Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 28 sep 2022, 16:00 Mooie podcast over Pascal.
https://podcastluisteren.nl/ep/Met-open ... sen-deel-1
Zeker mooie woorden. Het gaat in mijn kritiek op hem ook alleen maar over zijn functioneren als coach, nimmer over hem als persoon. Volgens mij is hij echt een toffe kerel.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mooi van zo'n interlandperiode is dat er tijd voor dit soort dingen is.
Ook in de podcast wordt geconstateerd dat de selectie vorig jaar ondermaats was om mee te presteren (en dat de coach niet zo beschermd werd)
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 28 sep 2022, 16:36 Mooi van zo'n interlandperiode is dat er tijd voor dit soort dingen is.
Ook in de podcast wordt geconstateerd dat de selectie vorig jaar ondermaats was om mee te presteren (en dat de coach niet zo beschermd werd)
Je brengt alsof niemand dat vindt, maar volgens mij vindt iedereen dat de selectie vorig jaar ondermaats was tov de uitgesproken ambitie.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 28 sep 2022, 17:00 Je brengt alsof niemand dat vindt, maar volgens mij vindt iedereen dat de selectie vorig jaar ondermaats was tov de uitgesproken ambitie.
Misschien inmiddels wat meer mensen (nu men dit jaar ziet dat het anders kan). Vorig jaar werd door de meesten het probleem primair bij Jansen gelegd, ipv Huiberts/de selectie.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sta te kijken van de bewust gecreerde (en gecommuniceerde) hierarchie in de selectie
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 28 sep 2022, 17:16 Misschien inmiddels wat meer mensen (nu men dit jaar ziet dat het anders kan). Vorig jaar werd door de meesten het probleem primair bij Jansen gelegd, ipv Huiberts/de selectie.
Primair lag het probleem ook bij Jansen, die schotelde ons tergend slechte k*twedstrijden voor. Dat de selectie óók niet goed genoeg was om én leuk attractief voetbal te spelen én top4 te eindigen geloof ik wel. We zijn echter 5e geworden met veelal slecht voetbal. Dan liever 7e met een leuk seizoen en iets minder punten.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 28 sep 2022, 17:59 Primair lag het probleem ook bij Jansen, die schotelde ons tergend slechte k*twedstrijden voor. Dat de selectie óók niet goed genoeg was om én leuk attractief voetbal te spelen én top4 te eindigen geloof ik wel. We zijn echter 5e geworden met veelal slecht voetbal. Dan liever 7e met een leuk seizoen en iets minder punten.
In de podcast zegt Jansen dat hij winnen het belangrijkste vind. Ben ik blij om, dat vind ik ook.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 28 sep 2022, 18:22 In de podcast zegt Jansen dat hij winnen het belangrijkste vind. Ben ik blij om, dat vind ik ook.
Als je dát het belangrijkste vindt, dan is 5e gewoonweg een k*tresultaat. Als je door mooi voetbal te spelen af en toe de deksel op de neus hebt gekregen en net zo goed de playoffs haalde met minder punten, dan heb ik liever meer waarde en vermaak voor mijn 250 euro (excl. Coronakorting). Na de wedstrijd tegen NEC ging ik wél met een goed gevoel naar huis: er werd prima gespeeld. Ik kan me weinig wedstrijden herinneren dat ik vorig seizoen met een gelijkspel evengoed tevreden naar huis ging.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 28 sep 2022, 19:08 Als je dát het belangrijkste vindt, dan is 5e gewoonweg een k*tresultaat. Als je door mooi voetbal te spelen af en toe de deksel op de neus hebt gekregen en net zo goed de playoffs haalde met minder punten, dan heb ik liever meer waarde en vermaak voor mijn 250 euro (excl. Coronakorting). Na de wedstrijd tegen NEC ging ik wél met een goed gevoel naar huis: er werd prima gespeeld. Ik kan me weinig wedstrijden herinneren dat ik vorig seizoen met een gelijkspel evengoed tevreden naar huis ging.
Misschien is turnen een leukere sport voor jou? :)
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 28 sep 2022, 17:33 Sta te kijken van de bewust gecreerde (en gecommuniceerde) hierarchie in de selectie
Dat doen van Gaal en anderen ook. Het geeft duidelijkheid waar iedereen staat en waar ze voor werken.
Mooi inkijkje deze podcast en er komt nog een deel 2.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 28 sep 2022, 17:59 Primair lag het probleem ook bij Jansen, die schotelde ons tergend slechte k*twedstrijden voor. Dat de selectie óók niet goed genoeg was om én leuk attractief voetbal te spelen én top4 te eindigen geloof ik wel. We zijn echter 5e geworden met veelal slecht voetbal. Dan liever 7e met een leuk seizoen en iets minder punten.
Dat is makkelijk praten achteraf. Alleen hadden wij niet de selectie om heel attractief te spelen. Als je naar het seizoen gaat kijken dan is het ook niet dat het structureel instabiel was. We hadden een dramatische start en daarna een hele sterke en lange reeks gehad. Vervolgens ging het de laatste paar wedstrijden weer minder. Dus in die zin is het ook een hele lange tijd goed en stabiel geweest, waarin ook resultaten werden behaald. Hierdoor kwamen we na een stroeve start weer in de race voor plek drie.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 29 sep 2022, 07:47 Dat is makkelijk praten achteraf. Alleen hadden wij niet de selectie om heel attractief te spelen. Als je naar het seizoen gaat kijken dan is het ook niet dat het structureel instabiel was. We hadden een dramatische start en daarna een hele sterke en lange reeks gehad. Vervolgens ging het de laatste paar wedstrijden weer minder. Dus in die zin is het ook een hele lange tijd goed en stabiel geweest, waarin ook resultaten werden behaald. Hierdoor kwamen we na een stroeve start weer in de race voor plek drie.
Nee, juist weer beter gezien de glorieuze overwinningen in de plee-offs.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 29 sep 2022, 08:52 Nee, juist weer beter gezien de glorieuze overwinningen in de plee-offs.
Ik doelde op de wedstrijden na Feyenoord thuis en tot de play-offs :wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wat is het toch ook mooi hé zo'n open podium.
Waar mensen vooraf en tijdens telkens zaken opmerken en ook gelijk krijgen, je met een wondertje nog weer de kans krijgt om zaken te herstellen en dat vervolgens ook doet en dan ervan beticht worden dat het allemaal achteraf gelul is om nu terug te kijken en te stellen dat je kritiek terecht was. [-X


Ja het gaat dit seizoen goed, maar roepen dat het vorig seizoen zo geweldig was ondanks de staat van de selectie is natuurlijk onzin. Zeker ook aangezien de selectie op dit moment Karlsson, Pavlidis en Bruno Martins Indi mist, die vorig jaar als steunpilaren fungeerden.

Ik zou de stelling als Jansen criticus dan ook wel aandurven dat juist dit seizoen door Jansen vooralsnog gepresteerd wordt 'ondanks' de staat van de selectie. En dan niet omdat hij geen cadeautjes van Huiberts heeft gekregen, maar omdat hij het doet zonder de spelers waarvan je verwacht dat ze het verschil maken vanwege blessures.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 sep 2022, 10:33 Wat is het toch ook mooi hé zo'n open podium.
Waar mensen vooraf en tijdens telkens zaken opmerken en ook gelijk krijgen, je met een wondertje nog weer de kans krijgt om zaken te herstellen en dat vervolgens ook doet en dan ervan beticht worden dat het allemaal achteraf gelul is om nu terug te kijken en te stellen dat je kritiek terecht was. [-X


Ja het gaat dit seizoen goed, maar roepen dat het vorig seizoen zo geweldig was ondanks de staat van de selectie is natuurlijk onzin. Zeker ook aangezien de selectie op dit moment Karlsson, Pavlidis en Bruno Martins Indi mist, die vorig jaar als steunpilaren fungeerden.

Ik zou de stelling als Jansen criticus dan ook wel aandurven dat juist dit seizoen door Jansen vooralsnog gepresteerd wordt 'ondanks' de staat van de selectie. En dan niet omdat hij geen cadeautjes van Huiberts heeft gekregen, maar omdat hij het doet zonder de spelers waarvan je verwacht dat ze het verschil maken vanwege blessures.
Zoals al opgemerkt heeft Jansen ook vorig seizoen een lange periode goede resultaten behaald. De krapte van een selectie doet zich meestal pas na langere tijd van belasting gelden. Vorig jaar bezweek het geheel toen Clasie en Midtsjo beiden geblesseerd raakten.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 29 sep 2022, 11:01 Zoals al opgemerkt heeft Jansen ook vorig seizoen een lange periode goede resultaten behaald. De krapte van een selectie doet zich meestal pas na langere tijd van belasting gelden. Vorig jaar bezweek het geheel toen Clasie en Midtsjo beiden geblesseerd raakten.
Het geheel bezweek al in de eerste 5 wedstrijden toen de ambities van 'de top3 aanvallen' al de prullenbak inkonden. De rest was damage control, met vrijwel alleen maar wedstrijden die met de hakken over de sloot gewonnen werden, tot aan de blessure van Midtsjø, en de wedstrijden ook weer gewoon verloren werden.

Maar goed, heb je de Jansen fanclub al opgericht? Vorig seizoen vond je hem al fantastisch werk leveren, dus dit seizoen kan ie helemaal niet meer stuk!
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 29 sep 2022, 15:53 Het geheel bezweek al in de eerste 5 wedstrijden toen de ambities van 'de top3 aanvallen' al de prullenbak inkonden. De rest was damage control, met vrijwel alleen maar wedstrijden die met de hakken over de sloot gewonnen werden, tot aan de blessure van Midtsjø, en de wedstrijden ook weer gewoon verloren werden.

Maar goed, heb je de Jansen fanclub al opgericht? Vorig seizoen vond je hem al fantastisch werk leveren, dus dit seizoen kan ie helemaal niet meer stuk!
Zo raar dat als je ook een wat positievere kijk op een persoon hebt je meteen lid van de fanclub moet worden. Accepteer nou gewoon dat er mensen zijn die hem wél vinden funtioneren i.p.v. alles aanwenden om je gelijk (=persoonlijke mening) te halen. De wereld is niet zwart-wit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 29 sep 2022, 15:53 Het geheel bezweek al in de eerste 5 wedstrijden toen de ambities van 'de top3 aanvallen' al de prullenbak inkonden.
Nee, dat was een ander verhaal. Toen was een groot deel van de kern van het seizoen ervoor vertrokken en kostte het tijd om er weer een werkend team van te maken.
Zaken realistisch (genuanceerd) bekijken maakt je niet meteen lid van de Pascal Jansen fanclub.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 sep 2022, 16:02 De wereld is niet zwart-wit.
Is het ook niet, daarom stoorde ik mij nogal aan zijn opmerking over turnen hierboven. Slaat nergens op.
Laatst gewijzigd door Grifo op 29 sep 2022, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1297
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Grifo schreef: 29 sep 2022, 17:08 Is het ook niet, daarom stoorde ik mij nogal aan zijn opmerking over turnen hierboven. Slaat nergens op.
Ach, 95% wat hij zegt slaat nergens op. Laat lekker gaan man, met zijn fanclub.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gesloten