Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
17
19%
2
6
7%
3
14
15%
4
8
9%
5
5
5%
6
13
14%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
7%

Totaal aantal stemmen: 91
Drommedaris
Glory-hunter

differentcook schreef: 14 nov 2023, 15:01 Zou het misschien kunnen dat hier sprake is van een bubbeltje?
Dat denk ik wel. De pers heeft gelijk.

Jansen doet het gewoon goed: ieder seizoen haalt hij wel 1 of 2 van de vier gestelde doelstellingen. En ze verliezen een keer, kan gebeuren. Of vier van de laatste vijf wedstrijden, kan ook gebeuren. Maar inderdaad een keurige vierde plek, waar AZ hoort, nu maar hopen dat ajax slecht blijft presteren. En ja, Jansen maakt volop gebruik van de jeugd, 0 eigen jeugdspelers in de basis tegen Feyenoord, maar dat is kijken door een negatieve bril: de bank wordt al drie jaar lang warmgehouden door jeugdspelers.

Gelukkig is Jansen wel vast blijven houden aan het leuke en aanvallende voetbal waar AZ om bekend staat. Gewoon pech dat ze verliezen tegen Aston Villa, Feyenoord, Nec en gelijk spelen tegen Excelsior. We zagen de ene vloeiende aanval na de ander, gevaarlijke corners, snelle omschakelingen, fantastisch positiespel en dat je dan een paar keer verliest ondanks de vele doelpogingen die ze creeren en de vele goals die ze maken kan ook gebeuren. En het is natuurlijk bizar veel pech dat het overweldigende slotoffensief steeds niets opleverde.

Ze leven echt in een bubbel daar in Alkmaar en op dat forum van ze.
differentcook
Gewoon Dirk

Drommedaris schreef: 14 nov 2023, 19:57 Dat denk ik wel. De pers heeft gelijk.

Jansen doet het gewoon goed: ieder seizoen haalt hij wel 1 of 2 van de vier gestelde doelstellingen. En ze verliezen een keer, kan gebeuren. Of vier van de laatste vijf wedstrijden, kan ook gebeuren. Maar inderdaad een keurige vierde plek, waar AZ hoort, nu maar hopen dat ajax slecht blijft presteren. En ja, Jansen maakt volop gebruik van de jeugd, 0 eigen jeugdspelers in de basis tegen Feyenoord, maar dat is kijken door een negatieve bril: de bank wordt al drie jaar lang warmgehouden door jeugdspelers.

Gelukkig is Jansen wel vast blijven houden aan het leuke en aanvallende voetbal waar AZ om bekend staat. Gewoon pech dat ze verliezen tegen Aston Villa, Feyenoord, Nec en gelijk spelen tegen Excelsior. We zagen de ene vloeiende aanval na de ander, gevaarlijke corners, snelle omschakelingen, fantastisch positiespel en dat je dan een paar keer verliest ondanks de vele doelpogingen die ze creeren en de vele goals die ze maken kan ook gebeuren. En het is natuurlijk bizar veel pech dat het overweldigende slotoffensief steeds niets opleverde.

Of de realiteit is niet zwart-wit? (Pascal staat bij mij op een 6)
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 14 nov 2023, 20:28 Of de realiteit is niet zwart-wit? (Pascal staat bij mij op een 6)
Ik ga je een vraag stellen, zonder daarmee zelf een mening te poneren: wat vind jij dat Pascal momenteel, dit seizoen, goed doet?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 14 nov 2023, 22:10 Ik ga je een vraag stellen, zonder daarmee zelf een mening te poneren: wat vind jij dat Pascal momenteel, dit seizoen, goed doet?
Ik vond het knap hoe AZ in de eredivisie van start ging en ook zich kwalificeerde voor de Conference League met weer een sterk gewijzigd elftal.
Afgelopen voorjaar had AZ een slechte fase waarin heel makkelijk goals geslikt werden en als je, op Pavlidis na, geen toppers hebt voorin (en zelfs het middenveld voor AZ begrippen niet sterk bezet is) dan vind ik het realistisch om eerst te zorgen dat je solide bent qua verdediging (en dat is een taak voor het gehele team). Dat had/heeft hij goed voor elkaar. In Europa kreeg hij blijkbaar het team niet voldoende scherp voor de tweede helft van de eerste wedstrijd, dat was slecht. Tegen Legia werd gewonnen en tegen Villa twee keer verloren. Dat kan, al is de manier waarop in de eerste van deze twee wedstrijden niet goed. Na die wedstrijd is ook in de eredivisie de klad erin gekomen. Ik weet nog niet waar dat aan ligt.

Je wilt altijd meer, alles winnen, flitsender, aanvallender spel, maar het lijkt me, gezien de selectie, dus realistisch uit te gaan van een solide organisatie. Solide én flitsend met dit AZ, ik weet niet of dat zou kunnen. Misschien moet het wel mogelijk zijn vanuit een solide start het elftal te laten groeien en dat is (nog) niet gebeurd. Ik ben niet van dat denken in hierarchie dat Jansen aanhangt en de bijbehorende (erg vaste) opstellingen, maar ook niet van een al te reactief selectiebeleid dat forummers hier bepleiten (spelers die een aantal wedstrijden geleden werden verguisd zijn opeens weer de redder, en andersom). Als je kijkt naar hoe over Jansen en AZ1 werd gesproken hier voor de eerste wedstrijd tegen Villa, dan zie je dat dat (op de vaste zeurders na) heel anders was. Zo sterk omslaan is niet serieus.
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

De Wit in VI:
De Wit zelf maakt in Alkmaar zelf de balans op. 'Normaal wil je jezelf zo snel mogelijk revancheren, maar voor nu is het wel even lekker om even rust te hebben. We hebben vier, met NEC meegerekend misschien vijf wedstrijden niet gewonnen. Dan is het een goed moment om even bij onszelf te rade te gaan waar het aan ligt. En dan is een interlandbreak wel even goed. Even eruit en dan vervolgens met zijn allen weer gas geven. Want dat we veel beter moeten en kunnen is duidelijk.'
Pascal?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Glory-hunter

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 10:10 De Wit in VI:

Pascal?
Aangezien we het 'bij onszelf te rade gaan waar het aan ligt" en "we veel beter moeten en kunnen" met grote regelmaat horen, nu al zo'n 2,5-3 jaar, moet het in ieder geval iets zijn wat in die jaren hetzelfde is gebleven.
SchoorlAZ
Reservespeler

Drommedaris schreef: 18 nov 2023, 10:28 Aangezien we het 'bij onszelf te rade gaan waar het aan ligt" en "we veel beter moeten en kunnen" met grote regelmaat horen, nu al zo'n 2,5-3 jaar, moet het in ieder geval iets zijn wat in die jaren hetzelfde is gebleven.
Ik word er echt gek van dat ik al 3 jaar lang hoor "en dan worden we slordig" of "we waren heel slordig aan de bal", zonder dat er ooit wat aan gedaan wordt.
SimonPoulsen
Kristen

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 10:10 De Wit in VI:
Misschien dat mister middelmaat zelf eens een beslissende actie kan inzetten. Of zelfreflectie toont en zijn plek afstaat aan iemand die wel kan voetballen. Acteur dat het is.

Jansen die weet al 3 jaar niet hoe het nou allemaal kan. Kan je hem dat überhaupt kwalijk nemen? 0 trainers of spelers ervaring, en de media doen net alsof het de nieuwe trainer van ajax/feyenoord moet worden. Dan zou ik ook in me zelf gaan geloven.
Resultaat trainer zonder resultaten. Dubbel niks.
differentcook
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 18 nov 2023, 10:34 Ik word er echt gek van dat ik al 3 jaar lang hoor "en dan worden we slordig" of "we waren heel slordig aan de bal", zonder dat er ooit wat aan gedaan wordt.
Ik zie het als een continu gevecht om op niveau te presteren. AZ is nooit in de situatie comfortabel op niveau te presteren (totdat AZ in de gelegenheid is betere spelers aan te trekken zul je dat moeten accepteren, lijkt me). Als het continu zo'n gevecht is zul je ook steeds momenten hebben dat het niet lukt.
Laatst gewijzigd door differentcook op 18 nov 2023, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Drommedaris
Glory-hunter

SchoorlAZ schreef: 18 nov 2023, 10:34 Ik word er echt gek van dat ik al 3 jaar lang hoor "en dan worden we slordig" of "we waren heel slordig aan de bal", zonder dat er ooit wat aan gedaan wordt.
Plus:

We waren onszelf niet.

Dat mag ons niet gebeuren.

We begonnen niet scherp genoeg.

Dat gaan we analyseren.

Elke 3-4 wedstrijden is de bingokaart weer vol. Al drie jaar lang.
Bombaman
Oude garde

Ik kan me niet voorstellen dat Max ons tactisch meesterbrein niet zat begint te worden. Wordt er in de winterstop weer geëvalueerd? Lijkt me een uitstekend moment om Martens door te schuiven.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Ferry
Kristen

differentcook schreef: 18 nov 2023, 12:10 Ik zie het als een continu gevecht om op niveau te presteren. AZ is nooit in de situatie comfortabel op niveau te presteren (totdat AZ in de gelegenheid is betere spelers aan te trekken zul je dat moeten accepteren, lijkt me).
Jansen moet zorgen dat AZ in goede doen is. Maar dan nog: AZ in minder goede doen moet Andorra van de mat spelen en winnen van Heracles, Nec, etc. Slappe excuses hebben we bij AZ genoeg.
De Rode Baron
Basisspeler

Drommedaris schreef: 18 nov 2023, 10:28 Aangezien we het 'bij onszelf te rade gaan waar het aan ligt" en "we veel beter moeten en kunnen" met grote regelmaat horen, nu al zo'n 2,5-3 jaar, moet het in ieder geval iets zijn wat in die jaren hetzelfde is gebleven.
Ik moet je zeggen dat ik AZ eigenlijk niet anders ken (en ik ben al decennia lang een trouwe volger van de club).
Dit speelt niet alleen onder Pascal. Er is altijd weer een periode in het seizoen dat men afhaakt om echt voor de knikkers mee te kunnen doen.
Waar het aan ligt; hoofdzakelijk aan de breedte van de selectie en dan heb ik het over kwaliteit in plaats van kwantiteit.
Pascal kan inderdaad wat avontuurlijker spelen, het publiek meer kijkgenot geven en ja, niet eeuwenlang vast houden aan de vaste namen.
Echter ik ben er van overtuigd dat qua resultaat het weinig zal uit maken dat je dan wel tot het eind zult kunnen meestrijden als wisselspelers Dantas, v Bommel, Kasius, Mihailovic, Poku, Sadiq, Meerdink, etc.eens de voorkeur zouden krijgen. Het is en blijft te licht, waardoor je nooit continue het gehele seizoen door kunt blijven presteren met dit soort spelers.
Het kan alleen als je weer eens een hele gouden lichting bij elkaar hebt of je moet zoals ik de Financieel directeur van PSV hoor zeggen een "gecalculeerd risico" durven te nemen om eens echt als doel te hebben een keer echt voor de knikkers te willen strijden en er een hoop CL geld voor terug te kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 18 nov 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

En wie is daar natuurlijk eindverantwoordelijk voor? de beste meneer die telkens deze verwijzing neerpent. Het moet niet gekker worden natuurlijk.
MO7
Beheerder

Ze zijn zichzelf pas niet als ze nu opeens leuk en aantrekkelijk voetbal gaan spelen. Er is al jaren geen k*t aan als je niet naar het resultaat maar vooral naar het vermakelijkheidsgehalte kijkt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
De Rode Baron
Basisspeler

MO7 schreef: 18 nov 2023, 15:54 Er is al jaren geen k*t aan als je niet naar het resultaat maar vooral naar het vermakelijkheidsgehalte kijkt.
Wil je vermaakt worden en spanning krijgen zul je dezer dagen meer je zicht op de verkiezingen moeten leggen.
Volgens de laatste peilingen (ik gooi het er maar even tussen door) heeft Wilders een geweldige eindspurt gemaakt en staat inmiddels gedeeld aan kop met de VVD op 26 zetels. Kijk, zo bouw je zoiets op; te vlammen op de momenten dat het ook nodig is, daar kan Pascal wel iets van leren! Benieuwd of het hem (anders dan AZ) wel een prijs, hiermee zeggende de hoofdprijs, kan opleveren.
Drommedaris
Glory-hunter

De Rode Baron schreef: 18 nov 2023, 14:55 Ik moet je zeggen dat ik AZ eigenlijk niet anders ken (en ik ben al decennia lang een trouwe volger van de club).
Dit speelt niet alleen onder Pascal. Er is altijd weer een periode in het seizoen dat men afhaakt om echt voor de knikkers mee te kunnen doen.
Dat is niet waar ik het over had. Met Jansen zijn de excuses en het eindeloos maken van dezelfde fouten (het slap beginnen, het slordig zijn, noem maar op), er structureel, het hele jaar door, seizoen na seizoen. Tegen amateurs uit Andorra, tegen Heracles, tegen Mostar, tegen Nec, tegen Excelsior, tegen Feyenoord. En dat is nog maar een greep uit de wedstrijden van dit seizoen. AZ onder Jansen speelt nooit 2-3 goede wedstrijden achter elkaar. En er verandert helemaal niets. Steeds weer weet Jansen niet waar de oorzaak ligt en komt niet verder dan "dat mag ons niet gebeuren" en "dat gaan we analyseren".

Daarnaast is er onder Jansen inderdaad nog de periode dat het team afhaakt om echt voor de knikkers mee te kunnen doen. Afgelopen seizoenen na de winterstop.
Langedijk
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 18 nov 2023, 14:55 Het kan alleen als je weer eens een hele gouden lichting bij elkaar hebt of je moet zoals ik de Financieel directeur van PSV hoor zeggen een "gecalculeerd risico" durven te nemen om eens echt als doel te hebben een keer echt voor de knikkers te willen strijden en er een hoop CL geld voor terug te kunnen krijgen.
Een gouden lichting + gerichte topaankopen + een goede trainer. Hadden we allemaal in de periodes Van Gaal en Slot.

En over dat laatste: daar leutert Eenhoorn al jaren over. Dit is het seizoen waarin het moest gebeuren. We merken er alleen niets van. Te druk met randzaken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
joAZ
Glory-hunter

Ik ben ook niet kapot van deze trainer. Echter de feiten zijn wel dat dit seizoen AZ is leeggelopen.

Had je Kerkez, Karlsson en Reijnders behouden dan had je waarschijnlijk nu hoger gestaan en meegestreden om de titel. Maar dit is al jaren het beleid van AZ, maar dat beleid is ook wel waarom spelers als Karlsson, Kerkez, Pavlidis etc. juist naar AZ komen: als springplank naar het buitenland.

Dit AZ heeft naar mijn mening een kwalitatief veel mindere selectie dan vorig seizoen dus qua prestaties is het allemaal nog wel oké. Het voetbal is af en toe echt minder, maar dat heeft ook weer deels met kwaliteit te maken.

Dus je kunt niet alles aan de trainer verwijten, wel vind ik dat we te saai en te voorspelbaar spelen en dat er, zoals tegen Feyenoord, te apatisch zijn en dat mag je de trainer wel verwijten!
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
Rjansen17
Oude garde

Drommedaris schreef: 14 nov 2023, 19:57 Dat denk ik wel. De pers heeft gelijk.

Totaal niet eens. Wanneer je elke wedstrijd bekijkt vallen de tactische blunders en de wedstrijd gedachten keer op keer op. Het speelplan klopt niet en publiek wordt wedstrijd voor wedstrijd op een Frank de boer achtige wijze getrakteerd op een bloedeloze vertoning. Spelers worden niet beter of gaan van een hoofdklasse naar eerste divisie niveau, lees van Brederode. Onbegrijpelijk vasthouden aan falende spelers, waardoor spelers op de bank helaas, bij het met nog 3 minuten te gaan, animo ontbreekt. Of daar van hogerhand wordt bepaald weet ik niet, maar ik vind het steeds opmerkelijker dat er steeds ter verdediging geroepen wordt dat de blijvers het zo goed doen op de training. Ik heb voor zover mogelijk een week lang de training bekeken, ik zie het niet, maar ik heb er een amateuristisch kijk op😀 AZ staat 4e en hebben straks iedereen een keertje gehad. De kans op overwinteren is klein, 5 keer niet gewonnen, spel is ondanks alle aankopen niet om aan te gluren, corners blijven een drama, spelers staan op de verkeerde plek of worden ondanks hun spel geslachtofferd voor voorkeuren. Dankzij ajax sta je 4e. Conclusie: het gaat helemaal niet goed, het ziet er niet uit, dus of in de winterstop portemonnee open en ervaring kopen en/of een ervaren trainer/assistent erbij ( was het plan) of einde Jansen. Ik vrees echter dat er niets anders gebeurd dan dat wij spelers kwijtraken.
Plaats reactie