Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde

differentcook schreef: 09 nov 2023, 14:19 AZ leidt trainers bij voorkeur zelf op
Dat is waar, maar een vrije Schmidt valt wel onder een buitenkansje. Daar zijn we bij AZ ook niet vies van.

Als Martens dan officieel assistent-trainer wordt, zet je met een tussenpose van 2 jaar die traditie van zelf opleiden weer door.
differentcook
Fanpage-junk

DeTorenburch schreef: 09 nov 2023, 14:42 Dat is waar, maar een vrije Schmidt valt wel onder een buitenkansje. Daar zijn we bij AZ ook niet vies van.

Als Martens dan officieel assistent-trainer wordt, zet je met een tussenpose van 2 jaar die traditie van zelf opleiden weer door.
Wie weet, maar dan zou Sierksma weer aan de beurt kunnen komen
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde

differentcook schreef: 09 nov 2023, 15:00 Wie weet, maar dan zou Sierksma weer aan de beurt kunnen komen
Die zou het inderdaad verdienen. Al moet er dan soms ook iemand van buitenaf of een oud-speler doorstromen. Anders vind ik het persoonlijk een beetje sektarisch worden. :lol:
SimonPoulsen
Co

DeTorenburch schreef: 09 nov 2023, 15:34 Die zou het inderdaad verdienen. Al moet er dan soms ook iemand van buitenaf of een oud-speler doorstromen. Anders vind ik het persoonlijk een beetje sektarisch worden. :lol:
Het komt een beetje over van, wij weten het beter. "Data-scouting", zelf trainers opleiden. Voetbal en of trainerservaring is blijkbaar niet nodig, bij AZ leer je het allemaal zelf. Hoewel ik wel vertrouwen heb in de expertise van AZ op dat gebied, moet je wel oppassen voor zelfoverschatting. De rest van de voetbalwereld staat ook niet stil, en kopieren is altijd makkelijker dan vooroplopen. Je moet niet denken dat je jaar op jaar alsmaar het ei van Columbus kan uitvinden om zo de rest voor te blijven. Zeker dat hele hele gedweep met data lijkt totaal geen resultaat meer op te leveren. De ene miskoop na de andere. Iedere leek heeft tegenwoordig toegang tot die data, en veel ervan is echt gebakken lucht.
differentcook
Fanpage-junk

SimonPoulsen schreef: 09 nov 2023, 15:49 Het komt een beetje over van, wij weten het beter. "Data-scouting", zelf trainers opleiden. Voetbal en of trainerservaring is blijkbaar niet nodig, bij AZ leer je het allemaal zelf. Hoewel ik wel vertrouwen heb in de expertise van AZ op dat gebied, moet je wel oppassen voor zelfoverschatting. De rest van de voetbalwereld staat ook niet stil, en kopieren is altijd makkelijker dan vooroplopen. Je moet niet denken dat je jaar op jaar alsmaar het ei van Columbus kan uitvinden om zo de rest voor te blijven. Zeker dat hele hele gedweep met data lijkt totaal geen resultaat meer op te leveren. De ene miskoop na de andere. Iedere leek heeft tegenwoordig toegang tot die data, en veel ervan is echt gebakken lucht.
Vooroplopen is noodzakelijk als je met een kleiner budget competitief wilt zijn
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde

Ik vind het best bijzonder dat iedereen nu al blind vertrouwen heeft in Sierksma. De man heeft een geweldige prestatie geleverd door de youth League te winnen, maar hij had wel de beschikking over een geweldige lichting. Het is nou niet dat hij die gasten allemaal al 5 jaar onder zijn hoede had en dat ze daarom zo goed zijn geworden. Hij doet het nu met jong ook prima, maar wel weer met grotendeels dezelfde goede lichting. Het lijkt me allemaal nog wat mager om hem nu al bij de grote mannen in het diepe te gooien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

DeTorenburch schreef: 09 nov 2023, 13:52 Roger Schmidt komt mogelijk vrij na het weekend. Zou die Duitser misschien wat zijn als hij hier gegenpressing gaat inslijpen?
Zou ik heel hard voor zijn.
Maar dat gaat nooit gebeuren. AZ lijkt definitief van de grote namen afgestapt te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller

DonnyDelano schreef: 09 nov 2023, 17:48 Ik vind het best bijzonder dat iedereen nu al blind vertrouwen heeft in Sierksma. De man heeft een geweldige prestatie geleverd door de youth League te winnen, maar hij had wel de beschikking over een geweldige lichting. Het is nou niet dat hij die gasten allemaal al 5 jaar onder zijn hoede had en dat ze daarom zo goed zijn geworden. Hij doet het nu met jong ook prima, maar wel weer met grotendeels dezelfde goede lichting. Het lijkt me allemaal nog wat mager om hem nu al bij de grote mannen in het diepe te gooien.
Hij heeft al meer bereikt dan Pascal had bereikt als trainer. Ook Slot was redelijk onervaren. Enkel samen met Huijshof Cambuur geleid een jaartje.
Ferry
Co

Graag 'team Jonk' buiten Alkmaar houden. Overal komt er ellende van.
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 01 dec 2023, 17:34 Graag 'team Jonk' buiten Alkmaar houden. Overal komt er ellende van.
Eens. Hoewel ze misschien best wat kennis en kunde hebben, chanteren ze in feite met hun machtsposities.

"Oh niet tevreden over een van ons? Dan trekken we toch lekker de stekker eruit"
DeTorenburch
Oude garde

Ferry schreef: 01 dec 2023, 17:34 Graag 'team Jonk' buiten Alkmaar houden. Overal komt er ellende van.
Lastig team Yoga Pascal is misschien nog wel schadelijker voor je club.
AZ 4 Life
Harde Kern

Jonk heeft het als trainer toch prima gedaan? Hij moet alleen niet denken dat ie de hele staf van 10+ man mee kan nemen.
DeTorenburch
Oude garde

AZ 4 Life schreef: 05 dec 2023, 16:07 Jonk heeft het als trainer toch prima gedaan? Hij moet alleen niet denken dat ie de hele staf van 10+ man mee kan nemen.
Dat is nu net de vraag of hij onder die voorwaarden wil werken. Al mag ik aannemen dat hij inmiddels al gepolst is?
Ferry
Co

AZ 4 Life schreef: 05 dec 2023, 16:07 Jonk heeft het als trainer toch prima gedaan? Hij moet alleen niet denken dat ie de hele staf van 10+ man mee kan nemen.
Dat is precies het probleem. Je krijgt er een elftal bij.
DonnyDelano
Oude garde

Die Andries Jonker is natuurlijk een ontzettende pannenkoek, maar die durft wel aanvallend te wisselen. Eindigde zo ongeveer met een 2-2-6 opstelling in de laatste 10 minuten
AZ 4 Life
Harde Kern

Ferry schreef: 05 dec 2023, 17:34 Dat is precies het probleem. Je krijgt er een elftal bij.
Daar ben je zelf bij. Ik weet ook niet hoe hij dat in het verleden heeft gedaan bij zijn clubs. En het heeft denk ik ook te maken met een al dan niet aanwezige structuur. Bij AZ staat dat als een huis, daar hoef je weinig aan te verbouwen. Bij Volendam was er niks en moest hij alles opbouwen, het is logisch dat je dan mensen meeneemt die je vertrouwt.
DeTorenburch
Oude garde

AZ 4 Life schreef: 06 dec 2023, 09:18 Daar ben je zelf bij. Ik weet ook niet hoe hij dat in het verleden heeft gedaan bij zijn clubs. En het heeft denk ik ook te maken met een al dan niet aanwezige structuur. Bij AZ staat dat als een huis, daar hoef je weinig aan te verbouwen. Bij Volendam was er niks en moest hij alles opbouwen, het is logisch dat je dan mensen meeneemt die je vertrouwt.
Als hij er mee instemt graag morgen voor de groep.
vriend
Basisspeler

Er zijn nogal wat trainers beschikbaar inmiddels.
Frank de Boer
Cocu
Stein
Vd Brom
Jonk
Gio
Lammers
Advocaat
Verbeek

Maar niemand uit dit rijtje kan mij bekoren.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Voltreffer Vick
Reservespeler

Alex Pastoor. Qua spelopvatting een stuk dichter bij Co Adriaanse dan bij Pascal Jansen. En onder Co waren het toch de mooiste jaren. Dat akkefietje van 12 jaar geleden kunnen we nu toch wel achter ons laten
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Langedijk
Gewoon Dirk

De naam is niet zo belangrijk. Het gaat om de spelopvatting en tactische bagage om een wedstrijd te kantelen.

Twente heeft met Oosting ook een relatieve nobody. Maar die heeft er wel kijk op.

Bij AZ laten ze een nobody doorstromen die alles om zeep helpt waar de club ooit voor stond.

Bizar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie