Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Grifo schreef: 18 mar 2023, 09:27 Misschien mag die brace er morgen wel af en kan ie aansluiten bij de selectie. Ik kan er niet zoveel over zeggen.
Doe dat dan ook niet :wink:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Perry schreef: 18 mar 2023, 18:46 Doe dat dan ook niet :wink:
Ah, gelukkig heb jij wel een medische opleiding en weet jij precies hoe lang het minimaal nog duurt als er iemand met een brace loopt. :p
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Op dit topic kan wel een slotje. Komt er natuurlijk nooit meer in en zal in de zomer wel vertrekken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Gaat nog een week of vier duren is de verwachting van Dani zelf. Zoontje van mijn maat vroeg t hem bij AZ-Lazio. Dan vraag ik me zelf af of hij dan weer kan gaan trainen met de selectie of dan al weer richting wedstrijdfit gaat.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Metalingus schreef: 19 mar 2023, 10:13 Gaat nog een week of vier duren is de verwachting van Dani zelf. Zoontje van mijn maat vroeg t hem bij AZ-Lazio. Dan vraag ik me zelf af of hij dan weer kan gaan trainen met de selectie of dan al weer richting wedstrijdfit gaat.
Hopelijk spelen wij geen playoffs. En als wij geen playoffs spelen is de kans op een Dani ook weer een stuk kleiner, pas over een paar weken op het trainingsveld plus fit worden duurt nog wel even.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dani de Wit mag zijn belasting gaan opvoeren en er wordt nu gesproken (in de voorbeschouwing op Sparta) in termen van weken.
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Zou hij donderdag met een spuit erin kunnen spelen? Ik vraag het voor een TD en trainer in nood?

Dan kan Mijnans Odgaard vervangen en hebben we twee loopwonders in de aanval.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeTorenburch schreef: 14 apr 2023, 08:51 Zou hij donderdag met een spuit erin kunnen spelen? Ik vraag het voor een TD en trainer in nood?

Dan kan Mijnans Odgaard vervangen en hebben we twee loopwonders in de aanval.
Denk je dat we daar in de loopgraven van Anderlecht wat aan hebben?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Antti Opdam schreef: 14 apr 2023, 10:01 Denk je dat we daar in de loopgraven van Anderlecht wat aan hebben?
Als we in de eerste kwart van de wedstrijd oppertuun gebruik kunnen maken van het koppend vermogen van dani en de voorzet van Mijnans wel. Hopelijk sta je dan snel 2-2, je moet iets proberen van mij mag Meerdink of lahdo er ook in.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeTorenburch schreef: 14 apr 2023, 10:09 Als we in de eerste kwart van de wedstrijd oppertuun gebruik kunnen maken van het koppend vermogen van dani en de voorzet van Mijnans wel. Hopelijk sta je dan snel 2-2, je moet iets proberen van mij mag Meerdink of lahdo er ook in.
Klinkt wat wanhopig
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

differentcook schreef: 14 apr 2023, 10:20 Klinkt wat wanhopig
ja, de wanhoop is wel nabij. Het is inmiddels na 12en en de trainer zit er nog steeds.

Dan maar de Burnley tactiek alles erin pompen en we zien het wel, misschien komt Pascal dan nog in aanmerking voor een Premier league club.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeTorenburch schreef: 14 apr 2023, 10:28 ja, de wanhoop is wel nabij. Het is inmiddels na 12en en de trainer zit er nog steeds.

Dan maar de Burnley tactiek alles erin pompen en we zien het wel, misschien komt Pascal dan nog in aanmerking voor een Premier league club.
Ballen er in pompen werkt niet met een selectie waarin slechts een enkele speler schuilt die een bal op doel kan koppen. Gisteren ook weer gezien. Kansloos middel dus.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeTorenburch schreef: 14 apr 2023, 10:09 Als we in de eerste kwart van de wedstrijd oppertuun gebruik kunnen maken van het koppend vermogen van dani en de voorzet van Mijnans wel. Hopelijk sta je dan snel 2-2, je moet iets proberen van mij mag Meerdink of lahdo er ook in.
Loopvermogen is iets anders dan koppen.

Dani kan alleen koppen als hij vrij staat.

Ik vermoed dat de ruimtes niet zo groot worden ...
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Antti Opdam schreef: 14 apr 2023, 10:55 Loopvermogen is iets anders dan koppen.

Dani kan alleen koppen als hij vrij staat.

Ik vermoed dat de ruimtes niet zo groot worden ...
Ik verwacht juist niet dat Anderlecht met 10 man voor de pot gaat hangen. Dat kunnen ze net zo goed als wij dat kunnen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Hopelijk duracell Dani gewoon volgend seizoen nog bij AZ want zowel Mijnans als Mihailovic zijn niet in staat om hem, zeker in de grote, maar zelfs in de kleine wedstrijden, te vervangen. Mihailovic kan tot dusver gewoon het niveau niet aan en Mijnans kan leuk voetballen maar is geen 'plaag' voor de tegenstander en is veelal tandeloos.
De Wit is zeker niet de meest gepolijste speler van het stel maar loopt overal, is bloed irritant voor de tegenstander, heeft de longen van een paard en heeft als een van de weinige in het elftal nog de nodige kopkracht. Die twee eerder genoemde gaan hem in ieder geval niet uit de basis spelen.
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

De Rode Baron schreef: 16 apr 2023, 18:56 Hopelijk duracell Dani gewoon volgend seizoen nog bij AZ want zowel Mijnans als Mihailovic zijn niet in staat om hem, zeker in de grote, maar zelfs in de kleine wedstrijden, te vervangen.

….
Toch opmerkelijk. Er waren (zijn?) veel geluiden om Dani zsm te vervangen door een technisch begaafdere speler (een voetballende nr 10). Maar in de praktijk blijkt hij toch lastig te vervangen, juist door zijn andere kwaliteiten.

Ik ben het namelijk helemaal met je eens dat met name zijn loopvermogen, gif en kopkracht nu erg gemist worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

WatIsHetTochFijn schreef: 17 apr 2023, 05:31 Toch opmerkelijk. Er waren (zijn?) veel geluiden om Dani zsm te vervangen door een technisch begaafdere speler (een voetballende nr 10). Maar in de praktijk blijkt hij toch lastig te vervangen, juist door zijn andere kwaliteiten.

Ik ben het namelijk helemaal met je eens dat met name zijn loopvermogen, gif en kopkracht nu erg gemist worden.
Het probleem is dat ondanks zijn positie, Dani de enige is met die kwaliteiten op het middenveld. Reijnders blijft te licht. Voorheen stond Midtsjö daar en dat was toch echt andere koek.

Het staat bij AZ wat dat betreft verkeerd om. Reijnders op de plek van Mijnans en Mijnans op de plek van Reijnders valt nog te proberen.

De Wit heeft helaas bewezen dat hij het om de een of andere reden niet aan kan een linie te zakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 17 apr 2023, 06:29 De Wit heeft helaas bewezen dat hij het om de een of andere reden niet aan kan een linie te zakken.
Omdat De Wit niet kan voetballen (in de kleine ruimte).

Zet hem er vijf wedstrijden in en iedereen schreeuwt weer om Mijnans of Mihailovic.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 17 apr 2023, 06:55 Zet hem er vijf wedstrijden in en iedereen schreeuwt weer om Mijnans of Mihailovic.
Ik denk niet dat er veel schreeuwen om Mijnans of Mihailovic. Wat hebben die nu eigenlijk laten zien?
Mijnans begon nog wel aardig en belovend maar is ook al weken geen meerwaarde meer op die positie.
Je hebt in ieder geval, ondanks zijn gebreken, meer aan Dani zijn specifieke kwaliteiten 'loopvermogen, winnaarsmentaliteit, kopkracht, irritante spel voor veel tegenstanders' dan waar die twee wekelijks mee bezig zijn. Verder vind ik het opmerkelijk dat Pavlidis geen schim meer is met Mijnans achter hem.
Plaats reactie