Europa League & Conference League overig

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 28 jul 2023, 13:47 Prima juist, dat zwakt het gebeuren bij AZ weer een beetje af. Laat dat vreselijke Twente de volle laag maar krijgen.
Twente is verantwoordelijk en moet gestraft worden. Eens. Maar volgens mij gebeurt in grote lijn hetzelfde als bij AZ-West Ham: de verplichte 200 kaarten voor familie, sponsors etc. komen bij de verkeerde mensen terecht, nl harde kern tegenstander. Misschien kan de UEFA eens bekijken of die verplichting nou wel zo handig is
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DonnyDelano schreef: 28 jul 2023, 16:38 Misschien kan de UEFA eens bekijken of die verplichting nou wel zo handig is
Of mensen kunnen zich leren beheersen. Wel opvallend dat het in Nederland twee keer fout gaat op dit gebied en dat het blijkbaar in veel andere gevallen wel gewoon kan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Twente heeft de grootste moeite met Hammarby
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 03 aug 2023, 20:31 Twente heeft de grootste moeite met Hammarby
Blijft lastig tegen stugge ploegen die midden in de competitie zitten. En AZ verloor ook gewoon van Dundee in deze fase. Ik vind Twente een vreselijke club, maar het is goed dat ze door zijn. Anders zijn ze straks weer de enige van de top 5 zonder een dubbel programma.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 03 aug 2023, 21:42 Blijft lastig tegen stugge ploegen die midden in de competitie zitten. En AZ verloor ook gewoon van Dundee in deze fase. Ik vind Twente een vreselijke club, maar het is goed dat ze door zijn. Anders zijn ze straks weer de enige van de top 5 zonder een dubbel programma.
Toen ik de opmerking plaatste hadden ze nog niet gescoord ;)

Tuurlijk is dat ze door zijn belangrijk, maar ze moeten er wel komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 aug 2023, 21:42 Blijft lastig tegen stugge ploegen die midden in de competitie zitten. En AZ verloor ook gewoon van Dundee in deze fase. Ik vind Twente een vreselijke club, maar het is goed dat ze door zijn. Anders zijn ze straks weer de enige van de top 5 zonder een dubbel programma.
Behalve dat dubbele programma kan Nederland ieder punt gebruiken in de race met Frankrijk om plek 5 op de ranking met als beloning een 4e CL-plek.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 04 aug 2023, 06:56 Behalve dat dubbele programma kan Nederland ieder punt gebruiken in de race met Frankrijk om plek 5 op de ranking met als beloning een 4e CL-plek.
Daar hecht ik weinig waarde aan. Frankrijk en Portugal zullen op de langere termijn altijd boven ons staan. Komend seizoen gaat Utrecht of Heerenveen ook een ticket pakken, en die komen ongeplaatst de voorrondes niet eens door.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 04 aug 2023, 14:41 Daar hecht ik weinig waarde aan. Frankrijk en Portugal zullen op de langere termijn altijd boven ons staan.
Waarom zou dat op de lange termijn altijd zo zijn? Waarom zou de Eredivisie niet boven de Portugese Primeira Liga kunnen staan?
we can come an end
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 04 aug 2023, 14:41 Daar hecht ik weinig waarde aan. Frankrijk en Portugal zullen op de langere termijn altijd boven ons staan. Komend seizoen gaat Utrecht of Heerenveen ook een ticket pakken, en die komen ongeplaatst de voorrondes niet eens door.
Ik verwacht ook niet dat Nederland boven Frankrijk kan blijven staan in de ranking omdat als we 6 of 7 clubs in Europa hebben het gemiddelde omlaag zal gaan. Maar een paar seizoenen met extra tickets kan AZ wel een plek in de (voorronde) van de CL opleveren, of in ieder geval een heel grote kans op groepsfase EL.

Komend seizoen heeft Nederland (met plek 6) de volgende tickets:
CL-GS (2x)
CL-Q3
EL-GS
EL-Q2
CoL-Q2

4 clubs zijn dus zeker van minimaal groepsfase EL

Mocht Nederland plek 5 pakken dan hebben we het seizoen erna de volgende plekken:

CL-GS (3x)
CL-Q3
EL-GS (2x)
CoL-Q4

Dan is de top 6 dus zeker van minimaal groepsfase EL, en moet het wel heel raar lopen wil AZ daar niet bij zitten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 04 aug 2023, 14:55 Waarom zou dat op de lange termijn altijd zo zijn? Waarom zou de Eredivisie niet boven de Portugese Primeira Liga kunnen staan?
Het zal een beetje stuivertje wisselen zijn met Portugal. Hun top 4 is beter dan de Nederlandse top 4, maar de nummers 5 en 6 zijn wel duidelijk minder. Die brengen het Portugese coëfficient omlaag. Vanaf volgend seizoen hebben ze maar 1 minder team in Europa en Nederland juist 1 extra. Dan is de kans groot dat Portugal binnen enkele seizoen weer voorbij Nederland gaat. Daarna gaat het dan weer andersom enz.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 04 aug 2023, 15:07 Het zal een beetje stuivertje wisselen zijn met Portugal. Hun top 4 is beter dan de Nederlandse top 4, maar de nummers 5 en 6 zijn wel duidelijk minder. Die brengen het Portugese coëfficient omlaag. Vanaf volgend seizoen hebben ze maar 1 minder team in Europa en Nederland juist 1 extra. Dan is de kans groot dat Portugal binnen enkele seizoen weer voorbij Nederland gaat. Daarna gaat het dan weer andersom enz.
Maar ik bedoel, wat zit er achter dat dat nu zo is en betekent dat ook iets voor de toekomst of kan het dan gewoon weer heel anders zijn?
Iets zegt me dat de wereld over 50 jaar weer heel anders is (laat staan over, pak hem beet, 3 miljoen jaar). :)
we can come an end
Plaats reactie