Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 25 mei 2023, 08:25 Ik vind het problematisch dat de perceptie van een ontvanger als leidend wordt genomen ipv de bedoeling van de zender.
Je kan hooguit verantwoordelijkheid nemen voor jouw acties en de bedoelingen erachter, niet voor wat de rest ervan maakt, dat is hun verantwoordelijkheid

(heeft natuurlijk ook betrekking op de interactie op het forum)
Dus men mag lukraak maar roepen? Iemands intentie kan immers toch nooit achterhaald worden...

We hebben volgens mij toch echt vrij duidelijke wetten als het gaat om discriminatie: ergo, het mag niet. Daar staat niet in: 'men mag discriminatoire dingen roepen als het niet de intentie is om te discrimineren.'

Of, aanhakend op wat eerder werd geschreven, er staat ook niet: 'men mag discriminatoire dingen roepen als dat onderdeel is van de subcultuur waar de roeper zichzelf toe rekent'.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 25 mei 2023, 08:41 Dus men mag lukraak maar roepen? Iemands intentie kan immers toch nooit achterhaald worden...
Net als iemands perceptie
Het werkt toch echt zo dat de zender over zijn/haar boodschap gaat, niet de ontvanger

Ik zie veel ergs gebeuren door omkering hiervan.

De fundamentele vraag die hier op tafel ligt: richt je de samenleving in op wantrouwen of op vertrouwen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 25 mei 2023, 08:59 Net als iemands perceptie
Het werkt toch echt zo dat de zender over zijn/haar boodschap gaat, niet de ontvanger

Ik zie veel ergs gebeuren door omkering hiervan.

De fundamentele vraag die hier op tafel ligt: richt je de samenleving in op wantrouwen of op vertrouwen
Is misschien eerder iets voor het filosoforum? Ik denk niet dat Eenhoorn hier veel over nadenkt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 25 mei 2023, 08:59 Net als iemands perceptie
Het werkt toch echt zo dat de zender over zijn/haar boodschap gaat, niet de ontvanger

Ik zie veel ergs gebeuren door omkering hiervan.

De fundamentele vraag die hier op tafel ligt: richt je de samenleving in op wantrouwen of op vertrouwen
AZ vertrouwde haar eigen supporters afgelopen donderdag, we hebben allemaal gezien waar dat toe leidt. Als je de samenleving inricht op vertrouwen, dan heb je geen wetten nodig. Denk je dat het er leuker op zal worden zonder wetten?

En inderdaad de zender gaat over zijn/haar boodschap en die moet dus zelf beoordelen of wat diegene roept als discriminerend ervaren kan worden. Zo zal 'en we springen met zijn allen voor AZ' niet als discriminerend opgevat gaan worden denk ik, zelfs niet door degenen op de rolstoelbühne. Maar 'en wie niet springt die is een Jood' wel, door veel mensen die het joodse geloof en/of etniciteit hebben. En als je dat niet kunt beoordelen, dan is het verstandig überhaupt je mond te houden. Faal je daarin, dan overtreed je de wet.

Yappie heeft gelijk, dus zal afsluiten met dat ik vind dat Eenhoorn en mededirecteuren best harder mogen optreden tegen uitingen van discriminatie en allerminst dergelijk gedrag moet belonen door uitbreiding van de safe stands (wat gelukkig niet doorgaat).
____________
Hoc est nihil
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Grifo schreef: 25 mei 2023, 09:24 AZ vertrouwde haar eigen supporters afgelopen donderdag, we hebben allemaal gezien waar dat toe leidt. Als je de samenleving inricht op vertrouwen, dan heb je geen wetten nodig. Denk je dat het er leuker op zal worden zonder wetten?

En inderdaad de zender gaat over zijn/haar boodschap en die moet dus zelf beoordelen of wat diegene roept als discriminerend ervaren kan worden. Zo zal 'en we springen met zijn allen voor AZ' niet als discriminerend opgevat gaan worden denk ik, zelfs niet door degenen op de rolstoelbühne. Maar 'en wie niet springt die is een Jood' wel, door veel mensen die het joodse geloof en/of etniciteit hebben. En als je dat niet kunt beoordelen, dan is het verstandig überhaupt je mond te houden. Faal je daarin, dan overtreed je de wet.

Yappie heeft gelijk, dus zal afsluiten met dat ik vind dat Eenhoorn en mededirecteuren best harder mogen optreden tegen uitingen van discriminatie en allerminst dergelijk gedrag moet belonen door uitbreiding van de safe stands (wat gelukkig niet doorgaat).
Wat vind je dan van een stadion vol met springende supporters die zingt: "en wie niet springt die is geen jood!"?

En wat vind je er van als dat in ons stadion gebeurt?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

“Wie niet springt…” is echt niet het liedje waar zo’n ophef over is. Dat zijn de liedjes in combinatie met gas of verbranden. Hoorde ze ook in de bus naar PSV en naar Anderlecht voorbij komen. Ik vind ze ook behoorlijk smakeloos.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 25 mei 2023, 11:57 Wat vind je dan van een stadion vol met springende supporters die zingt: "en wie niet springt die is geen jood!"?

En wat vind je er van als dat in ons stadion gebeurt?
-Wie niet springt is een Jood (dus als je blijft zitten ben je een Jood)
-Wie niet springt is geen Jood (dus als je springt ben je een Jood)

Wat is nou eigenlijk je punt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Metalingus schreef: 25 mei 2023, 12:06 “Wie niet springt…” is echt niet het liedje waar zo’n ophef over is. Dat zijn de liedjes in combinatie met gas of verbranden. Hoorde ze ook in de bus naar PSV en naar Anderlecht voorbij komen. Ik vind ze ook behoorlijk smakeloos.
Ik ook. Maar gelukkig het meerendeel van de bus naar/van Anderlecht vond dat ook smakeloos en toen er wat van gezegd werd, stopte dat uiteindelijk ook.

'Wie niet springt is een jood' is misschien niet het liedje waar veel ophef over is, of zal zijn, maar ook dan is het nog steeds wel discriminerend. En als een heel stadion dat zingt, dan vind ik dat beschamend en zelfs een beetje eng (het kuddegedrag).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wel een goed artikel; goede uitleg/reconstructie.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Sterk artikel!
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Overduidelijk een top 4 qua tv punten, waar Feyenoord dan 11 puntjes bij ons uitloopt door het huidige succes.
Bijlagen
verdeling tv gelden seizoen 2023-24.jpg
verdeling tv gelden seizoen 2023-24.jpg (57.4 KiB) 1268 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Aardig kijkje achter de schermen bij promovendus (en mkb bedrijf) PEC Zwolle: https://fd.nl/bedrijfsleven/1476513/wij ... gift=p0rUf \

Begroting van 15 miljoen op Eredivisieniveau; de kosten op 16 miljoen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het is een tijdje stil geweest maar de algemene vergadering betaald voetbal op 27 juni (aftellen dus) laat nu niet meer lang op zich wachten. Benieuwd wat daarna de volgende stappen zijn om de krachttermen ook in daden om te zetten in plaats van enkele a4tjes. Robert, ik reken op je!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

https://www.vi.nl/pro/AZ-versus-knvb-sp ... lubs-samen

Het is een betaald artikel maar de leesbare alinea belooft alvast weinig goeds

Edit: De link gaat naar de hoofdpagina

AZ versus KNVB: spannen de topclubs samen?

07.00 uur, 22 jun. 2023

Komende dinsdag staat de spannendste vergadering betaald voetbal sinds jaren op het programma. AZ kruist de degens met de KNVB. Het opvallendste verwijt: de bond spant samen met PSV, ajax en Feyenoord; kortweg PAF.

I. MISLUKTE REVOLUTIE

In een vergaderruimte in Stadion Galgenwaard, aan het Herculesplein in Utrecht, zit AZ-directeur Robert Eenhoorn te balen. Het is maandag 5 juni. In de vennotenvergadering van de Eredivisie CV hebben de andere clubs zojuist een aantal besluiten van tafel geveegd. In 2021 hadden ze met een overgrote meerderheid nog voor grote veranderingen gestemd. Daarvoor blijkt twee jaar later toch geen animo te zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nog 4 dagen (noteer het op de kalender)... mijn bilspleet wordt al nat... spannend 8)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 23 jun 2023, 11:17 Nog 4 dagen (noteer het op de kalender)... mijn bilspleet wordt al nat... spannend 8)
bespaar ons de grafische details :roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 jun 2023, 11:20 bespaar ons de grafische details :roll:
Nou ja goed, laat ik het anders formuleren. We gaan er eens goed voor zitten met zweet in de handjes.
Dat geeft visueel toch een ander beeld in gedachte :D
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 23 jun 2023, 11:23
We gaan er eens goed voor zitten met zweet in de handjes.
Waar ga je precies voor zitten? De uitkomst is toch al bekend, AZ staat er alleen voor. Dat is op 5 juni dus al gebleken. Eenhoorn is als honkballer niet geschikt om met de politieke stromingen in het voetbalwereldje om te gaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 23 jun 2023, 13:47 Waar ga je precies voor zitten? De uitkomst is toch al bekend, AZ staat er alleen voor. Dat is op 5 juni dus al gebleken. Eenhoorn is als honkballer niet geschikt om met de politieke stromingen in het voetbalwereldje om te gaan.
Niet voor de achterkamertjes en niet voor het polderen.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie