Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2024, 19:52 Het antwoord is dus letterlijk: jawel dat is het wel.
Maar ik ken dit forum inmiddels wel een beetje, feiten zijn moeilijk.
Ik vind de bron - een publicatie in de Volkskrant door een emeritus Hoogleraar die 'morele overtredingen turft die in de media zijn gekomen' niet alleszeggend.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 18 mar 2024, 05:46 Ik vind de bron - een publicatie in de Volkskrant door een emeritus Hoogleraar die 'morele overtredingen turft die in de media zijn gekomen' niet alleszeggend.
En als je absolute aantallen gaat tellen is de grootte van je partij natuurlijk wel enigszins van belang.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 mar 2024, 22:11 Niet dat ik het met Differentcook eens ben, maar dit is ook weer lekker eraan voorbijgepraat: VVD voert al jaren de lijstjes aan met belangenverstrengeling en wanbestuur. Recentelijk toch ook nog uit arrogantie een paar staatsrechtelijke faux pas begaan.

Het zal wel. Het meest ongeloofwaardige aan die hele BBB, NSC en PVV op dit moment vind ik dat ze van trappen tegen de VVD uberhaupt zijn overgegaan op praten met de VVD over een kabinet voor het pluche.
Als je met afstand de meeste bewindspersonen levert, of in ieder geval hebt geleverd, dan heb je ook te maken met de meeste missstanden. Daar moet je als partij meteen afscheid van nemen.

Je ziet dat soort misstanden ook vaak voorkomen bij partijen die in korte tijd heel groot worden. Daar zitten vaak ook dubieuze personen.

Je laatste punt deel ik trouwens niet. Ze praten met de VVD omdat ze de zaken anders willen doen, niet voor het pluche. Als PVV, NSC en BBB iets willen dan hebben ze de VVD wel nodig realistisch gezien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2024, 10:59 Als je met afstand de meeste bewindspersonen levert, of in ieder geval hebt geleverd, dan heb je ook te maken met de meeste missstanden. Daar moet je als partij meteen afscheid van nemen.

Je ziet dat soort misstanden ook vaak voorkomen bij partijen die in korte tijd heel groot worden. Daar zitten vaak ook dubieuze personen.

Je laatste punt deel ik trouwens niet. Ze praten met de VVD omdat ze de zaken anders willen doen, niet voor het pluche. Als PVV, NSC en BBB iets willen dan hebben ze de VVD wel nodig realistisch gezien.
Ik denk dat de VVD bovenmatig scoort qua belangenverstrengeling e.d. door de (liberale, materialistische en YOLO) cultuur van de partij en haar leden.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 07:49 En als je absolute aantallen gaat tellen is de grootte van je partij natuurlijk wel enigszins van belang.
Dat was ook het verweer van de VVD, las ik. Maar er zit natuurlijk nog wel ruimte in de kwalificatie: 'morele casussen in de media' wel wat vatbaar voor persoonlijke opvattingen.

Maar ik ben het gerust eens met het feit dat de VVD politici in de afgelopen tien jaar vaak in de media kwamen met schandaaltjes. Ik zie tegelijkertijd niet in dat een VVD politicus heel anders zou opereren dan een CDA politicus.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2024, 19:52 Maar ik ken dit forum inmiddels wel een beetje, feiten zijn moeilijk.
Hier heb ik nog een lijstje met feiten. https://www.parlement.com/id/vjrke3l9bt ... n_opspraak
Bij de meest recente gevallen van kamerleden staat geen enkele VVD-er...
:wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 mar 2024, 17:56 Hier heb ik nog een lijstje met feiten. https://www.parlement.com/id/vjrke3l9bt ... n_opspraak
Bij de meest recente gevallen van kamerleden staat geen enkele VVD-er...
:wink:
Dat zijn meldingen over kamerleden, daar beperkt de VVD zich niet toe.
Sterker nog volgens mij is AZ 4 Life een VVD'er en die verzet zich niet eens tegen die notie: wel geeft hij precies zoals ik opmerkte aan dat de VVD veel bestuurders levert én dus een hoger aantal aan misstappen kan maken.

Daarnaast staan op het lijstje dat jij hier aanvoert een aantal kwesties die nogal dubieus zijn. Zoals gezegd is de 'aanklacht' tegen Gijs van Dijk gesneuveld en waren de kwesties Gundogan en Arib toch echt niet zo uitgekristalliseert als je zou denken, daar is verder ook geen rechter aan te pas gekomen. Dat laat onverlet dat de FvD natuurlijk ook binnen en buiten de kamer vol zit met mensen die misstappen begaan. Maar je moet niet vergeten dat het gros van de (oudere) FvD'ers weer ooit een VVD dekbedje had toen er nog geen verdere partijen bestonden op rechts. Nou zitten daar ook wel weer een paar bijzondere gevallen tussen.

Maar de FvD is dan weer het voorbeeld dat je als kleine fractie zonder bestuurders óók best wat misstappen kan begaan. Dat doet niets af aan de trackrecord van de VVD.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2024, 10:59 Je laatste punt deel ik trouwens niet. Ze praten met de VVD omdat ze de zaken anders willen doen, niet voor het pluche. Als PVV, NSC en BBB iets willen dan hebben ze de VVD wel nodig realistisch gezien.
Dat ze bij de VVD niet geloven in ideologie snap ik wel althans daar was Rutte altijd heel helder over. Maar de PVV trapte keihard tegen Rutte én de VVD als gezichten van het establishment dat ze wilden ontzetten, waarbij Wilders recordhouder moties van wantrouwen en afkeuring in de parlementaire geschiedenis is volgens mij(citeer mij er niet op, misschien was Boer Koekoek er ook wel kampioen in :wink: ). de BBB gaat er hard in op de anti-stikstof toer wat inmiddels leid tot 'schizofrene' bewindsleden.

Dat de VVD best bereid is om weer helemaal naar rechts te draaien om op het pluche te zitten wil niet zeggen dat ze de afgelopen 12 jaar daar al zaten én dat ze de bouwers zijn van de puinhopen waarvan de PVV/NSC/BBB hen electoraal hebben beschuldigt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 18:02 Dat zijn meldingen over kamerleden, daar beperkt de VVD zich niet toe.
[..]
Daarnaast staan op het lijstje dat jij hier aanvoert een aantal kwesties die nogal dubieus zijn.
Zeker. Maar dat maakt ieder lijstje redelijk dubieus.
Zeker als je kijkt naar een moeilijk meetbaar begrip als moraliteit.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 mar 2024, 18:06 Zeker. Maar dat maakt ieder lijstje redelijk dubieus.
Zeker als je kijkt naar een moeilijk meetbaar begrip als moraliteit.
Overtredingen die vervolgd zijn door het OM, vastgesteld door een rechter of die daadwerkelijk door een onafhankelijke commissie zijn vastgesteld vind ik toch al van wat meer inhoud getuigen dan een interne afvaardiging van een partijraad (die wordt teruggefloten) met tegengestelde belangen of een onderzoek naar een voorganger op het moment dat je zelf op een baantje aast (lees: kamervoorzitter onderzoekt kamervoorzitter die aan de kant geschoven is).

Ik vind dat niet zo moeilijk, maar het verbaast mij niets dat hoe rechtser je bent, hoe rekbaarder moraliteit wordt. Het verschil tussen links en rechts is dan een beetje het verschil tussen de teugels te streng aan trekken en de teugels teveel laten vieren (waar de teugels in dit geval de moraal en het recht zijn).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 18 mar 2024, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 18:25 Overtredingen die vervolgd zijn door een rechter
Rechter vervolgen niets in Nederland.
Ik vind dat niet zo moeilijk, maar het verbaast mij niets dat hoe rechtser je bent, hoe rekbaarder moraliteit wordt.
Tja, ik denk dat je op basis van 1-2-3 dubieuze lijstjes deze lijn niet kunt trekken. Maar ik snap dat media als RTL Nieuws oid deze kop graag willen brengen

ah, kijk...die verdomde rechtse CDA-ers toch!
Afbeelding
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 mar 2024, 18:40 Rechter vervolgen niets in Nederland.



Tja, ik denk dat je op basis van 1-2-3 dubieuze lijstjes deze lijn niet kunt trekken. Maar ik snap dat media als RTL Nieuws oid deze kop graag willen brengen

ah, kijk...die verdomde rechtse CDA-ers toch!
Afbeelding
Ja lekker scherp :roll: correctie: het OM vervolgt, de rechter oordeelt.

Je noemt het dubieuze lijstjes wat natuurlijk hilarisch is aangezien het om échte zaken gaat die gebeurd zijn en waar op welke wijze dan ook sancties op volgden. Maar goed: dubieus lijstje dus [-X
Fantastisch: ze staan tweede, nu gaan ze helemaal vrijuit. man man man, wat wring je, je in bochten om recht(s) te praten wat krom is. Het lijstje uit 2022 geeft nog altijd het beeld dat ik zelf al schetste waarbij ik CDA en FvD ook gewoon noem als voorbeelden, hetzij dat CDA dit keer 'won'.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 18:58 Je noemt het dubieuze lijstjes wat natuurlijk hilarisch is aangezien het om échte zaken gaat die gebeurd zijn en waar op welke wijze dan ook sancties op volgden.
Heb je mijn eerdere reactie wel goed gelezen?
Fantastisch: ze staan tweede, nu gaan ze helemaal vrijuit. man man man, wat wring je, je in bochten om recht(s) te praten wat krom is.
Het onderschrijft eerder mijn opmerking dat het volgens mijn gevoel niet zo politiek gekleurd is zoals jij het wil maken.
That's all.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 mar 2024, 19:05 Heb je mijn eerdere reactie wel goed gelezen?



Het onderschrijft eerder mijn opmerking dat het volgens mijn gevoel niet zo politiek gekleurd is zoals jij het wil maken.
That's all.
CDA en VVD lagen de afgelopen jaren niet zo ver uit elkaar politiek gezien. Waarvan akte in hun voormalige fractieleider Wobke Hoekstra waarbij iedereen dat ook tegen hem gebruikte. En zoals gezegd is FvD grotendeels ontstaan omdat de VVD en PVV gezamenlijk niet extreem genoeg waren op bepaalde punten, waarna er een aantal riepen 'OKAY NIET ZO EXTREEM' en toen ontstond JA21.

Desalniettemin staat dat punt nog altijd. Daar zitten nog een flink aantal partijen naast in ons politieke spectrum.

Letterlijk: ze staan een keertje tweede op de lijst en opeens zal het allemaal wel niet zo gek veel schelen. Ondanks dat ze jaren op 1 stonden en nog altijd gewoon op 2 volgen. Wederom de Bayern vergelijking: opeens is Bayern 'net als de rest' omdat ze niet sinds 2010 iedere titel gepakt hebben, maar 'm in 2011-12 een keertje moesten laten schieten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 19:10 Letterlijk: ze staan een keertje tweede op de lijst en opeens zal het allemaal wel niet zo gek veel schelen. Ondanks dat ze jaren op 1 stonden en nog altijd gewoon op 2 volgen. Wederom de Bayern vergelijking: opeens is Bayern 'net als de rest' omdat ze niet sinds 2010 iedere titel gepakt hebben, maar 'm in 2011-12 een keertje moesten laten schieten.
Letterlijk: jij citeert een onderzoek uit 2019. Dus ik dacht: ik zoek een recentere uitgave.
En zoals ik zei: ik vermoed dat het niet zo politiek gekleurd is als jij wil doen lijken. That's all.
Als je dat niet eens in kunt zien...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat een domme gast die Wijnaldum. Wat een ultiem zwak weerwoord op de vragen van de journalisten over Saudi Arabië……….
“Ik woon er nu, wel in een klein wereldje, maar ik heb niets gezien van de discriminatie en de vrouwen hebben het ook best goed.”
En deze: “ Er is in elk land wel wat, in Nederland heb je de toeslagen affaire, moet je hier dan ook niet voetballen…….”

Zucht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 19 mar 2024, 22:45 En deze: “ Er is in elk land wel wat, in Nederland heb je de toeslagen affaire, moet je hier dan ook niet voetballen…….”

Zucht.
Klinkt als een argument van het type dat zo zou passen op het AZ forum ;-)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 mar 2024, 23:39 Klinkt als een argument van het type dat zo zou passen op het AZ forum ;-)
:lol: !!!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 mar 2024, 19:19 Letterlijk: jij citeert een onderzoek uit 2019. Dus ik dacht: ik zoek een recentere uitgave.
En zoals ik zei: ik vermoed dat het niet zo politiek gekleurd is als jij wil doen lijken. That's all.
Als je dat niet eens in kunt zien...
https://www.ftm.nl/artikelen/politieke- ... index-2023

Omdat ik het niet laten kan:
'VVD opnieuw op kop met meeste affaires, blijkt uit Politieke Integriteitsindex 2023'

Maar voor jou dan toch natuurlijk ook even de meer genuanceerde:
'De VVD was koploper, met veertien affaires, maar het FvD telde verreweg de meeste affaires in verhouding tot het aantal actieve politici per partij.'
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De post waarvan je wist dat ie zou komen.... :lol:
Ik ben niet heel erg onder de indruk van het artikel. Nog steeds blijft voor mij gelden dat het me verdomd lastig lijkt om volledigheid en juistheid vast te stellen.

En wat eronder ook in een reactie staat: de norm lijkt een beetje te verschuiven. En op norm-'shoppen'. Een scheldpartij vermelden we al.
Plaats reactie