Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Drommedaris
Supporter

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2023, 12:11 Dat is dus de grote vraag. Zijn we tevreden met een 4e - 5e plek, matig voetbal, ook op andere vlakken ((social)media/stadion) en bovenal met het aankoopbeleid van de laatste 3 jaar.

Ik ben dat persoonlijk niet. Mede door de vanuit AZ zelf uitgesproken ambities (Nestelen in Europese-subtob, top3 aanvallen, meedoen om de prijzen). Dan verwacht ik meer. Maar ik proef te vaak een zelfmedelijden cultuur ("jammer"), en niet de echte topsport mentaliteit waar een bepaalde druk ligt om te presteren. En ook met de beschikbare middelen geprobeerd wordt er het maximale uit te halen. Dat is een cultuurverandering die ik graag zou zien. Of Huiberts deze winter nou wel of niet 1 aankoop doet, daar ligt wat mij betreft niet de sleutel, dat was mijn punt.
Ik kan daar op zich wel een heel eind in mee gaan. Ik heb alleen niet de indruk dat de cultuur door de hele organisatie heen slecht is. Bij de jeugdopleiding lijkt het allemaal wel goed te zitten, je wint de Youth League niet zonder iets van een topsportklimaat. En Jong AZ doet het ook prima. In mijn optiek zijn het meer individuen die het probleem zijn dan dat de hele cultuur verrot is. Wel is het zo dat die individuen erg invloedrijk zijn. Jansen is de eerste die dan genoemd kan worden. Ook bij Huiberts heb ik mijn twijfels. Eenhoorn weet ik niet.
MB80
Invaller

Verkoop Brederode en Odgaard maar, Poku en Addai zijn veel beter - laat staan in potentie.

Dantas is een leuk spelertje maar met een fysiek van een 12 jarige heb ik mijn twijfels of hij wel samen met clasie kan spelen…
Sander73
Seizoenkaarthouder

MB80 schreef: 26 nov 2023, 16:15 Verkoop Brederode en Odgaard maar, Poku en Addai zijn veel beter - laat staan in potentie.

Dantas is een leuk spelertje maar met een fysiek van een 12 jarige heb ik mijn twijfels of hij wel samen met clasie kan spelen…
Ik zou Odgaard houden. Echter wel op een andere positie. Vrije rol achter de spits. Dan ben ik er van overtuigd dat hij er twaalf per jaar in rommelt. We zijn nu voor goals te afhankelijk van Pavlidis.
MB80
Invaller

Sander73 schreef: 26 nov 2023, 18:08 Ik zou Odgaard houden. Echter wel op een andere positie. Vrije rol achter de spits. Dan ben ik er van overtuigd dat hij er twaalf per jaar in rommelt. We zijn nu voor goals te afhankelijk van Pavlidis.
Hmm dat kan in theorie nog al is Odgaard/mihailovic/mijnans teveel matigheid op “10” voor een club die top 3 wilt spelen. Nog los van Kwakman en andere jeugd in theorie in de weg zitten.. dus 1 van die 3 mag wel weg en ipv daarvan een tweede spits halen zou voor een betere selectie balans zorgen. Meerdink lijkt voorlopig ver van het eerste?

Max moet deze winter voor doorstroming van vers bloed gaan zorgen.. Brederode en Dani moet je afscheid van nemen.

Vleugels: poku Addai Lahdo Bommel en Sadiq best prima met potentie
Spits: Pavlidis (nog wel…), Meerdink en aankoop
SchoorlAZ
Invaller

MB80 schreef: 27 nov 2023, 09:31 Hmm dat kan in theorie nog al is Odgaard/mihailovic/mijnans teveel matigheid op “10” voor een club die top 3 wilt spelen. Nog los van Kwakman en andere jeugd in theorie in de weg zitten.. dus 1 van die 3 mag wel weg en ipv daarvan een tweede spits halen zou voor een betere selectie balans zorgen. Meerdink lijkt voorlopig ver van het eerste?

Max moet deze winter voor doorstroming van vers bloed gaan zorgen.. Brederode en Dani moet je afscheid van nemen.

Vleugels: poku Addai Lahdo Bommel en Sadiq best prima met potentie
Spits: Pavlidis (nog wel…), Meerdink en aankoop
Meerdink zit echt heel ver van het eerste. Heeft geloof ik slechts één goal gemaakt in de KKD die niet uit een penalty was. Iedereen roept om Odgaard op 10, maar ik zou echt niet weten waarom hij dit zou kunnen. Als je hem en/of Mihaljovic kan verkopen voor een goed bedrag, moet je dat toch meteen doen?
Ferry
Co

Langedijk
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2023, 15:09 Iedereen roept om Odgaard op 10, maar ik zou echt niet weten waarom hij dit zou kunnen. Als je hem en/of Mihaljovic kan verkopen voor een goed bedrag, moet je dat toch meteen doen?
Natuurlijk moet je ze niet verkopen. Zeker niet nu Mijnans 2 maanden weg is. Ik weet er wel een paar die eerder op de nominatie staan om weg te mogen.

Of Odgaard op 10 rendeert weten we niet, omdat anderen dan De Wit daar nooit meerdere wedstrijden mogen spelen van de professor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Langedijk
Gewoon Dirk

Ferry schreef: 30 nov 2023, 09:58 Top drie als ambitie. https://www.vi.nl/pro/AZ-is-gebrand-op- ... ons-league
Ambitie of doelstelling?

Ik mag toch hopen een keiharde doelstelling/eis met ajax in de achterhoede
De Rode Baron
Goalscorer

Ferry schreef: 30 nov 2023, 09:58 Top drie als ambitie. https://www.vi.nl/pro/AZ-is-gebrand-op- ... ons-league
Staat er iets interessants in het artikel van wat we nog niets wisten of wederom een verhaaltje dat menig forumlid ook wel in elkaar kun klutsen.
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 30 nov 2023, 10:53 Staat er iets interessants in het artikel van wat we nog niets wisten of wederom een verhaaltje dat menig forumlid ook wel in elkaar kun klutsen.
Lees het zelf zou ik zeggen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Co

De Rode Baron schreef: 30 nov 2023, 10:53 Staat er iets interessants in het artikel van wat we nog niets wisten of wederom een verhaaltje dat menig forumlid ook wel in elkaar kun klutsen.
Nou, ik ben niet onder de indruk van 'clubwatchers' van VI. Dus ik denk dat je het wel kan raden.
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 10:46 Of Odgaard op 10 rendeert weten we niet, omdat anderen dan De Wit daar nooit meerdere wedstrijden mogen spelen van de professor.
Mijnans heeft er toch een tijd gespeeld toen de Wit langdurig in de lappenmand lag en onze Amerikaan heeft toch ook nog wel wat wedstrijdjes mogen spelen op de 10?
Volgens mij heeft Od nog nooit een kans gehad op die positie; opererend achter Pavlidis moet hij toch 'zowat' het zelfde kunnen spelen als met Kramer bij RKC waar hij clubs als ajax, Feyenoord, etc. persoonlijk over de knie legde en Huiberts hem met alle geweld wilde vast leggen?
SimonPoulsen
Co

De Rode Baron schreef: 30 nov 2023, 10:58 Mijnans heeft er toch een tijd gespeeld toen de Wit langdurig in de lappenmand lag en onze Amerikaan heeft toch ook nog wel wat wedstrijdjes mogen spelen op de 10?
Volgens mij heeft Od nog nooit een kans gehad op die positie; opererend achter Pavlidis moet hij toch 'zowat' het zelfde kunnen spelen als met Kramer bij RKC?
Nee tuurlijk niet. Bij rkc speelde hij als tweede spits in een 442/532. Dan heb je nauwelijks tot geen defensieve taken. Op 10 bij AZ heb je die vanzelfsprekend wel in een 433. Er is een reden dat Odgaard zo goed als nooit op 10 heeft gespeeld in zn carrière. Jansen heeft nu meermals gezegd dar zn beste/favoriete positie de spits is. Ik vrees dat je dat moet accepteren.

Mihailovic moet je gewoon nu de kans geven. Dan weet je tegen de winter of je daarmee verder moet gaan, of dat je hem verhuurt/verkoopt.
Langedijk
Gewoon Dirk

SimonPoulsen schreef: 30 nov 2023, 11:13
Mihailovic moet je gewoon nu de kans geven. Dan weet je tegen de winter of je daarmee verder moet gaan, of dat je hem verhuurt/verkoopt.
Precies. Laat het maar zien in 2 makkelijke en 3 moeilijke wedstrijden. Dan maken we in de winterstop de balans op.
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

Wil je het relevante stukje quoten voor ons proletariërs die geen VI PRO hebben.
SchoorlAZ
Invaller

SimonPoulsen schreef: 30 nov 2023, 11:13 Mihailovic moet je gewoon nu de kans geven. Dan weet je tegen de winter of je daarmee verder moet gaan, of dat je hem verhuurt/verkoopt.
Mee eens. Als hij dan niet presteert, lekker laten gaan en Max moet nu alvast voorsorteren op een goede nummer 10.
SimonPoulsen
Co

SchoorlAZ schreef: 30 nov 2023, 12:14 Mee eens. Als hij dan niet presteert, lekker laten gaan en Max moet nu alvast voorsorteren op een goede nummer 10.
En een Pavlidis vervanger zou ook niet gek zijn.
salmonyappi
Harde Kern

SjaakTrekhaak schreef: 30 nov 2023, 11:41 Wil je het relevante stukje quoten voor ons proletariërs die geen VI PRO hebben.
Het is geen interessant stuk. Allemaal open deuren. De sop van de kool niet waard.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller

SimonPoulsen schreef: 30 nov 2023, 12:18 En een Pavlidis vervanger zou ook niet gek zijn.
Ik zou wel eem vervanger willen voorstellen maar ben bang dat Langedijk de naam dan weer niet kan uitspreken. :mrgreen:
Krijgen we dat weer ;)
differentcook
Fanpage-junk

SchoorlAZ schreef: 30 nov 2023, 16:53 Ik zou wel eem vervanger willen voorstellen maar ben bang dat Langedijk de naam dan weer niet kan uitspreken. :mrgreen:
Krijgen we dat weer ;)
:lol:
we can come an end
Plaats reactie