Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 nov 2022, 12:21 Heb die keeper van Saudi Arabië meer nuttige dingen zien doen dan Verhulst in een half seizoen.

Zo klem je dus ballen en kom je van je doellijn af ...
Extreem treurig dat dit Verhulst bekritiseren ook nu moet doorgaan zelfs nu het seizoen stil ligt. Kinderachtig zelfs.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2022, 12:47 Die lange van Heerenveen ook niet slecht. Terwijl AZ voor miljoenen een lange uit denemarken heeft gescout.
Daarom heeft AZ nu de man binnengehaald van de club die Noppert had gescout en heeft doen floreren
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 22 nov 2022, 09:25 Religie draait om comfort te zoeken in iets dat verzonnen is. Geen vlees eten juist om de realiteit onder ogen te komen en daar naar handelen door o.a. niet onnodig leed te veroorzaken
Joden en moslims doen ook gezellig aan allerlei dingen niet eten. Ook hebben ze sjabbat en ramadan. Daar doelde ik op.
DeProfessor
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 21:08

Zou AZ Noppert kunnen halen in de winterstop?
Zegt nee tegen verbranden van bomen voor biomassa
Zegt nee tegen ondemocratische NGOs
Zegt nee tegen Euro
Zegt nee tegen centraal bankieren
Zegt nee tegen woke terreur
Zegt dus nee tegen Linkse politiek

Voor gelijke kansen en voor vrijheid.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 22 nov 2022, 12:58 Extreem treurig dat dit Verhulst bekritiseren ook nu moet doorgaan zelfs nu het seizoen stil ligt. Kinderachtig zelfs.
Mee eens.

Maar er zit wel een serieuze boodschap achter.

Dat AZ behoefte heeft aan een keeper met enige drive die heerst in de zestien en ballen klemt. Ik vind zoiets prachtig om te zien en is voor de spelwijze van AZ ook gewoon noodzaak.

Dat er (oneerbiedig gezegd) in een willekeurige zandbak al een betere keeper op doel staat is een signaal dat er toch wel ergens een keeper met dergelijke kwaliteiten te vinden moet zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2022, 12:47 Die lange van Heerenveen ook niet slecht. Terwijl AZ voor miljoenen een lange uit denemarken heeft gescout.
Is natuurlijk veel te duur nu.

Hadden we in de zomer kunnen halen, maar toen ging AZ 4 Life er weer voor liggen.

:wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 23 nov 2022, 08:58 Mee eens.
Maar dan toch doorgaan……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 23 nov 2022, 11:57 Maar dan toch doorgaan……..
Ik ga op een ander punt door.

Ik ben het eens met dat de vorm wat flauw is, maar de inhoud is wel relevant.

Ook voor dit topic.

Ik vind sowieso dat er wat te veel gezeurd over de vorm.

Heb jij al een goede keeper gezien?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2022, 12:47 Die lange van Heerenveen ook niet slecht. Terwijl AZ voor miljoenen een lange uit denemarken heeft gescout.
Precies toen FC Dordrecht hem geen contract meer bood, had AZ hem moeten halen als opvolger van Bizot ](*,) ](*,)

Hoezo achteraf wijsheid
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeProfessor schreef: 22 nov 2022, 21:36 Zou AZ Noppert kunnen halen in de winterstop?
Is transfervrij naar Heerenveen gegaan van GAE maar het positieve dat hij maar voor 2 jaar tekende toen, voor zover te vinden geen optie tot verlenging in het contract opgenomen. Dat zou, ondanks zijn status als international, het nog enigszins haalbare kaart maken. Maar het zou mij niet verbazen als Noppert nu wilt cashen na een carrière (<100 prof wedstrijden) veelal in de KKD en nu op zijn 28ste pas echt aan het doorbreken. Zou goed bij AZ pakken qua karakter,, Louis heeft hem alvast gekeurd voor AZ op kwaliteiten :wink:

AZ moet ook De Rooij alvast ophalen bij NEC, (transfervrij van de zomer) om te wennen en dan kan Panta nog een halfjaartje de backup van het centrum zijn gezien Van Heusden en/of BMI er nog wel een tijdje uitliggen.

Als backup/toekomstig spits van AZ zijn Joel Piroe (Swansea) en Sam Lammers (Empoli, huur van Atalanta) allicht interessante opties. De eerste scoort veel in de Championship, de tweede scoort de laatste jaren niet veel meer maar dat maakt hem allicht haalbaar, nog steeds maar 25 en bewezen in de Eredivisie. Het salaris kan een sta in de weg zijn maar lijken wel spitsen die er 15+ bij AZ gaan maken als eerste spits/vervanger Pavlidis volgend jaar.
https://www.transfermarkt.nl/joel-piroe ... ler/369962
https://www.transfermarkt.nl/sam-lammer ... ler/386914
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een spits bij het moderne AZ, dient ook doorverkoop potentieel te hebben. Tenzij men uiteraard van de spits de stabiele factor wil gaan maken. Spitsen leveren namelijk nu eenmaal gemiddeld meer op dan verdedigers of middenvelders. Of Lammers dan nog een optie is met die kanttekening in ogenschouw genomen?

Piroe is dan al een betere optie, maar zal vast een fors prijskaartje hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 22 nov 2022, 12:21 Heb die keeper van Saudi Arabië meer nuttige dingen zien doen dan Verhulst in een half seizoen.

Zo klem je dus ballen en kom je van je doellijn af ...
Altijd gevaarlijk om vanuit een enkele wedstrijd een oordeel te vergen.
Wie weet speelt hij de volgende wedstrijd een draak van een wedstrijd en zien we toch nog liever Verhulst of nog erger Vindahl de ballen weg stompen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 23 nov 2022, 15:38 Altijd gevaarlijk om vanuit een enkele wedstrijd een oordeel te vergen.
Wie weet speelt hij de volgende wedstrijd een draak van een wedstrijd en zien we toch nog liever Verhulst of nog erger Vindahl de ballen weg stompen.
Mee eens hoor.

Maar een beetje opportunistisch brallen op dit forum mag ook ...

(Wat mij betreft.)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Antti Opdam schreef: 23 nov 2022, 16:37 Mee eens hoor.

Maar een beetje opportunistisch brallen op dit forum mag ook ...

(Wat mij betreft.)
Mits het in de juiste vorm gebeurt natuurlijk. :wink:
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 23 nov 2022, 14:57 Een spits bij het moderne AZ, dient ook doorverkoop potentieel te hebben. Tenzij men uiteraard van de spits de stabiele factor wil gaan maken. Spitsen leveren namelijk nu eenmaal gemiddeld meer op dan verdedigers of middenvelders. Of Lammers dan nog een optie is met die kanttekening in ogenschouw genomen?

Piroe is dan al een betere optie, maar zal vast een fors prijskaartje hebben.
Puur daar op gekeken te hebben past Lammers niet maar anderzijds heb je ook oudere sterkhouders nodig binnen je elftal, die het verschil kunnen maken. Met BMI/Clasie heb je die bijvoorbeeld al, misschien is Lammers juist een speler die je eventueel voorin wel over het dode punt kan helpen, het is lastig te kwantificeren maar als zo iemand je net 1-2 plekken hoger laat eindigen in de Eredivisie of 1-2 ronden verder in de Nederlandse/Europese beker. Helemaal bij een vertrek van Pavlidis/Karlsson van de zomer is wat 'ervaring' wel gewenst, want Lahdo/Barasi/Brederode is wel heel summier voor een club die de top 3 wilt aanvallen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 23 nov 2022, 18:31 Puur daar op gekeken te hebben past Lammers niet maar anderzijds heb je ook oudere sterkhouders nodig binnen je elftal, die het verschil kunnen maken. Met BMI/Clasie heb je die bijvoorbeeld al, misschien is Lammers juist een speler die je eventueel voorin wel over het dode punt kan helpen, het is lastig te kwantificeren maar als zo iemand je net 1-2 plekken hoger laat eindigen in de Eredivisie of 1-2 ronden verder in de Nederlandse/Europese beker. Helemaal bij een vertrek van Pavlidis/Karlsson van de zomer is wat 'ervaring' wel gewenst, want Lahdo/Barasi/Brederode is wel heel summier voor een club die de top 3 wilt aanvallen.
Oh ik vind dat ook dun bezaaid hoor. Maar dan denk ik aan een voetballer als Ricardo Pepi. Niet specifiek Pepi want die zal wel niet te betalen zijn. Maar Pavlidis was bij aankomst ook zo'n type, Odgaard nu ook. Een speler die jong genoeg is zodat je hem nog kan doorverkopen, maar er tevens (bijna) direct kan staan. Dat vergt of een duidelijke actie in eigen competitie of goed scouten in een andere competitie. Een herkansing van Lammers kan behoorlijk goed uitpakken. maar het heeft wel dat specifieke gevolg. Wat dat betreft is een Sydney van Hooijdonk inmiddels de Sam Lammers aan het worden van een paar jaar geleden (En mogelijk op eenzelfde manier binnen te halen zoals Odgaard).

Jawel dat was een oude nieuwe naam :wink: Ik denk dat voor de door jou genoemde namen én de door mij genoemde naam nu.. wel het moment om de speler 'goedkoop' op te pikken echt verkeken is.

Wat dat betreft vind ik de Bart Van Rooij suggestie nog altijd een hele sterke voor rechtsback omdat je je er juist op dit moment geen buil aan kan vallen. (Ook als je daarnaast toch nog naar Milan van Ewijk kijkt :wink: ).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 23 nov 2022, 13:09
Heb jij al een goede keeper gezien?
Nee, dus ik wacht het gewoon af. Ik ben niet of nauwelijks op de hoogte van keepers buiten Nederland en binnen Nederland zie ik geen serieuze kandidaat.
Ik pleit voor Westerveld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Uruguay heeft nog wel een topkeeper onder de lat staan :wink:

Het is wel wederom een teken dat keepers in de regel veelal later pas opbloeien, de uitzonderingen zijn de topkeepers (Donnarumma, Casillas etc.)dat is ook een van de redenen dat ik sceptisch ben over Westerveld/Owusu binnen AZ en echt een reden om nu een keeper van midden/eind 20 te halen die er meteen staat en niet nog jaren leergeld moet betalen. We zien het ook bij andere clubs dat een Drommel, Gorter, Scherpen het ook allemaal lastig hebben begin 20. Bizot was 26/27 toen hij bij AZ kwam en pakte ook goed uit, zelfs nog paar miljoen opgeleverd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voorlopig lijken spelers van Bodo/Glimt van de lijstjes te kunnen. Ola Solbakken, hier ook wel eens genoemd vertrekt naar Roma. Het lijkt erop dat spelers van Bodo voorlopig buiten bereik zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 24 nov 2022, 22:12 Voorlopig lijken spelers van Bodo/Glimt van de lijstjes te kunnen. Ola Solbakken, hier ook wel eens genoemd vertrekt naar Roma. Het lijkt erop dat spelers van Bodo voorlopig buiten bereik zijn.
Wederom een ultiem domme keuze. Komt al tekort voor AZ. Die speelt over 3 jaar weer bij Eupen ofzo.

Overigens is keeper Haikan transfervrij deze winter. Zeker geen slechte optie.
Plaats reactie