Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

FugAZi schreef: 22 jan 2023, 21:30

Ik hoor weldegelijk al kritiek om me heen, en met een paar mindere optredens verder zijn er hier genoeg die hem binnen mum van tijd afschrijven.
Nou, als ik de postings hierboven lees van de andere “ diehard maatjes” van je valt het wel mee geloof ik. :D :D :D . En dat al na 1 wedstrijd na jouw bericht. Echt lachen. Jij hebt een goed inschattingsvermogen. =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Als De Wit een wedstrijd veel gelopen heeft EN een doelpunt heeft gezet dan prijzen we hem de hemel in en zeggen we dat hij heel belangrijk en bijna onmisbaar is.

Just saying, doe ermee wat je wil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 26 jan 2023, 14:24 Als De Wit een wedstrijd veel gelopen heeft EN een doelpunt heeft gezet dan prijzen we hem de hemel in en zeggen we dat hij heel belangrijk en bijna onmisbaar is.

Just saying, doe ermee wat je wil
Ik wilde iets soortgelijks posten.

De misvatting die ik heb gemaakt is dat AZ gewoon heel erg op dit huidige systeem is ingespeeld, dat verander je niet zomaar. Zoals gister heeft Mihailovic maar 15 passes verstuurt, dat is best wel weinig. De 10 is geen spelverdeler, de 10 moet rennen en er staan als afmaker. Die rol vervulde hij gister prima. Misschien dat volgend jaar na enkele mutaties in de selectie die rol weer verandert. Maar goed om te zien dat deze rol hem ook best goed afgaat.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 26 jan 2023, 14:32 Ik wilde iets soortgelijks posten.

De misvatting die ik heb gemaakt is dat AZ gewoon heel erg op dit huidige systeem is ingespeeld, dat verander je niet zomaar. Zoals gister heeft Mihailovic maar 15 passes verstuurt, dat is best wel weinig. De 10 is geen spelverdeler, de 10 moet rennen en er staan als afmaker. Die rol vervulde hij gister prima. Misschien dat volgend jaar na enkele mutaties in de selectie die rol weer verandert. Maar goed om te zien dat deze rol hem ook best goed afgaat.
En laten we wel wezen, doelpunten maken als nummer 10 voor een mega aanvallend team als dit AZ is niet echt moeilijk. Als je zo nu en dan in de 16 komt en een mannetjesputter als Pavlidis voor je hebt die ballen kan laten vallen en een ook flankspelers heb die vaak snoeihard uithalen op goal en daarmee rebounds veroorzaken. Oja en alle goede voorzetten van Yuki, Odgaard en Karlsson. Zelfs Buurmeester heeft er al eentje gemaakt na 10 minuten speeltijd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 26 jan 2023, 14:32 Ik wilde iets soortgelijks posten.

De misvatting die ik heb gemaakt is dat AZ gewoon heel erg op dit huidige systeem is ingespeeld, dat verander je niet zomaar. Zoals gister heeft Mihailovic maar 15 passes verstuurt, dat is best wel weinig. De 10 is geen spelverdeler, de 10 moet rennen en er staan als afmaker. Die rol vervulde hij gister prima. Misschien dat volgend jaar na enkele mutaties in de selectie die rol weer verandert. Maar goed om te zien dat deze rol hem ook best goed afgaat.
Ja, ik probeer je al een hele tijd duidelijk te maken dat de linie erachter de rol heeft over genomen van de 10 en dat er eigenlijk in een 1-3-3-4 spelen wordt gespeeld in balbezit. Eigenlijk heel aanvallend dus.

Ik vond hem trouwens goed spelen, hij is sneller als de Wit, hij ging af toe als te brandweer met het afjagen. De Wit trekt wel meer tegenstanders naar zich toe, die maakt echt oorlog in het strafschop waardoor er vaak meer ruimte is voor anderen. Djordje gaf in het interview met AZ tv of NOS aan de verdedigende taken als prioriteit te stellen. Na zijn doelpunt zag je duidelijk minder spanning, ik denk dat we de echte Djordje nog niet gezien hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 26 jan 2023, 13:08 Nou, als ik de postings hierboven lees van de andere “ diehard maatjes” van je valt het wel mee geloof ik. :D :D :D . En dat al na 1 wedstrijd na jouw bericht. Echt lachen. Jij hebt een goed inschattingsvermogen. =D> =D> =D> =D>
Hij heeft toch prima gespeeld of niet soms? AZ geeft hem een half jaar om te wennen (bron interview Jansen) en hij staat er nu al! Wat is daar niet goed aan? De negatieve geluiden die ik hoorde waren op de tribune om me heen en bij het na zitten zeiden sommige dat het niks was. Ik ga daar dan tegenin en zeg dat je hem tijd moet geven. Dus ja ik heb een goed inschattingsvermogen, want hij doet het prima.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 26 jan 2023, 17:13 Ja, ik probeer je al een hele tijd duidelijk te maken dat de linie erachter de rol heeft over genomen van de 10 en dat er eigenlijk in een 1-3-3-4 spelen wordt gespeeld in balbezit. Eigenlijk heel aanvallend dus.

Ik vond hem trouwens goed spelen, hij is sneller als de Wit, hij ging af toe als te brandweer met het afjagen. De Wit trekt wel meer tegenstanders naar zich toe, die maakt echt oorlog in het strafschop waardoor er vaak meer ruimte is voor anderen. Djordje gaf in het interview met AZ tv of NOS aan de verdedigende taken als prioriteit te stellen. Na zijn doelpunt zag je duidelijk minder spanning, ik denk dat we de echte Djordje nog niet gezien hebben.
Nu we een overvloed aan kwaliteit in de voorste 3 hebben, begint deze tactiek inderdaad beter te lopen. Maar vorig jaar (en ook fases in de eerste seizoenshelft) vond ik dit dus ook wel vaak een zwakte, mede ook omdat deWit aardig beperkt is. Zonder voldoende creativitiet en kwaliteit om hem hem, loopt het spaak. Dat zie je bij Til ook. Die kan renderen in een heel specifiek systeem. Spartak Moscow dacht even een spelverdeler binnen te halen voor 16miljoen :lol: , wat een gekken daar.

Neemt niet weg dat je misschien volgend jaar zonder een type Til/DeWit met Mihailovic op een andere manier ook tot resultaten kunt komen. Laat slot bij Feyenoord nu ook zien.

Belangrijkste is in ieder geval dat je nu ziet dat AZ veelzijdiger wordt. En niet meer alles over links hoeft. Daar gaat het hele elftal op meerdere manier van profiteren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 26 jan 2023, 17:30 Dus ja ik heb een goed inschattingsvermogen, want hij doet het prima.
Het is m.i. nog niet voldoende hoor, maar het zal best beter worden.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb wel zoiets van: er begint al gauw iets uit te komen. Dat is wel fijn.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik vind dat hij nog te diep staat maar dat zullen wel de tactische afspraken zijn. Ik denk dat hij meer in zijn kracht komt te spelen als hij wat meer tussen de linies komt te spelen tussen de controleurs en de aanvallers.
Vaak staat hij al op één lijn met Pavlidis als de bal nog achterin is. Dan gaan die steekpasses die we op de beelden uit de VS hebben gezien, niet komen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 26 jan 2023, 17:45 Nu we een overvloed aan kwaliteit in de voorste 3 hebben, begint deze tactiek inderdaad beter te lopen. Maar vorig jaar (en ook fases in de eerste seizoenshelft) vond ik dit dus ook wel vaak een zwakte, mede ook omdat deWit aardig beperkt is. Zonder voldoende creativitiet en kwaliteit om hem hem, loopt het spaak. Dat zie je bij Til ook. Die kan renderen in een heel specifiek systeem. Spartak Moscow dacht even een spelverdeler binnen te halen voor 16miljoen :lol: , wat een gekken daar.

Neemt niet weg dat je misschien volgend jaar zonder een type Til/DeWit met Mihailovic op een andere manier ook tot resultaten kunt komen. Laat slot bij Feyenoord nu ook zien.

Belangrijkste is in ieder geval dat je nu ziet dat AZ veelzijdiger wordt. En niet meer alles over links hoeft. Daar gaat het hele elftal op meerdere manier van profiteren.
Ik ben verguisd in het de Wit topic, doordat ik de stelling innam dat het niet alleen aan de Wit lag. Ik had voorbeelden van Aboukhlal, Gudmundsson, Evjen, Pavlidis en Karlsson die allemaal (periodes) niet thuis gaven vorig seizoen. Ik ging zelfs zover dat ik een grote rol voor de Wit zag als hij betere voetballers om zich heen zou hebben en makkelijk mee zou kunnen (ik geloof dit nog steeds en ik vind nog steeds bevestiging in wat ik zie). Ik ben het ook niet eens met het stigma dat op hem geplakt is dat hij een beperkte voetballer is, zijn kaats is supersnel en is heel dienend in het samenspel en hij heeft over het algemeen weinig balverlies. Hij laat daarbij af en toe best wel hoogstandjes zien. Zo stigma haalt de opjectiviteit weg, natuurlijk oogt hij door zijn moteriek en bouw wat ombeholpen maar dat is hij niet.

Nog even voor alle duidelijkheid, ik ageer over het algemeen tegen de negatieve stigma's omdat ik dan de objectiviteit mis en de meningen vind doorslaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook niet de tekortkomingen zie of zelfs benoem. Ik wordt er wel eens een beetje moe van dat alles zwart of wit moet zijn.

Ik ben heel blij met Djordje en hij lijkt mij complementair aan de Wit en dus heeft het team meer mogelijkheden tot variatie. Ik hoop dat hij volgend jaar naar een bepalende speler kan toe groeien.

Maar of dat echt tot ander voetbal leidt weet ik niet. Ik zie de snelle combinatie door het midden haast alleen nog maar als er fouten gemaakt worden of als er fouten afgedwongen worden en de verdediging dus uit positie staat. De kunst van verdedigen is in het hedendaagse voetbal is zo (dood) geëvalueerd dat ik de sport als algemeen als saai ben gaan zien (ik vond het WK echt vreselijk). De lichtpuntjes en mooie acties worden tegenwoordig zo verschrikkelijk uitgemolken en in mooie samenvattingen gegoten, maar ik zit veel te vaak in hele wedstrijden naar een scherm te kijken waar ik zo 15+ wandelende mensen in zie ](*,) :help:. ( Edit: dat vindt ik bij AZ trouwens nog best wel meevallen)
Laatst gewijzigd door FugAZi op 26 jan 2023, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 26 jan 2023, 18:51 Ik vind dat hij nog te diep staat maar dat zullen wel de tactische afspraken zijn. Ik denk dat hij meer in zijn kracht komt te spelen als hij wat meer tussen de linies komt te spelen tussen de controleurs en de aanvallers.
Vaak staat hij al op één lijn met Pavlidis als de bal nog achterin is. Dan gaan die steekpasses die we op de beelden uit de VS hebben gezien, niet komen.
Jansen zei in een interview juist dat Mihailovic eerst teveel de verbindingsspeler wilde zijn, maar hij wat dieper moest gaan staan
Laatst gewijzigd door differentcook op 26 jan 2023, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 26 jan 2023, 18:58Jansen zij
[-X

:lol:
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Statistisch gezien (Sofascore App), weer een van de betere, echt een prachtige bal met buitenkantrechts op Kerkez. Die assist was mazzel, een streep op de borstkas van Pavlidis. Maar, die Mihailovic kan wel ballen, zonde dat hij pas in de winter over kwam.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Mihailovic versnelde een aantal keer door one touch voetbal. Hij liep ook een paar keer de ruimte in, maar kreeg de bal helaas niet. Zijn medespelers moeten daar toch beter in worden om hem ook in zijn waarde te gebruiken.

Hij werd gewisseld maar was het probleem niet. Misschien was ie leeg?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 29 jan 2023, 08:30 Mihailovic versnelde een aantal keer door one touch voetbal. Hij liep ook een paar keer de ruimte in, maar kreeg de bal helaas niet. Zijn medespelers moeten daar toch beter in worden om hem ook in zijn waarde te gebruiken.

Hij werd gewisseld maar was het probleem niet. Misschien was ie leeg?
Of misschien gewoon de verkeerde inschatting van de trainer.
Mihailovic is natuurlijk een ´makkelijke´ wissel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Prima dat hij wat tijd krijgt om te wennen, maar we hebben het hier over de een na duurste aankoop uit de geschiedenis van AZ. 1 miljoen minder dan El Hamdaoui en 1 miljoen meer dan Dembele. Hopelijk zie ik het verkeerd, maar tot dusverre vind ik hem wat tegenvallen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Hij zit natuurlijk nog in een aanpassingsproces waardoor hij nog niet optimaal rendeert. Zelfde geldt overigens voor Vanheusden en Ryan.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 29 jan 2023, 08:30 Hij werd gewisseld maar was het probleem niet. Misschien was ie leeg?
Tempo / intensiteit van de wedstrijd en zijn 3e wedstrijd in een week.
Ik kan me voorstellen dat hij die inhoud nog moet kweken.

Dat hebben we bij oa Pavlidis ook gezien dat hij stappen moest maken qua fysiek en conditie, en kijk is hoe die nu 3 x per week 90 minuten loopt te sleuren
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Speelde best goed/fel en had een mooie assist op Pavlidis.. bij tijd en wijlen is dat wel een veraderming een 10 die gewoon in de combinatie kan spelen. Na jaren van een type Til/Dani op 10 voelt het bijna ongemakkelijk (wel in een goede manier) om een onvoorspelbare/technische speler daar te hebben staan.
Plaats reactie