Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 00:06 En verder is het inderdaad van groot belang enorme tieten te hebben om te kunnen fluiten.
Het enige wat van groot belang is, is dat er nu positief gediscrimineerd wordt door de zeer waarschijnlijk mannelijke nummer 2, 3 en 4 te passeren voor de vrouwelijke nummer 5. Dat is schandalig.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 00:06 Even nuanceren inderdaad.
Wat betreft je eerste zin: je gaat er nu van uit dat we met slanke mannelijke scheidsrechters te maken hebben.
En verder is het inderdaad van groot belang enorme tieten te hebben om te kunnen fluiten.
Want die mannen zijn allemaal dik? Volgens mij moeten ze gewoon in topconditie zijn. Maar daar gaat het niet om want dat moeten die vrouwen ook. Het punt is dat er gediscrimineerd wordt op sekse want ze zijn aantoonbaar niet beter dan enkele mannen. En dat bleek ook wel gisteren. Maar niemand durft daar iets van te zeggen want dan ben je meteen tegen emancipatie. Discriminatie schijnt alleen te bestaan bij mannen > vrouwen en blank > zwart. Andersom niet.

Trouwens, op het WK Darts straks is dat ook een issue. Dat is natuurlijk geen sport maar ook daar mogen er zomaar 3 vrouwen meedoen terwijl 2 daarvan dit jaar niets hebben gepresteerd. Mannen die het net niet gehaald hebben voelen zich terecht genaaid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 02 dec 2022, 08:18 Want die mannen zijn allemaal dik? Volgens mij moeten ze gewoon in topconditie zijn. Maar daar gaat het niet om want dat moeten die vrouwen ook. Het punt is dat er gediscrimineerd wordt op sekse want ze zijn aantoonbaar niet beter dan enkele mannen. En dat bleek ook wel gisteren. Maar niemand durft daar iets van te zeggen want dan ben je meteen tegen emancipatie. Discriminatie schijnt alleen te bestaan bij mannen > vrouwen en blank > zwart. Andersom niet.

Trouwens, op het WK Darts straks is dat ook een issue. Dat is natuurlijk geen sport maar ook daar mogen er zomaar 3 vrouwen meedoen terwijl 2 daarvan dit jaar niets hebben gepresteerd. Mannen die het net niet gehaald hebben voelen zich terecht genaaid.
Het is natuurlijk in ons aller belang de patriarchale samenleving in stand te houden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 00:06 Even nuanceren inderdaad.
Wat betreft je eerste zin: je gaat er nu van uit dat we met slanke mannelijke scheidsrechters te maken hebben.
En verder is het inderdaad van groot belang enorme tieten te hebben om te kunnen fluiten.
Kun je de gele en rode kaarten mee voorverwarmen
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 09:38 Het is natuurlijk in ons aller belang de patriarchale samenleving in stand te houden.
Dus jij vindt sekse (of huidskleur, geaardheid, afkomst) belangrijker dan kwaliteit op een WK?

Hebben ze bij de politie ook een tijdje geprobeerd, voorrang voor vrouwen en allochtonen. De ellende was niet te overzien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 09:38 Het is natuurlijk in ons aller belang de patriarchale samenleving in stand te houden.
In zoverre, dat er gekeken wordt naar capaciteiten, en niks anders. Ik zit vaak op dezelfde lijn als Langedijk, maar ken genoeg vrouwen/Marokkanen/Irakezen via het werk die ik echt niet wil inruilen voor blanke Nederlanders.

Ik ben tegen elke vorm van (positieve) discriminatie, waarvan de aanstelling van deze vrouwelijke scheidsrechter toch echt wel het schoolvoorbeeld van positieve discriminatie is.

Maar goed. Jammer dat Kuifje er niet meer is :mrgreen:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 02 dec 2022, 10:45 Dus jij vindt sekse (of huidskleur, geaardheid, afkomst) belangrijker dan kwaliteit op een WK?

Hebben ze bij de politie ook een tijdje geprobeerd, voorrang voor vrouwen en allochtonen. De ellende was niet te overzien.
Als Yappi een rondje over de Achterdam doet, dan loopt 'ie in het kader van de patriarchale samenleving en inclusie en positieve discriminatie ook liever even naar binnen bij de kamertjes waar een blauw lampje brandt :mrgreen:

Edit: om even on topic te blijven, griepverschijnselen binnen het team. Volgens Louis van de airco. Wist niet dat je daar griep van kon krijgen...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 02 dec 2022, 12:38
Edit: om even on topic te blijven, griepverschijnselen binnen het team. Volgens Louis van de airco. Wist niet dat je daar griep van kon krijgen...
Als Louis dat zegt dan is dat zo. Hij had ook kunnen zeggen dat je van airco de rattentyfus kunt krijgen want er durft toch niemand een kritische vraag te stellen.

VS - Argentinië - Brazilië - Frankrijk is onze route naar de finale. Eindelijk wat serieuze wedstrijden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 02 dec 2022, 14:05 Als Louis dat zegt dan is dat zo. Hij had ook kunnen zeggen dat je van airco de rattentyfus kunt krijgen want er durft toch niemand een kritische vraag te stellen.

VS - Argentinië - Brazilië - Frankrijk is onze route naar de finale. Eindelijk wat serieuze wedstrijden.
Opvallend dat in dat geval pas in de finale Nederland tegen een Europees team zou spelen
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Rochet is nog niet veel veranderd...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Depay en Blind beginnen in het media potje te roeren.
Dus ik voorspel een klassieke afgang tegen de VS.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zo, op 1 dag van Suarez, Kudus en Tadic verlost. Het toernooi wordt steeds leuker.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 02 dec 2022, 10:45 Dus jij vindt sekse (of huidskleur, geaardheid, afkomst) belangrijker dan kwaliteit op een WK?
Nee. Maar zo slecht floot ze niet. Jij gaat voor de buis zitten met de attitude: zo, een vrouw, die moet wel even écht haar best laten zien. Ondertussen geeft “onze” beste scheids een penalty voor een wangveegje…….tja.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 02 dec 2022, 22:40 Nee. Maar zo slecht floot ze niet. Jij gaat voor de buis zitten met de attitude: zo, een vrouw, die moet wel even écht haar best laten zien. Ondertussen geeft “onze” beste scheids een penalty voor een wangveegje…….tja.
Ik ging voor de buis zitten voor die andere wedstrijd en niet voor Duitsland. Heb dus geen idee of ze goed of slecht was, ik las alleen dat er behoorlijk wat mis ging. Maar daar gaat het dus niet om. Ze werd geselecteerd omdat ze een vrouw is en niet omdat ze bij de beste scheidsrechters van Frankrijk hoort.

Makkelie kon die strafschop volgens de regels gewoon geven. En als de keeper van Vitesse dat straks doet bij Pavlidis schreeuw je waarschijnlijk moord en brand.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 dec 2022, 08:30 Ik ging voor de buis zitten voor die andere wedstrijd en niet voor Duitsland. Heb dus geen idee of ze goed of slecht was, ik las alleen dat er behoorlijk wat mis ging. Maar daar gaat het dus niet om. Ze werd geselecteerd omdat ze een vrouw is en niet omdat ze bij de beste scheidsrechters van Frankrijk hoort.

Makkelie kon die strafschop volgens de regels gewoon geven. En als de keeper van Vitesse dat straks doet bij Pavlidis schreeuw je waarschijnlijk moord en brand.
Dus je baseert je mening weer eens op “van horen zeggen” zonder het zelf gezien te hebben…………

Nogmaals: Makkelie had die strafschop niet moeten geven. Regeltjesneuker om de finale te mogen fluiten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Fijne wedstrijd tot dusver!
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Depay bewijst nog even precies waarom ik een hekel heb aan zijn soort spelers. Ja hij scoort, maar hij verliest ook dusdanig knullig de bal dat je een tegendoelpunt om de oren krijgt (en vlak daarvoor een stevige kans).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dumfries en Aké hebben het heel goed gedaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 03 dec 2022, 16:40 Depay bewijst nog even precies waarom ik een hekel heb aan zijn soort spelers. Ja hij scoort, maar hij verliest ook dusdanig knullig de bal dat je een tegendoelpunt om de oren krijgt (en vlak daarvoor een stevige kans).
Als je zijn balbehandeling, finesse en controle ziet en ook zo bij Gakpo, dan is dat wat wedstrijden voor je wint. Ja, ook een rampzalige assist aan een USA speler.
Ben blij dat Dumfries er weer was. Deze tegenstander met alle ruimte in hun verdediging lag Nederland een stuk beter dan die in de groepswedstrijden.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 03 dec 2022, 17:04 Als je zijn balbehandeling, finesse en controle ziet en ook zo bij Gakpo, dan is dat wat wedstrijden voor je wint. Ja, ook een rampzalige assist aan een USA speler.
Ben blij dat Dumfries er weer was. Deze tegenstander met alle ruimte in hun verdediging lag Nederland een stuk beter dan die in de groepswedstrijden.
Depay is net als Neymar een momentenvoetballer. Maar hij is wanneer het er echt op aan komt nooit doorslaggevend op de positieve manier. Ik laat hem graag mij de mond snoeren, maar dat is mijn standpunt al jaren. In Frankrijk werkte het voor Depay, maar bij andere teams heeft hij altijd dezelfde moeite en problemen. Nog even los van zijn persoonlijkheid.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie