Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Flauw. Maar ik bedoel dat het Forum voor iedereen is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Noorderling schreef: 29 sep 2022, 08:33 Flauw. Maar ik bedoel dat het Forum voor iedereen is.
Dit was trouwens op twitter 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 28 sep 2022, 15:14
Verder over zijn vervanger van Brederode: Hij heeft echt kwaliteit. De eerste wedstrijden deed hij het heel goed.
Maar ik geef hem ook advies, want hij is echt goed in dribbelen en zijn man passeren, maar af en toe mag hij iets meer schieten.
Wat aardig van Jesper. Want hij ziet natuurlijk ook dat Van Brederode zich altijd vast dribbelt en nog nooit een man voorbij is gekomen. Totaal geen concurrentie dus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 sep 2022, 12:38 Wat aardig van Jesper. Want hij ziet natuurlijk ook dat Van Brederode zich altijd vast dribbelt en nog nooit een man voorbij is gekomen. Totaal geen concurrentie dus.
Twee keer in dezelfde wedstrijd: tegen Bologna.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 sep 2022, 14:16 Twee keer in dezelfde wedstrijd: tegen Bologna.
Ik kan me niet herinneren dat ze daar een officiële wedstrijd tegen hebben gespeeld. En Dos Santos begon destijds ook vrij aardig.

Karlsson heeft echt niets te vrezen als hij fit is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 sep 2022, 17:38 Ik kan me niet herinneren dat ze daar een officiële wedstrijd tegen hebben gespeeld. En Dos Santos begon destijds ook vrij aardig.

Karlsson heeft echt niets te vrezen als hij fit is.
Het was een oefenwedstrijd. Ik weet niet of oefenwedstrijden officiële wedstrijden zijn, maar daar ging het niet om. Jij zei dat ie nog nooit iemand voorbij was gekomen, en dat was dus wel zo. Om dat dan direct te bagatelliseren en ook nog Dos Santos uit de kast te halen is eigenlijk toegeven dat je er naast zat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 sep 2022, 20:28.
Om dat dan direct te bagatelliseren en ook nog Dos Santos uit de kast te halen is eigenlijk toegeven dat je er naast zat.
Hoezo? Ik tel oefenwedstrijden gewoon niet mee. Misschien is hij op de trainingen ook wel weergaloos maar ik beoordeel spelers alleen op die 90 minuten waar het echt om gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 29 sep 2022, 12:38 Wat aardig van Jesper. Want hij ziet natuurlijk ook dat Van Brederode zich altijd vast dribbelt en nog nooit een man voorbij is gekomen. Totaal geen concurrentie dus.
Ik vond de woorden op het eind, 'maar af en toe mag hij iets meer schieten' ook wel treffend van hem.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Je ziet in de discussies over Vindahl en Van Brederode de bias die er heerst tegenover eigen jeugdspelers. Natuurlijk bij gelijke kwaliteit altijd eigen jeugd eerst. Maar waar Vindahl voor iedere fout wordt afgerekend wordt Van Brederode dat niet. En laten we eerlijk zijn, de positie van buitenspeler bij een club als AZ is de meest eenvoudige positie die er is. Balverlies (wat hij veel lijdt) is niet dodelijk, er is geen hoge handelingssnelheid nodig omdat ploegen tegen AZ toch geen 1 op 1 durven spelen achterin en ook een mislukte actie ziet er al snel aandoenlijk uit. Karlsson daarentegen kan vanuit niets iets creëren. Net als Odgaard trouwens. Misschien dat het ooit nog komt, maar laat hem eerst nog maar een paar jaar rijpen in de KKD bij een MVV. Ik verwacht van een buitenspeler van AZ dat hij iets extra's brengt en niet dat hij lekker meehobbelt (Dos Santos). Als je ziet hoe Karlsson vorig seizoen de wedstrijd uit bij NEC over een dood punt helpt, dat moet de norm zijn.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Kass schreef: 30 sep 2022, 09:29 Je ziet in de discussies over Vindahl en Van Brederode de bias die er heerst tegenover eigen jeugdspelers. Natuurlijk bij gelijke kwaliteit altijd eigen jeugd eerst. Maar waar Vindahl voor iedere fout wordt afgerekend wordt Van Brederode dat niet. En laten we eerlijk zijn, de positie van buitenspeler bij een club als AZ is de meest eenvoudige positie die er is. Balverlies (wat hij veel lijdt) is niet dodelijk, er is geen hoge handelingssnelheid nodig omdat ploegen tegen AZ toch geen 1 op 1 durven spelen achterin en ook een mislukte actie ziet er al snel aandoenlijk uit. Karlsson daarentegen kan vanuit niets iets creëren. Net als Odgaard trouwens. Misschien dat het ooit nog komt, maar laat hem eerst nog maar een paar jaar rijpen in de KKD bij een MVV. Ik verwacht van een buitenspeler van AZ dat hij iets extra's brengt en niet dat hij lekker meehobbelt (Dos Santos). Als je ziet hoe Karlsson vorig seizoen de wedstrijd uit bij NEC over een dood punt helpt, dat moet de norm zijn.
Dos Santos schoot op heel veel dingen tekort maar die gaf tenminste nog af en toe een gevaarlijk voorzet in plaats van dat onzekere gebrei waar van Brederode constant de bal mee kwijt raakt.

Het is even kijken tegen Groningen hoe de basis is, Tegen ajax zat Van Brederode gewoon op de bank al hoop ik omdat hij kwalitatief niet genoeg bevonden is en niet om tactische redenen.

Ik hoop dat de Wit begint en dan een frisse Karlsson in de 60-70 minuut lekker zijn gang laten gaan tegen een vermoeide verdediging.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kass schreef: 30 sep 2022, 09:29 Je ziet in de discussies over Vindahl en Van Brederode de bias die er heerst tegenover eigen jeugdspelers. Natuurlijk bij gelijke kwaliteit altijd eigen jeugd eerst. Maar waar Vindahl voor iedere fout wordt afgerekend wordt Van Brederode dat niet. En laten we eerlijk zijn, de positie van buitenspeler bij een club als AZ is de meest eenvoudige positie die er is. Balverlies (wat hij veel lijdt) is niet dodelijk, er is geen hoge handelingssnelheid nodig omdat ploegen tegen AZ toch geen 1 op 1 durven spelen achterin en ook een mislukte actie ziet er al snel aandoenlijk uit. Karlsson daarentegen kan vanuit niets iets creëren. Net als Odgaard trouwens. Misschien dat het ooit nog komt, maar laat hem eerst nog maar een paar jaar rijpen in de KKD bij een MVV. Ik verwacht van een buitenspeler van AZ dat hij iets extra's brengt en niet dat hij lekker meehobbelt (Dos Santos). Als je ziet hoe Karlsson vorig seizoen de wedstrijd uit bij NEC over een dood punt helpt, dat moet de norm zijn.
Ach kom op man, Brederode is net 19 en is uit pure nood uit AZ onder 19 geplukt omdat de bank weer eens matig bezet is. Dat is toch totaal iets anders dan international Vindahl waar miljoenen voor betaald zijn. Ik snap echt niet niet dat mensen dat niet willen zien. En precies wat ik voorspeelde gebeurt weer, net als bij Poku vorig jaar "komt geen lantaarn paal voorbij" "lekker bij MVV gaan spelen" " Dossantos 2.0". Nee lekker is dat elke keer. Als je nu Addai of Nick twisk gaat laten meedoen, komen ze ook tekort. En dat is volstrekt logisch.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 30 sep 2022, 13:35 En precies wat ik voorspeelde gebeurt weer, net als bij Poku vorig jaar "komt geen lantaarn paal voorbij" "lekker bij MVV gaan spelen" " Dossantos 2.0". Nee lekker is dat elke keer. Als je nu Addai of Nick twisk gaat laten meedoen, komen ze ook tekort. En dat is volstrekt logisch.
Maar over Poku en Dos Santos heeft (bijna) iedereen toch gelijk gekregen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 sep 2022, 13:44 Maar over Poku en Dos Santos heeft (bijna) iedereen toch gelijk gekregen?
Poku moet nog goed en wel beginnen
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 30 sep 2022, 13:44 Maar over Poku en Dos Santos heeft (bijna) iedereen toch gelijk gekregen?
Zal best. Maar het afbranden van spelers uit AZ onder 19 slaat werkelijk helemaal nergens op. Zo maak je die gasten kapot, voor ze überhaupt zijn begonnen. Je mag uiteraard benoemen hoe iemand speelt, en daar iets van vinden, maar al die kansloze kwalificaties.....

Spelers waar miljoenen voor is betaald of al 2+ jaar in de az1 selectie zitten is een ander verhaal.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 30 sep 2022, 13:35 Ach kom op man, Brederode is net 19 en is uit pure nood uit AZ onder 19 geplukt omdat de bank weer eens matig bezet is. Dat is toch totaal iets anders dan international Vindahl waar miljoenen voor betaald zijn. Ik snap echt niet niet dat mensen dat niet willen zien. En precies wat ik voorspeelde gebeurt weer, net als bij Poku vorig jaar "komt geen lantaarn paal voorbij" "lekker bij MVV gaan spelen" " Dossantos 2.0". Nee lekker is dat elke keer. Als je nu Addai of Nick twisk gaat laten meedoen, komen ze ook tekort. En dat is volstrekt logisch.
Met uitzondering natuurlijk van de ontdekking dat de een of andere speler toch wel al op zijn 17e blijkt aan te kunnen haken :wink:

Maar gelijk heb je.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 sep 2022, 06:20 Hoezo? Ik tel oefenwedstrijden gewoon niet mee. Misschien is hij op de trainingen ook wel weergaloos maar ik beoordeel spelers alleen op die 90 minuten waar het echt om gaat.
Je bent een meester in het ontwijken en afleiden. Ik zal het nog één keer uitleggen…..
Jij zegt “ hij is nog nooit een man voorbij gekomen” waarna ik opmerkte dat dat niet waar is (tegen Bologna).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 30 sep 2022, 13:35 Ach kom op man, Brederode is net 19 en is uit pure nood uit AZ onder 19 geplukt omdat de bank weer eens matig bezet is. Dat is toch totaal iets anders dan international Vindahl waar miljoenen voor betaald zijn. Ik snap echt niet niet dat mensen dat niet willen zien. En precies wat ik voorspeelde gebeurt weer, net als bij Poku vorig jaar "komt geen lantaarn paal voorbij" "lekker bij MVV gaan spelen" " Dossantos 2.0". Nee lekker is dat elke keer. Als je nu Addai of Nick twisk gaat laten meedoen, komen ze ook tekort. En dat is volstrekt logisch.
Hear, hear!!

Laat die jonge gasten nog lekker even fouten maken. Ja, het is kut als ie dat doet in AZ1, omdat ie er noodgedwongen in de basis moest gaan spelen. Hij heeft wel veel van deze periode geleerd durf ik om te wedden. Hij zal nu ook wel weten dat er meer nodig is om 'top' te spelen dan je mannetje voorbij (proberen te) komen met een actie op het niveau van de Eredivisie. Nu Karlsson weer terug is zal ook Van Brederode weer een stapje terug gaan doen en zich tevreden moeten stellen met invalbeurten (waarschijnlijk nog wel veel speelminuten komende wedstrijden, want het zal even duren voor Karlsson weer voldoende inhoud heeft).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 01 okt 2022, 11:46 Hear, hear!!

Laat die jonge gasten nog lekker even fouten maken. Ja, het is kut als ie dat doet in AZ1, omdat ie er noodgedwongen in de basis moest gaan spelen. Hij heeft wel veel van deze periode geleerd durf ik om te wedden. Hij zal nu ook wel weten dat er meer nodig is om 'top' te spelen dan je mannetje voorbij (proberen te) komen met een actie op het niveau van de Eredivisie. Nu Karlsson weer terug is zal ook Van Brederode weer een stapje terug gaan doen en zich tevreden moeten stellen met invalbeurten (waarschijnlijk nog wel veel speelminuten komende wedstrijden, want het zal even duren voor Karlsson weer voldoende inhoud heeft).
Mee eens.
En sorry voor dat turnen, maar als je mooi spelen belangrijker vindt dan winnen, dan zijn jurysporten inderdaad de 'way to go'.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zullen we het gewoon weer over Jesper hebben? die maakt immers weer minuten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2022, 20:20 Zullen we het gewoon weer over Jesper hebben? die maakt immers weer minuten.
Weer het zelfde :roll: Fantastische momenten, vooral de snelle combinaties waren om te smullen. Afgewisseld met ziekenhuisballen en het weer niet zien van de simpelere oplossing.

Blij dat hij er weer bij is maar heeft nog een wel stap te maken. Hij gaf zelf aan dat hij buiten adem was en had eigenlijk gedacht 20 minuten te spelen.
Plaats reactie