Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 21:55 Die rechtsbuiten van Vitesse einde van het jaar ophalen, speelt met heel veel lef en heeft echt een individuele en passeeractie. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt en dat slappe aanvalsspel van AZ nieuw leven in blaast
Anis Hadj-Moussa speelde inderdaad een leuke wedstrijd. Liep zichzelf wel een beetje voorbij. Maar was de smaakmaker.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 21:55 Die rechtsbuiten van Vitesse einde van het jaar ophalen, speelt met heel veel lef en heeft echt een individuele en passeeractie. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt en dat slappe aanvalsspel van AZ nieuw leven in blaast
Hij is ook koning geen overzicht bewaren. Er waren genoeg situaties waarin een balterugtrekken beter was dan nog een mannetje uitkappen. Lahdo en misschien zelfs Addai zijn al verder dan deze jongen (qua teamspel). Tevens speelt hij op de flank waar wij eigenlijk geen problemen hoor te hebben als Addai gewoon het vertrouwen krijgt tot het einde van het jaar.

Even los daarvan zijn acties waren inderdaad wel top gisteren, al moet ik zeggen dat ik het verdelen van het spel van Meerdink vanaf de spitspositie ook een lust voor het oog vond, die jongen is aan het groeien.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 21:55 Die rechtsbuiten van Vitesse einde van het jaar ophalen, speelt met heel veel lef en heeft echt een individuele en passeeractie. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt en dat slappe aanvalsspel van AZ nieuw leven in blaast
Op basis van één wedstrijd?
Zo ben je nog lekker serieus te nemen..
Laten we eerst even 5/6 wedstrijden aanzien voor we zulke dingen roepen?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2261
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Qua keeper doet Schendelaar het dit seizoen goed bij Zwolle. Heeft inmiddels ook de nodige ervaring. Halen en dan Owuso Oduro vlieguren laten maken op huurbasis bij Zwolle?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZuid-Scharwoude schreef: 19 feb 2024, 13:06 Qua keeper doet Schendelaar het dit seizoen goed bij Zwolle. Heeft inmiddels ook de nodige ervaring. Halen en dan Owuso Oduro vlieguren laten maken op huurbasis bij Zwolle?
Volgens mij kan je Owusu dan gewoon beter bij ons in de goal zetten of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeTorenburch schreef: 19 feb 2024, 13:36 Volgens mij kan je Owusu dan gewoon beter bij ons in de goal zetten.
Mee eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZuid-Scharwoude schreef: 19 feb 2024, 13:06 Qua keeper doet Schendelaar het dit seizoen goed bij Zwolle. Heeft inmiddels ook de nodige ervaring. Halen en dan Owuso Oduro vlieguren laten maken op huurbasis bij Zwolle?
Waarom zou je dat doen? Is geen geweldige keeper, van wat ik heb gezien, en niet beter dan Ryan.

Dan kan je net zo goed met Ryan verlengen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2261
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeTorenburch schreef: 19 feb 2024, 13:36 Volgens mij kan je Owusu dan gewoon beter bij ons in de goal zetten of zie ik dat verkeerd?
Ik vrees dat Owusu Oduro nog wel wat vlieguren moet maken voordat hij echt een versterking is voor het eerste. Op doel mag de komende 1 a 2 jaar wel iemand met wat meer ervaring. Olij zou helemaal mooi zijn maar is te duur.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZuid-Scharwoude schreef: 19 feb 2024, 18:16 Ik vrees dat Owusu Oduro nog wel wat vlieguren moet maken voordat hij echt een versterking is voor het eerste. Op doel mag de komende 1 a 2 jaar wel iemand met wat meer ervaring. Olij zou helemaal mooi zijn maar is te duur.
Oké, die gedachtegang kan ik ergens begrijpen.

Alleen is Schendelaar 23 en hij zou dan de komende 3 a 4 jaar dan de eerste keeper zijn. Datzelfde zou opgaan voor Olij.

Je zou echter in lijn met jouw redenatie dan eerder Ryan nog twee jaar moeten verlengen of opzoek naar een andere 30+ keeper, ook de tweede viool wil spelen na die 2 jaar. Je kan Rome-Jayden niet in de weg zitten als hij er aantoonbaar klaar voor is (dat kan dus na een verhuur zijn).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als je nu Schendelaar of Olij voor mijn part terug haalt, dan bewijs je toch precies dat je fouten gemaakt hebt en tot nog toe niet geleerd hebt van die fouten uit het verleden?

Dat kan dan enkel gepaard gaan met een contractverlenging en een directe doorverhuur voor twee jaar voor Rome (om eens ergens mee te beginnen). Alleen dan kun je zoiets écht rechtvaardigen.

Om dan vervolgens niet over twee jaar met zo'n Kiyani Zeggen precies dezelfde fout te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12741
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik denk dat Rome komend seizoen er wel klaar voor is, vooral als hij nog wat speelgelegenheden krijgt voor die tijd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 19 feb 2024, 19:02 Ik denk dat Rome komend seizoen er wel klaar voor is, vooral als hij nog wat speelgelegenheden krijgt voor die tijd.
Dat kan, maar als dat zo is kan het ook geen kwaad om hem nog even vlieguren elders te laten maken? Zou alleen maar zijn ontwikkeling sterken toch?
Het is maar waar de voorkeur naar uit gaat natuurlijk, goed genoeg is oud genoeg natuurlijk, maar past dat ook in een zorgvuldig ontwikkelschema?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een van onze 'forumscouts' heeft en gelijk gekregen van de voetbalwereld én gelijk ook pech:
Sforza heeft alsnog een transfer gemaakt:
https://www.transfermarkt.com/juan-sfor ... ler/659264

4.6 miljoen had AZ kunnen betalen, Vasco de Gama tegenover een avontuur bij AZ als springplank in Europa had een speler nog kunnen doen twijfelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 19 feb 2024, 19:48 Een van onze 'forumscouts' heeft en gelijk gekregen van de voetbalwereld én gelijk ook pech:
Sforza heeft alsnog een transfer gemaakt:
https://www.transfermarkt.com/juan-sfor ... ler/659264

4.6 miljoen had AZ kunnen betalen, Vasco de Gama tegenover een avontuur bij AZ als springplank in Europa had een speler nog kunnen doen twijfelen.
Bedankt en helaas dat deze jongen niet in beeld is geweest bij AZ. Had een missing link geweest volgend seizoen op het middenveld en een directe concurrent voor Clasie in dit seizoen.

Ik denk dat we het straks bij Damian Pizarro, ook gaan zien, maar we hebben Lekkie nu en dat vind ik ook een goede move.

Marchwinski en Benedyczak zullen deze zomer ook wel een leuke move maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12741
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rome heeft al in AZ1 gekeept en komend seizoen heeft AZ behoefte aan een eerste keeper (of je moet daarvoor nog een nieuwe keeper halen, of verlengen met Ryan)
DeZuivelDuivel schreef: 19 feb 2024, 19:47 Dat kan, maar als dat zo is kan het ook geen kwaad om hem nog even vlieguren elders te laten maken? Zou alleen maar zijn ontwikkeling sterken toch?
Het is maar waar de voorkeur naar uit gaat natuurlijk, goed genoeg is oud genoeg natuurlijk, maar past dat ook in een zorgvuldig ontwikkelschema?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 19 feb 2024, 21:24 Rome heeft al in AZ1 gekeept en komend seizoen heeft AZ behoefte aan een eerste keeper (of je moet daarvoor nog een nieuwe keeper halen, of verlengen met Ryan)
Eens, laat hem die vlieguren maar in AZ1 maken. Dan is hij er sneller klaar voor dan ‘m uitlenen, met dan de kans dat ie niet meer terugkomt. Ik verwacht dat hij niet zo veel gekke dingen gaat doen, niet veel zal blunderen. Ik vind AZ op dit moment van een niveau waar hij best bij kan aansluiten. Ik vind het heel raar nu dan nog een andere keeper van buitenaf te halen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2261
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 19 feb 2024, 21:56 Eens, laat hem die vlieguren maar in AZ1 maken. Dan is hij er sneller klaar voor dan ‘m uitlenen, met dan de kans dat ie niet meer terugkomt. Ik verwacht dat hij niet zo veel gekke dingen gaat doen, niet veel zal blunderen. Ik vind AZ op dit moment van een niveau waar hij best bij kan aansluiten. Ik vind het heel raar nu dan nog een andere keeper van buitenaf te halen.
Het AZ van dit moment is inderdaad van een niveau waarbij hij niet uit de toon valt, maar dat is niet het niveau dat AZ na zou moeten streven. Er moet meer kwaliteit op het veld en langs de lijn staan. Als het kunnen aansluiten bij het huidige AZ niveau het criterium is, had Jansen ook wel kunnen blijven. Die sloot prima aan bin het huidige niveau van de club. 😉

Maar serieus: er moet hoger gemikt worden. Ik geloof in Owuso Oduro voor de toekomst, maar momenteel pakt hij, zonder grote blunders te maken overigens, nog geen punten voor AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 19 feb 2024, 21:56 Eens, laat hem die vlieguren maar in AZ1 maken. Dan is hij er sneller klaar voor dan ‘m uitlenen, met dan de kans dat ie niet meer terugkomt. Ik verwacht dat hij niet zo veel gekke dingen gaat doen, niet veel zal blunderen. Ik vind AZ op dit moment van een niveau waar hij best bij kan aansluiten. Ik vind het heel raar nu dan nog een andere keeper van buitenaf te halen.
Geen wedstrijden van Jong AZ gekeken zeker?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 20 feb 2024, 02:01 Geen wedstrijden van Jong AZ gekeken zeker?
Wel. En ik heb ‘m daar erg goede wedstrijden zien keepen.

Maar jij koopt er liever nog maar weer een zogenaamd “gearriveerde “ keeper bij die zijn ontwikkeling in de weg zit? Die maakt geen fouten?
Aan de ene kant willen we onze talenten de kans geven, aan de andere kant moeten ze foutloos zijn?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 20 feb 2024, 08:12 Wel. En ik heb ‘m daar erg goede wedstrijden zien keepen.

Maar jij koopt er liever nog maar weer een zogenaamd “gearriveerde “ keeper bij die zijn ontwikkeling in de weg zit? Die maakt geen fouten?
Aan de ene kant willen we onze talenten de kans geven, aan de andere kant moeten ze foutloos zijn?
Nee, je moet de juiste keuze op het juiste moment maken. Op dit moment snap ik de twijfels wel om Rome nu al in de goal te plaatsen. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar ook niet uitgeblonken. Ik kan me bijna geen redding van hem herinneren, praktisch elk schot op doel was raak. Nogmaals, zonder dat daar echt grote fouten tussen zaten, maar toch.

Het slimste zou zijn om Ryan gewoon een jaar te verlengen en Rome te verhuren. Rome moet gewoon gaan spelen, het liefst 34+ wedstrijden volgend seizoen. Dan kan je hem veel beter beoordelen en dat is ook beter voor zijn ontwikkeling. Investeren in een Olij oid zie ik dan weer niet zitten want daar zit je dan drie of vier jaar aan vast en dan ben je Rome kwijt.
Plaats reactie