Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Met het uitvallen van Dani en het vertrek van Evjen zijn de keuzes relatief makkelijk voor Pascal gezien Yuki zelfs boven Lahdo gekozen werd ook. Maar gezien de dunne spoeling achterin kan Yuki ook niet makkelijk naar voren want dan sta je per definitie met Kerkez-Dekker-Van Heusden-Panta zonder frisse/fatsoenlijke backups (m.u.v. Mees) op de bank.

Optie 1: Mihailovic - toch je top aankoop
Optie 2: Bazoer :roll: erin ipv Dani (Reijnders of Bazoer op 10)
Optie 3: Gaan schuiven, bijv. Odgaard op 10, Lahdo op rechtsbuiten (kans lijkt klein)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

072 schreef: 24 jan 2023, 10:10 Ik ben ongeveer 600 euro kwijt voor twee seizoenskaarten, 7,50 euro parkeren per keer, en ~20 euro aan consumpties. Dat is ~1095 euro per seizoen, en ~60 euro per wedstrijd (+ 80 euro aan benzine, maar dat is mijn eigen keuze). Het geld maakt mij niet uit, vind niet perse dat ik ergens "recht" op het, maar een habbekrats is het nou ook weer niet :wink:
Dat is inderdaad gewoon > 4% van een netto modaal inkomen. Vind ik ook niet weinig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 13:19 Dat is inderdaad gewoon > 4% van een netto modaal inkomen. Vind ik ook niet weinig.
Daar gaan we weer. De prijzen zijn kut. De spelers zijn kut. Het spel is kut. Het doelsaldo is kut. De trainer is kut. De directie is kut.
Alles is kut bij AZ.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 24 jan 2023, 14:17 Daar gaan we weer. De prijzen zijn kut. De spelers zijn kut. Het spel is kut. Het doelsaldo is kut. De trainer is kut. De directie is kut.
Alles is kut bij AZ.
De enige die het woord kut gebruikt ben je zelf hoor. Maar dat heb je waarschijnlijk niet eens in de gaten tussen je louter positieve bijdrages door.

Habbekrats versus duur, dat was de discussie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 15:27 De enige die het woord kut gebruikt ben je zelf hoor. Maar dat heb je waarschijnlijk niet eens in de gaten tussen je louter positieve bijdrages door.

Habbekrats versus duur, dat was de discussie.
Je begrijpt best wat ik bedoel, Langedijk.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 24 jan 2023, 16:24 Je begrijpt best wat ik bedoel, Langedijk.
Nee, ik heb geen idee. Ik ben niet eens in 10% van de topics actief en alleen negatief over sommige spelers en de trainer. En als ik positief ben (zie Vanheusden) zijn er wel anderen die negatief zijn. Dat is nu een discussieforum. Je kunt ook zelf met een inhoudelijke reactie komen en niet alleen reageren op anderen met een afwijkende mening. Dat mag hier gewoon.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 09:00 Terwijl die verdediging allesbehalve stabiel is met Sugawara en Hatzidiakos. En voorheen ook nog een dramatische keeper. Dan zou je juist verwachten dat je volop naar goals op zoek gaat omdat je zelden de 0 gaat houden. En de kwaliteit loopt voorin.
De verdedigers vind ik inderdaad ook niet allemaal even stabiel, als het gaat om hun verdedigende kwaliteiten. Maar de organisatie staat doorgaans als een huis. Dat hoor je ook terug in de interviews van tegenstanders van AZ. En wat je ook vindt van Jansen als coach van AZ, dat het behoorlijk stabiel oogt is best knap.

Het is alleen niet mijn voorkeur. Ik heb liever een instabielere defensie en mooi, aanvallend voetbal en veel ruimte voor avontuur. Ook als dat aan het einde van de rit enkele punten méér gekost heeft dan het huidige voetbal gedaan zou hebben. Maar dat dat een noodzakelijk gevolg is, dat durf ik te betwijfelen en hangt helemaal af van trainers- en spelerskwaliteiten.

Nog erger is een instabiele defensie met een coach die eerst uitgaat van eigen defensieve organisatie, zoals vd Brom deed. Ik blijf het nog steeds een enorme blunder van de huidige directie vinden dat Slot weg is en bij een concurrent werkt. Hij is als een van de weinigen in staat om mooi voetbal te combineren met een verhoogd puntenaantal, zoals in het verleden Van Hanegem, Adriaanse en Van Gaal daartoe in staat waren.

(Dat Slot vervolgens ontslagen werd na deze blunder vind ik een logisch gevolg ervan).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 24 jan 2023, 20:16
Ik blijf het nog steeds een enorme blunder van de huidige directie vinden dat Slot weg is en bij een concurrent werkt. Hij is als een van de weinigen in staat om mooi voetbal te combineren met een verhoogd puntenaantal, zoals in het verleden Van Hanegem, Adriaanse en Van Gaal daartoe in staat waren.
Slot is een prima trainer maar zo bijzonder presteert hij ook niet. Jansen haalde gemiddeld meer punten in 20/21 en met Feyenoord kwam hij ook niet boven de 71 punten. Slot is ook degene die ons groepsfase CL kostte en met 5 gelijke spelen begon dankzij onnodige, defensieve wissels. En net als Jansen had hij ook de grootste moeite tegen defensief ingestelde ploegen. We kunnen ons vooral de overwinningen herinneren tegen de top 3 met ruimte voor de snelle omschakeling.

Buiten dat was Slot waarschijnlijk toch wel vertrokken na 2 jaar AZ. Nu was het alleen 7 maanden eerder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 20:45 Buiten dat was Slot waarschijnlijk toch wel vertrokken na 2 jaar AZ. Nu was het alleen 7 maanden eerder.
Ik weet bijna zeker van niet. Uit eerste hand (Slot). Huiberts en proactief, snel handelen zijn tegenpolen. De tussenstap Feyenoord had niet nodig geweest.
Eens dat Slot ook wel eens verloor hoor, maar ik werd veel meer vermaakt. Mijn belangrijkste argument voor mijn keuze voor of tegen het aanblijven van een coach (voor wat dat waard is).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Grifo schreef: 25 jan 2023, 00:43 Ik weet bijna zeker van niet. Uit eerste hand (Slot). Huiberts en proactief, snel handelen zijn tegenpolen. De tussenstap Feyenoord had niet nodig geweest.
Eens dat Slot ook wel eens verloor hoor, maar ik werd veel meer vermaakt. Mijn belangrijkste argument voor mijn keuze voor of tegen het aanblijven van een coach (voor wat dat waard is).
Daarnaast had Feyenoord lang niet gestaan waar ze sindsdien staan als Slot daar niet zat en hadden wij daardoor een plaats hoger gestaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 25 jan 2023, 09:23 Daarnaast had Feyenoord lang niet gestaan waar ze sindsdien staan als Slot daar niet zat en hadden wij daardoor een plaats hoger gestaan.
Heeft ook te maken met dat ze de laatste jaren wat een wat serieuzer aankoopbeleid (en allicht ook opleiding) hebben
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Lijkt mij toch duidelijk uitgesproken dit toch? Dit voor de mensen die behoefte hebben dat AZ/Pascal zich meer uitspreekt.
Van NOS.nl

"Redelijk." Zo noemt AZ-trainer Pascal Jansen de eerste seizoenshelft van zijn ploeg. En dat terwijl AZ op de tweede plaats staat, toch wel tegen alle verwachtingen in. En Jansen ziet zelfs ruimte voor meer.

Natuurlijk is hij tevreden over zijn elftal. Maar die zure nasmaak van wedstrijden die al gewonnen leken maar tóch werden weggegeven, blijft lang hangen. Dan denkt Jansen bijvoorbeeld aan Vitesse-thuis. Toen AZ zich met pijn en moeite naar een 1-0 voorsprong worstelde, om die een paar minuten later te zien verdampen.




In dat soort tegenvallers hebben Jansen en co geen zin meer in de tweede helft van dit seizoen. "Dat soort momenten moeten uit ons systeem", zegt hij. "We willen in de tweede seizoenshelft meer controle hebben in wedstrijden."

"We moeten - en dat is inherent aan meer controle hebben - stabieler worden. Daar hoort ook bij dat je moet gaan aanvoelen wanneer er voor tegenstanders niets meer te halen mag zijn."

Geloofsbrieven
Oké, er kan dus nog best een en ander beter bij AZ. Maar dat er ook enorm veel goed gaat in Alkmaar, kan zelfs een uiterst kritische trainer niet ontkennen.

Hoe leidde Jansen zijn ploeg naar die tweede plek in de eredivisie? "We houden vast aan onze geloofsbrieven. We hebben een heel duidelijke manier van spelen en ook de verhoudingen binnen de spelersgroep zijn duidelijk. Ze weten wanneer ze aan de beurt zijn."


Daar zit wat in. Het basiselftal van AZ is gedurende de eerste seizoenshelft nauwelijks veranderd. De voorhoede staat met Vangelis Pavlidis, Jens Odgaard en de weer opgebloeide Jesper Karlsson als een huis.

Datzelfde geldt voor het middenveld, waar Tijjani Reijnders zich tot een motor van het elftal heeft ontpopt. En ook achterin lijken de verhoudingen duidelijk.

Competitief zijn
In de breedte zit AZ wat minder ruim. Daarom baalt Jansen ook zo van de blessure die aanjager Dani de Wit opliep, in het gewonnen thuisduel met Fortuna Sittard. "Het is een vervelende blessure, dus we zijn 'm ook wel een tijdje kwijt. Maar goed, dat soort dingen horen bij ons vak."

Verder moeten de Alkmaarders het in Deventer stellen zonder de verdedigers Sam Beukema en Bruno Martins Indi.

Jansen wil dat AZ nóg beter wordt en als je al tweede staat, is voorzichtig nadenken over de landstitel helemaal niet zo gek. "We willen competitief zijn met de traditionele topdrie. We zijn op de helft van het seizoen en we mogen redelijk tevreden met onszelf zijn. Maar we willen meer."
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Even hierheen verplaatst omdat het volgens mij meer met Pascal Jansen (en assistenten/staf) te maken heeft dan met Max Huiberts.
differentcook schreef: 25 jan 2023, 11:23 Twee zwaluwen maken nog geen lente. Maar ook ik heb de indruk dat sinds Valencia het mentaal (en fysiek) erg goed zit
Klopt. En als je door de bomen de lucht niet meer ziet kan na regen altijd nog mist op komen zetten. 😉

Maar het lijkt qua groepssfeer en focus inderdaad goed te zittten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

NHD vandaag. Ik waardeer die nuchterheid.

WijdewormerChaos bij ajax? Onrust bij PSV? Pascal Jansen, trainer van AZ, neemt het ter kennisgeving aan. ,,Ik geniet van heel andere dingen.’’

Hij heeft met Alfred Schreuder te doen, zegt de jarige Jansen (50) vrijdagmiddag. De avond ervoor keek hij op tv naar de taferelen in de Arena, toen de inmiddels ontslagen ajax-trainer luidkeels werd verzocht ’op te rotten’. „Ik ken Alfred, hij is een vakman. Dit gun je je collega’s niet. Maar helaas is het inherent aan ons vak.”

Jansen kan het weten. Dezelfde tekst, dezelfde melodie, rolde vorig seizoen van de tribune in Alkmaar. Dat was in een mindere periode van AZ. „Vervelend, maar niet meer dan dat.” Zo keek Jansen er toen naar en zo blikt hij er nu op terug.

Momenteel is er van vervelende liedjes natuurlijk geen sprake. Integendeel. AZ doet het uitstekend. De nummer twee van de eredivisie zag deze week niet alleen ajax punten verspelen; ook PSV verloor. Prettig voor AZ, dat won van Go Ahead Eagles, maar uit de mond van Jansen geen euforische teksten: „Zij lopen schade op, maar ook wij weten hoe het voelt als je een keertje struikelt.”

Gebruikt Jansen de nederlagen van ajax en PSV dan als waarschuwing naar zijn eigen ploeg? Kijk uit, tegen de ’kleintjes’ kan het misgaan? Weer een stellig ’nee’: „Je moet van me aannemen dat ik me volledig focus op wat wíj aan het doen zijn. Er is al zo veel afleiding voor die mannen van mij”, zegt Jansen. „Afleiding én verleiding. Verleiding om te gaan geloven wat er allemaal geroepen wordt.”

Daarmee verwijst Jansen naar de verhalen over de kansen van AZ op een landstitel. Nu het bij andere clubs een puinhoop is, valt extra op hoe goed AZ - dat vanavond FC Utrecht ontvangt - georganiseerd is. „Ik geniet van het klimaat hier, van de cultuur. Vanmorgen trainden we drie kwartier, de passie spatte ervan af. Ik stond met negentien spelers en vier keepers op het veld: allemaal liefhebbers. Dáár geniet ik van.”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kan iemand mij de wissels uitleggen. Ja, Kerkez was zeker niet best, maar zijn fouten waren niet fataal tenminste. Dankzij Sugawara winnen ze niet en die mag blijven staan. En waarom Odgaard wisselen, die uit het niets wat kan forceren. Die laatste vrije trap bijvoorbeeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 28 jan 2023, 21:56 Kan iemand mij de wissels uitleggen. Ja, Kerkez was zeker niet best, maar zijn fouten waren niet fataal tenminste. Dankzij Sugawara winnen ze niet en die mag blijven staan. En waarom Odgaard wisselen, die uit het niets wat kan forceren. Die laatste vrije trap bijvoorbeeld.
Ik kan het ook niet uitleggen. Daarom pakt AZ geen prijzen onder Jansen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 28 jan 2023, 21:56 Kan iemand mij de wissels uitleggen. Ja, Kerkez was zeker niet best, maar zijn fouten waren niet fataal tenminste. Dankzij Sugawara winnen ze niet en die mag blijven staan. En waarom Odgaard wisselen, die uit het niets wat kan forceren. Die laatste vrije trap bijvoorbeeld.
Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wissel
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 28 jan 2023, 22:23 Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wissel
Omdat Karlson niks doet en Kerkez de hele linker flank zelf moet bespelen.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 28 jan 2023, 22:23 Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wissel
Kerkez had steeds met 2 man te maken omdat Karlsson weer eens verzaakte en het middenveld ook. Hij had Kerkez ook op rechts kunnen zetten.

Barasi voegde niks toe en Odgaard wisselen was lachwekkend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

072 schreef: 28 jan 2023, 22:28 Omdat Karlson niks doet en Kerkez de hele linker flank zelf moet bespelen.
Prima als je liever Karlsson de schuld geeft hoor, maar Kerkez verloor ook zo'n beetje ieder duel van die nr. 10.
Gesloten