Mathew Ryan (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2024, 10:41 Dat vind ik dus gewoon niet waar. Hij heeft toch regelmatig echt beslissende saves gemaakt. Maar ik heb het idee dat jij ook niet in staat bent om echt neutraal te kijken wanneer je een bepaald stempel hebt gedrukt.
Ik vind Ryan geen slechte keeper hoor. Maar ik dacht ik pik er eens een ander uit voor een kritische blik, in plaats van elke week de usual suspects. En die actie richting Stam was natuurlijk beschamend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 03 mar 2024, 18:36 Ik vind Ryan geen slechte keeper hoor. Maar ik dacht ik pik er eens een ander uit voor een kritische blik, in plaats van elke week de usual suspects. En die actie richting Stam was natuurlijk beschamend.
Ik zou dan even wachten tot iemand niet de beste man op het veld is bij AZ. Ik heb die actie richting stam dus gemist, was dat na de 1-1?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Langedijk schreef: 03 mar 2024, 18:36 Ik vind Ryan geen slechte keeper hoor. Maar ik dacht ik pik er eens een ander uit voor een kritische blik, in plaats van elke week de usual suspects. En die actie richting Stam was natuurlijk beschamend.
Het was toch volledig terecht wat hij bij Stam deed (meermaals zelfs) die jongen was totaal niet bezig met de wedstrijd. Ik weet dat jij geen Sugawara fan bent maar Finn Stam mag Yuki z’n schoenen voorlopig niet eens poetsen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 03 mar 2024, 19:29 Het was toch volledig terecht wat hij bij Stam deed (meermaals zelfs) die jongen was totaal niet bezig met de wedstrijd. Ik weet dat jij geen Sugawara fan bent maar Finn Stam mag Yuki z’n schoenen voorlopig niet eens poetsen.
Ik neem die knul niks kwalijk. Welke debiele trainer laat zon knul debuteren op een positie waar hij nooit speelt. Echt onbegrijpelijk, zeker als je Penetra hebt lopen die daar wel vaak speelt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2024, 20:33 Ik neem die knul niks kwalijk. Welke debiele trainer laat zon knul debuteren op een positie waar hij nooit speelt. Echt onbegrijpelijk, zeker als je Penetra hebt lopen die daar wel vaak speelt.
Penetra is overigens van oorsprong ook gewoon een centrumverdediger.
Wat dat betreft is een huidig probleem op de backposities vooral aan Huiberts te wijten, die had daar voor zowel Jong AZ als AZ 1 natuurlijk heel anders op kunnen schakelen.

Neemt niet weg dat Ryan alle cachet heeft om een speler als Stam te coachen, dus daar zijn we het over eens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 03 mar 2024, 20:53 Penetra is overigens van oorsprong ook gewoon een centrumverdediger.
Wat dat betreft is een huidig probleem op de backposities vooral aan Huiberts te wijten, die had daar voor zowel Jong AZ als AZ 1 natuurlijk heel anders op kunnen schakelen.

Neemt niet weg dat Ryan alle cachet heeft om een speler als Stam te coachen, dus daar zijn we het over eens.
Waar was Esteves?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 04 mar 2024, 04:23 Waar was Esteves?
Die was vrijdag linksback bij Jong AZ. Dat is belangrijker, want die spelen voor de prijzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

En waar was Kasius?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 04 mar 2024, 11:12 Die was vrijdag linksback bij Jong AZ. Dat is belangrijker, want die spelen voor de prijzen.
Ongelooflijk.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Antti Opdam schreef: 04 mar 2024, 12:02 Ongelooflijk.
Topsportklimaat enzo.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 04 mar 2024, 04:23 Waar was Esteves?
Zoals al reeds door Langedijk aangegeven in dit topic en door mij opgemerkt in zijn eigen topic was Esteves de volgende vrijwilliger voor: spelers die we op linksback laten spelen, die niet als linksback begonnen zijn. Wat er in resulteerde dat ál onze backs zodoende out of the running waren.

Nouja behalve Mees de Wit, maar als de geruchten kloppen dan mag die een tentje opzetten op de tribune inmiddels, want daar kan hij net zo goed plaats gaan nemen tot de zomer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2024, 20:33 Ik neem die knul niks kwalijk. Welke debiele trainer laat zon knul debuteren op een positie waar hij nooit speelt. Echt onbegrijpelijk, zeker als je Penetra hebt lopen die daar wel vaak speelt.
Dat klopt ergens wel, maar volgens mij gaan we ook voorbij aan het feit dat Stam bij Jong of wel centraal speelt of wel linksback. Ik vraag mij dan echt af welke andere principes gelden op linksback dan op rechtsback? Helemaal als rechtspoot.

Hopelijk krijgt Finn snel weer een kans om te laten zien wat hij kan (graag op een juiste positie).
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6554
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het NHD heeft een kop waarin Ryan wordt gequote dat hij 1,5 jaar bij AZ wilde spelen. Achter een betaalmuur.
En nu dus transfervrij zou worden...

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ferry schreef: 14 mar 2024, 19:35 Het NHD heeft een kop waarin Ryan wordt gequote dat hij 1,5 jaar bij AZ wilde spelen. Achter een betaalmuur.
En nu dus transfervrij zou worden...

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Slotstuk van het artikel: Ryan is (nog) niet benaderd voor een verlenging van zijn contract, maar hij zou er zeker voor open staan aangezien hij zich hier thuis voelt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik zou het zó zonde vinden als we wéér een goede keeper laten gaan. Na het Verhulst/Vindalh debacle en eerdere jaren met Esteban, Rochet, Waterman etc. zou AZ toch wel moeten weten hoe belangrijk het is om een solide keeper te hebben. Het hele elftal wordt er gewoon stukken beter van.

Rome lekker verhuren aan een Eredivisieploeg. Als zo'n Bakker bijvoorbeeld weg gaat bij Almere. Of misschien op goal bij Fortuna Sittard. Die Verrips kan er ook niet zoveel van.

Het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. Je hebt een goede (geen geweldige) keeper in Ryan, met een uitstekende mentaliteit en soms bijzonder geweldige reddingen. Ik ben heel erg content over hem. Na Ryan heb je een groot talent dat duidelijk nog wat vlieguren moet maken. Goede keepers liggen niet voor het oprapen. Als we met Rome volgend jaar het seizoen ingaan en die blundert veel, dan kan je dat seizoen ook al weer gedag zeggen. Ik zie werkelijk geen enkele redden waarom we dat risico zouden moeten willen nemen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2024, 05:47 Ik zou het zó zonde vinden als we wéér een goede keeper laten gaan. Na het Verhulst/Vindalh debacle en eerdere jaren met Esteban, Rochet, Waterman etc. zou AZ toch wel moeten weten hoe belangrijk het is om een solide keeper te hebben. Het hele elftal wordt er gewoon stukken beter van.

Rome lekker verhuren aan een Eredivisieploeg. Als zo'n Bakker bijvoorbeeld weg gaat bij Almere. Of misschien op goal bij Fortuna Sittard. Die Verrips kan er ook niet zoveel van.

Het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. Je hebt een goede (geen geweldige) keeper in Ryan, met een uitstekende mentaliteit en soms bijzonder geweldige reddingen. Ik ben heel erg content over hem. Na Ryan heb je een groot talent dat duidelijk nog wat vlieguren moet maken. Goede keepers liggen niet voor het oprapen. Als we met Rome volgend jaar het seizoen ingaan en die blundert veel, dan kan je dat seizoen ook al weer gedag zeggen. Ik zie werkelijk geen enkele redden waarom we dat risico zouden moeten willen nemen.
Rome verhuren? Wie is dán je tweede keeper?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 15 mar 2024, 07:53 Rome verhuren? Wie is dán je tweede keeper?
Of je eerste
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 15 mar 2024, 07:53 Rome verhuren? Wie is dán je tweede keeper?
Verhulst? Westerveld (is ie al weer eens fit?) Kuijsten, die nu vaak bij Jong op doel staat?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Bombaman schreef: 14 mar 2024, 20:26 Slotstuk van het artikel: Ryan is (nog) niet benaderd voor een verlenging van zijn contract, maar hij zou er zeker voor open staan aangezien hij zich hier thuis voelt.
Jaartje Ryan nog zou prima zijn. Rome een jaar verhuren aan een staart eredivisie ploeg om veel te leren, Verhulst zijn contract verscheuren en een oude rot halen als tweede keeper. (Kunnen Deen, Kuijsten,etc het maar uitzoeken bij Jong / 3de keeper)

Met Ryan hou je nog wat ervaren en stabiliteit in je selectie als je komende zomer weer wat veranderingen door gaat maken, bijvoorbeeld pavlidis, Dani, Sugawara, Bazoer (?), BMI (?) dan is Ryan een stabiele optie die Rome niet nog jaren in de weg zit.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 15 mar 2024, 09:33 Verhulst? Westerveld (is ie al weer eens fit?) Kuijsten, die nu vaak bij Jong op doel staat?
Verhulst (30) is toch geen serieuze optie, zeker niet vergeleken met een talent van 19? Rome verhuren en Verhulst als reserve? Dat vind ik geen goed idee.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie