Antti Opdam schreef: ↑11 sep 2023, 09:37
Ik pas de uitgangspunten aan naar jouw criteria, omdat je anders mijn punt niet lijkt te begrijpen en jij een andere - eigen - schaal hanteert.
Bij jou heeft iemand een basisplaats als deze een paar keer in de basis heeft gestaan. Bij mij heeft hij dat als hij structureel in de basis staat; ook bij aanwezigheid van concurrentie. Van Brederode had dus geen basisplaats als Karlsson fit was en bij een volledig fitte selectie wil ik het straks ook wel weer zien. Grote kans dat Van Bommel, Lahdo of Sadiq (allen aankopen) de concurrentiestrijd dan wint. Waarbij hij het geluk heeft dat die laatste twee rechts - georiënteerd zijn.
Dat we het hier niet eens zijn klopt. Een basisplaats betekent voor mij dat je
-het woord zegt het al- in de basis begint. De frase 'structureel' in de basis staan is namelijk gewoonweg subjectief. Is twee wedstrijden structureel? Vier? Geldt het alleen bij Eredivisie of tellen bekerwedstrijden ook mee? Etc. Ik denk dat je het hier wel met me eens bent.
Maar ik laat mij graag overtuigen door feiten/cijfers (niet zijnde sofascore indicaties).
Ha!

Nee joh, gekkie. Dat doe je helemaal niet!

Ook in het Clasie topic heb ik je tig cijfers van verschillende bronnen gegeven, waarin je stug bleef volhouden dat Clasie helemaal niet zo goed is. Btw: afgelopen wedstrijd toevallig gezien?
(niet zijnde sofascore indicaties).
Sofascore is echt meer dan prima. De transferwaardes zijn gebaseerd op feitelijke gegevens. Dat jij dan vervolgens niet begrijpt dat de geboden 20M€ blijkbaar boven z'n getalsmatige marktwaarde ligt (namelijk 15,5€), tja...
Jij hanteert de transferwaardes van sofascore, ik doe mijn eigen inschattingen.
Je stelt blijkbaar je eigen inschattingen bóven een transferwaarde op feitelijke gegevens van een gigantische database. Hmm.... ik ben bang dat dit meer iets over jou zegt.
Waarbij we overigens wel tot dezelfde conclusie komen: de
huidige waarde van de jeugdspelers in de selectie stelt niet veel voor. Zeker niet als je het vergelijkt met de aankopen.
Dat klopt! Waarbij ik wel aanteken dat de volgende lichting er duidelijk aan zit te komen en er deels al is. Iets waarvan jij aangaf dat je géén idee had waar de volgende toptalenten bleven.
(N.B. check nog even die wedstrijden in de Youth League zou ik zeggen).