HŠK Zrinjski Mostar-AZ (do 21 sep, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Clasie geeft aan dat ze verliezen vanwege gemakzucht https://www.youtube.com/watch?v=6vue_t8B6N8
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 22 sep 2023, 07:43 Clasie geeft aan dat ze verliezen vanwege gemakzucht https://www.youtube.com/watch?v=6vue_t8B6N8
Hier zie je de hele ervaren as aan het werk: alleen maar dooddoeners en open deuren. Geen tactische analyse. Geen heldere inzichten. Geen persoonlijke verantwoordelijkheid voor eigen keuzes nemen.

Ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Alsof je alleen maar wint of verliest door hard/zacht werken en een goede/slechte instelling.

Ik had ooit zo'n trainer in de A1 (niveau knollenveld): als we verloren lag het aan het gebrek aan inzet. Als we wonnen kwam dat door de juiste inzet.

Dat je kan ook verliezen door verkeerde tactische keuzes of gebrek aan bepaalde kwaliteiten komt niet bij ze op. Of ze zijn netjes om dat niet openlijk uit te spreken.

Laten we maar hopen op dat allerlaatste.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Antti Opdam schreef: 22 sep 2023, 08:07 Dat je kan ook verliezen door verkeerde tactische keuzes of gebrek aan bepaalde kwaliteiten komt niet bij ze op. Of ze zijn netjes om dat niet openlijk uit te spreken.
Als dat zo was had dit nooit twee keer in een maand en nog vaker in de afgelopen jaren kunnen gebeuren: Brann-uit en Go Ahead had ook een enorme kans (redding Ryan) op de 3-2 en dan had dat zomaar de derde keer kunnen zijn. Daarnaast weet je dat ze behoorlijk gas terug nemen zodra ze eenmaal 2, 3-0 voor staan. Als je dat doet in de 85e minuut, prima, maar na 45 minuten kan en mag dat nooit gebeuren, je ontregelt jezelf en dan lukt niets meer. Los van dat zo'n situatie vraagt om passende wissels. Daarnaast heb ik zelf nog nooit mezelf bewust ingehouden omdat 'het wel goed zit', je moet altijd voor het maximale gaan want je weet niet wat er gebeurt. Maar omdat het collectief falen betreft is het ook zo moeilijk een individuele speler aan te wijzen, daarvoor is de leiding (Janssen) aansprakelijk, zeker als het structureel is. Tegen geen enkele club mogen ze 4 goals in een helft incasseren

Deze wedstrijd is illustratief voor het falen van AZ en precies de reden dat wij altijd over onze schouders moeten kijken naar Twente, Vitesse en Utrecht en niet naar PSV en Feyenoord. Ondanks de geroemde jeugdopleiding. Op zich geen schande, maar er had meer in gezeten met een hardere mentaliteit, iets wat ze in Scandinavië of de Duitstalige landen wél hebben. Met een type-Knudsen (Bødø-Glimt) hadden we de afgelopen 10 jaar minstens 3 hoofdprijzen gepakt en meerdere Champions-League seizoenen gedraaid

Over Janssen is al genoeg gezegd, Van Aart en Huiberts/Eenhoorn en hun rol hierin overigens ook. Ik vraag me alleen af wat Janssen zelf van de kwaliteit zijn werk zou vinden?
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MarkusHenriksen19 schreef: 22 sep 2023, 09:55 Ik vraag me alleen af wat Janssen zelf van de kwaliteit zijn werk zou vinden?
Mooi betoog en leuke interessante vraag.

Als Jansen kritisch vanaf de zijlijn naar zichzelf en zijn prestaties zou kijken zou hij onmogelijk tevreden kunnen zijn.

Hij is in ieder geval geen voorbeeld voor zichzelf gok ik zomaar.

Eigenlijk is hij voor geen enkele trainer een voorbeeld ...

Hij moet nu écht gaan oppassen dat hij naar een Verbeek / Van de Brom niveau glijdt (als hij daar niet al is). En in de boeken komt als die trainer die de hele tijd te weinig presteerde.

Al kan je Verbeek dan nog de beker toedichten: verder was dat ook allemaal vrij matig.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Van eventuele zelfreflectie bij Jansen of het team heb ik niet al te hoge verwachtingen. Dit is een structureel probleem dat nu een keer flink fout gaat. De verslaggever vraagt aan Jansen waarom het in de eredivisie zo goed gaat en in Europa een stuk minder. Pure scorebordjournalistiek. Ook in de competitie zie je dat AZ het wel best vindt na een voorsprong. Tegen Sparta was er geen vuiltje aan de lucht maar die krijgen dan toch ineens een paar goede kansen omdat ze bij AZ zitten te slapen. Vorige week zei iemand hier dat Sparta er dan nog wel twee moet maken en het dan geen probleem is als je even gas terugneemt. Je ziet nu wat daar van kan komen.
Het meest pijnlijke is misschien nog wel dat je na de 0-3 besluit om het wat rustiger aan te doen. Terwijl je in een lastige poule zit waar doelsaldo uiteindelijk nog best bepalend zou kunnen zijn. Dan moet je zoals Clasie zegt gewoon met 5, 6-0 naar huis gaan. Kennelijk is dat eerder helemaal niet bij ze opgekomen. We staan er weer lekker op zo...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 22 sep 2023, 08:07 Hier zie je de hele ervaren as aan het werk: alleen maar dooddoeners en open deuren. Geen tactische analyse. Geen heldere inzichten. Geen persoonlijke verantwoordelijkheid voor eigen keuzes nemen.

Ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Alsof je alleen maar wint of verliest door hard/zacht werken en een goede/slechte instelling.

Ik had ooit zo'n trainer in de A1 (niveau knollenveld): als we verloren lag het aan het gebrek aan inzet. Als we wonnen kwam dat door de juiste inzet.

Dat je kan ook verliezen door verkeerde tactische keuzes of gebrek aan bepaalde kwaliteiten komt niet bij ze op. Of ze zijn netjes om dat niet openlijk uit te spreken.

Laten we maar hopen op dat allerlaatste.
Ik stoor mij ook vreselijk aan het interview met aanvoerder Clasie. Herhaalt en herhaalt maar "gemakzucht". Hoe kan dit dan Clasie na eerdere zeperds dit seizoen en eerder? Waarom treedt onze aanvoerder niet op?

Onze zgn. 'sterkhouders' en ervaren jongens Ryan, Bazoer, Clasie, Dani de Wit en Pavlidis lieten het gewoon afweten dus. Die moeten die jonge gasten die er te makkelijk over denken bij de strot pakken en een schop onder hun reet geven. Maar ook die 'oudjes' lieten het gebeuren.

Na afloop moet Clasie wat zeggen. Eigenlijk alles wat ie zegt is fout. Gewoon een regelrechte blamage en afgang!!!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 22 sep 2023, 10:38
Na afloop moet Clasie wat zeggen. Eigenlijk alles wat ie zegt is fout. Gewoon een regelrechte blamage en afgang!!!
Welke teksten verwacht je precies van de zoon van een proleet, met een IQ van maximaal 85?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 21 sep 2023, 19:07 Wat dacht je ervan dat ie zn team weer even neerzet. De man heeft helemaal niets verandert, zoals hij nooit iets verandert. Heb je wel gezien wat een ruimtes er vielen in de 2e helft, AZ verliest met 4-0 in de tweede helft!!!!. Dan wens je een trainer die de wedstrijd leest, en weet wat er gevraagd wordt. Maar dat vermogen heeft Jansen nog nooit laten zien. Begin eens met het middenveld weer neer te zetten. DeWit, Clasie, Mijnans, die roep je tot de orde en anders pluk je ze eraf. Die lieten het gewoon lopen. En dan zon Moller Wolfe, wat een miskoop is dat vooralsnog. Kan me echt nog geen seconde bekoren in zijn tijd bij AZ. Komt 0 gevaar vanaf en totaal niet agressief in het verdedigen.

vanBommel mag ook even terug naar de speeltuin
Het hele middenveld was inderdaad rijp voor een wissel. Maar hoe dan? Voor Mihailovic, Goudmijn en Dantas? Ook allemaal formaat tuinkabouter. Leuk aan de bal maar geen enkele weerstand en duelkracht. In die zin is de samenstelling van de selectie volkomen scheef.
Als Ryan niet die zeperds heeft dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Daarna nam de paniek toe en werd het alleen maar slechter. Vooral de aanloop naar de 4e goal was lachwekkend. Alles ging mis.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

dit was behoorlijk kut, die 2e helft
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 22 sep 2023, 15:07 Het hele middenveld was inderdaad rijp voor een wissel. Maar hoe dan? Voor Mihailovic, Goudmijn en Dantas? Ook allemaal formaat tuinkabouter. Leuk aan de bal maar geen enkele weerstand en duelkracht. In die zin is de samenstelling van de selectie volkomen scheef.
Als Ryan niet die zeperds heeft dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Daarna nam de paniek toe en werd het alleen maar slechter. Vooral de aanloop naar de 4e goal was lachwekkend. Alles ging mis.
Jansen praat iedere week meermaals met Huiberts. Hij is mede verantwoordelijk. Maar eens, de bank is wederom lichtgewicht zoals ik al aangaf in een ander topic. Maar ik blijf erbij, Jansen heeft geen visie. Anders had hij allang een keer met Huiberts gaan zitten en hem verteld van ik wil zo en zo spelen, en als dat niet lukt dan heb ik dit en dit in mn hoofd. En daarbij wens ik graag zon type middenvelder/spits. Dan had er wel een ander profiel middenvelder gekomen dan Goudmijn(had opties), Mihailovic en Dantas. Of hij moet iemand zijn die alles wel prima vind, omdat hij eigenlijk de andere jongens niet teleur wil stellen. Sluit ik ook niet uit. Maar het is gewoon belachelijk dat de man hier nu 3+ jaar trainer is, en nooit verder komt dan zn twee wingers te wisselen in minuut 63.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Gisteren had toch weinig te maken met taktiek? Natuurlijk speelde AZ niet groots. Maar je staat in de rust 0-3 voor, de als je een beetje druk zet schoot de tegenstander de bal vanzelf naar een AZ speler. Het enige wat deze tegenstander kon doen is opportunistisch spelen en de duels aangaan. Voetballend was AZ superieur.

Alleen heb je een doelman die twee grove blunders maakt en een ploeg die ontzettend zelfvoldaan is. Een topploeg zegt in de rust tegen elkaar, we staan weliswaar 0-3 voor maar het spel is niet goed. En corrigeert het dan. Een iets mindere ploeg is na de 1-3, danwel na de 2-3 wakker. Bij AZ lieten ze het allemaal gebeuren. Clasie en Jansen weten het achteraf mooi te vertellen. Maar ze zouden beter op/langs het veld verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar dat is te veel gevraagd.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik vond het in de eerste helft al bij vlagen heel nonchalant toen het zo makkelijk ging (na de 0-1). Van die halfbakken passes en ballen onnodig over de zijlijn. Toen herpakten ze zich en werd het nog 0-3.
De eerste drie minuten na rust, voor de goal al, oogde het een stuk slapper. Je kon al direct zien dat ze dachten niets van Mostar te duchten te hebben. Dom balverlies, minder energie in het vrijlopen en daardoor ook het weggeven van die vrije trap. Die vibe draai je dan niet zomaar om en helpen de ketsers van Ryan je ook niet.

Jansen is dan ook niet in staat om het om te draaien/om te zetten. Mede ook door wat er op de bank zit. Ik geloof er nog steeds niet in dat het bij Jansen vandaan komt om het steeds rustiger aan te gaan doen bij een redelijke voorsprong. Misschien om iets meer de bal in de ploeg te houden maar daar zul je wel energie voor moeten leveren om vrij te lopen en scherpte en concentratie in de passing.

Dat slappe gedoe zit echt in de mentaliteit van de spelers. Gemakzucht is trouwens gewoon een menselijke trek, al verwacht je van profs gewoon meer.
Plaats reactie