Optie 1: Mihailovic - toch je top aankoop
Optie 2: Bazoer

Optie 3: Gaan schuiven, bijv. Odgaard op 10, Lahdo op rechtsbuiten (kans lijkt klein)
Dat is inderdaad gewoon > 4% van een netto modaal inkomen. Vind ik ook niet weinig.072 schreef: ↑24 jan 2023, 10:10 Ik ben ongeveer 600 euro kwijt voor twee seizoenskaarten, 7,50 euro parkeren per keer, en ~20 euro aan consumpties. Dat is ~1095 euro per seizoen, en ~60 euro per wedstrijd (+ 80 euro aan benzine, maar dat is mijn eigen keuze). Het geld maakt mij niet uit, vind niet perse dat ik ergens "recht" op het, maar een habbekrats is het nou ook weer niet![]()
Daar gaan we weer. De prijzen zijn kut. De spelers zijn kut. Het spel is kut. Het doelsaldo is kut. De trainer is kut. De directie is kut.
De enige die het woord kut gebruikt ben je zelf hoor. Maar dat heb je waarschijnlijk niet eens in de gaten tussen je louter positieve bijdrages door.
Je begrijpt best wat ik bedoel, Langedijk.
Nee, ik heb geen idee. Ik ben niet eens in 10% van de topics actief en alleen negatief over sommige spelers en de trainer. En als ik positief ben (zie Vanheusden) zijn er wel anderen die negatief zijn. Dat is nu een discussieforum. Je kunt ook zelf met een inhoudelijke reactie komen en niet alleen reageren op anderen met een afwijkende mening. Dat mag hier gewoon.
De verdedigers vind ik inderdaad ook niet allemaal even stabiel, als het gaat om hun verdedigende kwaliteiten. Maar de organisatie staat doorgaans als een huis. Dat hoor je ook terug in de interviews van tegenstanders van AZ. En wat je ook vindt van Jansen als coach van AZ, dat het behoorlijk stabiel oogt is best knap.
Slot is een prima trainer maar zo bijzonder presteert hij ook niet. Jansen haalde gemiddeld meer punten in 20/21 en met Feyenoord kwam hij ook niet boven de 71 punten. Slot is ook degene die ons groepsfase CL kostte en met 5 gelijke spelen begon dankzij onnodige, defensieve wissels. En net als Jansen had hij ook de grootste moeite tegen defensief ingestelde ploegen. We kunnen ons vooral de overwinningen herinneren tegen de top 3 met ruimte voor de snelle omschakeling.Grifo schreef: ↑24 jan 2023, 20:16
Ik blijf het nog steeds een enorme blunder van de huidige directie vinden dat Slot weg is en bij een concurrent werkt. Hij is als een van de weinigen in staat om mooi voetbal te combineren met een verhoogd puntenaantal, zoals in het verleden Van Hanegem, Adriaanse en Van Gaal daartoe in staat waren.
Ik weet bijna zeker van niet. Uit eerste hand (Slot). Huiberts en proactief, snel handelen zijn tegenpolen. De tussenstap Feyenoord had niet nodig geweest.
Daarnaast had Feyenoord lang niet gestaan waar ze sindsdien staan als Slot daar niet zat en hadden wij daardoor een plaats hoger gestaan.Grifo schreef: ↑25 jan 2023, 00:43 Ik weet bijna zeker van niet. Uit eerste hand (Slot). Huiberts en proactief, snel handelen zijn tegenpolen. De tussenstap Feyenoord had niet nodig geweest.
Eens dat Slot ook wel eens verloor hoor, maar ik werd veel meer vermaakt. Mijn belangrijkste argument voor mijn keuze voor of tegen het aanblijven van een coach (voor wat dat waard is).
Heeft ook te maken met dat ze de laatste jaren wat een wat serieuzer aankoopbeleid (en allicht ook opleiding) hebben
Klopt. En als je door de bomen de lucht niet meer ziet kan na regen altijd nog mist op komen zetten.differentcook schreef: ↑25 jan 2023, 11:23 Twee zwaluwen maken nog geen lente. Maar ook ik heb de indruk dat sinds Valencia het mentaal (en fysiek) erg goed zit
WijdewormerChaos bij ajax? Onrust bij PSV? Pascal Jansen, trainer van AZ, neemt het ter kennisgeving aan. ,,Ik geniet van heel andere dingen.’’
Hij heeft met Alfred Schreuder te doen, zegt de jarige Jansen (50) vrijdagmiddag. De avond ervoor keek hij op tv naar de taferelen in de Arena, toen de inmiddels ontslagen ajax-trainer luidkeels werd verzocht ’op te rotten’. „Ik ken Alfred, hij is een vakman. Dit gun je je collega’s niet. Maar helaas is het inherent aan ons vak.”
Jansen kan het weten. Dezelfde tekst, dezelfde melodie, rolde vorig seizoen van de tribune in Alkmaar. Dat was in een mindere periode van AZ. „Vervelend, maar niet meer dan dat.” Zo keek Jansen er toen naar en zo blikt hij er nu op terug.
Momenteel is er van vervelende liedjes natuurlijk geen sprake. Integendeel. AZ doet het uitstekend. De nummer twee van de eredivisie zag deze week niet alleen ajax punten verspelen; ook PSV verloor. Prettig voor AZ, dat won van Go Ahead Eagles, maar uit de mond van Jansen geen euforische teksten: „Zij lopen schade op, maar ook wij weten hoe het voelt als je een keertje struikelt.”
Gebruikt Jansen de nederlagen van ajax en PSV dan als waarschuwing naar zijn eigen ploeg? Kijk uit, tegen de ’kleintjes’ kan het misgaan? Weer een stellig ’nee’: „Je moet van me aannemen dat ik me volledig focus op wat wíj aan het doen zijn. Er is al zo veel afleiding voor die mannen van mij”, zegt Jansen. „Afleiding én verleiding. Verleiding om te gaan geloven wat er allemaal geroepen wordt.”
Daarmee verwijst Jansen naar de verhalen over de kansen van AZ op een landstitel. Nu het bij andere clubs een puinhoop is, valt extra op hoe goed AZ - dat vanavond FC Utrecht ontvangt - georganiseerd is. „Ik geniet van het klimaat hier, van de cultuur. Vanmorgen trainden we drie kwartier, de passie spatte ervan af. Ik stond met negentien spelers en vier keepers op het veld: allemaal liefhebbers. Dáár geniet ik van.”
Ik kan het ook niet uitleggen. Daarom pakt AZ geen prijzen onder Jansen.Langedijk schreef: ↑28 jan 2023, 21:56 Kan iemand mij de wissels uitleggen. Ja, Kerkez was zeker niet best, maar zijn fouten waren niet fataal tenminste. Dankzij Sugawara winnen ze niet en die mag blijven staan. En waarom Odgaard wisselen, die uit het niets wat kan forceren. Die laatste vrije trap bijvoorbeeld.
Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wisselLangedijk schreef: ↑28 jan 2023, 21:56 Kan iemand mij de wissels uitleggen. Ja, Kerkez was zeker niet best, maar zijn fouten waren niet fataal tenminste. Dankzij Sugawara winnen ze niet en die mag blijven staan. En waarom Odgaard wisselen, die uit het niets wat kan forceren. Die laatste vrije trap bijvoorbeeld.
Omdat Karlson niks doet en Kerkez de hele linker flank zelf moet bespelen.DonnyDelano schreef: ↑28 jan 2023, 22:23 Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wissel
Kerkez had steeds met 2 man te maken omdat Karlsson weer eens verzaakte en het middenveld ook. Hij had Kerkez ook op rechts kunnen zetten.DonnyDelano schreef: ↑28 jan 2023, 22:23 Al het gevaar van Utrecht kwam van de man van Kerkez, hij kwam er totaal niet aan te pas. Leek me een verstandige wissel