Jong AZ 2023/24

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat viel me even zwaar tegen. Helmond zal zelden een wedstrijd zo simpel gewonnen hebben. Bij balverlies AZ konden ze zo doorlopen. vanBrederode zoals we hem kennen, dreigen iemand voorbij te gaan, en het dan niet doen.
Kwakman, Addai, Poku en Daal spelen tenminste met urgentie en dreiging.

Stam herstelde zich als linksback in de slotfase.

Ik had het graag anders gezien, maar Zeefuik voor de 2e maal op rij in jongAZ een dood spelelement. Voorlopig zal het bij een breekijzer rol blijven.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Toch treurig en een beetje zorgwekkend dat je 6 spelers in de basis hebt staan die al in het eerste spelen of er tegenaan zitten + nog 2 a 3 spelers die we graag in het eerste willen zien. En dan toch kansloos verliezen van Helmond Sport :shock:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vind het een beetje onterecht negatief en bezorgd hierboven. Jong AZ is verreweg het beste Jong-team van de KKD, staan op een knappe 8/9 plaats met jongetjes tussen de mannenteams. Ze spelen soms geweldig, soms niet, mede veroorzaakt door een constant wisselende opstelling.
We kunnen de laatste tijd slecht om gaan met een verliespartij……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 11 mar 2024, 21:18 Toch treurig en een beetje zorgwekkend dat je 6 spelers in de basis hebt staan die al in het eerste spelen of er tegenaan zitten + nog 2 a 3 spelers die we graag in het eerste willen zien. En dan toch kansloos verliezen van Helmond Sport :shock:
Wie willen we precies in het eerste zien dan? Van deze basis zie ik alleen Owusu-Oduro (op termijn), Kwakman (speelde goed), Smit (afwachten), Zeefuik (had er geen zin in) en Addai (al weken zwak) als mogelijke versterkingen voor de hoofdmacht. De rest is er nog lang niet aan toe of kan er niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 mar 2024, 22:01 Wie willen we precies in het eerste zien dan? Van deze basis zie ik alleen Owusu-Oduro (op termijn), Kwakman (speelde goed), Smit (afwachten), Zeefuik (had er geen zin in) en Addai (al weken zwak) als mogelijke versterkingen voor de hoofdmacht. De rest is er nog lang niet aan toe of kan er niks van.
Dat mag allemaal zo zijn. Maar Helmond kan er toch ook geen reet van? Zo hebben met Kaars zo'n typische eerste divisie spits. En verder is het bagger.
Dus Jong AZ moet zich echt schamen na deze wanprestatie.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 12 mar 2024, 00:06 Dat mag allemaal zo zijn. Maar Helmond kan er toch ook geen reet van? Zo hebben met Kaars zo'n typische eerste divisie spits. En verder is het bagger.
Dus Jong AZ moet zich echt schamen na deze wanprestatie.
Eens, en eigenlijk zeg ik hetzelfde. Maar Joostess heeft het over 8 of 9 spelers. Die zie ik niet. Dat een aantal al in de hoofdmacht heeft gespeeld zegt alles over het niveau van de hoofdmacht.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 11 mar 2024, 21:51 Ik vind het een beetje onterecht negatief en bezorgd hierboven. Jong AZ is verreweg het beste Jong-team van de KKD, staan op een knappe 8/9 plaats met jongetjes tussen de mannenteams. Ze spelen soms geweldig, soms niet, mede veroorzaakt door een constant wisselende opstelling.
We kunnen de laatste tijd slecht om gaan met een verliespartij……..
Vond dit op papier wel een behoorlijke graadmeter. Een zeer sterk team op papier van veelal jongens die al jaren samenspelen. Ik beschrijf alleen wie ik goed vond en wie niet. Kan volgende week weer anders zijn inderdaad. Het was ook vooral een tactisch verhaal. Waar AZ normaal gaat counteren, stond AZ nu dankzij een stomme fout razendsnel 1-0 achter. Waardoor Helmond enorm ging inzakken. Dan zie je dat enkele spelers nog erg moeite hebben met de kleine ruimtes( voorin), en grote ruimtes (achterin).
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

2024-03-12 11_01_07-Football - scores, schedule & odds _ Sofascore en nog 3 andere pagina's - Persoo.jpg
2024-03-12 11_01_07-Football - scores, schedule & odds _ Sofascore en nog 3 andere pagina's - Persoo.jpg (33.35 KiB) 1127 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 12 mar 2024, 00:06 Dat mag allemaal zo zijn. Maar Helmond kan er toch ook geen reet van? Zo hebben met Kaars zo'n typische eerste divisie spits. En verder is het bagger.
Dus Jong AZ moet zich echt schamen na deze wanprestatie.
En nu winnen ze weer van Cambuur. Knap.
Vergeten jullie allemaal niet dat dit een jeugdteam is? Dat knap 8e staat?!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Poku blijft scoren als hij in de punt van de aanval staat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel fijn, die snelle spelhervattingen van Jong AZ
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Prima overwinning van Jong op Emmen. Mooi slim passje bij de 3e goal van AZ van Smit op SPITS Poku (daar moet ie dus spelen) die zijn 12e maakt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik blijf het herhalen: Mastoras is een geweldenaar. Zo makkelijk. Zo soepel. Saibari-achtig, alleen wat defensiever. Bij de selectie halen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 apr 2024, 22:19 Mooi slim passje bij de 3e goal van AZ van Smit op SPITS Poku
Dat heeft De Wit in 5 jaar nog nooit gedaan
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 08 apr 2024, 22:19 Prima overwinning van Jong op Emmen. Mooi slim passje bij de 3e goal van AZ van Smit op SPITS Poku (daar moet ie dus spelen) die zijn 12e maakt.
Fred Grim meteen ontslagen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Er zaten ook wat mindere momenten van Poku tussen ik zou de credits hier aan Smit en in mindere mate Kwakman geven deze partij in aanvallend opzicht.

Westerveld had overigens pech beide goals kon je niet helemaal aan hem toerekenen. Die eerste is een lompe terugspeelbal, waarbij hij de eerste Emmen aanvaller goed afblokt, maar een tweede gewoon goed bij de bal komt. Die tweede is een door Kwakman(?) helaas getoucheerd schot dat zo met kracht in het netje land.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Owusu kan wel verhuurd worden. Wat een ketser weer voor die 1-1.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 12 apr 2024, 18:29 Owusu kan wel verhuurd worden. Wat een ketser weer voor die 1-1.
Ik zat ook te kijken en dacht: hmm, da's nog geen vent in het doel. Zo'n bal moet hij altijd claimen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 12 apr 2024, 19:31 Ik zat ook te kijken en dacht: hmm, da's nog geen vent in het doel. Zo'n bal moet hij altijd claimen.
Ze hadden trouwens gewoon een strafschop moeten krijgen voor de 0-2

Arbitrage is echt bedroevend
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 12 apr 2024, 19:31 Ik zat ook te kijken en dacht: hmm, da's nog geen vent in het doel. Zo'n bal moet hij altijd claimen.
En bij de andere goals stond hij er bij en keek er naar. Ik mag toch hopen dat Owusu volgend seizoen niet de eerste keeper wordt. Dat kan anders een hoop punten kosten.

Overigens, toen Willen II het gas erop gooide was het snel voorbij met het spel van Jong AZ.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie