Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411331

Een eventuele nieuwe optie als AZ niet besluit door te gaan met Jansen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 21 nov 2022, 11:29 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411331

Een eventuele nieuwe optie als AZ niet besluit door te gaan met Jansen.
Ik weet niet of hij in de AZ manier van werken kan werken en dan heb je ook misschien nog wat uit te leggen aan Martens
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 21 nov 2022, 12:28 Ik weet niet of hij in de AZ manier van werken kan werken en dan heb je ook misschien nog wat uit te leggen aan Martens
Gebaseerd op wat, forum idolisatie? Martens heeft nog een hoop te leren, dat moet je, net als bij sommige spelers, niet willen overhaasten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 21 nov 2022, 13:57 Gebaseerd op wat, forum idolisatie?
Nee, omdat er misschien afspraken zijn gemaakt of verwachtingen zijn gewekt toen hij naar AZ kwam. AZ schuift liever intern mensen door dan een vreemde vogel los te laten op hun systeem.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 21 nov 2022, 14:37 Nee, omdat er misschien afspraken zijn gemaakt of verwachtingen zijn gewekt toen hij naar AZ kwam. AZ schuift liever intern mensen door dan een vreemde vogel los te laten op hun systeem.
Deze vreemde vogel is alleen wel een grote voetballer geweest, is landskampioen geworden, heeft de finale EL gehaald met een Schotse ploeg en probeert aanvallend te voetballen. We hebben het niet over een of andere nobody.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 21 nov 2022, 14:37 Nee, omdat er misschien afspraken zijn gemaakt of verwachtingen zijn gewekt toen hij naar AZ kwam. AZ schuift liever intern mensen door dan een vreemde vogel los te laten op hun systeem.
Dat is een hele grote misschien, maar zelfs dan. Martens staat nog niet zo lang op eigen benen (en ook dat natuurlijk maar betrekkelijk). Is 2 jaar Jong AZ dan straks goed genoeg om door te schuiven als hoofdtrainer?

Doorschuiven van trainers is AZ pas mee begonnen met Slot en Jansen is nu de tweede. Daarvoor was het toch wel iets andere koek. Zo had Dennis Haar misschien wel gedacht ooit voor AZ 1 te mogen staan, maar dat is toch echt allemaal anders gelopen.

Dat we het hier over een 'vreemde vogel' zouden hebben is natuurlijk ook wel weer voer voor een debat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 21 nov 2022, 20:25 Dat is een hele grote misschien, maar zelfs dan. Martens staat nog niet zo lang op eigen benen (en ook dat natuurlijk maar betrekkelijk). Is 2 jaar Jong AZ dan straks goed genoeg om door te schuiven als hoofdtrainer?

Doorschuiven van trainers is AZ pas mee begonnen met Slot en Jansen is nu de tweede. Daarvoor was het toch wel iets andere koek. Zo had Dennis Haar misschien wel gedacht ooit voor AZ 1 te mogen staan, maar dat is toch echt allemaal anders gelopen.

Dat we het hier over een 'vreemde vogel' zouden hebben is natuurlijk ook wel weer voer voor een debat.
Ja, vroeger zette AZ in op een trainer van naam die mede een reden zou kunnen zijn voor spelers om bij AZ te komen spelen (wat na het DSB debacle werd gedowngrade naar Verbeek en Vd Brom). Zoals je zegt is dit al even veranderd en ik denk dat men bij voorkeur het zo blijft doen. AZ haalt meerwaarde uit hun manier van werken en dan zou een trainer met een geheel eigen aanpak dit teniet doen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 21 nov 2022, 21:09 Ja, vroeger zette AZ in op een trainer van naam die mede een reden zou kunnen zijn voor spelers om bij AZ te komen spelen (wat na het DSB debacle werd gedowngrade naar Verbeek en Vd Brom).
Dat was ook na het DSB debacle nog aan de gang. Denk aan Advocaat en Van Basten.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Langedijk schreef: 21 nov 2022, 18:43 Deze vreemde vogel is alleen wel een grote voetballer geweest, is landskampioen geworden, heeft de finale EL gehaald met een Schotse ploeg en probeert aanvallend te voetballen. We hebben het niet over een of andere nobody.
Dit was ook meer mijn insteek aanvallend, attractief voetbal maar dan wel resultaat gericht, niet zoals Peter Bosz alles naar voren hoog druk zetten verdedigen zien we later wel.
Verder nog een trainer die rustig overkomt.
Enigste wat hem wel een beetje tegenstaat dat die in zijn periode bij Rangers bijna geen eigen jeugd heeft toe gepast wat die bij Feyenoord eerder wel deed, al kan dat ook aan de kwaliteit van jeugd liggen van de Rangers.

Mochten er afspraken zijn gemaakt met Martens dat die Hoofdtrainer wordt waar neer hij rendeert bij Jong AZ krijgt hij natuurlijk voorrang, lijkt mij alleen vrij risicovol.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Guardiola is voorlopig ook weer van de markt: https://www.nu.nl/voetbal/6237915/manch ... -2025.html
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 23 nov 2022, 10:32 Guardiola is voorlopig ook weer van de markt: https://www.nu.nl/voetbal/6237915/manch ... -2025.html
Ik snap die man echt niet. Als Spaanse miljonair jaren van je leven verkwanselen in dat grauwe Manchester.

Maar als we het toch over buitenlandse trainers hebben: Bielsa?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 23 nov 2022, 22:26 Ik snap die man echt niet. Als Spaanse miljonair jaren van je leven verkwanselen in dat grauwe Manchester.
Er zijn meer factoren - dan het klimaat - die het levensgeluk bepalen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 22 nov 2022, 10:06 Dit was ook meer mijn insteek aanvallend, attractief voetbal maar dan wel resultaat gericht, niet zoals Peter Bosz alles naar voren hoog druk zetten verdedigen zien we later wel.
Verder nog een trainer die rustig overkomt.
Enigste wat hem wel een beetje tegenstaat dat die in zijn periode bij Rangers bijna geen eigen jeugd heeft toe gepast wat die bij Feyenoord eerder wel deed, al kan dat ook aan de kwaliteit van jeugd liggen van de Rangers.

Mochten er afspraken zijn gemaakt met Martens dat die Hoofdtrainer wordt waar neer hij rendeert bij Jong AZ krijgt hij natuurlijk voorrang, lijkt mij alleen vrij risicovol.
Moet er wel eigen jeugd zijn natuurlijk. Ik weet niet of Van Bronckhorst kon beschikken over goede jeugd hoor, maar dat is wel essentieel. Verder als trainer prima gepresteerd. Maar mocht er afscheid genomen worden van Jansen, waar ik absoluut niet vanuit ga, dan zou ik eerst eens kijken naar Martens. Die presteert namelijk als anderhalf jaar prima en kent ook de talentvolle jeugd die eraan komt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 nov 2022, 08:24 Er zijn meer factoren - dan het klimaat - die het levensgeluk bepalen.
Niet heel veel meer. Zorgen om het kunnen betalen van zijn rekeningen heeft ie niet meer. Verder zijn er nog liefde/kinderen/eten. Kan me niet voorstellen dat deze beter zijn in Manchester dan in Spanje.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 nov 2022, 08:24 Er zijn meer factoren - dan het klimaat - die het levensgeluk bepalen.
Noem er eens 3 in zijn situatie
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 24 nov 2022, 11:19 Noem er eens 3 in zijn situatie
Ik ken zijn situatie onvoldoende, maar ik kan me zo voorstellen:

Werkgever die heel goed betaalt, autonomie - met weinig intern gezeur - geeft en waar een uitdaging is ....

Kinderen zijn inmiddels gesetteld op school en hebben vriendjes gemaakt en willen niet weer verhuizen ...

Hij heeft een hele leuke minnares ...
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 nov 2022, 13:41 Ik ken zijn situatie onvoldoende, maar ik kan me zo voorstellen:

Werkgever die heel goed betaalt, autonomie - met weinig intern gezeur - geeft en waar een uitdaging is ....

Kinderen zijn inmiddels gesetteld op school en hebben vriendjes gemaakt en willen niet weer verhuizen ...

Hij heeft een hele leuke minnares ...
Als geld een issue was zou hij wel naar Abu Dhabi zijn gegaan. De man is loaded. Kinderen zijn op 1 na volwassen en maken hun eigen keuzes. Hij is al 30 jaar getrouwd.

Enige uitdaging zou de CL kunnen zijn, de rest heeft hij in Engeland al gewonnen. Als hij dit nieuwe contract uitdient zit hij straks 9 jaar in Manchester. Dan word je met een beetje geluk 80 en kies je ervoor om daarvan 9 jaar in de regen te zitten in een industriestad. Ongelooflijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 24 nov 2022, 14:55 Dan word je met een beetje geluk 80 en kies je ervoor om daarvan 9 jaar in de regen te zitten in een industriestad. Ongelooflijk.
Dit geldt natuurlijk ook voor +/- de helft van Nederland.

Die zijn dan wel geen miljonair, maar zouden ook prima weg kunnen naar een zonnig oord.

Zo zaligmakend is een zonnetje niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 nov 2022, 15:04 Dit geldt natuurlijk ook voor +/- de helft van Nederland.

Die zijn dan wel geen miljonair, maar zouden ook prima weg kunnen naar een zonnig oord.

Zo zaligmakend is een zonnetje niet.
Die hebben hun hele familie hier wonen, dat geldt voor Guardiola in Engeland niet. Even los van het feit dat 40% van de Nederlands huishoudens betalingsachterstanden heeft. Als geld voor mij geen issue zou zijn dan zou ik 2/3 van het jaar niet in Nederland verblijven zodra mijn kinderen oud genoeg zijn. Wat dat betreft snapte ik Rijkaard heel goed, paar jaar zakken vullen en het goede leven opzoeken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 24 nov 2022, 15:52 Die hebben hun hele familie hier wonen, dat geldt voor Guardiola in Engeland niet. Even los van het feit dat 40% van de Nederlands huishoudens betalingsachterstanden heeft. Als geld voor mij geen issue zou zijn dan zou ik 2/3 van het jaar niet in Nederland verblijven zodra mijn kinderen oud genoeg zijn. Wat dat betreft snapte ik Rijkaard heel goed, paar jaar zakken vullen en het goede leven opzoeken.
Is dikgedrukte een feit?

Overigens zegt dat nog niet alles over iemands financiële positie.

En misschien is voor jou het weer een hele belangrijke factor, maar voor hem niet.

Ik heb zelf ook twee jaar op Bonaire (werkelijk altijd mooi weer) gewoond en ben voornamelijk terug gekeerd voor familie en vrienden.

Misschien heeft hij in Spanje weinig leuke familie. Of wil hij zijn schoonmoeder juist ontlopen.

:wink:

Waar ik meer van opkijk (nu je het toch over Rijkaard hebt) is dat de financieel onafhankelijke trainers toch voor die eindeloze stress en druk blijven kiezen.

Maar goed. Misschien zijn ze ook wel verslaafd.
Plaats reactie