Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%

Totaal aantal stemmen: 93
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 22:46 Wanneer gaat Jansen trouwens iemand anders aanwijzen voor de dode spelmomenten. Ongekend.
Nou, hier ben ik het met je eens. Sugawara neemt nu bijna alle corners en vrije trappen. Of kort en dus zinloos, of lang en nooit en te nimmer bij een AZ speler. We krijgen onnoemlijk veel corners maar zonder enig rendement. In Europa 40+ corners 0 goals. In de eredivisie pas 2 goals uit zo’n 80 corners. Ongekend slecht.
Ik vind Yuki ook erg ongeïnteresseerd, ongeïnspireerd, futloos over het veld sjokken. Gaan we die nou echt missen tijdens de Aziëcup?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
salmonyappi
Harde Kern

lowietje schreef: 30 nov 2023, 23:05 Wat heeft die Mihailovic nou eigenlijk tot nu toe laten zien?
Meer dan Dani.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

salmonyappi schreef: 30 nov 2023, 23:08 Nou, hier ben ik het met je eens. Sugawara neemt nu bijna alle corners en vrije trappen. Of kort en dus zinloos, of lang en nooit en te nimmer bij een AZ speler. We krijgen onnoemlijk veel corners maar zonder enig rendement. In Europa 40+ corners 0 goals. In de eredivisie pas 2 goals uit zo’n 80 corners. Ongekend slecht.
Ik vind Yuki ook erg ongeïnteresseerd, ongeïnspireerd, futloos over het veld sjokken. Gaan we die nou echt missen tijdens de Aziëcup?
Gelul van de bovenste plank.
Vandaag landen er zeker een paar corners dicht of bij een AZ speler in de 16, maar die verliezen hun duels gewoon.
We spelen met de ukkiebridgade en met jochies die het niet van lengte moeten hebben. Daarnaast is de tactische insteek van dode spelmomenten al tijden ruk.

Maar als Pavlidis een duel verliest of Clasie weer eens ergens onderdoor duikt omdat hij nou eenmaal kabouterformaat is dan is dat op de een of andere manier de schuld van spelers of sugawara, wolfe en van Bommel (Poku geeft geen voorzetten, Odgaard schiet lekker zelf ballen het stadion uit, Dani de Wit is te druk met overtredingen etc.).

We hebben gewoon geen sterke koppers in onze selectie, zeker niet voorin én al helemaal niet in de aanval. Het is een tactische faal van jewelste dat het zo vaak nog geprobeerd wordt op die wijze.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co

DeZuivelDuivel schreef: 30 nov 2023, 23:31 Gelul van de bovenste plank.
Vandaag landen er zeker een paar corners dicht of bij een AZ speler in de 16, maar die verliezen hun duels gewoon.
We spelen met de ukkiebridgade en met jochies die het niet van lengte moeten hebben. Daarnaast is de tactische insteek van dode spelmomenten al tijden ruk.

Maar als Pavlidis een duel verliest of Clasie weer eens ergens onderdoor duikt omdat hij nou eenmaal kabouterformaat is dan is dat op de een of andere manier de schuld van spelers of sugawara, wolfe en van Bommel (Poku geeft geen voorzetten, Odgaard schiet lekker zelf ballen het stadion uit, Dani de Wit is te druk met overtredingen etc.).

We hebben gewoon geen sterke koppers in onze selectie, zeker niet voorin én al helemaal niet in de aanval. Het is een tactische faal van jewelste dat het zo vaak nog geprobeerd wordt op die wijze.
Ik ben het wel eens met hem dat Yuki niet elke keer dat veld moet oversteken. Slaat nergens op. Kost onnodig tijd en energie. Steek die energie eens in wat meer overlaps yuki, dat doet ie veel te weinig tegenwoordig. Moet Jansen ook gewoon zien en op ingrijpen. Verder maakt het geen zak uit wie ze neemt inderdaad. Alleen met windkracht 11 is er kans op een treffer.
salmonyappi
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 30 nov 2023, 23:31 Gelul van de bovenste plank.

Maar je bent het toch wel met me eens dat als je 2 goals scoort uit 80 corners dat er ergens iets niet goed gaat? En dat komt niet alleen door (te) kleine spelers.
Rjansen17
Oude garde

salmonyappi schreef: 30 nov 2023, 23:08 Nou, hier ben ik het met je eens. Sugawara neemt nu bijna alle corners en vrije trappen. Of kort en dus zinloos, of lang en nooit en te nimmer bij een AZ speler. We krijgen onnoemlijk veel corners maar zonder enig rendement. In Europa 40+ corners 0 goals. In de eredivisie pas 2 goals uit zo’n 80 corners. Ongekend slecht.
Tja die corners, Sugawara loopt naar de cornervlag en dan komt van Bommel, zelf ik denk 188 cm, aan gesjokt, hoopt een verdediger mee te trekken, waarom?, dat doet de verdediger maar half, Sugawara geeft hem voor en van Bommel staat voor Piet Snot 2 meter van de hoekvlak, terwijl spelers als Clasie en Dantas dan moeten gaan kloppen. Niet 1 of 2 x maar wedstrijden lang. Zijn ze daar wel helemaal helder?
Ferry
Co

Rjansen17 schreef: 01 dec 2023, 07:28 Zijn ze daar wel helemaal helder?
Ik snap niet zo goed: dit is trainbaar.
Als wij een elftal ukkies hebben, train dan specifieke varianten....
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 01 dec 2023, 07:44 Ik snap niet zo goed: dit is trainbaar.
Als wij een elftal ukkies hebben, train dan specifieke varianten....
Precies!

Blijkbaar zijn we goed genoeg om de ene na de andere corner af te dwingen, om er vervolgens niets mee te doen. Heel armoedig.
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 30 nov 2023, 22:50 Daar kreeg hij een eeuwigheid aan tijd om te handelen
Precies, leuk in Canada maar hier is het niveau toch weer ietsje hoger.
Heeft hier, en heeft toch al wat kansjes gehad hoor, toch nog totaal geen indruk gemaakt van dat je hier op termijn een 'verschilmaker' in gaat krijgen?
Maar goed, Bulluade, waar AZ eigenlijk voor hem op aasde, had Slot ook al snel genoeg duidelijk gemaakt dat het dat niet was.
Drommedaris
Supporter

salmonyappi schreef: 01 dec 2023, 07:46 Precies!

Blijkbaar zijn we goed genoeg om de ene na de andere corner af te dwingen, om er vervolgens niets mee te doen. Heel armoedig.
Eens. 21 corners, 0 rendement. En met het sjokken van Sugawara kost een corner vaak 1 tot 1,5 minuut voor die genomen is. Dat betekent dat AZ gisteren pakweg zo'n 20 tot 25% van de speeltijd verkwanseld heeft. En zoals hierboven genoemd, gisteren was geen uitzondering, zowel dit seizoen als vorig seizoen zien we steeds weer hetzelfde.
SimonPoulsen
Co

Drommedaris schreef: 01 dec 2023, 11:00 Eens. 21 corners, 0 rendement. En met het sjokken van Sugawara kost een corner vaak 1 tot 1,5 minuut voor die genomen is. Dat betekent dat AZ gisteren pakweg zo'n 20 tot 25% van de speeltijd verkwanseld heeft. En zoals hierboven genoemd, gisteren was geen uitzondering, zowel dit seizoen als vorig seizoen zien we steeds weer hetzelfde.
Ze moeten ze gewoon kort nemen, en dan zo indraaien dat als niemand hem raakt hij bij de tweede paal erin valt.
differentcook
Fanpage-junk

SimonPoulsen schreef: 01 dec 2023, 11:14 Ze moeten ze gewoon kort nemen, en dan zo indraaien dat als niemand hem raakt hij bij de tweede paal erin valt.
Of zoals Elm, ze er direct indraaien
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

salmonyappi schreef: 01 dec 2023, 06:46 Maar je bent het toch wel met me eens dat als je 2 goals scoort uit 80 corners dat er ergens iets niet goed gaat? En dat komt niet alleen door (te) kleine spelers.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar dat wijt ik aan slechte koppers, slechte tactiek, te weinig oefenen etc.
Het lengtegebrek is er maar een deel van.

Je kunt de bal wel op de stropdas van een speler proberen te leggen, maar als de speler naast hem een kop groter is, er beter voor staat, je een goeie duw geeft of op andere wijze het duel wint dan ben je af.

Odgaard die hoog over schiet is een duidelijk probleem waarbij er écht gemist wordt, de voorzetten van vooral een sugawara zijn meestal gewoon goed in de richting van de medespeler, zowel over de grond als in de lucht. Het gaat daarna pas mis.

Overigens zeker eens met simonpoulsen dat er echt wat meer tempo in mag. Dit AZ sjokt wat mij betreft sowieso teveel, heeft een te laag baltempo, schakelt te traag om, zet te weinig druk, zeker in de topwedstrijden. Ik was gisteren nog even Aston Villa aan het kijken, dat was toch verdorie een verademing ten opzichte van wat AZ op de mat heeft gelegd.
salmonyappi
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2023, 12:20 Daar ben ik het zeker mee eens, maar dat wijt ik aan slechte koppers, slechte tactiek, te weinig oefenen etc.
Het lengtegebrek is er maar een deel van.

Je kunt de bal wel op de stropdas van een speler proberen te leggen, maar als de speler naast hem een kop groter is, er beter voor staat, je een goeie duw geeft of op andere wijze het duel wint dan ben je af.

Odgaard die hoog over schiet is een duidelijk probleem waarbij er écht gemist wordt, de voorzetten van vooral een sugawara zijn meestal gewoon goed in de richting van de medespeler, zowel over de grond als in de lucht. Het gaat daarna pas mis.

Overigens zeker eens met simonpoulsen dat er echt wat meer tempo in mag. Dit AZ sjokt wat mij betreft sowieso teveel, heeft een te laag baltempo, schakelt te traag om, zet te weinig druk, zeker in de topwedstrijden. Ik was gisteren nog even Aston Villa aan het kijken, dat was toch verdorie een verademing ten opzichte van wat AZ op de mat heeft gelegd.
Het is al een hele tijd dat ik en mijn omgeving in vak Q eigenlijk de hele wedstrijd door “kom op AZ, TEMPO” roepen………Het lijkt wel slow-motion.
Metalingus
Oude garde

Eentje voor de 1e paal die de bal kan doorkoppen en dan een inlopende speler die de verlengde bal inkopt. Of voorbij de 2e paal en dan terug de doelmond in. De meeste verdedigers letten meestal na de trap alleen maar op de bal.
Wij proberen de bal altijd in de doelmond te brengen waarbij of de keeper m vangt/stompt of de bal weggekopt wordt.
Moet je goeie afspraken maken en uiteraard goed uitvoeren.
De Rode Baron
Goalscorer

Dick Advocaat ziet schijnbaar niet veel in de selectie van AZ, door er heilig van overtuigd te zijn dat ajax alsnog derdes gaat worden.
Morgen maar weer eens zien te winnen in Utrecht met onze topspelers Dantas, Mihailovic, Poku, van Bommel, etc. om hem op ander gedachte te zetten, maar tja..
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

De Rode Baron schreef: 02 dec 2023, 11:00 Dick Advocaat ziet schijnbaar niet veel in de selectie van AZ, door er heilig van overtuigd te zijn dat ajax alsnog derdes gaat worden.
Morgen maar weer eens zien te winnen in Utrecht met onze topspelers Dantas, Mihailovic, Poku, van Bommel, etc. om hem op ander gedachte te zetten, maar tja..
In amsterdam gaan ze er deze januari miljoenen tegen aan smijten. Dus dat zal ook nog wel een verandering inzetten.
Ferry
Co

DeZuivelDuivel schreef: 02 dec 2023, 12:27 In amsterdam gaan ze er deze januari miljoenen tegen aan smijten. Dus dat zal ook nog wel een verandering inzetten.
ajax moet nog 14 punten goedmaken - of eigenlijk dus 15. In 22 speelrondes tijd.

Maar AZ haalt nu gemiddeld 2,2 punten per wedstrijd. Dat extrapolerend naar 34 speelrondes zou betekenen dat er nog een punt of 45 bij komt. Dan komt AZ op zo'n 74 punten. ajax moet dan al 60 punten gaan halen in 22 speelrondes. Nagenoeg alles winnen dus.

Of AZ moet een gigantische inzinking krijgen...
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 02 dec 2023, 13:29 ajax moet nog 14 punten goedmaken - of eigenlijk dus 15. In 22 speelrondes tijd.

Maar AZ haalt nu gemiddeld 2,2 punten per wedstrijd. Dat extrapolerend naar 34 speelrondes zou betekenen dat er nog een punt of 45 bij komt. Dan komt AZ op zo'n 74 punten. ajax moet dan al 60 punten gaan halen in 22 speelrondes. Nagenoeg alles winnen dus.

Of AZ moet een gigantische inzinking krijgen...
komen nog 3 punten bij tegen RKC van de week. Dat gat is prima overbrugbaar als AZ geen kwaliteit inkoopt. AZ krijgt PSV én Twente nog.
DonnyDelano
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 02 dec 2023, 12:27 In amsterdam gaan ze er deze januari miljoenen tegen aan smijten. Dus dat zal ook nog wel een verandering inzetten.
Ze hebben deze zomer ook met miljoenen gesmeten, heeft niet echt geholpen geloof ik
Gesloten