Almere City FC-AZ (za 10 feb, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De kansen die we krijgen worden op amateuristische wijze verprutst... Ze raken altijd de bal verkeerd of te hard of te zacht. Kansloos. Wat is dat voor vrije trap? Waarom gaat er bij AZ niet 1 bal tussen de palen? Dat moet toch wel lukken als een van de beste voetballers op de Nederlandse velden...

Van Brederode mag ook wel ff een tijdje op de tribune plaatsnemen. Als je op een belangrijke plek de bal verliest dan ga je daar met alles wat je hebt achteraan. Myron niet. Die sjokt. Hele verkeerde instelling. Weg met die gozer.

We voetballen inmiddels weer net als onder Jansen. Traag, voorspelbaar en geen enkele intentie om te winnen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is een soort palliatieve sedatie waar we naar zitten te kijken. Het duurt lang, er gebeurt niks en je weet dat het met de patiënt niet goed komt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

GVD dit was zooooooooooooo vreselijk slecht dat ik na 41 jaar serieus overweeg om mijn sc wel of niet te verlengen, verliezen kan en mag maar dit was echt niet om aan te gluren!!!!!!
Vakkie P
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 10 feb 2024, 20:25 . Het zou mooi zijn als er weer een paar jongens uit de jeugd kan doorbreken waardoor je een kern hebt aan spelers die gewend zijn aan het AZ voetbal.
AZ-voetbal? Heb je de laatste maanden gekeken?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zat met vertraging te kijken, maar pff.... Dat viel niet mee zeg. Nu speelt Almere ook afbraak voetbal met tig overtredingen en vervolgens maaien ze de bal maar een eind weg, maar daar mag je als AZ toch wel wat meer tegenover zetten. Weinig goed doorlopende aanvallen. Veelal op goed geluk. En als je dan een kans krijgt echt een belabberd eindschot (als er al een schot kwam). Wedstrijd van mn zoontje O10 was leuker om naar te kijken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ja, vreselijk. En als je dan ziet dat Twente binnen 13 minuten op 0-3 staat dan weten we wel genoeg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZ 2024: Hopen dat Zwolle GAE van 3 punten af kan houden en hopen dat Feyenoord de beker wint.


Janken. Keihard janken
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Gaan we een puntje uitlopen op ajax? Staat nu 2-0 maar laten we niet te vroeg juichen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 11 feb 2024, 14:10 Gaan we een puntje uitlopen op ajax? Staat nu 2-0 maar laten we niet te vroeg juichen.
Maar zeker ook niet te laat.
Dus: jeuh! \:D/
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 10 feb 2024, 20:32 Poku heeft met zijn snelheid een specifiek wapen. Maar die vind ik technisch erg beperkt.

Bij Addai zie je veel meer dat het een voetballer is. Veel vaardiger aan de bal, een completere. Moet zeker nog veel leren, maar is ook slechts achttien. Daarom hoop in dat hij en andere jeugdspelers volop gesteund worden. De enige manier om weer vooruit te komen is de jeugd de kans geven. Dat Addai nog veel dingen fout doet, dat vind ik nog te verdedigen. Maar zo’n Belic levert de ene na de ander bal in en kost vier miljoen. Daar maak ik me veel meer zorgen om.
Het lastige voor elke speler is dat ze in een ontzettend stroef elftal komen te voetballen, waar nul vertrouwen in zit. Dat is bijna niet te doen voor die jonge gasten of voor nieuwelingen. Aan de andere kant is leeftijd niet per se een excuus. Er zijn zat 18 of 19-jarige jongens die wel direct iets laten zien. Niet dat ik zeg dat zo'n jongen meteen het team moet dragen, maar je mag wel iets meer laten zien. Als je dit afzet tegen de eerste paar wedstrijden van Stengs en Boadu... En Boadu was volgens mij zestien tijdens zijn debuut. Of denk nog eens aan Maher op 16-jarige leeftijd. Die nam gewoon het hele team bij de hand. Maar ja, nogmaals, het team als geheel draait natuurlijk dramatisch dus dat vind ik wel een belangrijke factor om mee te wegen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AZ 4 Life schreef: 12 feb 2024, 09:00 Het lastige voor elke speler is dat ze in een ontzettend stroef elftal komen te voetballen, waar nul vertrouwen in zit. Dat is bijna niet te doen voor die jonge gasten of voor nieuwelingen. Aan de andere kant is leeftijd niet per se een excuus. Er zijn zat 18 of 19-jarige jongens die wel direct iets laten zien. Niet dat ik zeg dat zo'n jongen meteen het team moet dragen, maar je mag wel iets meer laten zien. Als je dit afzet tegen de eerste paar wedstrijden van Stengs en Boadu... En Boadu was volgens mij zestien tijdens zijn debuut. Of denk nog eens aan Maher op 16-jarige leeftijd. Die nam gewoon het hele team bij de hand. Maar ja, nogmaals, het team als geheel draait natuurlijk dramatisch dus dat vind ik wel een belangrijke factor om mee te wegen.
Mee eens, afgelopen zomer zijn er zoveel basisspeler vertrokken dat het voor zowel jeugdspelers als voor (buitenlandse) aanwinsten er niet gemakkelijker op is geworden.

Je mist wel bij met name dat aankopen een beetje lef. De ene speler raakt in de war door een niet draaiend elftal. De andere speler ziet het als een kans om jezelf in de kijker te spelen. Je kan nu ook jezelf laten zien, dat je als speler het verschil kan maken.
Plaats reactie