeefuik (broer van Lequincio) als alternatieven ophalen. Wordt je m.i. niet significant zwakker van, en voor op 10 heb je nog Mijnans, en in de toekomst Kees Smit. Op rechtsback kun je dan Kasius of Esteves verhuren en laten rijpen.

Goedkope opties, en Zeefuik lijkt me ook qua salaris nog net aan haalbaar. Ik denk ook allebei jongens die wel naar AZ willen komen.

Links centraal mogelijk een echte topper halen, een speler zoals Trauner (ervaren maar nog niet versleten, relatief betaalbaar), en je kunt echt wel 3de worden!
Paar dingen:
- Alles met Arno (Verschueren of Vermeulen) liever niet bij AZ. Van zijn statistieken (buiten doelpunten om) word ik niet bepaald blij.
- Zeefuik speelt niet eens de meeste wedstrijden in de 2. Bundesliga. Ook bij Hellas en Blackburn was het geen succes.
- Ik begrijp dat beide jongens wel naar AZ willen komen. Dat zou ik ook willen als ik wisselspeler was in de 2. Bundesliga of bij Sparta speelde.
- Ik zou graag willen dat dit een tussenjaar is en dat we sterker worden.
- We hebben een linksbuiten nodig
- Esteves is gehuurd. We kunnen geen huurspelers verhuren.
- Een topper halen op links centraal zou fijn zijn. Iemand zoals Trauner. Maar we kunnen ook iemand halen zoals Hancko. En dan als Pavlidis weggaan iemand zoals Pavlidis of Luuk de Jong. Als Dani de Wit weggaat kunnen we dan iemand zoals Xavi Simons halen, en dan kunnen we echt wel mee doen om het kampioenschap!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 20 mar 2024, 16:17
- Esteves is gehuurd. We kunnen geen huurspelers verhuren.
Met een optie tot koop. En dan kun je hem wel verhuren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 20 mar 2024, 17:27 Met een optie tot koop. En dan kun je hem wel verhuren.
Ja inderdaad, Langedijk. Als je een speler koopt, dan kan je hem inderdaad verhuren. Heel scherp van jou.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb het idee dat dit seizoen meer dan eerder forummers AZ spelers willen verhuren
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Rechtsback: Fridriksson, 22 jaar, A-international van Ijsland komt bij BK Häcken vandaan (misschien krijgt hij Sadiq aan het voetballen?). Hij heeft daar een contract dat in december afloopt.
https://www.youtube.com/watch?v=TDRpORfQBN0&t=44s

Linker centrale verdediger: Nicolas Valentini groot Argentijns talent met een eu-paspoort. linksbenig en heeft een aflopend contract in december
https://www.youtube.com/watch?v=UIY1l1UN0t8

CAM: Marchwinski 22 jaar en schippert tussen u-21 en A-selectie polen, heeft ook een aflopend contract in 2025.
https://www.youtube.com/watch?v=zL5XR6ll3Yg

Qua spitsen is het lastig. Je kan het over de boeg gooien om een situatie te crëeeren zoals we die eerder hadden onder van Gaal veel jeudige toppers.
Door Vanat (Dynamo Kiev, https://www.youtube.com/watch?v=BfDHuoGSSMA) of Pizarro (colo-colo, https://www.youtube.com/watch?v=HsdP3QNk5nQ&t=242s) te halen. Voor de spits ontstaat dan een concurrentie strijd tussen Poku, Meerdink, Zeefuik en een van de eerder twee genoemde.

Je zou ook in kunnen zetten op Zeefuik, Poku, Meerdink aangevuld met een Veerman (sowieso neit verkeerd om te halen), Robinet, Sierhuis. In die gevallen moet de ervaren kracht wel het risico aandurven dat hij op de bank komt.

Als linksbuiten zou ik graag Benedyczak (https://www.youtube.com/watch?v=Abp2Bgz3pis) of Nanasi (https://www.youtube.com/watch?v=_lp_fc_CAWY) zien komen.

Qua keepers vind ik het ook lastig. Nu zou ik gewoon gokken op Owusu-Oduro aangevuld met eventueel Karl Hein of Viljami Sinisalo. Ik denk dat Goes achterin de leiding kan nemen zoals Ryan dat doet en Rome-Jayden snel aan het niveau gaat komen dat nodig is. De twee benoemde keepers spelen in Engeland en hebben respectievelijk A-interlands gespeeld voor Estland (Hein, daadwerkelijk eerste keeper) en Finland (in 2023).
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hoewel dit overall aardige namen zijn, zijn het veelal jonge talentvolle spelers. Gezien de hoeveelheid talent die er rondloopt bij AZ, is het eigenlijk interessanter om te kijken welke ervaren spelers je zou kunnen halen die het niveau omhoog kunnen trekken. Inderdaad niet gemakkelijk, want (zoals je al aangeeft) er is een risico voor deze spelers dat ze op de bank terecht kunnen komen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lees ik nu Henk Veerman?


Keeper is geen issue altijd Ryan verlengen

RB - Paul Joly van Auxerre zou een goede optie zijn voor de rechtsback. Stond ook al op de lijst van Feyenoord.

CV - AZ was eerder in de markt voor centrale verdediger Hjalmar Ekdal maar ging naar Burnley in de premier League. Komt niet aan de bak daar, desondanks wel altijd bij de Zweedse selectie.

Mid - Emil Breivik is op de weg terug bij Molde van een beenbreuk. Speelde daarvoor ijzersterk.

Buitenkant - Nanasi (de vraag is hoe haalbaar) natuurlijk de droomkandidaat
Aravena speelt ook nog steeds in zuid amerika, maar dat is meer een dure gok

Spits blijft de key positie.
Zon Alexander Lind raakt al weken geen knikker meer
Sierhuis ontwikkelt zich goed, maar daar blijf je toch je twijfels over hebben
Parrot had een leuke periode
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 26 mar 2024, 12:23 Lees ik nu Henk Veerman?


Keeper is geen issue altijd Ryan verlengen

RB - Paul Joly van Auxerre zou een goede optie zijn voor de rechtsback. Stond ook al op de lijst van Feyenoord.

CV - AZ was eerder in de markt voor centrale verdediger Hjalmar Ekdal maar ging naar Burnley in de premier League. Komt niet aan de bak daar, desondanks wel altijd bij de Zweedse selectie.

Mid - Emil Breivik is op de weg terug bij Molde van een beenbreuk. Speelde daarvoor ijzersterk.

Buitenkant - Nanasi (de vraag is hoe haalbaar) natuurlijk de droomkandidaat
Aravena speelt ook nog steeds in zuid amerika, maar dat is meer een dure gok

Spits blijft de key positie.
Zon Alexander Lind raakt al weken geen knikker meer
Sierhuis ontwikkelt zich goed, maar daar blijf je toch je twijfels over hebben
Parrot had een leuke periode
Henk Veerman moet je in een van Wolswinkel context zien (toen Ugalde nog in Twente speelde). Een bewezen spits die je dan lekker op de bank hebt terwijl de talentvolle spitsen het gaan oppakken. Andere suggesties zie ik niet haalbaar zeg Batshuayi die zou dan in de basis komen. Robinet zou bijvoorbeeld ook kunnen in die rol (al denk ik niet dat hij dat wil). Wat ik zeg als je een talentvolle spits wil dan moet je denk ik inzetten op Vanat van Dynmo Kiev. Dat is ook een bewezen doelpuntenmaker.

Ik denk dat Ekdal duurder is dan Nicolas Valentini en hij is rechtsbenig. Een beetje Zuid-Amerikaans passie zou ons ook niet minder maken.

Zou je op het middenveld dan niet liever een Skov willen halen die loopt uit zijn contract en heeft minder speeltijd bij Hoffenheim (tegelijk weer wat ervaring op het middenveld).

Met de linksbuitens ben ik het eens en ik denk dat als je Aravena je haalt je dan voor een Chileense package deal moet gaan en dan in plaats van Vanat, Damian Pizarro moet halen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 26 mar 2024, 13:02 Henk Veerman moet je in een van Wolswinkel context zien (toen Ugalde nog in Twente speelde). Een bewezen spits die je dan lekker op de bank hebt terwijl de talentvolle spitsen het gaan oppakken. Andere suggesties zie ik niet haalbaar zeg Batshuayi die zou dan in de basis komen. Robinet zou bijvoorbeeld ook kunnen in die rol (al denk ik niet dat hij dat wil). Wat ik zeg als je een talentvolle spits wil dan moet je denk ik inzetten op Vanat van Dynmo Kiev. Dat is ook een bewezen doelpuntenmaker.

Ik denk dat Ekdal duurder is dan Nicolas Valentini en hij is rechtsbenig. Een beetje Zuid-Amerikaans passie zou ons ook niet minder maken.

Zou je op het middenveld dan niet liever een Skov willen halen die loopt uit zijn contract en heeft minder speeltijd bij Hoffenheim (tegelijk weer wat ervaring op het middenveld).

Met de linksbuitens ben ik het eens en ik denk dat als je Aravena je haalt je dan voor een Chileense package deal moet gaan en dan in plaats van Vanat, Damian Pizarro moet halen.
Zeefuik is prima in de breekijzer rol, Veerman vind ik echt een vreemde suggestie. Verder zitten er zeker interessante namen tussen. Lastig om iedereen echt te volgen. Lukt me vaak alleen een beetje bij de Scandinavische competities. Maar als paal boven water blijft staan dat Huiberts doelpunten moet binnen hengelen.
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Henk Veerman…. Heftig avondje gehad? Nog even en Michiel Kramer komt voorbij…
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DeTorenburch schreef: 26 mar 2024, 13:02 Henk Veerman moet je in een van Wolswinkel context zien (toen Ugalde nog in Twente speelde). Een bewezen spits die je dan lekker op de bank hebt terwijl de talentvolle spitsen het gaan oppakken. Andere suggesties zie ik niet haalbaar zeg Batshuayi die zou dan in de basis komen. Robinet zou bijvoorbeeld ook kunnen in die rol (al denk ik niet dat hij dat wil). Wat ik zeg als je een talentvolle spits wil dan moet je denk ik inzetten op Vanat van Dynmo Kiev. Dat is ook een bewezen doelpuntenmaker.

Ik denk dat Ekdal duurder is dan Nicolas Valentini en hij is rechtsbenig. Een beetje Zuid-Amerikaans passie zou ons ook niet minder maken.

Zou je op het middenveld dan niet liever een Skov willen halen die loopt uit zijn contract en heeft minder speeltijd bij Hoffenheim (tegelijk weer wat ervaring op het middenveld).

Met de linksbuitens ben ik het eens en ik denk dat als je Aravena je haalt je dan voor een Chileense package deal moet gaan en dan in plaats van Vanat, Damian Pizarro moet halen.
Henk Veerman in een van Wolfswinkel context....
Ik weet dat we zuur zijn dat we die tweede ooit gemist hebben maarehh.... dat zijn toch werelden van verschil hoor.. Van Wolfswinkel die ooit nog Oranje heeft aangetikt en naast Ugalde Twente op late leeftijd nog enigzins in Europa wist te schieten of Henk Veerman die van geluk mag spreken dat de Keuken Kampioen Divisie bestaat.
Robinet is ook weer zo'n opportunistisch onzin idee.


Ekdal, Valentini, Pizarro, Aravena, Nanasi, dat zijn dan weer hele andere namen. Of ze haalbaar zijn moet dan maar blijken, maar daar spreekt in ieder geval wat meer ambitie uit.

Ik opper toch Kvistgaarden nog eens, die is anders dan Lind daadwerkelijk nog het presteren hetzij dat hij nu assists aan het geven is meer dan dat hij scoort, maar bij de nationale jeugdploeg proberen ze hem ook om te vormen tot linksbuiten (drie keer raden wat wij nog missen).

Meer in de talentencategorie: het broertje van Hojlund heeft een heel behoorlijk Youth League seizoen gespeeld, ik heb het idee dat AZ ook wat meer op dat niveau aan het scouten is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Lind heeft in februari nog z'n contract verlengd tot 2028. Dan betaal je dus wel gelijk de hoofdprijs voor een jongen van 19 die <met alle respect> bij Silkeborg vandaan komt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 28 mar 2024, 08:32 Lind heeft in februari nog z'n contract verlengd tot 2028. Dan betaal je dus wel gelijk de hoofdprijs voor een jongen van 19 die <met alle respect> bij Silkeborg vandaan komt.
Lind is 21. Maar wat vooral opvalt is dat hij na een sterke start al maanden geen goal meer heeft gemaakt. Ik meen ook gelezen te hebben dat de AZ interesse daarom niet meer actueel was. Maar goed ook.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 28 mar 2024, 08:32 Lind heeft in februari nog z'n contract verlengd tot 2028. Dan betaal je dus wel gelijk de hoofdprijs voor een jongen van 19 die <met alle respect> bij Silkeborg vandaan komt.
Ik was dan ook niet positief over hem :wink:
Kvistgaarden ligt vast tot 2027 overigens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Toch zou je in de aanval liever een ervaren speler er bij willen hebben, die de jonge gasten een beetje uitdagen. Seuntjens en Van Wolfswinkel (!) zijn in de zomer transfervrij. Beiden zouden echt wel wat toe kunnen voegen, mocht Pavlidis inderdaad vertrekken. Een Zahavi is wellicht ook nog interessant. Die kent de competitie en wilt misschien nog wel een jaartje afbouwen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Thierno Ballo

https://www.transfermarkt.nl/thierno-ba ... ler/406608
https://www.youtube.com/watch?v=Jb8JQY7VJ_U

Lijkt me een Goede vervanger voor De Wit.
Speelt uitermate goed dit seizoen bij Wolfsburger en is vrij efficiënt 10 goals en 4 assists in 21 wedstrijden.
Is een tegenpool van De Wit is fysiek is hij ook wel oke maar moet het meer hebben van zijn techniek en verdelen van het spel.
Kan zo wel met het linker als het rechterbeen prima uit te voeten, en is ook wel vrij snel.
een nadeel is wel zijn lengte(1,72m).
contract loopt nog 2 seizoenen door(2024 maar heeft optie tot nog een seizoen dus 2025) zal daardoor niet heel duur moeten zijn 3/3,5 miljoen.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Waarom niet Driouech kopen als linksbuiten van Excelsior. Heeft zich bewezen in de Eredivisie. Staat nu in belangstelling om in de toekomst bij Oranje te spelen. Is nu nog "goedkoop" op te halen bij Excelsior.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... maker.html
Laatst gewijzigd door RoycosoepieAZ op 29 mar 2024, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Elmpie. schreef: 29 mar 2024, 11:49 Thierno Ballo

https://www.transfermarkt.nl/thierno-ba ... ler/406608
https://www.youtube.com/watch?v=Jb8JQY7VJ_U

Lijkt me een Goede vervanger voor De Wit.
Speelt uitermate goed dit seizoen bij Wolfsburger en is vrij efficiënt 10 goals en 4 assists in 21 wedstrijden.
Is een tegenpool van De Wit is fysiek is hij ook wel oke maar moet het meer hebben van zijn techniek en verdelen van het spel.
Kan zo wel met het linker als het rechterbeen prima uit te voeten, en is ook wel vrij snel.
een nadeel is wel zijn lengte(1,72m).
contract loopt nog 2 seizoenen door(2024 maar heeft optie tot nog een seizoen dus 2025) zal daardoor niet heel duur moeten zijn 3/3,5 miljoen.
Ik dacht dat Belic als vervanger was gehaald voor De Wit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

RoycosoepieAZ schreef: 29 mar 2024, 19:26 Ik dacht dat Belic als vervanger was gehaald voor De Wit.
Natuurlijk niet. Belic is toch geen nummer 10
Plaats reactie