Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Tegen Vitesse Volendam en Utrecht laat je minimaal 4 punten liggen, misschien zelfs 6. In een seizoen waar er geen team met kop en schouders bovenuit steekt is het niet handelen van Huiberts (los wat Jansen als advies gaf) gewoon wanbeleid.

Straks eindig je 4de en sta je 3-4pt van plek 2… die je nu verpest.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 05 feb 2023, 14:44 Tegen Vitesse Volendam en Utrecht laat je minimaal 4 punten liggen, misschien zelfs 6. In een seizoen waar er geen team met kop en schouders bovenuit steekt is het niet handelen van Huiberts (los wat Jansen als advies gaf) gewoon wanbeleid.

Straks eindig je 4de en sta je 3-4pt van plek 2… die je nu verpest.
Met de huidige gang van zaken wordt je 5e.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 05 feb 2023, 15:13 Met de huidige gang van zaken wordt je 5e.
En dan horen we de lofzang van een aantal forumlieden over onze staf nog steeds. We hebben immers ooit in de eerste divisie gespeeld jaren geleden :roll:

Overigens ligt Huiberts dan wel op het hakblok. Grootste uitgaven gedaan in tijden en onze toptrainer verlengd. Terwijl de concurrentie instort laat AZ het afweten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Hé Max, ik heb hier al diverse malen gesuggereerd om Branderhorst als keeper binnen te halen. Heb je vanavond gekeken? Goede keeper hè.
Beter dan die Ryan uit een land waar ze maar één keeper hebben.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 09 feb 2023, 00:18 Hé Max, ik heb hier al diverse malen gesuggereerd om Branderhorst als keeper binnen te halen. Heb je vanavond gekeken? Goede keeper hè.
Niet voor de strafschoppen in ieder geval, geen idee wat hij daar aan het doen was

Branderhorst zou de ontwikkeling van onze jeugdkeepers in de weg staan. Die haal je niet voor de korte termijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Hoi Max,

graag Xavier Mbuyamba van FC Volendam kopen. Jonge speler, boom van een vent, scorend vermogen en CV. Zal zeker niet zo duur zijn dan 1 miljoen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

vriend schreef: 09 feb 2023, 00:18 Hé Max, ik heb hier al diverse malen gesuggereerd om Branderhorst als keeper binnen te halen. Heb je vanavond gekeken? Goede keeper hè.
Beter dan die Ryan uit een land waar ze maar één keeper hebben.
Onvoorstelbaar keeperswerk inderdaad. Hij werd wel lekker ingeschoten ook door 010
Omdat AZ (terecht, maar af en toe wel jammer) niks naar buiten laat komen over met welke spelers ze bezig zijn weten we niet of AZ geprobeerd heeft hem te halen.
Met Aalbers als TD heb je mogelijk wel een streepje voor.
Nadeel met NEC is dat ze met Boekhoorn, een suikeroom/fan hebben met megadiepe zakken
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Van Heusden, Bazoer, Ryan, Mijnans en Mihailovic zijn op papier alle vijf hele mooie transfers voor AZ.

Je kan van te voren nooit helemaal zeker weten of een speler succesvol zal worden of niet. Dat Bazoer en Ryan tegenvallen had bijna niemand verwacht (lees maar terug in hun topics op de eerste pagina's). Van Heusden is een gok geweest... potentieel is fantastisch.. maar helaas van glas...

Wat heeft Huiberts verkeerd gedaan dan? Deze vijf spelers zijn gewoon goede transfers voor AZ.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 09 feb 2023, 10:47
Wat heeft Huiberts verkeerd gedaan dan? Deze vijf spelers zijn gewoon goede transfers voor AZ.
Hij had in de zomer een rechtsback moeten kopen en in de winterstop een rechter CV
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 09 feb 2023, 12:30 Hij had in de zomer een rechtsback moeten kopen en in de winterstop een rechter CV
Eigenlijk wat je zegt is dat hij moet doen wat jij zegt, alleen als hij dat doet doet hij het goed in jouw ogen.
Oh en Jansen natuurlijk want die stelt de spelers die jij niks vind op

Hoezo cirkelredenering?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 09 feb 2023, 13:41 Eigenlijk wat je zegt is dat hij moet doen wat jij zegt, alleen als hij dat doet doet hij het goed in jouw ogen.
Oh en Jansen natuurlijk want die stelt de spelers die jij niks vind op

Hoezo cirkelredenering?
Want in jouw ogen functioneert de verdediging rechts achterin geweldig? Zelfs mijn moeder van 79 ziet waar de problemen van AZ liggen. En daar lagen ze vorig seizoen ook al dus een verrassing is het allerminst. Toen was er ook nog een probleem rechts voorin en dat is wel naar behoren opgelost.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 09 feb 2023, 18:33 Want in jouw ogen functioneert de verdediging rechts achterin geweldig? Zelfs mijn moeder van 79 ziet waar de problemen van AZ liggen. En daar lagen ze vorig seizoen ook al dus een verrassing is het allerminst. Toen was er ook nog een probleem rechts voorin en dat is wel naar behoren opgelost.
Leuk om te lezen dat ook je moeder AZ fan is
En blijkbaar even kritisch, iets met appel en boom ;-)

Er is een verschil tussen geweldig functioneren (wat ik nergens zeg) en hoe jij Yuki continue afbrandt (net als Hatzidiakos). Zodra er gevaar komt en het is hun zone dan ligt aan deze spelers, altijd!.
Zoals dinsdag Yuki dekt door op zijn man, Odgaard laat zijn man lopen en die scoort (omdat hij hem verkeerd raakt, dat dan weer wel). Ongetwijfeld ligt dat volgens jou ook weer 100% aan Yuki
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 09 feb 2023, 19:16 Zoals dinsdag Yuki dekt door op zijn man, Odgaard laat zijn man lopen en die scoort (omdat hij hem verkeerd raakt, dat dan weer wel). Ongetwijfeld ligt dat volgens jou ook weer 100% aan Yuki
Niet 100% maar 30%. Waarom dekt hij als rechtsback door op die positie? En waarom staat hij 2-3 meter bij zijn man vandaan tijdens dat doordekken?

Tegen Volendam zou je meeturven weet je nog? Maar toen schitterde je door afwezigheid. Dat doelpunt was 50% Sugawara en 50% Hatzidiakos.

Die gasten bewijzen (helaas) bijna wekelijks mijn gelijk. Of het gelijk van 80% hier want ik ben echt niet de enige. En dat is niet mijn schuld maar hun schuld. Of de schuld van Jansen, want die blijft ze opstellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 09 feb 2023, 20:18 Niet 100% maar 30%. Waarom dekt hij als rechtsback door op die positie? En waarom staat hij 2-3 meter bij zijn man vandaan tijdens dat doordekken?

Tegen Volendam zou je meeturven weet je nog? Maar toen schitterde je door afwezigheid. Dat doelpunt was 50% Sugawara en 50% Hatzidiakos.

Die gasten bewijzen (helaas) bijna wekelijks mijn gelijk. Of het gelijk van 80% hier want ik ben echt niet de enige. En dat is niet mijn schuld maar hun schuld. Of de schuld van Jansen, want die blijft ze opstellen.
Of de schuld van Huiberts, want die heeft én niemand vervangen én Jansen verlengd :wink:

Kom op beetje consequent :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 09 feb 2023, 21:01 Of de schuld van Huiberts, want die heeft én niemand vervangen én Jansen verlengd :wink:

Kom op beetje consequent :lol:
Ja, inderdaad. Want ze schijnen alles te bespreken en hebben samen besloten om niks te doen in de winterstop.

Maar Jansen bepaalt de opstelling en de speelwijze. Dus hij is hoofdverantwoordelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 09 feb 2023, 20:18 Niet 100% maar 30%. Waarom dekt hij als rechtsback door op die positie? En waarom staat hij 2-3 meter bij zijn man vandaan tijdens dat doordekken?

Tegen Volendam zou je meeturven weet je nog? Maar toen schitterde je door afwezigheid. Dat doelpunt was 50% Sugawara en 50% Hatzidiakos.

Die gasten bewijzen (helaas) bijna wekelijks mijn gelijk. Of het gelijk van 80% hier want ik ben echt niet de enige. En dat is niet mijn schuld maar hun schuld. Of de schuld van Jansen, want die blijft ze opstellen.
Dat de overtreding van Yuki dom en onnodig was eens.
Maar waarom Panta de andere 50% krijgt begrijp ik (eerst lag het toch aan Ryan die uit had moeten komen volgens jou?) niet.
Was ben ik bang echt goed genomen vrije trap (die Yuki dus niet had mogen veroorzaken) en omdat AZ beste koppers centraal zet bij corners en vrije trappen kan Mbuyamba achterin het duel winnen en scoren
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Shota-Arveladze schreef: 09 feb 2023, 10:47 Van Heusden, Bazoer, Ryan, Mijnans en Mihailovic zijn op papier alle vijf hele mooie transfers voor AZ.
(...)
Wat heeft Huiberts verkeerd gedaan dan? Deze vijf spelers zijn gewoon goede transfers voor AZ.
AZ heeft deze zomer en winter veel gehandeld op de transfermarkt.
Als ik zou beoordelen dan kijk ik naar toegevoegde waarde in en om het veld, kosten, terugverdienpotentieel.

Dan denk ik dat we het antwoord weten bij Vanheusden, Bazoer en Ryan.
Mihailovic heeft vooral erg veel gekost. Dus dat terugverdienen wordt nog wel even spannend.
En Mijnans is afwachten.

Dan vergeten we nog Odgaard (positief), Mees de Wit (twijfel) en Lahdo (afwachten).
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 10 feb 2023, 10:15 Maar waarom Panta de andere 50% krijgt begrijp ik (eerst lag het toch aan Ryan die uit had moeten komen volgens jou?) niet.
Omdat hij weer eens zijn man kwijt is, de grote leider. Ik heb nog eens wat herhalingen bekeken. Ryan had voor die bal kunnen gaan en hij wordt van dichtbij ingekopt. Maar Hatzidiakos voert zijn taken niet uit. Zoals altijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 10 feb 2023, 10:28 Hatzidiakos voert zijn taken niet uit. Zoals altijd.
Het is wel bizar dat deze prutser zoveel speeltijd krijgt (ook als er geen blessures zijn).
Oh nee, de trainer is ook een prutser, een assistent :-k
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 10 feb 2023, 09:50 Dat er nu geen spelers verkocht hoeven worden is puur alleen te danken aan de juiste zuinigheid, op dit moment is dat juist de kracht van AZ, anders waren er meerdere pareltjes nu al verkocht.
Uh... zuinigheid is er dit seizoen zeker niet geweest. Als transfermarkt enige indicatie mag zijn dan heeft AZ dit seizoen 16 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers.

Dat is toch wat anders dan de geschatte 9 miljoen uit 21/22, de betaalde transfersom van Karlsson en Huursom van BMI in 20/21, de 6.5 miljoen uit 19/20, de 6.8 miljoen uit 18/19 en de gemiddeld hooguit 5 miljoen in de seizoenen ervoor.

'Zuinig' zijn we dus niet geweest en dan tellen we de verloren bedragen door het behouden van bepaalde spelers nog even niet mee.
Met een verkoop van Karlsson had je mooi gelijk break-even gestaan op die uitgaven. Voor de punten dit seizoen had dat vrij weinig verschil gemaakt.

De duurzaamheid van het beleid van AZ moet juist worden gezocht in het groeimodel van tijdig spelers verkopen om op die wijze in de toekomst meer inkomsten te kunnen genereren met nieuwe aankopen. Geld op de bank groeit immers niet en je supportersschare helaas ook nog niet, je moet blijven handelen als je in de positie van AZ zit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie