Legia Warszawa-AZ (do 14 dec, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

fcvictorie schreef: 14 dec 2023, 19:03 Bizarre rode kaart, maar past wel bij de wedstrijd. BMI met een slordigheidje alhoewel de pass ook weer zwak is. En dan een beslissing van de scheidsrechter die past bij het niveau van de wedstrijd, dramatisch.

Maar goed, ook met elf tegen elf is dit AZ kansloos vanavond. Zeker aangezien de trainer na zo’n belabberde eerste helft weigert te wisselen. Het is maar gezapige boel, nul geloof in een resultaat. Zoveel lafheid verdient ook niets anders dan uitschakeling.
Het begint allemaal al met een breedtebal (Pascal - bal) van Van Brederode naar Penetra (...) die wéér een breedtebal (Pascal - bal) aan Indi geeft.

Indi heeft - net als o.a. De Wit en Van Brederode - niets in dit elftal te zoeken.

Deze rode kaart is gewoon een direct gevolg van Jansens opstelling en spelopvatting.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Ik ben erg benieuwd hoe deze uitslag (en vooral opstelling) geëvalueerd wordt door Max.
  • nu er vier spelers op rechtsbuiten zijn geprobeerd, doodleuk je reserve rechtsback ineens op rechtsbuiten zetten
  • in de rust wordt er niets gerepareerd (de TV analisten hadden al door dat er iets moest gebeuren)
  • toen er werd gerepareerd, werd Sadiq ineens uit de hoge hoed getoverd (en konden de eigen jeugdspelers Poku en Addai blijven zitten)
  • linksbuiten is al een seizoen lang stuivertje wisselen (en beiden komen behoorlijk tekort)
  • nummer 10 is een kort stuivertje geweest, de draver mag na 1 normale invalbeurt meteen weer starten
  • sinds BMI terug is, is er van een stabiele verdediging geen sprake meer
  • de vaste rechtsback laat zich toch telkens weer verrassen als het op verdedigen en slim positie kiezen aankomt
  • wordt er weleens getraind op systeemwissels (bijvoorbeeld een keer met 1 verdedigende middenvelder en 2 aanvallende middenvelders proberen)?
Pascal krijgt deze jongens maar niet aan de praat. Hij heeft geen idee wie hij waar moet opstellen en -wanneer- moet laten invallen.

Je kunt van alles van deze selectie vinden, maar met een andere logische opstelling en meer durf naar voren, had AZ deze poule gewoon doorgekomen. En hoeft het helemaal niet te vrezen de derde plek dit seizoen te verliezen.

Het aantal leuke wedstrijden dit seizoen is bovendien ook op een halve hand te tellen.

Behoorlijk klaar mee.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

elmo schreef: 15 dec 2023, 10:13 Ik ben erg benieuwd hoe deze uitslag (en vooral opstelling) geëvalueerd wordt door Max.
  • nu er vier spelers op rechtsbuiten zijn geprobeerd, doodleuk je reserve rechtsback ineens op rechtsbuiten zetten
  • in de rust wordt er niets gerepareerd (de TV analisten hadden al door dat er iets moest gebeuren)
  • toen er werd gerepareerd, werd Sadiq ineens uit de hoge hoed getoverd (en konden de eigen jeugdspelers Poku en Addai blijven zitten)
  • linksbuiten is al een seizoen lang stuivertje wisselen (en beiden komen behoorlijk tekort)
  • nummer 10 is een kort stuivertje geweest, de draver mag na 1 normale invalbeurt meteen weer starten
  • sinds BMI terug is, is er van een stabiele verdediging geen sprake meer
  • de vaste rechtsback laat zich toch telkens weer verrassen als het op verdedigen en slim positie kiezen aankomt
  • wordt er weleens getraind op systeemwissels (bijvoorbeeld een keer met 1 verdedigende middenvelder en 2 aanvallende middenvelders proberen)?
Pascal krijgt deze jongens maar niet aan de praat. Hij heeft geen idee wie hij waar moet opstellen en -wanneer- moet laten invallen.

Je kunt van alles van deze selectie vinden, maar met een andere logische opstelling en meer durf naar voren, had AZ deze poule gewoon doorgekomen. En hoeft het helemaal niet te vrezen de derde plek dit seizoen te verliezen.

Het aantal leuke wedstrijden dit seizoen is bovendien ook op een halve hand te tellen.

Behoorlijk klaar mee.
Even wat toevoegingen:
- op nummer 10 was Mijnans de bedoeling, maar die raakte geblesseerd (Mihailovic bracht dusdanig weinig, dat Dani, ondanks gebrek aan creativiteit weer wel een betere keuze was, tenminste de afgelopen wedstrijden)
- minder stabiliteit in de verdediging hangt niet samen met de terugkeer van BMI, maar met de blessure van Bazoer
we can come an end
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Antti Opdam schreef: 14 dec 2023, 22:22 Het begint allemaal al met een breedtebal (Pascal - bal) van Van Brederode naar Penetra (...) die wéér een breedtebal (Pascal - bal) aan Indi geeft.

Indi heeft - net als o.a. De Wit en Van Brederode - niets in dit elftal te zoeken.

Deze rode kaart is gewoon een direct gevolg van Jansens opstelling en spelopvatting.
Het wordt tijd dat er doorgeselecteerd wordt. Deze ploeg is simpelweg te matig. Als de club zo doorgaat dreigen ze te worden ingehaald door Twente en als ze niet uitkijken door de clubs die daarachter komen.

Hopelijk is deze vroegtijdige uitschakeling een wake-up call.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

differentcook schreef: 14 dec 2023, 19:30 die another day is trouwens best een slechte film, helemaal als hij gaat surfen op de tsunami van het smeltende ijs (bagger CGI)
Afgezien van die scene viel het eigenlijk nog best mee
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

(Nog) geen interviews op AZ.nl na afloop van deze wedstrijd. Zegt dat wat?
we can come an end
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

AZ gaat dit jaar maximaal 5e worden. Behalve Pavlidis is er geen speler die waarde vertegenwoordigd, de meesten zijn überhaubt te slecht voor het niveau wat AZ nastreeft. Onder Janssen zijn de leuke wedstrijden op een hand te tellen, dit jaar staat voor alsnog zelfs op 0. Alleen Mihailovic en Sadiq samen vertegenwoordigen al 10 miljoen aan uitgaven!!! Je moet winnen en je komt in 90 minuten (!) enkel tot een afstandsschot en een rommelbal (toen ze al achter stonden). Maar het meest schokkende vind ik wel dat de verdedigers geen aanval mogen beginnen of pass recht naar voren mogen geven. Je ziet Pavlidis constant loeren op de ruimte achter de verdediging, Penetra gaf deze bal in het begin ook, maar sinds een tijdje ook niet meer. Duidelijk instructies van de trainer, onbegrijpelijk. Ook spelers zoals Mijnans, Mihailovic worden elke wedstrijd slechter en minder creatief. Ook de vriendjespolitiek: De Wit, Brederode, Sugawara, Bruno, irriteert me mateloos. Andere spelers worden na een slechte wedstrijd geslachtoffeerd, zij mogen hoe dan ook spelen. De hand van de trainer is zichtbaar aanwezig en dat is niet positief

Tegen PSV meteen na de aftrap het ongenoegen laten blijken, want anders hebben we volgens het orakel waarschijnlijk weer de pech dat er nu eenmaal 6 invliegen. Ik ga het in ieder geval wél doen!
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MarkusHenriksen19 schreef: 15 dec 2023, 11:28 AZ gaat dit jaar maximaal 5e worden. Behalve Pavlidis is er geen speler die waarde vertegenwoordigd, de meesten zijn überhaubt te slecht voor het niveau wat AZ nastreeft. Onder Janssen zijn de leuke wedstrijden op een hand te tellen, dit jaar staat voor alsnog zelfs op 0. Alleen Mihailovic en Sadiq samen vertegenwoordigen al 10 miljoen aan uitgaven!!! Je moet winnen en je komt in 90 minuten (!) enkel tot een afstandsschot en een rommelbal (toen ze al achter stonden). Maar het meest schokkende vind ik wel dat de verdedigers geen aanval mogen beginnen of pass recht naar voren mogen geven. Je ziet Pavlidis constant loeren op de ruimte achter de verdediging, Penetra gaf deze bal in het begin ook, maar sinds een tijdje ook niet meer. Duidelijk instructies van de trainer, onbegrijpelijk. Ook spelers zoals Mijnans, Mihailovic worden elke wedstrijd slechter en minder creatief. Ook de vriendjespolitiek: De Wit, Brederode, Sugawara, Bruno, irriteert me mateloos. Andere spelers worden na een slechte wedstrijd geslachtoffeerd, zij mogen hoe dan ook spelen. De hand van de trainer is zichtbaar aanwezig en dat is niet positief

Tegen PSV meteen na de aftrap het ongenoegen laten blijken, want anders hebben we volgens het orakel waarschijnlijk weer de pech dat er nu eenmaal 6 invliegen. Ik ga het in ieder geval wél doen!
Ik vond de wedstrijd tegen Volgendam wel leuk. Verder weet ik uit mijn hoofd geen leuke wedstrijd op te noemen dit seizoen.

Jansen moet gewoon weg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mogen we nu wat langer rouwen, bij Europese uitschakeling?
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

elmo schreef: 15 dec 2023, 10:13
Pascal krijgt deze jongens maar niet aan de praat. Hij heeft geen idee wie hij waar moet opstellen en -wanneer- moet laten invallen.

Je kunt van alles van deze selectie vinden, maar met een andere logische opstelling en meer durf naar voren, had AZ deze poule gewoon doorgekomen. En hoeft het helemaal niet te vrezen de derde plek dit seizoen te verliezen.

Het aantal leuke wedstrijden dit seizoen is bovendien ook op een halve hand te tellen.

Behoorlijk klaar mee.
De uitgespeelde pot tegen NEC bewijst dat hij wel een aanvallend team kan opstellen. Dat hij het bij een 1-0 achterstand in deze wedstrijd nog steeds niet deed, bizar.
Maar ik blijf erbij, de lat bij AZ is al een stuk lager komen te liggen sinds bankzitter Clasie basisspeler is geworden. En elke week na de wedstrijd maar vertellen dat hij het ook niet goed genoeg vond. De meeste weten inmiddels wel dat dit niet beter gaat worden.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

bk wcm schreef: 15 dec 2023, 17:03 De uitgespeelde pot tegen NEC bewijst dat hij wel een aanvallend team kan opstellen. Dat hij het bij een 1-0 achterstand in deze wedstrijd nog steeds niet deed, bizar.
Maar ik blijf erbij, de lat bij AZ is al een stuk lager komen te liggen sinds bankzitter Clasie basisspeler is geworden. En elke week na de wedstrijd maar vertellen dat hij het ook niet goed genoeg vond. De meeste weten inmiddels wel dat dit niet beter gaat worden.
En dan heb je nog vedette de Wit die de hele wedstrijd staat te wijzen en te blèren naar anderen. Maar zelf helemaal niets bijdraagt. "Ik heb mijn waarde wel bewezen" ](*,)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

fcvictorie schreef: 15 dec 2023, 10:56 Hopelijk is deze vroegtijdige uitschakeling een wake-up call.
Bij AZ is niets een wake-up-call.
Plaats reactie