De vergelijking met Kokcu is al terecht onderuit gehaald omdat hij in een andere rol fungeerde. Maar dat was ook een beetje mijn punt, dat veel mensen alleen naar de nummer 10 staren, een romantisch beeld daar op nahouden en dan daar Dani in gaan proppen met al zijn beperkingen. Terwijl hij (in de tactiek van Jansen) dat helemaal niet zo hoeft in te vullenSimonPoulsen schreef: ↑05 sep 2023, 08:05 Onderstaand je gewenste heatmap. Ik begrijp weinig van je vergelijking met Kokcu. het is juist Kokcu die overal en nergens loopt, terwijl Dani hoofdzakelijk aan de bal komt op plekken waar je een 10 verwacht. Rond de 16 en in de spits. "hij er is nauwelijks te vinden" is onzin. En de 3 trainers die je noemt, doen het alle 3 wel?!
Verder zijn er voorbeelden te over.
Feyenoord: Stengs
PSV: Simons/Saibari
ajax wisselt veel: maar vaak Berghuis/Kudus/Bergwijn/mikautadze
Brugge: Hans vanaken
Bayern: Musiala
Arsenal: Odegaard
ManU: Bruno Fernandes
ManCity: Alvarez
Spurs: Maddison
Liverpool: Gakpo
Barca: Pedri
Real: Bellingham
![]()
Verder denk ik dat jij en ik (zoals Perry al aangaf) een ander beeld hebben van waar een stilistische 10 moet staan. Waar Kokcu in de heatmap rood aanslaat ben ik gewend hoe een 10 speelt. Vòòr de 16 juist combineren, wegsteken en eventueel schieten, niet erin/aan de zijkanten opduiken.