Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 24 mar 2024, 20:03 Ja, maar wat moeten we nu doen? Doen alsof het nog steeds 2019/2020 is omdat we dat zo graag zouden willen of blijven hangen in teleurstelling dat het nu niet meer zo is als toen, of kijken naar hoe de situatie nu is en van daar de beste weg voorwaarts kiezen?
Beide
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

sister of mercy schreef: 24 mar 2024, 22:35 Beide
Precies, die miljoenen zijn niet verdampt waar ik over sprak. Talent is zeker aanwezig (Addai, Kwakman, Smit, Dekker, Goes, Poku, etc).
Maar ga niet enkel voor de concurrentie, talent wat zich ook nog helemaal moet bewijzen, zoals Bommel, Zeefuik, Estevas, Dantas, etc. binnen halen om met jong AZ talent te laten concurreren voor een basisplaats. Nu is het bijv. op links Bommel/Brederode/Poku en op rechts Addai/Lahdo/Poku.
Haal steviger materiaal, spelers waarvan we mogen aannemen dat die er wel direct staan (categorie Cerny, Idrissi, Groenveld koop of huur) en laat eigen kweek in hun schaduw doorgroeien. Nu is de balans helemaal zoek met spelers die er feitelijk allemaal nog niet klaar voor zijn. Dat maakt spelers niet beter, eerder slechter.
Ik zie volgend seizoen anders Max nog wel Meerdink, Zeefuik en Poku voor de spitspositie laten concurreren en een deel van de miljoenen die hij voor Pavlidis binnen haalt, weer in de organisatie, de opleiding, topfaciliteiten trainingscomplex steken, met slechts een habbekrats van het deel in een versterking op het groene veld.
Laat Huiberts, waar de laatste twee seizoenen behoorlijk wat is misgegaan onder zijn beleid door constant maar weer het zelfde trucje te willen doen onder het motto 'We kopen geen succes, we creëren het' het een beetje anders aanpakken met iets meer verantwoord financieel risico te durven nemen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik denk toch echt nu Zeefuik lang niet inzetbaar is, dat mogelijk Odgaard teruggehaald wordt. Enorm probleem nu. Als Pavlidis iets overkomt heb je alleen gelegenheidspits ( ik zie hem liever links) Poku.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Rjansen17 schreef: 30 mar 2024, 07:35 Ik denk toch echt nu Zeefuik lang niet inzetbaar is, dat mogelijk Odgaard teruggehaald wordt. Enorm probleem nu. Als Pavlidis iets overkomt heb je alleen gelegenheidspits ( ik zie hem liever links) Poku.
Poku is juist een spits, geen buitenspeler.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En Odgaard gaat ook terugkomen (verwacht ik).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 30 mar 2024, 14:19 En Odgaard gaat ook terugkomen (verwacht ik).
Koopoptie ongelicht denk je?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Rjansen17 schreef: 30 mar 2024, 07:35 Ik denk toch echt nu Zeefuik lang niet inzetbaar is, dat mogelijk Odgaard teruggehaald wordt. Enorm probleem nu. Als Pavlidis iets overkomt heb je alleen gelegenheidspits ( ik zie hem liever links) Poku.
Odgaard kan je niet terughalen nu, het is geen FIFA. Bologna zou dat overigens ook niet toestaan, laatste wedstrijden basisspeler als spits(!).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 30 mar 2024, 15:14 Odgaard kan je niet terughalen nu, het is geen FIFA. Bologna zou dat overigens ook niet toestaan, laatste wedstrijden basisspeler als spits(!).
Ik zeg niet nu meteen…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Gaat een flinke leegloop worden van de zomer met transfervrij vertrek Dani en Ryan terwijl Bazoer, Pavlidis en sugawara met 1-jarige contracten ook wel verkocht gaan worden. Dat is nog los van het doorselecteren van vaak geblesseerde spelers zoals BMI en Mees, daarnaast nog prutsers zoals Sadiq.

4de worden is meteen EL groepsfase zonder voorrondes… dat leent zich wel voor de verbouwing want 5de (Conference league) en 3 (CL) moet je volgens mij nog wat voorronden (?) doen…
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 30 mar 2024, 22:54 Gaat een flinke leegloop worden van de zomer met transfervrij vertrek Dani en Ryan terwijl Bazoer, Pavlidis en sugawara met 1-jarige contracten ook wel verkocht gaan worden. Dat is nog los van het doorselecteren van vaak geblesseerde spelers zoals BMI en Mees, daarnaast nog prutsers zoals Sadiq.

4de worden is meteen EL groepsfase zonder voorrondes… dat leent zich wel voor de verbouwing want 5de (Conference league) en 3 (CL) moet je volgens mij nog wat voorronden (?) doen…
Dan moet worden uitgekeken dat FC Twente niet wordt gepasseerd (zonder zelf gepasseerd te worden)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Decisions were made again in the summer, to sell the top players we had, so we came back into a well-known situation for the club. We had to shape a new team.

I had proven as a head coach that I was capable of doing this. So it was quite a surprise when the club decided to change manager in January of the next season. We had struggled in Europe, but we were fourth in the league when I left. We’d had one of the best starts in the club’s history, with 25 points from the first nine games. When we got to the beginning of November, we lost a few good players with injury, and a few lost their form. Of course, I wanted my team to play better, but all those things I had foreseen, having the experience from previous seasons. It didn’t have me worried.

One of the strong points of Alkmaar as a club was standing by the vision. That is what made it so strange what happened with me – it’s not like them to act this way, but probably they have their reasons. They made a decision they think is best for the club. I accepted that, we shook hands and moved on.

I have been reflecting and making sure that I have a good understanding of what happened, and what needs to be done from my end to become a better version of myself for the next job. As you well know, in the football world, things can happen fast. So I have to make sure that I stay focused and in charge of what needs to be done.
Een snipper uit een (tenenkrommende) uiteenzetting van Jansen onder andere over zijn tijd bij AZ. Inclusief zoetsappige foto's die zo in de Linda kunnen. Tissues aangeraden. Het is een doodgoeie vent. Alleen hier ook weer, het yoga/visionair gehalte schiet door het dak.

https://www.coachesvoice.com/cv/pascal- ... z-alkmaar/
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SimonPoulsen schreef: 01 apr 2024, 00:43 Een snipper uit een (tenenkrommende) uiteenzetting van Jansen onder andere over zijn tijd bij AZ. Inclusief zoetsappige foto's die zo in de Linda kunnen. Tissues aangeraden. Het is een doodgoeie vent. Alleen hier ook weer, het yoga/visionair gehalte schiet door het dak.

https://www.coachesvoice.com/cv/pascal- ... z-alkmaar/
Wat heeft dit te maken met een "yoga/visionair gehalte"?

Het visie-gedeelte gaat notabene over AZ. En de yoga kan ik al helemaal niet plaatsen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 01 apr 2024, 05:32 Wat heeft dit te maken met een "yoga/visionair gehalte"?

Het visie-gedeelte gaat notabene over AZ. En de yoga kan ik al helemaal niet plaatsen.
Omdat hij de rust zelve is en de schuld makkelijk buiten zichzelf kan plaatsen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SjaakTrekhaak schreef: 01 apr 2024, 05:32 Wat heeft dit te maken met een "yoga/visionair gehalte"?

Het visie-gedeelte gaat notabene over AZ. En de yoga kan ik al helemaal niet plaatsen.
Het verhaal leest toch weg als een stripverhaal. Altijd in controle en de rust uitstralen. Bij elke belangrijke beslissing moest hij even denken aan een quote van iemand om inspiratie uit te halen. Zorgvuldig alle positieve dingen uitgelicht en dat succes claimen en negatieve dingen indirect buiten zichzelf plaatsen. Blessures, verkochte spelers en een impulsief AZ dat afwijkt van haar visie. Deelt eigenlijk een sneer uit richting Huiberts.

Hij woont ondertussen bijna in de Amsterdam Arena, ben heel benieuwd of hij daar aan de slag gaat.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

In dat verhaal schrijft hij doodleuk dat hij niet begrijpt waarom hij is weggestuurd? Dat vind ik toch wel apart. De zakdoekjes negeert die dan compleet, evenals de hevige kritiek op het spel al enige jaren.
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 01 apr 2024, 15:47 In dat verhaal schrijft hij doodleuk dat hij niet begrijpt waarom hij is weggestuurd? Dat vind ik toch wel apart. De zakdoekjes negeert die dan compleet, evenals de hevige kritiek op het spel al enige jaren.
Achja, Pascalleke was blind genoeg om dezelfde fouten te maken week na week (qua wissels, vasthouden aan belaalde prutsers zoals Verhulst, Brederode en BMI)… dus niet verrassend dat hij nu ook niet in ziet (onderdeel van) het probleem te zijn dat AZ niet goed voor de dag kwam. Ja Huiberts stelt de selectie samen met minpunten maar Jansen houdt onnodig aan spelers vast of negeert hen zoals Gudmundsson die nu elders floreren.. of misbruikt zoals Odgaard op rechts.

Heeft lang geteerd op de naweeën van het werk van Slot en daarna grotendeels geteerd op de fratsen van een Reijnders, Kerkez en Karlsson die allen het eredivisie niveau ruim waren ontstegen.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Het is van Jansen eigenlijk een voortzetting wat we al een aantal jaren van hem zagen. Het bagataliseren van zaken die niet goed gaan en altijd uitstralen alsof je volledig in controle bent. Zelfs als het elftal voor een langere periode volledig door de ondergrens is gegaan en verbetering in geen velden of wegen te bekennen is. Hij had het allemaal aan zien komen en het volste vertrouwen om het tij te keren. Uiteraard zijn er in alle gelederen fouten gemaakt. Hele forse zelfs, maar wat me echt irriteert van hem en de rest van de directie is het al maar onder het tapijt schuiven van zaken zoals het langdurig tenenkrommend slechte spel, de slechte Europese resultaten en wanprestaties tegen clubs als Brann en Zrinjski. Met ze ‘we hadden een goede start’.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Grappig hoe Jansen nu verkondigt dat hij het allemaal aan zag komen, terwijl hij na afloop van tientallen beroerde wedstrijden steeds weer met hetzelfde perspraatje aankwam: "dit zag ik niet aankomen".
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Sander73 schreef: 01 apr 2024, 21:30 Het is van Jansen eigenlijk een voortzetting wat we al een aantal jaren van hem zagen. Het bagataliseren van zaken die niet goed gaan en altijd uitstralen alsof je volledig in controle bent. Zelfs als het elftal voor een langere periode volledig door de ondergrens is gegaan en verbetering in geen velden of wegen te bekennen is. Hij had het allemaal aan zien komen en het volste vertrouwen om het tij te keren. Uiteraard zijn er in alle gelederen fouten gemaakt. Hele forse zelfs, maar wat me echt irriteert van hem en de rest van de directie is het al maar onder het tapijt schuiven van zaken zoals het langdurig tenenkrommend slechte spel, de slechte Europese resultaten en wanprestaties tegen clubs als Brann en Zrinjski. Met ze ‘we hadden een goede start’.
=D>
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die Jansen is knettergek. AZ week juist af van haar visie door deze onbenul aan te stellen. Leuk en aanvallend voetbal ingeruild voor afbraakvoetbal van een yogaleraar zonder zelfreflectie. Spelers genegeerd die nu excelleren in Italië, structurele dissonanten gehandhaafd.

Huiberts is een prima verkopende TD. Maar zijn aankoopbeleid is zeker in de laatste jaren matig tot zwak. Resultaat: een vette bankrekening maar sportieve stagnatie. En ik ben geen supporter van een bank. AZ weigert om nog een stapje te zetten, terwijl de topclubs al meerdere seizoenen niet thuis geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie