Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%

Totaal aantal stemmen: 93
DeTorenburch
Oude garde

Drommedaris schreef: 27 nov 2023, 01:19 Zoiets. Het blijft opmerkelijk. 2,5 seizoen doet de man eindeloos hetzelfde en nu ineens wordt er voor voetbal gekozen in de opstelling. Ineens wordt er wel aanvallend gespeeld/naar voren gedacht. Ineens krijgen jeugdspelers wel minuten. Zelfs Odgaard mocht niet invallen.
Is het niet zo dat zo'n zelfde gesprek ook ooit heeft plaatsgevonden met van den Brom? Daarna kwam toch die periode waarin er wel aanvallend en leuk werd gevoetbald (wat de voetbalpers alleen heeft onthouden)?
Drommedaris
Supporter

DeTorenburch schreef: 27 nov 2023, 08:14 Is het niet zo dat zo'n zelfde gesprek ook ooit heeft plaatsgevonden met van den Brom? Daarna kwam toch die periode waarin er wel aanvallend en leuk werd gevoetbald (wat de voetbalpers alleen heeft onthouden)?
Ja, daar zat ik ook aan te denken.
Bertje
Reservespeler

De media, Kraay, Vink, Keessie en onder andere Verbeek zijn lyrisch over Jansen.
Er werd zelfs gesproken over een standbeeld.
Beetje overdreven, maar er zal gerust een kern van waarheid inzitten.
Ik heb de kwaliteit van Jansen nog niet kunnen ontdekken, op gisteren na.
Het voetbal was aanvallender en de opstelling logischer. Wellicht een voorbode.
SimonPoulsen
Co

Bertje schreef: 27 nov 2023, 10:18 De media, Kraay, Vink, Keessie en onder andere Verbeek zijn lyrisch over Jansen.
Er werd zelfs gesproken over een standbeeld.
Beetje overdreven, maar er zal gerust een kern van waarheid inzitten.
Ik heb de kwaliteit van Jansen nog niet kunnen ontdekken, op gisteren na.
Het voetbal was aanvallender en de opstelling logischer. Wellicht een voorbode.
Die mensen zijn toch gewoon collectief gek.

Een maurice steijn die Sparta ver boven begroting laat presteren.
Hake die met Eagles heel leuk voetbal speelt en veel punten pakken.
Excelsior dat met minimale middelen zich boven verwachting staande houdt.

En dan heb je Jansen die met verschrikkelijk voetbal 4e en 5e wordt. Ze roepen echt maar wat, en ze kijken niet. Allemaal op basis van een stempel dat AZ heeft.
Het kostte de man 1 jaar om te zien dat Odgaard geen rechtsbuiten is
Het kostte de man 3 jaar om te zien dat DeWit niet in de basis hoort tegen 95% van de teams.

We moeten dat stempel maar koesteren. Het levert 100% ene bijdrage aan het opdrijven van transfersommen.
Sander73
Seizoenkaarthouder

Langedijk schreef: 26 nov 2023, 15:44 Ik vermoed dat er iemand in de directie geroepen heeft ‘vandaag niet winnen en je ligt eruit’. En dat hij toen eieren voor zijn geld gekozen heeft, volledig tegen zijn natuur in.

Hij krijgt van mij geen compliment omdat hij 1 keer zijn werk goed doet.
Ik vermoed ook dat er e.e.a. vanuit de directie is besproken en aandacht is gevraagd voor het vertoonde spel van de afgelopen tijd. Dat kan bijna niet anders. De Wit is (godzijdank) ineens twee treden gedaald in de pikorde. De afgelopen interland periode was wat dat betreft een goed moment voor de directie om hun zorg te uiten over het vertoonde spel, dat kan bijna niet anders. Nu eens kijken of dit donderdag en zondag een vervolg krijgt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Sander73 schreef: 27 nov 2023, 13:44 Ik vermoed ook dat er e.e.a. vanuit de directie is besproken en aandacht is gevraagd voor het vertoonde spel van de afgelopen tijd. Dat kan bijna niet anders. De Wit is (godzijdank) ineens twee treden gedaald in de pikorde. De afgelopen interland periode was wat dat betreft een goed moment voor de directie om hun zorg te uiten over het vertoonde spel, dat kan bijna niet anders. Nu eens kijken of dit donderdag en zondag een vervolg krijgt.
Dat kan zeker anders:
Hij wordt nu gewoon gedwongen door selectieperikelen.
Hij gaat gewoon terug naar het oude plan zodra dat weer kan, doet hij dat niet dán zou hij mij pas verbazen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
De Rode Baron
Goalscorer

Drommedaris schreef: 27 nov 2023, 01:19 Zelfs Odgaard mocht niet invallen.
Dat was wel een minpuntje. Jongen tankte weer vertrouwen met die 5 doelpunten en gezien Dani de hele wedstrijd de bank mocht warm houden, Mijnans op die positie er ook niet veel van bakte en onze Amerikaan weer als vanouds speelde had ik hem wel eens achter Pavlidis willen zien. Helaas ziet Pascal in dat kader nog steeds niet het licht.
Verder wel leuk dat Addai werd gebracht, die jongen zie ik snel Poku voorbij streven.
DeTorenburch
Oude garde

De Rode Baron schreef: 28 nov 2023, 09:38 Dat was wel een minpuntje. Jongen tankte weer vertrouwen met die 5 doelpunten en gezien Dani de hele wedstrijd de bank mocht warm houden, Mijnans op die positie er ook niet veel van bakte en onze Amerikaan weer als vanouds speelde had ik hem wel eens achter Pavlidis willen zien. Helaas ziet Pascal in dat kader nog steeds niet het licht.
Verder wel leuk dat Addai werd gebracht, die jongen zie ik snel Poku voorbij streven.
Wat een onzin :lol:
De Rode Baron
Goalscorer

DeTorenburch schreef: 28 nov 2023, 09:42 Wat een onzin :lol:
Vind je. AZ, ondanks het enorme overwicht moest nog lang teren op dat afstandschot van van Bommel tegen het kleine FC Volendam.
De middenvelders hebben totaal geen scorend vermogen. Ik blijf zeggen dat we behoefte hebben aan een ander soort 10.
Dani, Mijnans en Mihailovic... het is het niet.
DeTorenburch
Oude garde

De Rode Baron schreef: 28 nov 2023, 09:46 Vind je. AZ, ondanks het enorme overwicht moest nog lang teren op dat afstandschot van van Bommel tegen het kleine FC Volendam.
De middenvelders hebben totaal geen scorend vermogen. Ik blijf zeggen dat we behoefte hebben aan een ander soort 10.
Dani, Mijnans en Mihailovic... het is het niet.
Ja, door dit middenveld kwamen we tot veel meer voetbal en kansen (zie dani de wit topic). Die goals van een nummer 10 komen vanzelf wel met Mijnans of Mihailovic op 10. Je obsessie met Odgaard moet niet ten koste gaan van het reeel kijken naar een wedstrijd.

Het mooiste dat je kan meenemen uit deze wedstrijd als Jens-groupie is het feit dat er is aangetoond dat voetbal op 10 loont en dat als het doelpunten maken van Mijnans en Mihailovic uitblijft, Odgaard vanzelf op het startformulier verschijnt.

*Edit: Bijvoorbeeld Mijnans scoorde vorig jaar voor zowel AZ als Sparta op 10. Hij kwam tot de volgende cijfers 28 gespeeld, 7goals en 7 assist. Dan heb ik de voorassists nog niet eens uitgezocht, maar dat zijn toch redelijke cijfers.
Laatst gewijzigd door DeTorenburch op 28 nov 2023, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co

De Rode Baron schreef: 28 nov 2023, 09:38 Dat was wel een minpuntje. Jongen tankte weer vertrouwen met die 5 doelpunten en gezien Dani de hele wedstrijd de bank mocht warm houden, Mijnans op die positie er ook niet veel van bakte en onze Amerikaan weer als vanouds speelde had ik hem wel eens achter Pavlidis willen zien. Helaas ziet Pascal in dat kader nog steeds niet het licht.
Het is overduidelijk dat Jansen Odgaard als spits ziet.

Vond het anders een aardige openbaring een voetballer op 10, iedereen kwam beter in zn spel. Odgaard is niet de spelverdeler, Odgaard is een opportunistische speler met een aardige techniek.
De Rode Baron
Goalscorer

SimonPoulsen schreef: 28 nov 2023, 10:07 Het is overduidelijk dat Jansen Odgaard als spits ziet.

Vond het anders een aardige openbaring een voetballer op 10, iedereen kwam beter in zn spel. Odgaard is niet de spelverdeler, Odgaard is een opportunistische speler met een aardige techniek.
En een speler als Mijnans vind je wel een 'spelverdeler' in plaats van een eenvoudige loper met gebrekkige techniek?
Komt in mijn ogen niet verder dan Sparta niveau. Ik blijf de vleugels en de 10 als het probleem van AZ zien.
Hopelijk dat Addai snel kan doorgroeien voor de vleugels, dat is dan een lichtpuntje.
Rjansen17
Oude garde

Wij gaan het zien Mijnans er zeker 6 weken uit.
De Rode Baron
Goalscorer

Rjansen17 schreef: 29 nov 2023, 16:23 Wij gaan het zien Mijnans er zeker 6 weken uit.
Prima, nu nog de Wit die thuis van het trapje dondert en Mihailovic speelt zich zelf wel uit de opstelling, waardoor Pascal wel gedwongen wordt van zijn bewandelde paden, door constant in hokjes te denken, af te wijken :wink:
salmonyappi
Harde Kern

Rjansen17 schreef: 29 nov 2023, 16:23 Wij gaan het zien Mijnans er zeker 6 weken uit.
En dus De Wit er weer in :cry:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
De Rode Baron
Goalscorer

salmonyappi schreef: 29 nov 2023, 23:22 En dus De Wit er weer in :cry:
Weinig verschil vandaag Mihailovic of de Wit, beide ongelukkig (scorend vermogen) op momenten als het er op aan moet komen en voor de creativiteit weet ik niet of we daar zoveel met hem op vooruit gaan. ook de vleugels waren weer behoorlijk zwak met v Bommel en Poku. Je zag meteen met de minuten die talent Addai mocht maken dat we hier enorm veel plezier aan gaan beleven. Maar vooralsnog blijven de 10 en de vleugels zorgenkindjes. Dantas nam naast Clasie wel zijn kans.
Ik hoop dat Pascal nu het lef toont Addai meer te gaan brengen en eventueel Poku dan maar op links en ja, ik blijf er van overtuigd dat Odgaard ons beter maakt achter Pavlidis dan dat we verder in onze selectie hebben. Zowel tegen Volendam als nu tegen deze laagvlieger scoren we weer erg moeizaam ondanks het grote overwicht en balbezit!
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 30 nov 2023, 20:08 Weinig verschil vandaag Mihailovic of de Wit, beide ongelukkig (scorend vermogen) op momenten als het er op aan moet komen en voor de creativiteit weet ik niet of we daar zoveel met hem op vooruit gaan. ook de vleugels waren weer behoorlijk zwak met v Bommel en Poku. Je zag meteen met de minuten die talent Addai mocht maken dat we hier enorm veel plezier aan gaan beleven. Maar vooralsnog blijven de 10 en de vleugels zorgenkindjes. Dantas nam naast Clasie wel zijn kans.
Ik hoop dat Pascal nu het lef toont Addai meer te gaan brengen en eventueel Poku dan maar op links en ja, ik blijf er van overtuigd dat Odgaard ons beter maakt achter Pavlidis dan dat we verder in onze selectie hebben. Zowel tegen Volendam als nu tegen deze laagvlieger scoren we weer erg moeizaam ondanks het grote overwicht en balbezit!
Je zegt weinig verschil, maar ik vind Mihailovic toch echt veel meer een voetballer dan Dani. Geen vlekkeloze avond van Djordje, maar sowieso aanvallend een vooruitgang t.o.v. Dani.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 30 nov 2023, 20:08 Weinig verschil vandaag Mihailovic of de Wit
Dan moet je dus altijd voor Michailovic kiezen. Dat is de betere voetballer, langste contract, grootste restwaarde. Misschien wat nerveus of onwennig vandaag. En hij moet van afstand op doel gaan schieten, dat deed hij in de MLS ook verdienstelijk.

Wanneer gat Jansen trouwens iemand anders aanwijzen voor de dode spelmomenten. Ongekend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
differentcook
Fanpage-junk

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 22:46 En hij moet van afstand op doel gaan schieten, dat deed hij in de MLS ook verdienstelijk.
Daar kreeg hij een eeuwigheid aan tijd om te handelen
we can come an end
lowietje
Fanatic

Wat heeft die Mihailovic nou eigenlijk tot nu toe laten zien? Dat is toch bedroevend ? Gewoon een waardeloze aankoop!
Seizoenkaarthouder
Gesloten