Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
Langedijk
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 18 jul 2023, 19:20 Niet moeilijk stabiel te zijn als je feitelijk bestaat uit Wilders en voor de rest zetelvulling, zonder partijdemocratie, en als je je kunt beperken tot vrijblijvend zeiken zonder verantwoordelijkheid
Dat geldt ook voor bijna elke linkse partij

Bosma is trouwens een hele goede
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Langedijk
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2023, 12:06 Nee hoor, dat valt wel mee. Veel partijen verschillen van elkaar, maar kunnen prima met elkaar samenwerken. Puur omdat het partijen zijn met fatsoen en die bruggen willen bouwen. Dan kan je elkaar vinden, van links tot rechts.
FVD is ook vertegenwoordigd. Als je daar in een gemeente prima mee samen kunt werken zou dat landelijk ook met de PVV moeten kunnen. Maar dan is vooraf uitsluiten opeens heel logisch.
AZ 4 Life schreef: 18 jul 2023, 12:06 Wat je met die laatste opmerking bedoelt is me een raadsel, maar de gemeenteraad van Alkmaar is vooral een afspiegeling van de inwoners in Alkmaar. Een gemeente die qua verkiezingsuitslag in het midden zit.
Het midden? Ik heb even gekeken naar de 67 raads- en commissieleden. 34 (centrum) links tegenover 15 poppetjes (centrum) rechts. Waarbij de VVD natuurlijk ook steeds linkser wordt.

Deze gemeenteraad helt gewoon zwaar naar links.
De Rode Baron
Basisspeler

Langedijk schreef: 18 jul 2023, 19:16 PVV is al bijna 20 jaar de meest stabiele partij van Nederland. Duidelijke speerpunten die ze niet zomaar overboord gooien om in het pluche te blijven. Met een partijleider die al net zo lang beveiligd moet worden omdat hij een mening heeft die vele mensen delen.
Ze hebben in het begin wat kinderziektes gehad maar je ziet daar waar partijen als Forum volkomen de weg kwijt zijn geraakt, Ja21 ook zo zijn probleempjes kent, de PVV i.d.d. heel stabiel blijven.
differentcook
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 18 jul 2023, 20:14 Ze hebben in het begin wat kinderziektes gehad maar je ziet daar waar partijen als Forum volkomen de weg kwijt zijn geraakt, Ja21 ook zo zijn probleempjes kent, de PVV i.d.d. heel stabiel blijven.
Alle drie deze partijen zijn niet serieus te nemen. Eigenlijk onze democratie ook niet aangezien dit antieke systeem een speelbal is geworden van de wertmatigheden van het internet. Je zou het internet ook als middel voor een eigentijdse democratie kunnen inzetten ipv apathisch doormodderen met iets dat niet werkt en jokers als PVV FvD en JA21 tot gevolg heeft
we can come an end
Langedijk
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 18 jul 2023, 22:23 Alle drie deze partijen zijn niet serieus te nemen. Eigenlijk onze democratie ook niet aangezien dit antieke systeem een speelbal is geworden van de wertmatigheden van het internet. Je zou het internet ook als middel voor een eigentijdse democratie kunnen inzetten ipv apathisch doormodderen met iets dat niet werkt en jokers als PVV FvD en JA21 tot gevolg heeft
Linkse praatjes

Deze partijen hebben samen bijna 1 op de 5 zetels in de Tweede kamer. Dat zijn ruim 2 miljoen stemmen. Ik zou ze dus maar wel serieus nemen.
AZ 4 Life
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 18 jul 2023, 15:03 Tja, hier verschillen we toch echt van mening. PVV kan wel degelijk een rol nemen en zoals gezegd is het de meest stabiele partij op rechts.
Niet al haar standpunten vallen te verdedigen, maar zoals men zelf al aangeeft is het bereid om compromissen te sluiten.
Als je de doorgaans tweede partij van Nederland al bij voorbaat uitsluit om aan de onderhandelingstafel deel te nemen en totaal niet serieus wilt nemen met een vooringenomen gedachte: rasistisch (iets wat ik uit je antwoorden proef) ben je wel erg (on)democratisch bezig. Daar waar je zegt dat de PVV groepen uitsluit , sluit men dus een groot deel van al die kiezers uit die constant de PVV tot de grootste oppositie partij maken. Leuk gegeven is dat Rutte aangeeft prettig samen te werken op Europees vlak met Giorgia Meloni daar waar voor de Italiaanse verkiezingen ze ook in een bepaalde hoek werd gezet.
Waarom ben je dan ondemocaties bezig? Democratie wil niet zeggen dat je met elke partij moet willen regeren. Over ondemocraties gesproken, als er iets ondemocratisch is dan is het de partij van Wilders zelf.

Wilders kan dat wel zeggen, alleen is dat voor de bühne. Hij wil helemaal niet regeren. Als ik die tweet van vanmorgen ook weer zie, wat een inhoudsloos populistisch geneuzel zeg. Altijd weer hetzelfde riedeltje, belastingen omlaag, weg uit de EU, grenzen dicht, eigen volk eerst... :gaap:

Met Meloni heb ik verder trouwens niet zo heel veel te maken. Ik ken haar programma niet en zij zit niet in de Tweede Kamer.
AZ 4 Life
Harde Kern

Langedijk schreef: 18 jul 2023, 19:47 FVD is ook vertegenwoordigd. Als je daar in een gemeente prima mee samen kunt werken zou dat landelijk ook met de PVV moeten kunnen. Maar dan is vooraf uitsluiten opeens heel logisch.
Samenwerken wil niet zeggen dat je met zo'n partij in de coalitie gaat zitten. Al wilde FvD in Alkmaar zelf niet in de coalitie, dus dat is hier nooit een vraag geweest. Nu moet ik trouwens zeggen dat Jelle Wittebrood oprecht een fijne vent is die politiek op een hele leuke en verfrissende manier bedrijft. Hij lijkt in niks op die engerds die in Den Haag FvD vertegenwoordigen.

Het midden? Ik heb even gekeken naar de 67 raads- en commissieleden. 34 (centrum) links tegenover 15 poppetjes (centrum) rechts. Waarbij de VVD natuurlijk ook steeds linkser wordt.

Deze gemeenteraad helt gewoon zwaar naar links.
VVD is in Alkmaar alles behalve links. Het nieuwe college werd door sommigen aan de linkerkant zelfs 'horrorrechts' genoemd. Maar als je kijkt dan zijn PvdA, GL, LA en SP echt links, D66, OPA, BAS, CU zitten in het midden. CDA, VVD, SPA en FvD zijn dan weer rechts. Als je dan naar de middenpartijen kijkt dan zijn D66 en CU op het migratiestandpunt weer meer links, terwijl OPA en BAS op dat vlak weer rechts zijn. Dus overall heb je een redelijk verdeelde lokale politiek.
AZ 4 Life
Harde Kern

Langedijk schreef: 18 jul 2023, 19:23 Dat doet hij niet. Hij wil minder (criminele) Marokkanen vanwege hun gedrag. Niets meer en niets minder.
"Als wij nu niet optreden tegen de vergaande islamisering van Nederland, herleven de jaren dertig van de vorige eeuw. Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed."

"Ik zaai geen haat, dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over; dan is de Koran net zo dik als de Donald Duck."

Nee inderdaad, dat doet hij niet. Een moslim mag best in Nederland blijven, maar dan moet hij/zij alle waardes die de Islam vertegenwoordigen overboord gooien.
Langedijk
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 19 jul 2023, 14:47 Als je dan naar de middenpartijen kijkt dan zijn D66 en CU op het migratiestandpunt weer meer links, terwijl OPA en BAS op dat vlak weer rechts zijn.
BAS wilde geen coalitie met de VVD. Dan ben je in principe niet (centrum) rechts. En D66 wordt in het algemeen gewoon als linkse partij beschouwd.
Langedijk
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 19 jul 2023, 14:50 "Als wij nu niet optreden tegen de vergaande islamisering van Nederland, herleven de jaren dertig van de vorige eeuw. Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed."

"Ik zaai geen haat, dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over; dan is de Koran net zo dik als de Donald Duck."

Nee inderdaad, dat doet hij niet. Een moslim mag best in Nederland blijven, maar dan moet hij/zij alle waardes die de Islam vertegenwoordigen overboord gooien.
Ik doelde vooral op de 'minder Marokkanen' uitspraak waar hij bizar genoeg voor veroordeeld is. Jouw quotes dateren alweer van 15 jaar geleden. Maar had hij ongelijk dan? Die hele Koran is een bron van intolerantie. Er staat letterlijk in dat je je niet hoeft aan te passen aan andersdenkenden in een ander land. Mensen die dat ondersteunen horen niet thuis in de Westerse wereld. En ze horen daar zeker niet oververtegenwoordigd te zijn.

Wilders heeft ook talloze keren gezegd dat gematigde moslims hier gewoon welkom zijn. Als ze werken voor hun geld en niet crimineel zijn tenminste. Ook dat lijken me geen gekke voorwaarden.
SimonPoulsen
Kristen

Ik wordt echt zo gek tegenwoordig van onze nieuwsvoorziening.

Talloze analyses met de NOS voorop over bijvoorbeeld de rellen in Frankrijk. Waar ongetwijfeld legitieme punten worden gemaakt over discriminatie of bepaalde incididenten binnen de overheid (hebben we Nederland ook gezien natuurlijk). Maar als dan in zon "analyse" de vloedgolf aan geweld, criminaliteit en haat vanuit diezelfde groep compleet buiten beschouwing wordt gelaten krijg ik wel echt overal jeuk. Want dat is natuurlijk de hoofreden van de negatieve sentimenten in de samenleving jegens die groepering. En dan krijg je vervolgens een kip-ei effect over wat nou waar de oorzaak van is.

Faillissement van onze media. Verschrikkelijk. En het gebeurt op elk thema. En dan jezelf afvragen waarom Europa steeds rechtser gaat stemmen.
Resultaat trainer zonder resultaten. Dubbel niks.
De Rode Baron
Basisspeler

differentcook schreef: 18 jul 2023, 22:23 Alle drie deze partijen zijn niet serieus te nemen. Eigenlijk onze democratie ook niet aangezien dit antieke systeem een speelbal is geworden van de wertmatigheden van het internet. Je zou het internet ook als middel voor een eigentijdse democratie kunnen inzetten ipv apathisch doormodderen met iets dat niet werkt en jokers als PVV FvD en JA21 tot gevolg heeft
Helaas differentcook denken wij m.b.t. de PVV heel anders. Doe je niets aan, maar ik denk persoonlijk wel dat de PVV een belangrijke rol kan spelen in een rechts kabinet.
Met Wilders (Immigratie, Integratie en Asiel), Bosma (Onderwijs, cultuur en welzijn), Agema (Langdurige Zorg en Sport) hebben ze prima kopstukken.
Een partij die al decennia lang de 2e, 3e partij van Nederland is, mag je niet zomaar uitsluiten om mee aan tafel te zitten om er eventueel een kabinet mee te smeden als er compromissen (wat ze zeggen te willen doen) mee te onderhandelen valt. Nogmaals Giorgia Meloni werd in Italië ook eerst onder een bepaalde hoek weg gezet en dat gaat volgens mij nu prima.
Langedijk
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 21 jul 2023, 10:13 Nogmaals Giorgia Meloni werd in Italië ook eerst onder een bepaalde hoek weg gezet en dat gaat volgens mij nu prima.
Ze zijn in Italië in ieder geval dolblij dat die enge, baantjesjagende mileu-extremist weg is uit de Europese Commissie
differentcook
Gewoon Dirk

Wat is de drijfveer van de mensen die dit najagen en hoe gezond is de samenleving die dit toejuicht?
https://www.nu.nl/voetbal/6281030/spaan ... html#nujij
Laatst gewijzigd door differentcook op 15 sep 2023, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
pAZcal
Kristen

differentcook schreef: 15 sep 2023, 16:40 Wat is de drijfveer van de mensen die dit najagen en hoe gezond is de samenleving die dit toejuigt?
https://www.nu.nl/voetbal/6281030/spaan ... html#nujij
Cancel culture. Waardeloos.
Ik hoop dat de cancel culture snel zichzelf cancelt.
differentcook
Gewoon Dirk

pAZcal schreef: 15 sep 2023, 17:36 Cancel culture. Waardeloos.
Ik hoop dat de cancel culture snel zichzelf cancelt.
Deze zaak is in zijn ultieme belachelijkheid misschien de wal die het schip keert (door tegenreacties die het hopelijk ontlokt)?
we can come an end
pAZcal
Kristen

differentcook schreef: 15 sep 2023, 17:52 Deze zaak is in zijn ultieme belachelijkheid misschien de wal die het schip keert (door tegenreacties die het hopelijk ontlokt)?
Volgens mij denken alle zogenaamde winnaars in deze zaak dat ze lekker bezig zijn. Vaak ontbeert het volledig aan zelfreflectie.
differentcook
Gewoon Dirk

pAZcal schreef: 15 sep 2023, 19:24 Volgens mij denken alle zogenaamde winnaars in deze zaak dat ze lekker bezig zijn. Vaak ontbeert het volledig aan zelfreflectie.
Ben het met je eens. De reactie lijkt me vele malen erger dan de actie (die ook gewoon niet goed was) en deze wordt niet bevraagd, kritisch benaderd of bestraft (geen reflectie, ook niet vanuit de samenleving of rechtshandhaving). Ik ben trouwens niet op de hoogte van alle andere zaken die ook nog spelen en mogelijk relevant zijn.
we can come an end
De Rode Baron
Basisspeler

Langedijk schreef: 13 sep 2023, 11:56 Daar speelt immigratie natuurlijk een behoorlijk grote rol bij. In hoeverre is het de schuld van Nederland dat nieuwkomers geen luxe leven kunnen leiden? Vergeleken met andere landen is het (ook voor die groep) prima geregeld. Uitkeringen, toeslagen, subsidies, infrastructuur en bovengemiddeld goede zorg. Budgetten voor omscholing, gratis taalcursussen, voedselbanken en belastingvoordelen. Het houdt ergens op. Of denk je dat die 1 miljoen mensen in Duitsland of Italië een beter bestaan zouden hebben?
Ik heb het geluk dat ik een eigen huis en wat vermogen heb opgebouwd door verstandig te leven en te sparen.
Maar als eigen ondernemer heb ik tijden dat ik soms van 200 euro de maand moet rond komen gezien de wisselvalligheid in mijn beroepssector.
We moeten dat bij volgende opdrachten weer dubbel en dwars zien in te halen door tot in de late uurtjes te werken en dan heb je ook nog een categorie van wanbetalers waar je een incassobureau op moet zetten om nog aan je zwaar verdiende centjes te zien komen. We krijgen geen subsidies, toeslagen, etc. dan zal eerst alles opgemaakt moeten worden waar je zo hard voor hebt gewerkt. Als je dan 'nieuwkomers' in je wijk ziet nestelen in hun woningen waar men nagenoeg niets te kort komt, die de ganse dag met hun mobieltje spelen, gratis abonnementen hebben en overheerlijk in het plaatselijke zwembad vertoeven en verder met hun kotters bij de voedselbank behalve noodzakelijke voedselproducten ook extraatjes als chips en chocolade wordt toebedeeld is dat wel eens frustrerend moet ik zeggen.
Prima dat dit soort mensen geholpen kan worden, maar de toename en de kans dat men zich hier definitief vestigt neemt gigantische proporties aan waardoor de verhouding behoorlijk scheef komt te liggen.
Langedijk
Gewoon Dirk

Het gaat maar door met die kut Islamieten

Om gek van te worden

Ongelooflijk dat West-Europa dit laat gebeuren.
Plaats reactie