MO7 schreef: ↑30 okt 2020, 15:39
Ik verbaas mij er gewoon steeds over hoe normaliter redelijk denkende mensen compleet opgaan/meegaan in dit circus. Dat Belgen hier massaal intrappen is tot daar aan toe, maar hoe vaak moet je bedonderd worden voor je het doorkrijgt?
Doping is geen doping voordat het officieel doping is. Vraag dat maar eens aan de mensen rondom Eddy Merckx en de renners van die dagen. De sport is een stuk schoner geworden. Er wordt ook wel veel gevraagd hoor van de heren renners, ga maar eens 21 dagen lang rondrijden door weer en wind, over bergen en dalen. 3484 kilometer lang was de Tour de France afgelopen jaar, gemiddelde snelheid van de winnaar Pogacar was 40 km/u. Het moet elk jaar zwaarder, spectaculairder. En dan is dit alleen maar de Tour de France.
Een gemiddelde renner rijdt dan nog 1 grote ronde, zeker nog 4 rittenkoersen en losse wedstrijden. Van januari tot december, van de Binckbank tour in Nederland tot de Ronde van Utah of de ronde van UAE. Je zou bijna zeggen dat het gekkenwerk is, en als er iemand doped dat die zich ertoe gedwongen voelt. Toch komen er nog maar een paar doping gevallen per jaar naar boven, waar dit in de jaren 90 talloze gevallen waren.
Je zou de voetballers eens moeten vragen om 4x per week een wedstrijd te moeten spelen. En darten als vergelijking met fietsen.... even snel wat info uit een tabel:
verbruik met een uur darten van iemand van 80 kilo en 182 cm: 217 kcal
verbruik met een uur fietsen (30+ km/u) van 80 kilo en 182 cm: 1374 kcal
Je zou maar een 1,5 uur moeten darten elke 2 dagen, doe ik ook liever dan 5-7 uur fietsen per dag, elke dag.