Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

072 schreef: 25 mei 2023, 21:53 https://www.instagram.com/p/Csq-tfetnw0/

Bedroevend niveau in de comments, blijkbaar moet er met iedereen gevochten worden, zijn al een hoop comments verwijderd
Deze:
Nog trots op ook zeker? Van een falend beleid naar je trouwste supporters kwijt.
Tegen alle stadionverboden!🖕🏼
….is echt triest. Die knul noemt het “je trouwste supporters”………Ik kom al vanaf ‘74 , lijkt me een stuk trouwer dan een snotaap van 18. Het zegt alles over de hormonale situatie van die jongens. Volledig fout zelfbeeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 25 mei 2023, 22:02 Deze:



….is echt triest. Die knul noemt het “je trouwste supporters”………Ik kom al vanaf ‘74 , lijkt me een stuk trouwer dan een snotaap van 18. Het zegt alles over de hormonale situatie van die jongens. Volledig fout zelfbeeld.
Waar ik van schrok was de vermeende leeftijd van degenen wiens foto verspreid werd: 25+ op 1 of 2 na.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

salmonyappi schreef: 25 mei 2023, 22:02 Deze:



….is echt triest. Die knul noemt het “je trouwste supporters”………Ik kom al vanaf ‘74 , lijkt me een stuk trouwer dan een snotaap van 18. Het zegt alles over de hormonale situatie van die jongens. Volledig fout zelfbeeld.
Pas maar op, waarschijnlijk willen ze nu met je vechten ;)
Van Alkmaar begint de victorie
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Grifo schreef: 25 mei 2023, 22:21 Waar ik van schrok was de vermeende leeftijd van degenen wiens foto verspreid werd: 25+ op 1 of 2 na.
Ik las gisteren ergens (geen idee meer waar, sorry) dat de 11 mensen die zich inmiddels hebben gemeld bij de politie, allemaal >30 jaar zijn. Komt niet helemaal overeen met het beeld van de 16-jarige puisterige capuchonnetjes
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 26 mei 2023, 05:21 Ik las gisteren ergens (geen idee meer waar, sorry) dat de 11 mensen die zich inmiddels hebben gemeld bij de politie, allemaal >30 jaar zijn. Komt niet helemaal overeen met het beeld van de 16-jarige puisterige capuchonnetjes
Wat wel kan is dat door de groeiende groep jonge supporters de sociale controle compleet verdwenen is en men weer het gevoel heeft ongestoord zijn gang te kunnen gaan.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Gaan ze nu weer verongelijkt protesteren tegen stadionverboden? 😅
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

salmonyappi schreef: 25 mei 2023, 22:02 Deze:



….is echt triest. Die knul noemt het “je trouwste supporters”………Ik kom al vanaf ‘74 , lijkt me een stuk trouwer dan een snotaap van 18. Het zegt alles over de hormonale situatie van die jongens. Volledig fout zelfbeeld.
AZ-Sparta 1974 was mijn eerste wedstrijd . :lol: Als deze gast 18 is, en 3jaar uit en thuis meegaat is dat voor hem een eeuwigheid . En ja, ook ik heb dit soort figuren al vaak zien komen en zien gaan. In mijn optiek brandt je jezelf op met trouw.
Mijn trouw gedijt prima onder een hele hele lange zomerstop. (jubileum bericht) \:D/
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

bk wcm schreef: 27 mei 2023, 08:01 In mijn optiek brandt je jezelf op met trouw.
Mijn trouw gedijt prima onder een hele hele lange zomerstop. (jubileum bericht) \:D/
Het is net als een relatie ;)
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wow, een gevangenisstraf. Is dat eerder voorgekomen bij zoiets?
https://www.nu.nl/voetbal/6266803/AZ-fa ... t-ham.html
we can come an end
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

differentcook schreef: 06 jun 2023, 09:18 Wow, een gevangenisstraf. Is dat eerder voorgekomen bij zoiets?
https://www.nu.nl/voetbal/6266803/AZ-fa ... t-ham.html
Dan wordt het topic dus “zitten op de Ben-Side”.

Vrijwel allemaal hebben ze hun straf al uitgezeten als voorarrest en komt alleen de taakstraf er nog bovenop. Er zijn echt wel vaker celstraffen uitgedeeld.

Wel nog iemand die niet voor snelrecht in aanmerking komt vanwege verdacht zijn van poging tot doodslag. Door stevig te kopschoppen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Metalingus schreef: 06 jun 2023, 16:47 Dan wordt het topic dus “zitten op de Ben-Side”.

Vrijwel allemaal hebben ze hun straf al uitgezeten als voorarrest en komt alleen de taakstraf er nog bovenop. Er zijn echt wel vaker celstraffen uitgedeeld.

Wel nog iemand die niet voor snelrecht in aanmerking komt vanwege verdacht zijn van poging tot doodslag. Door stevig te kopschoppen.
Ik vind het ergens ook wel logisch dat de eis van het OM bij de meesten niet werd gevolgd. Bij welk vechtpartijtje worden wel nog gevangenisstraffen uitgedeeld? Voor de meeste betrokkenen was het 'slechts' een vechtpartijtje, maar wel met grote gevolgen voor AZ en haar supporters.

Wel verbaast het me dat er niet meer mensen voor doodslag vervolgd worden. Iedereen die die Engelse supporter van de trap trok, is echt nog minder goed in zijn hoofd dan al die andere betrokkenen en verdient wel meer dan een weekje brommen. Als die kerel met zijn hoofd op een van de betonnen treden zou stuiteren was het waarschijnlijk einde verhaal geweest.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dit :
Bivakmutsen
In het seizoen 2023-2024 is er sprake van een verbod op bivakmutsen en andere gezichtsbedekkende materialen in het AFAS Stadion. AZ is ervan overtuigd dat mensen die met dit kledingstuk het stadion binnenkomen of tussentijds opzetten, met de foute intenties het stadion bezoeken. AZ behoudt zich het recht voor om deze personen de toegang te ontzeggen of uit het stadion te verwijderen, met een stadionverbod tot gevolg. Het AFAS Stadion dient een prettig en veilig thuis te zijn voor de vele duizenden goedwillende supporters.
…vind ik nou een voortreffelijke maatregel. Hadden ze al veel eerder moeten doen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 12 aug 2023, 12:17 Dit :



…vind ik nou een voortreffelijke maatregel. Hadden ze al veel eerder moeten doen!
Leuk, maar A) zo'n ding is vrij makkelijk te verstoppen en B) mensen die rotzooi willen trappen en daarbij onherkenbaar willen blijven, zetten niet al bij de poort hun bivakmuts op (lijkt me, geen ervaring) maar pas als de rotzooi gaat beginnen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 12 aug 2023, 12:31 Leuk, maar A) zo'n ding is vrij makkelijk te verstoppen en B) mensen die rotzooi willen trappen en daarbij onherkenbaar willen blijven, zetten niet al bij de poort hun bivakmuts op (lijkt me, geen ervaring) maar pas als de rotzooi gaat beginnen
Maar als ze ‘m in het stadion pas opzetten is het sowieso een stadionverbod vanaf nu. Dus niks ‘leuk’. Gewoon heel goed!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 12 aug 2023, 12:31 Leuk, maar A) zo'n ding is vrij makkelijk te verstoppen en B) mensen die rotzooi willen trappen en daarbij onherkenbaar willen blijven, zetten niet al bij de poort hun bivakmuts op (lijkt me, geen ervaring) maar pas als de rotzooi gaat beginnen
Misschien kan je nu iemand makkelijker stoppen? Voorheen konden al die gasten in de wc die muts opzetten en waren de hele weg richting de plek van de rellen onaantastbaar omdat ze niks hadden gedaan behalve de intentie. Nu zou je ze al bij de wc in hun kraag kunnen pakken, weliswaar nog steeds geen bewijs dat ze de intentie hebben om te rellen maar wie weet helpt het.

Er gaat tenminste wel een signaal vanuit, ik ben voor.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 12 aug 2023, 12:45 Misschien kan je nu iemand makkelijker stoppen? Voorheen konden al die gasten in de wc die muts opzetten en waren de hele weg richting de plek van de rellen onaantastbaar omdat ze niks hadden gedaan behalve de intentie. Nu zou je ze al bij de wc in hun kraag kunnen pakken, weliswaar nog steeds geen bewijs dat ze de intentie hebben om te rellen maar wie weet helpt het.

Er gaat tenminste wel een signaal vanuit, ik ben voor.
Precies!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

FugAZi schreef: 12 aug 2023, 12:45 Misschien kan je nu iemand makkelijker stoppen? Voorheen konden al die gasten in de wc die muts opzetten en waren de hele weg richting de plek van de rellen onaantastbaar omdat ze niks hadden gedaan behalve de intentie. Nu zou je ze al bij de wc in hun kraag kunnen pakken, weliswaar nog steeds geen bewijs dat ze de intentie hebben om te rellen maar wie weet helpt het.

Er gaat tenminste wel een signaal vanuit, ik ben voor.
Dat laatste ben ik met jullie eens. Maar hoe zie je dat in praktijk voor je? Er gaan er 20 naar de wc, zetten een bivakmuts op en komen naar buiten. Springen er dan binnen 2 seconden georganiseerd 10+ stewards tussen? Ik moet het nog zien. Maar oke, het is een begin
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DonnyDelano schreef: 12 aug 2023, 12:56 Dat laatste ben ik met jullie eens. Maar hoe zie je dat in praktijk voor je? Er gaan er 20 naar de wc, zetten een bivakmuts op en komen naar buiten. Springen er dan binnen 2 seconden georganiseerd 10+ stewards tussen? Ik moet het nog zien. Maar oke, het is een begin
Ze schieten ze allemaal dood m.b.v. scherpschutters die in de dakconstructie verstopt zitten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 12 aug 2023, 12:58 Ze schieten ze allemaal dood m.b.v. scherpschutters die in de dakconstructie verstopt zitten.
Desnoods ! :lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

pAZcal schreef: 12 aug 2023, 12:58 Ze schieten ze allemaal dood m.b.v. scherpschutters die in de dakconstructie verstopt zitten.
Vrij drastisch, maar het zou kunnen werken
Plaats reactie