AZ-PEC Zwolle (za 20 jan, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bertje schreef: 21 jan 2024, 09:24 Ik ben bang dat het heel lang gaat duren om dit team met een duidelijke speelwijze weer aan het voetballen te krijgen.
Dat denk ik ook. We moeten dan ook wat geduld betrachten. Niet denken dat we nog steeds in de race zijn voor plek 3 of 4, maar accepteren dat dit een verloren seizoen is geworden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik vond de eerste helft wel leukom naar te kijken. En dat is lang geleden. Veel lange ballen richting de zijkant. Vooral naar links wat ik dan weer minder begreep omdat van Brederode wel weer een van de mindere was.
Tweede helft weer ouderwets traag en achterin een gatenkaas. Daar is nog veel te winnen. Ik snapte ook niet waarom Belic eruit moest. Die vond ik een goede indruk maken in de eerste helft.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6552
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 09:44 Niet denken dat we nog steeds in de race zijn voor plek 3 of 4, maar accepteren dat dit een verloren seizoen is geworden.
1,5 week geleden deed AZ het voor niet minder dan Champions League!
:lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 jan 2024, 11:00 1,5 week geleden deed AZ het voor niet minder dan Champions League!
:lol:
Ja, Huiberts, ik niet hoor!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12543
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 11:09 Ja, Huiberts, ik niet hoor!
Huiberts heeft Jansen ook weggestuurd omdat hij dit seizoen nog wel wat wil. Gelukkig heb jij niet een rol bij AZ. :)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 jan 2024, 13:26 Huiberts heeft Jansen ook weggestuurd omdat hij dit seizoen nog wel wat wil. Gelukkig heb jij niet een rol bij AZ. :)
Leuk grapje.

Hij heeft Jansen weggestuurd, maar te laat.
Dat jij nog steeds denkt (en vindt) dat AZ CL kan halen pleit voor je ongebreidelde optimisme, maar is op z’n minst naïef.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12543
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 14:27 Leuk grapje.

Hij heeft Jansen weggestuurd, maar te laat.
Dat jij nog steeds denkt (en vindt) dat AZ CL kan halen pleit voor je ongebreidelde optimisme, maar is op z’n minst naïef.
Lijkt me moeilijk te ontkennen dat het nog zou kunnen. Je kunt hooguit een discussie hebben over de grootte van die kans.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 21 jan 2024, 15:38 Lijkt me moeilijk te ontkennen dat het nog zou kunnen. Je kunt hooguit een discussie hebben over de grootte van die kans.
Met een redelijke trainer acht ik de kans op 50%.

ajax en Twente zijn brandhout dit jaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 21 jan 2024, 19:50 Met een redelijke trainer acht ik de kans op 50%.

ajax en Twente zijn brandhout dit jaar.
ajax gaat ons inhalen. Twente is wisselvallig. Wíj́ zijn brandhout,
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12543
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 21:54 ajax gaat ons inhalen. Twente is wisselvallig. Wíj́ zijn brandhout,
We zitten ongeveer op de helft van het seizoen en de vorm en verhoudingen zijn dit seizoen al veranderd en dat zal zo blijven gebeuren. Beetje onzinnig om het heden projecteren op de toekomst alsof het van nu tot het einde van het seizoen het hetzelfde blijft
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 jan 2024, 22:34 We zitten ongeveer op de helft van het seizoen en de vorm en verhoudingen zijn dit seizoen al veranderd en dat zal zo blijven gebeuren. Beetje onzinnig om het heden projecteren op de toekomst alsof het van nu tot het einde van het seizoen het hetzelfde blijft
Grappig dat je op mij reageert en niet op Antti. Die zegt nl. hetzelfde (noemt alleen iets andere ploegen).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12543
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 22:37 Grappig dat je op mij reageert en niet op Antti. Die zegt nl. hetzelfde (noemt alleen iets andere ploegen).
Komt door je eerdere defaitistische uitspraken in onze discussie en doordat het me opvalt dat je heel vaak op zo'n manier naar zaken lijkt te kijken
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 jan 2024, 22:40 Komt door je eerdere defaitistische uitspraken in onze discussie en doordat het me opvalt dat je heel vaak op zo'n manier naar zaken lijkt te kijken
Er wordt mij nu steeds negativisme en pessimisme verweten. Ik vind het vreemd dat als iemand niet erg positief is over de nabije toekomst hem dat wordt verweten.
Ik heb al diverse malen gezegd dat ik vind dat Martens de tijd moet krijgen om zijn visie uit te dragen, met de daarbij behorende opstelling, poppetjes en speelstijl, maar dat ik tegelijkertijd denk dat ie daar op dit moment in het seizoen eigenlijk niet de tijd voor krijgt (omdat dat wel even gaat duren en dus waarschijnlijk puntenverlies gaat opleveren) en dus de kans op de 3e/4e plaats verkleint. Ik vind dat helemaal geen vreemde conclusie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12543
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 22:59 Er wordt mij nu steeds negativisme en pessimisme verweten. Ik vind het vreemd dat als iemand niet erg positief is over de nabije toekomst hem dat wordt verweten.
Ik heb al diverse malen gezegd dat ik vind dat Martens de tijd moet krijgen om zijn visie uit te dragen, met de daarbij behorende opstelling, poppetjes en speelstijl, maar dat ik tegelijkertijd denk dat ie daar op dit moment in het seizoen eigenlijk niet de tijd voor krijgt (omdat dat wel even gaat duren en dus waarschijnlijk puntenverlies gaat opleveren) en dus de kans op de 3e/4e plaats verkleint. Ik vind dat helemaal geen vreemde conclusie.
Kijk dat klinkt al heel anders dan dit
salmonyappi schreef: 21 jan 2024, 09:44 Niet denken dat we nog steeds in de race zijn voor plek 3 of 4, maar accepteren dat dit een verloren seizoen is geworden.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Andere discussie: verschil defaitisme en realisme :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Om toch een positief Martens-effect te benoemen: het doelpunt in de laatste seconden. Het was de eerste keer sinds 3 november '22 (tegen een paar koekenbakkers uit Oekraïne) dat we punten wisten te scoren dankzij een doelpunt in de laatste 5 minuten. In de tussentijd werd wel 6 keer punten verloren in de laatste minuten + twee keer verlenging weggegeven tegen amateurs.

Het was altijd doelloos rondtikken tot de laatste minuut, ook bij een achterstand van 1 doelpunt, zonder echt gevaarlijk te worden. Dus dat we nu een slotoffensief zagen is al een enorme winst!
Plaats reactie