Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
18
20%
2
5
5%
3
14
15%
4
8
9%
5
5
5%
6
14
15%
7
10
11%
8
9
10%
9
2
2%
10
6
7%

Totaal aantal stemmen: 91
Noorderling
Herry en/of Berry

24 uur rouwen dat weten we ondertussen wel, maar wat doen we met het lijk?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Nu vond ik Jansen al over zijn houdbaarheidsdatum heen.

Maar iedereen met ogen kan toch inmiddels zien dat we ondanks het handelen van Jansen soms nog resultaat boeken en niet dankzij.

Deze trainer laat een elftal niet boven zichzelf uitstijgen.
De Rode Baron
Basisspeler

Sinds gisteren, is het weer een en al 'kommer en kwel' in nagenoeg alle topics op dit forum. Niets lijkt meer te deugen. Van TD, trainer, talent, aankoop.
Maar wat als die twee goals die zowat letterlijk uit de lucht vielen, na een totale dominantie van AZ er niet waren geweest, dan had AZ met twee vingers in de neus gewonnen en hadden we weer heel andere geluiden gehoord.
Voetbal is en blijft een raar spelletje: ze hadden daar gewoon met veren in de kont kunnen vertrekken om vervolgens vol vertrouwen weer de competitie in te gaan, in plaats daarvan wordt het nu met pek en veren besmeurd en denkt de komende tegenstander wel wat te kunnen halen tegen dit AZ.
MarkusHenriksen19
Supporter

Noorderling schreef: 22 sep 2023, 08:41 24 uur rouwen dat weten we ondertussen wel, maar wat doen we met het lijk?
Cremeren! Hoogste stand!
'Deze spelers zijn niet top. Het zijn goede spelers die topspelers willen worden.' ~ Louis van Gaal, juli 2008
Ferry
Kristen

De Rode Baron schreef: 22 sep 2023, 09:51 Maar wat als die twee goals die zowat letterlijk uit de lucht vielen, na een totale dominantie van AZ er niet waren geweest, dan had AZ met twee vingers in de neus gewonnen en hadden we weer heel andere geluiden gehoord.
Maar die vielen dus wel. :lol:
Als ik flaters maak op mijn werk, krijg ik er ook van langs. En als ik teveel flater - dan krijg ik een schop.
SimonPoulsen
Kristen

De Rode Baron schreef: 22 sep 2023, 09:51 Sinds gisteren, is er weer een en al 'kommer en kwel' in nagenoeg alle topics op dit forum. Niets lijkt meer te deugen. Van TD, trainer, talent, aankoop.
Maar wat als die twee goals die zowat letterlijk uit de lucht vielen, na een totale dominantie van AZ er niet waren geweest, dan had AZ met twee vingers in de neus gewonnen en hadden we weer heel andere geluiden gehoord.
Voetbal is en blijft een raar spelletje: ze hadden daar gewoon met veren in de kont kunnen vertrekken om vervolgens vol vertrouwen weer de competitie in te gaan, in plaats daarvan wordt het nu met pek en veren besmeurd en denkt de komende tegenstander wel wat te kunnen halen tegen dit AZ.
Maar heel even. Dit is toch geen incident meer. Je speelt (naar wat ik dacht) de slechtste wedstrijd ooit, tegen een ploeg uit Andorra. Je creëerde letterlijk niet één kans. Dan ga je vervolgens compleet nat tegen die gasten van Brann en met alle mazzel van de wereld win je dan de pingels.
En dan ga je gister in de tweede helft wederom echt door iedere ondergrens die er maar bestaat. Ik kan me niet heugen dat AZ ooit een helft met 4-0 verloren heeft, en zeker niet tegen zon kermisploeg. Zelfs tegen Lyon niet.

2 dingen blijven gewoon hangen. Jansen blijkt keer op keer geen enkel antwoord of verklaring te hebben op welke tegenslag dan ook. De spelers lijken het ook niet te weten. Totale paniekmodus gaat aan na de eerste de beste tegengoal, terwijl de coach voor zich uit blijft kijken. Een falende technische staf, daar kun je toch gewoon niet omheen.

En het andere is dat AZ louter jongetjes op de bank heeft, waar helemaal niks mee te forceren valt.

In de competitie heeft AZ het vooralsnog prima voor elkaar. Zeker laatste potjes waren voetballend erg goed. Maar het is en blijft erg zorgwekkend dat AZ een one-trick pony is. Het kan niet schakelen of anticiperen op wisselende omstandigheden. Zodra het vaste spelletje niet lekker loopt komt Jansen niet verder dan de twee buitenspelers wisselen. En na afloop vol ongeloof onzin uitkramen. AZ verdient een betere trainer.
Resultaat trainer zonder resultaten. Dubbel niks.
bk wcm
Fanatic

Antti Opdam schreef: 22 sep 2023, 05:53 Heeft wel mooi geschiedenis geschreven. Zijn naam zal voor altijd aan de belachelijkste nederlaag ooit kleven.

Voor elk normaal mens zou dit reden zijn voor drastisch handelen. Jansen blijft rustig en moddert opnieuw door naar een vierde plek, een kwartfinale in de beker en ontsteekt een kaarsje om te overwinteren in Europa.

Een echt plan is er immers niet.

Wel veel gewauwel over Michael Jordan en geveinsde sportmentaliteit. Hier wordt dan heel gewichtig en indringend bij gekeken.

De weg om analist te worden bij ESPN ligt open. Een beetje in de geest van Verbeek en Been.

Ook van die zelfingenomen losers.
het is wel des AZ tegenwoordig. in de youthleague docu, vind ik die teambesprekingen van Sierksma ook tenenkromend.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Ferry
Kristen

SimonPoulsen schreef: 22 sep 2023, 10:12 Maar het is en blijft erg zorgwekkend dat AZ een one-trick pony is. Het kan niet schakelen of anticiperen op wisselende omstandigheden.
Helemaal met je betoog eens trouwens. Maar dit punt valt me ook op. Je kunt de opstelling en tactiek mijlenver van tevoren uittekenen. Nooit speelt Jansen een ander systeem: 442 - 352 -532....you name it. Daar heeft ie ook beperkt de spelers voor - maar dat is ook eerder een gevolg dan een reden.
Joostess
Oude garde

De Rode Baron schreef: 22 sep 2023, 09:51 Maar wat als die twee goals die zowat letterlijk uit de lucht vielen, na een totale dominantie van AZ er niet waren geweest, dan had AZ met twee vingers in de neus gewonnen en hadden we weer heel andere geluiden gehoord.
Dan is er nog steeds niets aan de hand. Tegen 10 bouwvakkers en een postbode mag je vervolgens niet zo overlopen worden. AZ creëert in de tweede helft niet 1 kans. Nu valt iedereen over Ryan, maar zijn fouten zouden helemaal geen probleem moeten zijn. Met de kwaliteit van AZ moet je er in de tweede helft ook twee aan de andere kant in het netje leggen.

De 'wat als' scenario's is wat mij betreft wel een interessante. Misschien zouden Jansen en co daar eens een workshop in moeten volgen.
salmonyappi
Harde Kern

The day after………
Ik ben het wel deels met Rode Baron eens. Na de overwinning op Sparta waren er zeer weinig tot geen negatieve geluiden in diverse topics. Sterker: er waren zelfs positieve!
Nu zal ik niets van de vele kritiek wat betreft de wedstrijd van gisteren ontkrachten, en ook niet wat betreft de beruchte ezel en de steen, maar de toon is wel dramatisch negatief nu.
We waren tot nu toe nog ongeslagen, in oefenpotjes, Europa en competitie. En ja: het spel is nog niet goed, we maken veel fouten, we vallen elke keer weer in dezelfde valkuil, klopt allemaal, maar er zijn ook echt wel positieve dingen te vermelden. Niet over de gehele tweede helft van gisteren, maar wel over het seizoen tot nu toe.
Ik vind de teneur bij sommigen dusdanig ernstige vormen aannemen dat ik geneigd ben een hulplijn te vermelden. Antti die na de wedstrijd praktisch in elke topic alle spelers, trainers en keepers compleet de grond in boort; ze kunnen er allemaal niks van, over de datum, etc.en anderen die de strop al bijkans aan de boom hebben bevestigd. Ik vind het zwaar overdreven.

Ik snap de reactie, ik had ook even de neiging mijn seizoenkaart bij wijze van spreken door te knippen, maar een nachtje slapen en wat relativeren doet soms wonderen.
Het heeft niet zoveel zin om hier individuen als schuldigen voor aan te wijzen. Ja, Ryan keepte ondermaats (maar had ook pech), en ja sommigen maakte veel fouten en verkeerde keuzes, maar bovenal is dit een compleet falen van het hele team, het hele collectief. Nogmaals: tegen Sparta speelden ze echt een uur lang erg goed, zolang iedereen er maar 100% voor blijft gaan. Gisteravond was de eerste helft ook a walk in the park. Ik weet zeker dat er sprake was van totale onderschatting, zo van “ eitje, we zijn er wel, we kunnen rustig aan doen”. Zit dat eenmaal in die koppies en in het team dan krijg je dat er moeilijk weer uit en krijg je deze complete wanprestatie. Om je kapot te schamen!

Maar om nu meteen het hele team, alle spelers, de trainer, de technische staf (die opeens nu totaal verkeerd zou hebben ingekocht) neer te sabelen en te beweren dat het seizoen en Europa verloren is neigt naar depressie. Niet nodig!
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 22 sep 2023, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Sander73
Supporter

De Rode Baron schreef: 22 sep 2023, 09:51 Sinds gisteren, is het weer een en al 'kommer en kwel' in nagenoeg alle topics op dit forum. Niets lijkt meer te deugen. Van TD, trainer, talent, aankoop.
Should have, could have, would have… het probleem is dat het geen incident of toeval is. Er is het hele seizoen al sprake van een structureel probleem bij AZ. De vorige Europese wedstrijden waren al van een werkelijk tenenkrommend niveau en daarin zakte dit elftal al door de ondergrens of gaven ze totaal onnodig voorsprong uit handen. In de competitie gebeurde tegen Go Ahead, RKC en Sparta exact hetzelfde maar viel het kwartje net wel goed.
Het lijkt door de stand op de ranglijst tot nu toe allemaal heel wat, maar het is qua spel en kwaliteit echt flinterdun wat dit elftal dit seizoen tot nu toe op de mat legt. De competitie is echter nog niet lang genoeg onderweg om het schrijnende gebrek aan kwaliteit, ideeën en inzet bloot te leggen. Kwestie van tijd. Dit kan en zal niet goed blijven gaan.
Ik ben helemaal niet tegen de situatie zo positief mogelijk benaderen maar doen alsof de uitslag gisteren van ongelukkige toevalligheden aan elkaar hing is je kop in het zand steken en gaat volledig voorbij aan het probleem wat AZ dit seizoen heeft.
De Rode Baron
Basisspeler

Joostess schreef: 22 sep 2023, 10:43 AZ creëert in de tweede helft niet 1 kans. Nu valt iedereen over Ryan, maar zijn fouten zouden helemaal geen probleem moeten zijn.
Als Pavlidis die kans gewoon had afgemaakt was het ook gewoon 4-1 geweest.
Achteraf een dure misser.
Ferry
Kristen

salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 10:55 [...] maar een nachtje slapen en wat relativeren doet soms wonderen.
[..] Maar om nu meteen het hele team, alle spelers, de trainer, de technische staf (die opeens nu totaal verkeerd zou hebben ingekocht) neer te sabelen en te beweren dat het seizoen en Europa verloren is neigt naar depressie. Niet nodig!
Maar is dat niet precies de makke van AZ? De houding om te "relativeren"? Want:
- De jeugdopleiding doet het toch goed?
- We hebben veel verkocht?
- We hebben een goed banksaldo?
- Vul zelf een reden is...

Het is niet onwaar.

Maar sportief gezien glijden we behoorlijk. Zeker Europees. In September 2020 (drie jaar terug!) speel je voorronde champions league.
Inmiddels spelen we met hangen en wurgen twee niveaus lager in Europa. En hebben we moeite met semi-amateurs uit bijvoorbeeld Andorra.
In de competitie doen Jansen en AZ het ook niet onverdeeld goed. 5e in 2021/2022 en 4e in 2022/2023. Over de beker maar te zwijgen.
Drommedaris
Glory-hunter

Vorig seizoen in de winterstop verkondigde Jansen: "de lat gaat omhoog". Wat we echter zien is het omgekeerde, de ondergrens gaat omlaag. Eerst Anderlecht uit. Toen FC Santa Coloma uit Andorra. Veel slechter kon het niet worden zou je denken. Maar toen kwam SK Brann. Dat zal het toch ongeveer wel zijn hoopte je toen. Weer fout, de ondergrens kon nog verder naar beneden zo bleek gisteravond.

Steeds weer met dezelfde oorzaken: gebrek aan tactisch inzicht, gebrek aan creativiteit, slechte wedstrijdinstelling, geen plan B, achteruit lopen, geleid worden door angst. Dit is allemaal op zich al zorgwekkend genoeg, maar het compleet gebrek aan lerend vermogen en/of de capaciteit om dingen te veranderen maakt Jansen ongeschikt voor AZ.
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 10:55 Na de overwinning op Sparta waren er zeer weinig tot geen negatieve geluiden in diverse topics. Sterker: er waren zelfs positieve!
Omdat je thuis gewoon moet winnen van een club met 45% van de begroting, die zijn trainer en beste speler net kwijt is.
salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 10:55 We waren tot nu toe nog ongeslagen, in oefenpotjes, Europa en competitie.
Nog geen serieuze tegenstander gehad.

Nog steeds niet.
salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 10:55 Ik snap de reactie, ik had ook even de neiging mijn seizoenkaart bij wijze van spreken door te knippen, maar een nachtje slapen en wat relativeren doet soms wonderen.
Maar jij drinkt altijd zwaar voordat je gaat slapen. Nuchter was het niet te doen, hele nacht wakker gelegen :wink:
salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 10:55 Ik weet zeker dat er sprake was van totale onderschatting, zo van “ eitje, we zijn er wel, we kunnen rustig aan doen”. Zit dat eenmaal in die koppies en in het team dan krijg je dat er moeilijk weer uit en krijg je deze complete wanprestatie. Om je kapot te schamen!
Daar is een trainer toch voor? Om dat te signaleren en in te grijpen? Ik zou helemaal gek worden langs de kant en die gasten verrot schelden. Deze lammeling staat er bij en kijkt er naar.

Ik zie in de poll trouwens dat voor het eerst een meerderheid (51%) hem een onvoldoende geeft. Nu pas. Dus hoezo negatief?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 22 sep 2023, 11:16 Maar is dat niet precies de makke van AZ? De houding om te "relativeren"? Want:
- De jeugdopleiding doet het toch goed?
- We hebben veel verkocht?
- We hebben een goed banksaldo?
- Vul zelf een reden is...

Het is niet onwaar.

Maar sportief gezien glijden we behoorlijk. Zeker Europees. In September 2020 (drie jaar terug!) speel je voorronde champions league.
Inmiddels spelen we met hangen en wurgen twee niveaus lager in Europa. En hebben we moeite met semi-amateurs uit bijvoorbeeld Andorra.
In de competitie doen Jansen en AZ het ook niet onverdeeld goed. 5e in 2021/2022 en 4e in 2022/2023. Over de beker maar te zwijgen.
Met relativeren bedoel ik dat je na een nederlaag niet meteen de hele club hoeft af te branden.
salmonyappi
Harde Kern

Laatst gewijzigd door salmonyappi op 22 sep 2023, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
salmonyappi
Harde Kern

Nog geen serieuze tegenstander gehad.
Nog steeds niet.
Nee, maar nog niet verloren. Het kan dus echt nog veel erger :wink:

Daar is een trainer toch voor? Om dat te signaleren en in te grijpen? Ik zou helemaal gek worden langs de kant en die gasten verrot schelden. Deze lammeling staat er bij en kijkt er naar.
Je bedoelt zo’n Simeone-type. Vreselijk. Die moeten ze in een dwangbuis wegvoeren. Ik kan daar niet naar kijken dat soort coaches.
Ik zei toch al: als die spelers in hun hoofd hebben dat ze het wel even doen de 2e helft, kan je daar als trainer niet meer aan doen dan ze in de rust waarschuwen en daarvoor behoeden. Als de spelers vervolgens als oude wijven over het veld lopen zal zelfs de Simeone-manier niet meer helpen.
Ferry
Kristen

salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 12:23 Ik zei toch al: als die spelers in hun hoofd hebben dat ze het wel even doen de 2e helft, kan je daar als trainer niet meer aan doen dan ze in de rust waarschuwen en daarvoor behoeden.
Dat vind ik te makkelijk. Dit heeft een bredere oorzaak: scouting van de tegenstander, tactisch plan, opstelling, wissels...
Ik twijfel aan de kwaliteit van Jansen op deze voorbereiding & uitvoering van dit. Zoals gezegd: one trick poney. En niet (vaak) in staat om tijdens de wedstrijd een tegenstander te verrassen.
Hij wordt altijd verrast.
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 12:23 Nee, maar nog niet verloren. Het kan dus echt nog veel erger :wink:
Wat hebben ze gisteren dan gedaan?
salmonyappi schreef: 22 sep 2023, 12:23 Je bedoelt zo’n Simeone-type. Vreselijk. Die moeten ze in een dwangbuis wegvoeren. Ik kan daar niet naar kijken dat soort coaches.
Dat is weer het andere uiterste. Maar reken maar dat de spelers van Simeone geen seconde durven te verslappen. Jansen kijkt het apathisch aan en vertrouwt blijkbaar op het corrigerende vermogen van zijn waardeloze oogappeltje Dani. Die zelfs dat niet blijkt te kunnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie