Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

15 miljoen zou ik ook niet slecht vinden dat is 14 miljoen in anderhalf jaar voor een gast van 19.

Iedereen lijkt hem te beoordelen via de blinde hype! Dat alles wat hij doet geweldig is. Maar een kopende ploeg ziet echt wel waar ook zijn zwakke punten liggen en kunnen makkelijk afdingen (bv het risico van zijn onbezonnenheid ivm blessures). Hij kiest echt wel het traject waar hij nog beter kan worden en dat zijn vaak niet de de allerhoogste betalers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 10:05 15 miljoen zou ik ook niet slecht vinden dat is 14 miljoen in anderhalf jaar voor een gast van 19.

Iedereen lijkt hem te beoordelen via de blinde hype! Dat alles wat hij doet geweldig is. Maar een kopende ploeg ziet echt wel waar ook zijn zwakke punten liggen en kunnen makkelijk afdingen (bv het risico van zijn onbezonnenheid ivm blessures). Hij kiest echt wel het traject waar hij nog beter kan worden en dat zijn vaak niet de de allerhoogste betalers.
Mee eens.

15 miljoen is prima.

IJzer smeden als het heet is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 10:05 15 miljoen zou ik ook niet slecht vinden dat is 14 miljoen in anderhalf jaar voor een gast van 19.
Maar deze 'gast' heeft wel de potentie om de wereldtop te behalen en staat niet voor niets al in zijn eerste seizoen bij AZ in de kijker van talloze clubs.
Juist zijn 'jonge leeftijd', zijn langdurig contract t/m 2026, zijn statistieken zouden voor een TD als Huiberts een speler als Kerkez een uitstekend 'onderhandelbaar object' moeten vormen. Zeker als je dat afsteekt tegen bijv. een transfer zoals de 4 jaar oudere linksback Malacia die over minder fraaie statistieken beschikte bij Feyenoord en ook nog een contract wat een jaar minder lang doorliep lijkt mij rond 20M een reëel transferbedrag om voor Max eruit te halen.
Die 15M staat ook niet in verhouding met de 10M die Wijndal heeft opgebracht (en dat ook nog door een clausule) met slechts nog 1 seizoen te hebben gaan en als speler niet kan tippen aan de potentie van deze inmiddels vaste Hongaarse international. Een ajax had graag met terugwerkende kracht het dubbele van dat bedrag er voor uit gegeven.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 mei 2023, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 10:50 Maar deze 'gast' heeft wel de potentie om de wereldtop te behalen en staat niet voor niets al in zijn eerste seizoen bij AZ in de kijker van talloze clubs.
Juist zijn 'jonge leeftijd', zijn langdurig contract t/m 2026, zijn statistieken zouden voor een TD als Huiberts een speler als Kerkez een uitstekend 'onderhandelbaar object' moeten vormen. Zeker als je dat afsteekt tegen bijv. een transfer zoals de 4 jaar oudere linksback Malacia die over minder fraaie statistieken beschikte bij Feyenoord en ook nog een contract wat een jaar minder lang doorliep lijkt mij rond 20M een reëel transferbedrag om voor Max eruit te halen.
Die 15M staat ook niet in verhouding met de 10M die Wijndal heeft opgebracht (en dat is ook nog door een clausule) met slechts nog 1 seizoen te hadden gaan en niet kan tippen aan de potentie van deze Hongaar die inmiddels ook al een vast international is geworden.
Al vind ik Benfica wel de perfecte club waar een fors doorverkooppercentage ook heel erg waardevol kan zijn. Die competitie is net zo zwak als in Nederland maar Benfica heeft wel net als ajax de status om gewoon belachelijke bedragen te vragen & krijgen voor spelers die het daar goed doen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 25 mei 2023, 11:00 Al vind ik Benfica wel de perfecte club waar een fors doorverkooppercentage ook heel erg waardevol kan zijn. Die competitie is net zo zwak als in Nederland maar Benfica heeft wel net als ajax de status om gewoon belachelijke bedragen te vragen & krijgen voor spelers die het daar goed doen.
Met goede doorverkoop clausules is wat anders. Maar 15M in het algemeen is te laag voor een speler als Kerkez als je kijkt naar de transfer geschiedenis voor een club als AZ.
Een bedrag van 20M kun je Kerkez (die ook met Hongarije al overtuigende potten heeft gespeeld) gerust in de markt zetten, vooral ook juist door zijn jonge leeftijd en dus potentie die alleen maar beter zal gaan worden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 10:50 Maar deze 'gast' heeft wel de potentie om de wereldtop te behalen en staat niet voor niets al in zijn eerste seizoen bij AZ in de kijker van talloze clubs.
Juist zijn 'jonge leeftijd', zijn langdurig contract t/m 2026, zijn statistieken zouden voor een TD als Huiberts een speler als Kerkez een uitstekend 'onderhandelbaar object' moeten vormen. Zeker als je dat afsteekt tegen bijv. een transfer zoals de 4 jaar oudere linksback Malacia die over minder fraaie statistieken beschikte bij Feyenoord en ook nog een contract wat een jaar minder lang doorliep lijkt mij rond 20M een reëel transferbedrag om voor Max eruit te halen.
Die 15M staat ook niet in verhouding met de 10M die Wijndal heeft opgebracht (en dat ook nog door een clausule) met slechts nog 1 seizoen te hebben gaan en als speler niet kan tippen aan de potentie van deze inmiddels vaste Hongaarse international. Een ajax had graag met terugwerkende kracht het dubbele van dat bedrag er voor uit gegeven.
Vergelijken en keihard in de stellingen gaan zitten van minimaal dit of dat lijkt me niet de weg.
Ik verwacht dat er al een deal is gemaakt en dat alle partijen daar tevreden mee zijn. Ik lees hier en daar een mogelijke doorverkooppercentage dus dan zou 15 helemaal goed zijn.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 11:13 Vergelijken en keihard in de stellingen gaan zitten van minimaal dit of dat lijkt me niet de weg.
Ik weet het niet. Hoor anders die grote bek van Streuer ook graag praten en heeft veelal het gelijk aan zijn zijde.
Blijkt nu ook 1 miljoen meer te ontvangen voor Zerrouki dan Feyenoord vorig seizoen wilde bieden en heeft daarnaast nog een doorverkoop van 8% bedwongen.
Je hard opstellen als spelers contracten hebben mag best. Max heeft het uiterste uit de Jansen transfer geknepen (die in eerste instantie ook niet zo blij was met de onderhandelingen zoals die liepen), daarna ook met jahanbakhsh, dan moet je wel consequent zijn en het beleid zo door zetten. Met Koopmeiners vond ik hem al aan de lage kant zitten waar nu een prijskaartje van 30M aan hangt. Als Kerkez zo gewild is en zowel indruk heeft gemaakt in de eredivisie, Conference League en daarbij als international voor Hongarije mag je weer maximaal inzetten met dat langdurig contract van hem. Straks ook met de andere toppers zoals Karlsson en Pavlidis. Met alle respect maar 15M zijn bedragen die Heerenveen en Twente ook van zo'n speler zouden maken.
https://www.twenteinsite.nl/transfers/s ... en-we-niet
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 11:40 Ik weet het niet. Hoor anders die grote bek van Streuer ook graag praten en heeft veelal het gelijk aan zijn zijde.
Blijkt nu ook 1 miljoen meer te ontvangen voor Zerrouki dan Feyenoord vorig seizoen wilde bieden en heeft daarnaast nog een doorverkoop van 8% bedwongen.
Je hard opstellen als spelers contracten hebben mag best. Max heeft het uiterste uit de Jansen transfer geknepen (die in eerste instantie ook niet zo blij was met de onderhandelingen zoals die liepen), daarna ook met jahanbakhsh, dan moet je wel consequent zijn en het beleid zo door zetten. Met Koopmeiners vond ik hem al aan de lage kant zitten waar nu een prijskaartje van 30M aan hangt. Als Kerkez zo gewild is en zowel indruk heeft gemaakt in de eredivisie, Conference League en daarbij als international voor Hongarije mag je weer maximaal inzetten met dat langdurig contract van hem. Straks ook met de andere toppers zoals Karlsson en Pavlidis. Met alle respect maar 15M zijn bedragen die Heerenveen en Twente ook van zo'n speler zouden maken.
https://www.twenteinsite.nl/transfers/s ... en-we-niet
Je hebt aan de harde lijn Koopmeiners kunnen zien wat voor verschrikkelijke negatieve invloed de onduidelijkheid voor het achterblijvende team en speler kunnen bewerkstelligen.

Heus ik volg je, het is een prachtige hype rondom Kerkez en daar zijn centen uit te trekken.
Maar zelf geloof ik niet in die individuele hypes en dat blind verheerlijken heb ik nog nooit gesnapt. We hebben namelijk naast de hoogtepunten ook genoeg wedstrijden door hem verloren. Ja! misschien is hij binnenkort de wereldtop, maar ik zou ook niet raar opkijken als hij heel ernstig geblesseerd raakt of een in een belangrijke wedstrijd weer de bal zo in de voeten speelt van een tegenstander.

In iedergeval 15m is helemaal niet zo slecht en er kon nu snel geschakeld worden qua vervanging en je hebt mooi al voor de grote drukte goede zaken gedaan. Een percentage erop zou een mooie bonus zijn, maar zou bij mij de pret niet drukken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 12:51 Je hebt aan de harde lijn Koopmeiners kunnen zien wat voor verschrikkelijke negatieve invloed de onduidelijkheid voor het achterblijvende team en speler kunnen bewerkstelligen
Karlsson dan ook maar voor 15M laten vertrekken want je moet wel consequent zijn in je beleid wat de laatste jaren weer wat is afgezwakt. Waar zijn de dagen gebleven waar Huiberts nog opzien baarde met zijn uitgaande transfers en Feyenoord en PSV toch ook wel een beetje, nog likkebaardend naar keken. Dit blijven Heerenveen , FC Twente transfers zeker gezien de nog lopende duur van het contract van een van je toppers. Maar goed, we spreken voor onze beurt, Kerkez is nog niet getransfereerd. Voor je het weet zit ie straks wel in Engeland of Spanje want we weten nog niet wat er allemaal achter de schermen speelt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 13:32 Waar zijn de dagen gebleven waar Huiberts nog opzien baarde met zijn uitgaande transfers en Feyenoord en een heel klein beetje PSV nog likkebaardend naar keken.
Misschien is zijn drang wat afgezwakt of de noodzaak voor AZ. Kan echter ook goed zijn dat dit negatief bij hem is teruggekomen in de zin van klagende spelers en een imago dat hem tegenwerkte bij inkomende transfers.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 25 mei 2023, 13:40 Misschien is zijn drang wat afgezwakt of de noodzaak voor AZ. Kan echter ook goed zijn dat dit negatief bij hem is teruggekomen in de zin van klagende spelers en een imago dat hem tegenwerkte bij inkomende transfers.
Ik mag toch hopen, mocht de absolute smaakmaker (Karlsson) vertrekken, dit toch wel richtig de Jansen transfer gaat liggen (wat inmiddels alweer 7 jaar achter ons ligt).
Juist AZ werd, mede ook door dit soort uitgaande transfers, steeds meer serieus genomen als topclub binnen de eredivisie.
Huiberts bouwde naam op als onderhandelaar die zijn zaakjes goed voor elkaar had. Het maakt schijnbaar niet meer zoveel uit of je een contract hebt wat nog 3 a 4 jaar door loopt of nog maar 2 seizoenen te gaan hebt qua uitgaande transfer, zo lijkt het tenminste als ik de afgelopen lijn onder de loep neem. Want wat zou Wijndal met nog een seizoen te hebben gaan, hebben moeten opleveren als er geen clausule in zijn contract zou zijn opgenomen? Dat moet je niet doen bij zo'n Streuer.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 13:32 Karlsson dan ook maar voor 15M laten vertrekken want je moet wel consequent zijn in je beleid wat de laatste jaren weer wat is afgezwakt. Waar zijn de dagen gebleven waar Huiberts nog opzien baarde met zijn uitgaande transfers en Feyenoord en PSV toch ook wel een beetje, nog likkebaardend naar keken. Dit blijven Heerenveen , FC Twente transfers zeker gezien de nog lopende duur van het contract van een van je toppers. Maar goed, we spreken voor onze beurt, Kerkez is nog niet getransfereerd. Voor je het weet zit ie straks wel in Engeland of Spanje want we weten nog niet wat er allemaal achter de schermen speelt.
Het blijft een contract tussen speler en club waar het hoofd doel is dat beiden er beter van worden. AZ gaat Kerkez echt niet adviseren om voor een groter bedrag naar de verkeerde club te gaan. Nee de grootste reclame is dat je als groot talent van Milaan een podium kan vinden in Alkmaar en dat je daar jezelf kan ontwikkelen en jezelf kan verbeteren.
Dat is wat er in kleedkamers wordt doorverteld en blijft hangen bij de mensen die erover gaan. 15 of 18 is alleen maar voor de bühne en gezien de financiële situatie van AZ niet prioriteit nummer 1. Prioriteit nummer 1 is namelijk jezelf als club constant verbeteren. Goodwill is misschien wel de volgende stap en dat kan je echt niet kopen.

Ja we gaan het zien.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 14:07 Het blijft een contract tussen speler en club waar het hoofd doel is dat beiden er beter van worden. AZ gaat Kerkez echt niet adviseren om voor een groter bedrag naar de verkeerde club te gaan. Nee de grootste reclame is dat je als groot talent van Milaan een podium kan vinden in Alkmaar en dat je daar jezelf kan ontwikkelen en jezelf kan verbeteren.
Dat is wat er in kleedkamers wordt doorverteld en blijft hangen bij de mensen die erover gaan. 15 of 18 is alleen maar voor de bühne en gezien de financiële situatie van AZ niet prioriteit nummer 1. Prioriteit nummer 1 is namelijk jezelf als club constant verbeteren. Goodwill is misschien wel de volgende stap en dat kan je echt niet kopen.

Ja we gaan het zien.
Dan vraag ik me af wat voor zin het heeft om bijv. bij Karlsson zo'n anderhalf jaar geleden nog zijn lopende contract (25) met 1 seizoen (26) te laten verlengen, als de intentie er is om hem dit seizoen te laten vertrekken als de transferwaarde nagenoeg het zelfde blijft?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 mei 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 10:05 15 miljoen zou ik ook niet slecht vinden dat is 14 miljoen in anderhalf jaar voor een gast van 19.

Iedereen lijkt hem te beoordelen via de blinde hype! Dat alles wat hij doet geweldig is. Maar een kopende ploeg ziet echt wel waar ook zijn zwakke punten liggen en kunnen makkelijk afdingen (bv het risico van zijn onbezonnenheid ivm blessures). Hij kiest echt wel het traject waar hij nog beter kan worden en dat zijn vaak niet de de allerhoogste betalers.
Soms heb ik het idee dat jij tegen in plaats van voor AZ bent :lol:

15 miljoen + doorverkoop omdat je weet dat als hij naar Benfica/Dortmund gaat dat je behoudens gekke blessures vrij zeker bent dat hij zich goed doorontwikkeld. vind ik geen vreemde redenatie.

15 miljoen omdat het zogenaamd een blinde hype is, doet mij vooral denken dat er iemand anders blind is. Klinkt als iets dat een norse Amsterdammer zou zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 14:15 Dan vraag ik me af wat voor zin het heeft om Karlsson zo'n anderhalf jaar geleden nog zijn lopende contract van 2025 met 1 seizoen te laten verlengen, als de intentie er is om hem dit seizoen te laten vertrekken als de transferwaarde nagenoeg het zelfde blijft?
Transferwaarde van Karlsson is hetzelfde gebleven of zelfs iets afgenomen omdat:

1. Hij ouder geworden is;
2. Hij zijn prestaties van vorig seizoen niet heeft kunnen evenaren;
3. Zijn groeicurve zichtbaar gestagneerd is.

Kerkez zit nu op een piek en is nog jong, ik zou ook liever hogere bedragen zien, maar hem net wat duurder verkopen aan een club waar ie de derde linksback wordt, straalt ook slecht af op AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 25 mei 2023, 14:20 Transferwaarde van Karlsson is hetzelfde gebleven of zelfs iets afgenomen omdat:

1. Hij ouder geworden is;
2. Hij zijn prestaties van vorig seizoen niet heeft kunnen evenaren;
3. Zijn groeicurve zichtbaar gestagneerd is.

Kerkez zit nu op een piek en is nog jong, ik zou ook liever hogere bedragen zien, maar hem net wat duurder verkopen aan een club waar ie de derde linksback wordt, straalt ook slecht af op AZ.
Sorry hoor, maar ik zie geen consequentie lijn meer bij de uitgaande transfer voor haar toppers sinds Huiberts naam heeft gemaakt met de transfers van Jansen, Til, Jahanbaksh.
Kom ik weer even terug op Wijndal. Hoeveel zou die hebben moeten opgeleverd als er geen clausule in zijn contract zou zijn opgenomen met nog slechts een enkel seizoen te gaan.. 12 a 13 M? Zet dat eens af op Kerkez, jonger, meer potentie, inmiddels volwaardig international, betere statistieken en een contract wat nog 3 seizoenen door loopt.. dat zit scheef tenzij er al afspraken zijn gemaakt bij zijn komst dat AZ niet dwars gaat liggen tegen acceptabele boden.
Verder betwijfel ik echt of het iets zou uitmaken, met hoe Huiberts tegenwoordig in de race zit, of Karlsson nu een contract heeft t/m 2025 of 2026 als er aan hem zal worden getrokken qua transferwaarde.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 mei 2023, 14:17 Soms heb ik het idee dat jij tegen in plaats van voor AZ bent :lol:

15 miljoen + doorverkoop omdat je weet dat als hij naar Benfica/Dortmund gaat dat je behoudens gekke blessures vrij zeker bent dat hij zich goed doorontwikkeld. vind ik geen vreemde redenatie.

15 miljoen omdat het zogenaamd een blinde hype is, doet mij vooral denken dat er iemand anders blind is. Klinkt als iets dat een norse Amsterdammer zou zeggen.
Mijn stelling is natuurlijk dat 18 miljoen of meer door de blinde hype komt. (alles is zo goed aan hem)


In de wijsheid van het Oosten kunnen meerdere waarheden gewoon naast elkaar bestaan. (dat iemand goed speelt sluit niet uit dat hij ook fouten maakt).

Hier in het Westen moet er altijd doorgeredeneerd worden totdat 1 van kanten het onderspit delft zodat er maar 1 conclusie overblijft. Iemand is hier goed of iemand is hier slecht, tja en dat gaat niet helemaal lekker in bij mij :lol:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 12:51 Je hebt aan de harde lijn Koopmeiners kunnen zien wat voor verschrikkelijke negatieve invloed de onduidelijkheid voor het achterblijvende team en speler kunnen bewerkstelligen
Feyenoord wil het recordtransfer met Kökcu royaal verbreken, moeten ze ook maar niet doen en zich niet al te hard opstellen want dat heeft invloed op het achterblijvende team en speler als het een langdurige kwestie gaat worden. Geloof maar dat die aan cashen denken zoals bij iedere topclub.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 25 mei 2023, 14:54 Feyenoord wil het recordtransfer met Kökcu royaal verbreken, moeten ze ook maar niet doen en zich niet al te hard opstellen want dat heeft invloed op het achterblijvende team en speler als het een langdurige kwestie gaat worden. Geloof maar dat die aan cashen denken zoals bij iedere topclub.
Ik zeg alleen dat er ook andere kanten aan het verhaal kunnen zitten niet meer en niet minder.

Ik gun AZ ook een hoge transfersom, maar andere facetten zoals goodwill van clubs en spelers, snel doorschakelen, ontwikkeling van de speler en risico's die een onbezonnen speler als Kerkez met zich mee kan brengen zijn net zo belangrijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 15:28 Ik zeg alleen dat er ook andere kanten aan het verhaal kunnen zitten niet meer en niet minder.

Ik gun AZ ook een hoge transfersom, maar andere facetten zoals goodwill van clubs en spelers, snel doorschakelen, ontwikkeling van de speler en risico's die een onbezonnen speler als Kerkez met zich mee kan brengen zijn net zo belangrijk.
Zo is het FugAZi.
De Baron is soms wat singleminded en daarbij hijgerig :wink:
we can come an end
Plaats reactie