Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 23 jan 2023, 13:35 Tuurlijk is er geen 100% garantie, dat is er nooit. Dat heb je bij transfers ook niet. Maar je kan natuurlijk wel een aardige inschatting maken van iemand die bij Jong AZ acteert. Buurmeester is zeker ook niet constant, dat zie je mij ook nergens zeggen. Maar qua potentie is het een veel betere voetballer dan Koopmeiners. Zoals ik aangaf laat hij vlagen van zijn klasse zien. Dat het nog beter moet, eens. Bij Buurmeester zie ik de potentie om een nuttige speler te zijn voor AZ 1. Bij Koopmeiners heb ik dat nooit gezien. Vandaar dat ik stel dat ik hem een klasse beter vind. Dat jij daar verder anders over denkt is jouw mening.
Van een collega hoorde ik jaren terug dat in Castricum men in zag dat AZ met Teun Koopmeiners een talent had, maar dat zijn jongere broertje Peer een nog groter talent zou zijn. Teun heb ik veel gezien en later Peer ook, vooral in Jong AZ. Maar dan moet ik toch constateren dat men het in Castricum net verkeerd om had gezien. Peer vind ik vrij gewone voetballer, terwijl Teun met zijn passing en inzicht ver boven veel spelers uit steekt.

De vergelijking Peer Koopmeiners met Zico Buurmeester slaat bij mij ook om in het voordeel van laatstgenoemde.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

ForzAZ schreef: 23 jan 2023, 18:01 Van een collega hoorde ik jaren terug dat in Castricum men in zag dat AZ met Teun Koopmeiners een talent had, maar dat zijn jongere broertje Peer een nog groter talent zou zijn. Teun heb ik veel gezien en later Peer ook, vooral in Jong AZ. Maar dan moet ik toch constateren dat men het in Castricum net verkeerd om had gezien.
Ik heb dat inderdaad ook meermaals gehoord. Maar kan het niet zo zijn dat Teun zich gewoon veel sneller ontwikkeld heeft nadat hij op zijn 19e "noodgedwongen" in de basis kwam? Peer is nu 22 en heeft het met een schamel invalbeurtje moeten doen. Denk dat dat uiteindelijk ook wel een rol gespeeld kan hebben.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bombaman schreef: 23 jan 2023, 21:04 Ik heb dat inderdaad ook meermaals gehoord. Maar kan het niet zo zijn dat Teun zich gewoon veel sneller ontwikkeld heeft nadat hij op zijn 19e "noodgedwongen" in de basis kwam? Peer is nu 22 en heeft het met een schamel invalbeurtje moeten doen. Denk dat dat uiteindelijk ook wel een rol gespeeld kan hebben.
Teun deed bij zijn debuut Vejinovic meteen vergeten, echt zijn eigen verdienste
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 23 jan 2023, 21:09 Teun deed bij zijn debuut Vejinovic meteen vergeten, echt zijn eigen verdienste
Ik volgde hem in de jeugdopleiding al als teamgenoot van Ferdy Druijf. Daar zag je al duidelijk dat Teun Koopmeiners bovengemiddelde kwaliteiten bezat op meerdere posities spelend. Dat heb ik bij Peer nooit gezien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De enige die Teun niet aan leek te zien komen was van den Brom.

Soms zitten er jongens in de jeugd waar je het gewoon van denkt te weten. Teun was er daar een van.

Je kunt het ook fout hebben, maar Buurmeester en de Jong (en fitz jim..... ooit) leken eenzelfde pad te volgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 23 jan 2023, 21:04 Ik heb dat inderdaad ook meermaals gehoord. Maar kan het niet zo zijn dat Teun zich gewoon veel sneller ontwikkeld heeft nadat hij op zijn 19e "noodgedwongen" in de basis kwam? Peer is nu 22 en heeft het met een schamel invalbeurtje moeten doen. Denk dat dat uiteindelijk ook wel een rol gespeeld kan hebben.
Ja ik denk dat zeker een rol speelt, als speler kan je die ontwikkelingsstap niet maken als je niet voor de leeuwen wordt gegooid.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg (57.61 KiB) 1103 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DiepeMast schreef: 24 jan 2023, 12:21 Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
Yes, dit vertelde Theo Brinkman zojuist ook in de AZ podcast van het NHD. Hij heeft het echt over de positie van aanvallend middenveld en CV, waar in het transfergeruchten topic telkens buitenspelers en rechtsbacks naar voren komen. Ik zou zelf geen nieuwe aanvallende middenvelder halen voor deze paar weken, ook geen nieuwe CV. 3 CV's moet genoeg zijn voor een paar weken en eventueel kan Bazoer of Clasie nog inspringen als er ineens nog twee CV's geblesseerd raken. Een rechtsback voor erbij en voor de toekomst zou ook nog wel een optie zijn, zeker nu je Panta niet meer weg uit het centrum kan halen als er iets met Yuki gebeurd.
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

DiepeMast schreef: 24 jan 2023, 12:21 Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
Dank voor delen. Max laat zich niet in de kaarten kijken. Maar als je de geruchten mag geloven, dan wordt er zeker geanticipeerd op mogelijk vertrek Karlson en de vervanging op rechtsback.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 24 jan 2023, 12:21 Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
Dan lees je dat men nu in de problemen zit door de blessure van Dani en zelfs denkt om iemand te halen. De blessure was al opgelopen tegen Atalanta!!! Eerder heeft men Evjen en Pavlidis ook met een blessure door laten spelen waardoor deze lang moesten revalideren. Waarom leert men niet? Hoevaak mag dit blijven gebeuren?!
Mensen klagen dat niet een keeper in de zomer halen de titelkansen heeft geschaad, wat is dit dan?

Ook de toevoeging van Max dat men liever niet huurt, maar iemand voor de toekomst haalt en dat voor een blessure die naar buiten toe wordt gecommuniceerd als eentje van een paar weken ... wat betekent dat voor het vertrouwen dat men heeft in de dit seizoen gehaalde Mihailovic en Bazoer? Hetzelfde geldt eigenlijk voor Vanheusden, al is op die positie ook goed mogelijk dat Vanheusden, Beukema en Hatzidiakos er volgend jaar niet meer staan.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 24 jan 2023, 12:21 Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
1. Dan kunnen de geruchten omtrent La Fuente terug naar het rijk der fabelen, dat is een flankspeler.
2. Vreemd om gezien de aankoop van Mihailovic en het aanwezige talent in de jeugd om naar een 10 te zoeken
2B. Enige antwoord dat ik kan bedenken is dat Huiberts in Mihailovic misschien toch meer een flankspeler ziet
3. Vreemd om te zien dat er niet aan een rechtsback wordt gedacht, oprecht.
3B. Tenzij men in Hatzidiakos ook de rechtsback heeft gezien die sommigen hier hebben gezien en men dus met Hatzidiakos eigenlijk door wil als rechtsback.
4. Dit geeft een indicatie dat er mogelijk een vertrek voor de Wit in zit en het niet lichten van de optie op Vanheusden.


Geen huur, maar koop met potentie juich ik overigens toe.

Hoe hierboven iemand tot de conclusie komt dat Huiberts zich met bovenstaande tekst niet in de kaarten laat kijken, kan ik niet helemaal volgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2023, 20:12 1. Dan kunnen de geruchten omtrent La Fuente terug naar het rijk der fabelen, dat is een flankspeler.
2. Vreemd om gezien de aankoop van Mihailovic en het aanwezige talent in de jeugd om naar een 10 te zoeken
2B. Enige antwoord dat ik kan bedenken is dat Huiberts in Mihailovic misschien toch meer een flankspeler ziet
3. Vreemd om te zien dat er niet aan een rechtsback wordt gedacht, oprecht.
3B. Tenzij men in Hatzidiakos ook de rechtsback heeft gezien die sommigen hier hebben gezien en men dus met Hatzidiakos eigenlijk door wil als rechtsback.
4. Dit geeft een indicatie dat er mogelijk een vertrek voor de Wit in zit en het niet lichten van de optie op Vanheusden.


Geen huur, maar koop met potentie juich ik overigens toe.

Hoe hierboven iemand tot de conclusie komt dat Huiberts zich met bovenstaande tekst niet in de kaarten laat kijken, kan ik niet helemaal volgen.
In december 2021 gaf Max aan om vooral nog op zoek te zijn naar een snelle aanvaller met diepgang, om vervolgens Kerkez te contracteren als back up voor Wijndal (en inderdaad ook Sowah op de laatste dag als de aangekondigde aanvaller met diepgang). Heb nu het gevoel dat als ze nog wat willen doen, het vooral een transfer in de categorie Kerkez is. Anticiperend op een vetrek van bijv. Karlson in de zomer of een echte dubbele bezetting van de rechtsback positie. En dit soort transfers kondigt Max meestal niet van tevoren aan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

KeesPierTol schreef: 24 jan 2023, 20:53
Heb nu het gevoel dat als ze nog wat willen doen, het vooral een transfer in de categorie Kerkez is.
Exact. Kerkez > Wijndal en eerst half jaartje wennen. Michailovic > De Wit en De la Fuente (of alternatief) > Karlsson idem dito. Alleen verwacht je nu dan ook een serieuze rechtsback en CV.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2023, 20:12 1. Dan kunnen de geruchten omtrent La Fuente terug naar het rijk der fabelen, dat is een flankspeler.
Sinds wanneer moet je Huiberts geloven op zijn uitspraken over transfers?
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2023, 20:12 3. Vreemd om te zien dat er niet aan een rechtsback wordt gedacht, oprecht.
Dan ga je er vanuit dat het gerucht over Zanotti niet waar is
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 24 jan 2023, 22:05 Dan ga je er vanuit dat het gerucht over Zanotti niet waar is
Dat klopt, voor een keer neem ik hem even als een man van zijn woord.
Als we deze week Zanotti en La Fuente contracteren dan mag je komen gniffelen, geen problemen mee :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2023, 22:54 Dat klopt, voor een keer neem ik hem even als een man van zijn woord.
Als we deze week Zanotti en La Fuente contracteren dan mag je komen gniffelen, geen problemen mee :wink:
Ik ga daar niet vanuit, maar evenmin dat Huiberts ons precies gaat vertellen wat zijn plannen zijn
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DiepeMast schreef: 24 jan 2023, 12:21 Artikeltje van het NHD waarbij Max een beetje in gaat op de winterse transferperiode.
.
AZ-Wintertransfer-NHD-jan2023_v2.jpg
Ik vind zijn verklaring voor het laten gaan van Evjen echt helemaal prima. Klasse zelfs, als werkgever. In een ander topic geef ik een beetje af op Huiberts, maar over de gehele linie ben ik best blij met hem als TD. Ondanks zijn minpunten. Er staat in ieder geval een mens.

Mijn resterende kritiek is dat hij m.i. niet genoeg energie steekt in het vinden van iemand die zijn minpunten kan wegnemen of corrigeren (of is dat die nieuwe directeur?).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 25 jan 2023, 01:08 Ik vind zijn verklaring voor het laten gaan van Evjen echt helemaal prima. Klasse zelfs, als werkgever. In een ander topic geef ik een beetje af op Huiberts, maar over de gehele linie ben ik best blij met hem als TD. Ondanks zijn minpunten. Er staat in ieder geval een mens.

Mijn resterende kritiek is dat hij m.i. niet genoeg energie steekt in het vinden van iemand die zijn minpunten kan wegnemen of corrigeren (of is dat die nieuwe directeur?).
Je kunt het ook gewoon duiden als dat het berekenend is, want als men niet op deze manier met de spelers zou omgaan, dan gaat men dat ook merken aan onvrede in de selectie en aan een slechte naam van AZ onder o.a. transfertargets
we can come an end
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

PSV in Crisis.... ajax in Crisis...

Dit is potver het jaar dat we kampioen kunnen worden.... Als ze nu Karlsson laten gaan word ik gek hoor..
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie