Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 20:35 Kijk de eerste 20 minuten eens terug en ga turven
Ik denk dat het iets dergelijks is als fantoompijn. Iets dat er eerder was en als je het weghaalt dan voel je het nog alsof het er nog is.

Of net als bij een pispaaltje, je gaat erop letten, krijgt bewustzijnsvernauwing, en maakt het daardoor vervolgens in je hoofd volgens je (negatieve) verwachting, moeilijk om een wedstrijd zo nog helder te zien.
we can come an end
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 15:18 Het tegendoelpunt viel uit die manier van spelen. De Italianen konden rustig inzakken en zelf pressen.
Tenzij jij nu wil verkopen dat de tegentreffer incasseren ook bij de tactiek hoorde? Daarnaast geef ik aan dat er echt wel een lijn te zien is die ik als de speelwijze van Jansen durf te omschrijven.

Lazio op oorlogssterkte is dan ook een andere ploeg dan het Lazio waar wij tegen speelden. Ik sla hier ook niet door, ik zeg enkel dat waar Langedijk het over had niet uit zijn duim gezogen is. Daar is toch wel onderbouwing voor.

Voor de rest hebben we mooie doelpunten gemaakt en is het fijn dat we door zijn.
Wat is de speelwijze van Jansen dan? Niet aanvallen tot we achterstaan? Hoe gaat dat dan in de praktijk in zijn werk? Een afgesproken signaal waarin ze ineens mogen aanvallen? Ik chargeer wellicht maar ik vind het zo simpel geredeneerd dat als we aanvallen en scoren dat ineens ‘ondanks’ Jansen is. Dat kan toch helemaal niet in de praktijk? Pavlidis gaf ook aan dat zijn doelpunt wel 1000 keer getraind was.

Wij spelen ook niet op volle oorlogssterkte, maar met de nummer 10 van Sparta en een verdediger van Jong AZ. Laten we de beste man eens wat credits geven.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 21:20
Wij spelen ook niet op volle oorlogssterkte, maar met de nummer 10 van Sparta en een verdediger van Jong AZ. Laten we de beste man eens wat credits geven.
Wat is dat nou voor minachting van Mijnans? Pavlidis is toch ook niet de spits van WillemII. Worden we echt minder van Mijnans ipv deWit?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 17 mar 2023, 22:25 Wat is dat nou voor minachting van Mijnans? Pavlidis is toch ook niet de spits van WillemII. Worden we echt minder van Mijnans ipv deWit?
Het is juist geen minachting naar Mijnans, het is een compliment naar Jansen. Het feit dat hij het juist zo goed doet en de kans daarvoor krijgt (terwijl de recordaankoop op de bank zit) vind ik bijzonder knap. Het is tevens een reactie dat Lazio niet op sterkte is en dat wij daardoor wonnen. Ik probeer aan te geven dat wij ook niet met het beoogde basiselftal spelen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 22:47 Het is juist geen minachting naar Mijnans, het is een compliment naar Jansen. Het feit dat hij het juist zo goed doet en de kans daarvoor krijgt (terwijl de recordaankoop op de bank zit) vind ik bijzonder knap. Het is tevens een reactie dat Lazio niet op sterkte is en dat wij daardoor wonnen. Ik probeer aan te geven dat wij ook niet met het beoogde basiselftal spelen.
Het klinkt mij een beetje denigrerend. Alsof AZ gemankeerd is omdat Mijnans moet spelen. Ik vind Mijnans een belangrijk aandeel in het succes hebben. Maakt de omschakeling een stuk gevaarlijker, waar deWit niet in uitblinkt. Maar zeker de complimenten voor Jansen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 21:20 Wat is de speelwijze van Jansen dan? Niet aanvallen tot we achterstaan? Hoe gaat dat dan in de praktijk in zijn werk? Een afgesproken signaal waarin ze ineens mogen aanvallen? Ik chargeer wellicht maar ik vind het zo simpel geredeneerd dat als we aanvallen en scoren dat ineens ‘ondanks’ Jansen is. Dat kan toch helemaal niet in de praktijk? Pavlidis gaf ook aan dat zijn doelpunt wel 1000 keer getraind was.

Wij spelen ook niet op volle oorlogssterkte, maar met de nummer 10 van Sparta en een verdediger van Jong AZ. Laten we de beste man eens wat credits geven.
Dit is natuurlijk flauw.
Het voetbal van Jansen is behoudend voetbal met een vleugje Hollandse school, de rest gaat op individuele kwaliteiten, ga in godsnaam het laatste half uur tegen Groningen terug kijken en kom dan nog eens beweren dat het niet zo is.

Ik snap niet dat mensen hebben met het beestje bij zijn naam noemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 22:57 Dit is natuurlijk flauw.
Het voetbal van Jansen is behoudend voetbal met een vleugje Hollandse school, de rest gaat op individuele kwaliteiten, ga in godsnaam het laatste half uur tegen Groningen terug kijken en kom dan nog eens beweren dat het niet zo is.

Ik snap niet dat mensen hebben met het beestje bij zijn naam noemen.
Ja, zoek fragmenten die passen bij je uitgangspunt
we can come an end
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 22:57 Dit is natuurlijk flauw.
Het voetbal van Jansen is behoudend voetbal met een vleugje Hollandse school, de rest gaat op individuele kwaliteiten, ga in godsnaam het laatste half uur tegen Groningen terug kijken en kom dan nog eens beweren dat het niet zo is.

Ik snap niet dat mensen hebben met het beestje bij zijn naam noemen.
Ik heb geen problemen om het beestje bij de naam te noemen, ik ben het alleen totaal niet met je eens. Dat zijn verschillende dingen.

Als jij zijn visie wil ophangen aan 30 minuten voetbal prima, maar daar ga ik niet in mee.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 17 mar 2023, 22:50 Het klinkt mij een beetje denigrerend. Alsof AZ gemankeerd is omdat Mijnans moet spelen. Ik vind Mijnans een belangrijk aandeel in het succes hebben. Maakt de omschakeling een stuk gevaarlijker, waar deWit niet in uitblinkt. Maar zeker de complimenten voor Jansen.
Ik denk dat je het iets te negatief leest dan ik bedoel. Op papier is het natuurlijk een behoorlijk manco dat een speler van Sparta eventjes Dani de Wit moet gaan vervangen tegen Lazio omdat de beoogde vervanger van 6 miljoen ook geblesseerd is. Het pakt in de praktijk fantastisch uit, dat is mijn punt. Ik probeer alleen het argument te nuanceren dat we puur wonnen omdat Lazio niet de sterkste opstelling zou gebruiken maar die hebben wij natuurlijk ook niet. Iedereen zou De Wit opstellen tegen Lazio en Goes en Hatzidiakos op de bank hebben gezet ten faveure van BMI en Beukema mits fit.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 23:48 Ik heb geen problemen om het beestje bij de naam te noemen, ik ben het alleen totaal niet met je eens. Dat zijn verschillende dingen.

Als jij zijn visie wil ophangen aan 30 minuten voetbal prima, maar daar ga ik niet in mee.
Bah bah bah. Ik ga nu zelfs van het flauw vinden naar zwak.

Ik stel dat de beginfase tegen Lazio en de eindfase tegen Groningen illustratief zijn voor het voetbal van Jansen. Dat zijn namelijk overduidelijk veldinstructies geweest. Sterker nog dat vind jij ook want je vind ze prijzenswaardig, waar ik ze problematisch vind. Verder gebruik je precies 0 argumenten. Terwijl ik aangeef waar ik het aan kan signaleren. Het was in de openingsfase tegen Lazio bijvoorbeeld echt niet één bal op Ryan, die had in het eerste kwartier al meer balcontacten dan sommige veldspelers.

In zijn geheel is het kritiek die ik en anderen al langer op Jansen hebben. Zodra we één doelpunt voor staan zakken we vaak gelijk in. Daarvoor wordt met enige regelmaat naar tactiek, veldspel en voorbeelden uit de wedstrijden gewezen. Ik ben misschien wat lui dat ik het niet allemaal weer terug ga ophalen, maar het is gewoon consequent.

Ik hoor graag argumenten of opvattingen over wat het dan wel was in plaats van behoudend? Frivool flitsende aanvallend combinatievoetbal dat onfortuinlijk de tegentreffer in heeft geleid? Ryan is eigenlijk helemaal geen keeper maar een spits en het veld werkt in de conference league andersom?

Kijk dat laatste zeg je natuurlijk niet, maar als we dan toch flauw gaan doen, dan gaan we ook echt flauw doen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2023, 00:12 Het was in de openingsfase tegen Lazio bijvoorbeeld echt niet één bal op Ryan, die had in het eerste kwartier al meer balcontacten dan sommige veldspelers.
Ik hoor graag argumenten of opvattingen over wat het dan wel was in plaats van behoudend?
Ryan, de keeper, bij het spel betrekken is niet per definitie slecht. Kijk naar andere wedstrijden en je zal dit bij 8 van de 10 tegenkomen. Echt niet alleen bij AZ.
Dat Langedijk dat als reden voor de tegengoal bestempeld is arbitrair.
Er wordt niet beweerd dat het niet behoudend was, maar bij jou is behoudend blijkbaar synoniem aan slecht. Wat nou als het met deze tactiek 0-0 was gebleven? Dan was het een saaiere pot geworden, dat wel.
Bovendien wordt er na de goal omgeschakeld wat uiteindelijk ook goed uitpakt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 17 mar 2023, 20:56 Ik denk dat het iets dergelijks is als fantoompijn. Iets dat er eerder was en als je het weghaalt dan voel je het nog alsof het er nog is.

Of net als bij een pispaaltje, je gaat erop letten, krijgt bewustzijnsvernauwing, en maakt het daardoor vervolgens in je hoofd volgens je (negatieve) verwachting, moeilijk om een wedstrijd zo nog helder te zien.
Er werd donderdag wel degelijk in de beginfase veel achterin rondgetikt en ook regelmatig werd Ryan daarin betrokken. Dat moet jij toch ook gezien hebben?

Ik vond het overigens wel een logische keuze want Lazio moest en AZ had ook genoeg aan een gelijkspel. AZ voetbalde in ieder geval niet zo naïef als menig ander Nederlands team in het verleden dat dan vervolgens heel leuk gevoetbald had maar wel uitgeschakeld werd. Jansen spoorde het team langs de zijlijn trouwens wel aan om tempo te blijven maken als dat te laag kwam te liggen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Na een redelijke eerste helft van AZ speelde AZ een ijzersterke tweede helft.

In de tweede helft leken wij meer ballen mee te krijgen van het warrige en zwakke arbitrale trio ten eerste. Na een reeks foute beslissingen in de eerste helft zijn zij in de rust wellicht tot bezinning gekomen. De Italiaanse komedianten kregen minder mee en AZ kon daardoor lekker doorvoetballen.

Lazio na rust leek het al meer wel te geloven met het oog op zondag tegen Roma en de strijd om een CL-plek. Wat ik in Rome ook al zag en ook wel vaker in het Italiaanse voetbal dat deze voetballers niet houden van veel lopen achter een tegenstander. De ruimtes voor AZ werden groter en groter. Het snelle voetbal van AZ was voor veel wat oudere Lazio spelers te veel van het goede.

AZ deed eigenlijk hetzelfde als in Rome. De tegenstander eerst proberen op te vangen en uit te laten razen en dan als zij moe worden er vol over heen gaan. Belangrijk is dan wel dat je vooral zelf in balbezit bent en blijft. Backs die overlappen en niet via het drukke centrum speelt maar veelal over de flanken. Dat deed AZ met name in de tweede helft heel goed en daarom was het ook heel fijn om te zien. Enige minpunt veel te veel kansen net niet afgemaakt.

Overall vind ik dat AZ een hele knappe en goede wedstrijd heeft neer gezet op de mat. Ook de verdienste van Jansen die wel zijn ploeg aanspoorde, maar niet gek maakte. Daarom een dikke voldoende voor Jansen dit keer en dat zeg ik niet zo gauw.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 18 mar 2023, 00:42 Ryan, de keeper, bij het spel betrekken is niet per definitie slecht. Kijk naar andere wedstrijden en je zal dit bij 8 van de 10 tegenkomen. Echt niet alleen bij AZ.
Dat Langedijk dat als reden voor de tegengoal bestempeld is arbitrair.
Er wordt niet beweerd dat het niet behoudend was, maar bij jou is behoudend blijkbaar synoniem aan slecht. Wat nou als het met deze tactiek 0-0 was gebleven? Dan was het een saaiere pot geworden, dat wel.
Bovendien wordt er na de goal omgeschakeld wat uiteindelijk ook goed uitpakt.
Slecht is subjectief natuurlijk. Ik stel vast dat het behoudend is en geef dan vervolgens aan dat ik het kenmerkend voor Jansen vind. Virtueel stonden we immers met één doelpunt voor. En dan volgt bij Jansen standaard instructies als deze. Ik durf dat nog best te relateren aan de Hollandse School van de afgelopen jaren (Frank de Boer heb ik recentelijk ook op de AZ socials voorbij zien komen :wink: ). Je kunt deze tactiek naar mijn opvatting best toepassen als je een doorgewinterde stevige organisatie hebt in het veld en kwalitatief het overwicht hebt. Maar die positie heeft AZ niet vaak. Dit AZ is qua spelersmateriaal daarnaast veel geschikter voor pressing en combinatievoetbal. Dat zag je ook na de goal van Karlsson: driehoekjes functioneerden prima, maar de bal terug veroveren zat meer in het afstraffen van fouten bij Lazio.

En ja daar komt inderdaad bij dat objectief bekeken er wat voor valt te zeggen dat Lazio deze partij minder serieus nam. Sarri kwam al in de Italiaanse pers met excuusjes nog voor de match begonnen was. Zo hebben wij blijkbaar vrij vertaald een knollenveld waar hij zijn beste spelers niet op wilde riskeren. Feitelijk volgt voor hen ook snel de clash tegen de rivaal, zowel op de ranglijst als in de beleving. Dit is dan ook niet enkel een aanname maar was duidelijk zichtbaar in de opstelling. Begrijp mij niet verkeerd, voor AZ begrippen speel je dan nog steeds tegen een sterk team en de prestatie blijft knap, maar het blijft objectief gezien gewoon waar dat dit niet de sterkste elf waren. Nou stelde iemand hier dat wij ook niet onze sterkste elf stuurden, maar blessures zijn toch een andere afweging dan een wedstrijd waar gevoeldmatig veel van afhangt. Als Sarri gewild had, had hij buiten Immobile die daadwerkelijk geblesseerd was, best met een andere basis elf kunnen aantreden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 18 mar 2023, 06:49 Er werd donderdag wel degelijk in de beginfase veel achterin rondgetikt en ook regelmatig werd Ryan daarin betrokken. Dat moet jij toch ook gezien hebben?

Ik vond het overigens wel een logische keuze want Lazio moest en AZ had ook genoeg aan een gelijkspel. AZ voetbalde in ieder geval niet zo naïef als menig ander Nederlands team in het verleden dat dan vervolgens heel leuk gevoetbald had maar wel uitgeschakeld werd. Jansen spoorde het team langs de zijlijn trouwens wel aan om tempo te blijven maken als dat te laag kwam te liggen.
Ja, het gebeurde, maar niet bovenmatig veel en als het gebeurde was het ook een goede keuze. ForzaAZ geeft een goede beschrijving van de wedstrijd.
Mijn probleem met wat Langedijk en ZuivelDuivel hier doen is wat ze aan ellende uit slechtere wedstrijden ervaren op deze wedstrijd plakken. AZ was echt goed scherp, zeker niet lamlendig achterin hangen en rondtikken. Ik denk dat het helpt dat de motivatie hoog was ook om zichzelf goed in de etalage te zetten.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mar 2023, 10:37 Ja, het gebeurde, maar niet bovenmatig veel en als het gebeurde was het ook een goede keuze. ForzaAZ geeft een goede beschrijving van de wedstrijd.
Mijn probleem met wat Langedijk en ZuivelDuivel hier doen is wat ze aan ellende uit slechtere wedstrijden ervaren op deze wedstrijd plakken. AZ was echt goed scherp, zeker niet lamlendig achterin hangen en rondtikken. Ik denk dat het helpt dat de motivatie hoog was ook om zichzelf goed in de etalage te zetten.
Ik heb het letterlijk enkel over het eerste halfuur. Ik plak daar geen etiket op, er rolt letterlijk een tegendoelpunt voort uit de speelwijze die op het moment dat ik het begin op te merken al zie aankomen. Terwijl we het kijken volgen achtereenvolgens binnen de eerste 10-15 minuten

'Nee jongens... hoevaak heeft Ryan de bal al gehad...' - Deze is van mij
'Terugspeelbal #30 alweer gezien' - reactie van Langedijk
'Alles voor het resultaat. Hoe meer tijd er vergaat hoe meer de Italianen moeten komen, waardoor er ruimte voorin bij AZ ontstaat' reactie van RoycosoepieAZ
'Dit is het Jansen voetbal hè. Feyenoord deelt binnen 20 minuten de genadeklap uit en AZ gaat weer loeren op dat ene moment.' - reactie Langedijk

En terwijl dit voorbij komt, volgt dan de tegentreffer
Bekroond met deze wonderbaarlijke reactie van ene differentcook:
'Waar was de druk op de bal??'


Het heeft dus niks te maken met een negatief beeld uit eerdere wedstrijden, maar met een beeld dat gewoon tijdens de wedstrijd is geobserveerd en dat direct een consequentie heeft gehad. Het op deze wijze terugspelen op Ryan was in die zin sinds de komst van Ryan een nieuw element en daarom opvallend. Maar ik herken het uit duizenden als een strategie die je voornamelijk bij het Nederlands Elftal onder trainers als Blind en de Boer voorbij zag komen. Dat het echter niet de eerste keer was onder Jansen dat we zo'n soort strategie/tactiek hanteren is dan nog iet heel anders wat ook te beargumenteren valt.

Zet de roze bril een keer af en wees ook gewoon eerlijk over de dingen die niet goed gaan. Ik had het echt de reacties na de wedstrijd niet laten domineren als er niet iedere keer door mensen als jij een of ander propaganda reactie volgt die bezijden de waarheid is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Om dan iets positiefs te zeggen:
Vorig jaar lag AZ er uit tegen Bodo/Glimt. Jansen heeft dus iets van progressie geboekt.
Helaas kan je met het uitvallen in de beker (vooral de wijze waarop) het doorkomen in de Conference League voorlopig een beetje tegen elkaar wegstrepen. Als we kunnen winnen van Twente en Sparta dan komt de 4e plek definitief in beeld en blijven we kans maken op de 3e plek. Dan ga je onderling nog van PSV moeten winnen (buiten de andere partijen waarin je een marge probeert te bouwen). De rest is afhankelijk van de andere teams.

Op dit moment lijken de volgende doelstellingen mij haalbaar:

- Minimaal plek 3 in de competitie
- Winnen van Anderlecht en dus halve finale conference league zou ook niet onhaalbaar moeten zijn, daarna kom je als ik het goed begrepen heb tegen de winnaar van KAA Gent-West Ham en dan kun je potentieel verliezen (hoewel als Gent stunt, belgische clubs ons normaal gesproken goed liggen).

Als dat lukt ben ik ruim tevreden en zal ik mijn opvatting zeker bijstellen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2023, 14:40 Ik heb het letterlijk enkel over het eerste halfuur. Ik plak daar geen etiket op, er rolt letterlijk een tegendoelpunt voort uit de speelwijze die op het moment dat ik het begin op te merken al zie aankomen.
Tegendoelpunt vloeit voort uit veel ruimte laten aan de Lazio speler (vandaar de opmerking 'waar is de druk op de bal'), het was niet dat het door achterin rondtikken kwam bij mijn weten. En precies het zijn alleen de opmerkingen van Langedijk en jou, jullie waren je trauma van andere wedstrijden nog aan het verwerken of aan het zoeken naar mogelijkheden je vooroordeel bevestigd te zien, terwijl de anderen genoten van de scherpte en het klassespel en -tactiek.

Als je het commentaar had gegeven bij sommige andere wedstrijden van AZ dan had ik het kunnen rijmen met wat ik zag (en dan nog vind ik het soms een goede keuze, soms niet), nu kan ik het alleen plaatsen als een afwijking bij jou en Langedijk.

Ik zeg het ook als iets slecht is, zoals dat over de druk op de bal. Ik blijf alleen niet hangen in het verleden of eigen biases
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 18 mar 2023, 15:19.
En precies het zijn alleen de opmerkingen van Langedijk en jou, jullie waren je trauma van andere wedstrijden nog aan het verwerken of aan het zoeken naar mogelijkheden je vooroordeel bevestigd te zien

nu kan ik het alleen plaatsen als een afwijking bij jou en Langedijk.
Welja. Blijf jij maar lekker op afstand alles recht lullen zonder ooit een minuut in het stadion te komen. Dit zijn nogal uitspraken voor iemand die zelf een psychiater nodig heeft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2023, 14:48 Om dan iets positiefs te zeggen:
Vorig jaar lag AZ er uit tegen Bodo/Glimt. Jansen heeft dus iets van progressie geboekt.
Helaas kan je met het uitvallen in de beker (vooral de wijze waarop) het doorkomen in de Conference League voorlopig een beetje tegen elkaar wegstrepen. Als we kunnen winnen van Twente en Sparta dan komt de 4e plek definitief in beeld en blijven we kans maken op de 3e plek. Dan ga je onderling nog van PSV moeten winnen (buiten de andere partijen waarin je een marge probeert te bouwen). De rest is afhankelijk van de andere teams.

Op dit moment lijken de volgende doelstellingen mij haalbaar:

- Minimaal plek 3 in de competitie
- Winnen van Anderlecht en dus halve finale conference league zou ook niet onhaalbaar moeten zijn, daarna kom je als ik het goed begrepen heb tegen de winnaar van KAA Gent-West Ham en dan kun je potentieel verliezen (hoewel als Gent stunt, belgische clubs ons normaal gesproken goed liggen).

Als dat lukt ben ik ruim tevreden en zal ik mijn opvatting zeker bijstellen.
Anderlecht is de nummer 9 van België, Gent de nummer 5 van België en West Ham de nummer 18 van Engeland. Zouden allemaal niet onoverkomelijk moeten zijn voor de nummer 3 van Nederland.
Gesloten