Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 20 sep 2022, 17:33
Hij haalt wel knappe resultaten, maar het voetbal van Go Ahead en Heerenveen was/is toch niet super leuk om naar te kijken?
Maar dat geldt voor Jansen toch ook? Vorig seizoen misschien 5 leuke wedstrijden en dit jaar was het tegen die laagvliegers en Twente ook niet sprankelend. Er ontbreken natuurlijk wat pionnetjes maar dat eindeloos rondspelen achterin op een laag tempo vind ik nogal storend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kass schreef: 20 sep 2022, 16:05 Dus als AZ wint is het een gelukkige loting, maar blablabla
Hier gewoon al gestopt met lezen.
Nee. Een gelukkige loting is een gelukkige loting, ook dit jaar zitten we zonder twijfel in een van de zwakste poules. Maar dit jaar krijgt Jansen van mij de waardering zeker dat hij eerst alles recht heeft gezet met een AZ dat zijn sterspelers mist en vervolgens door pakt.

Randers, Jablonec, het zwakste cluj in jaren.
Een Oekraïense ploeg midden in een oorlogsperiode, een club uit cyprus en een club uit liechtenstein.

Dat zijn gewoon gunstige lotingen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2022, 21:27 Hier gewoon al gestopt met lezen.
Nee. Een gelukkige loting is een gelukkige loting, ook dit jaar zitten we zonder twijfel in een van de zwakste poules. Maar dit jaar krijgt Jansen van mij de waardering zeker dat hij eerst alles recht heeft gezet met een AZ dat zijn sterspelers mist en vervolgens door pakt.

Randers, Jablonec, het zwakste cluj in jaren.
Een Oekraïense ploeg midden in een oorlogsperiode, een club uit cyprus en een club uit liechtenstein.

Dat zijn gewoon gunstige lotingen.
Maar wat is je punt? De resultaten zijn goed door een gunstige loting?
Op een gegeven moment wordt gezegd: eerst maar eens kijken hoe we het doen tegen “echte” tegenstanders. Twente 1-1, en veel echter dan ajax krijg je in Nederland niet: 2-1 winst. Dus op welk moment mag je dan eindelijk toegeven (ook gezien de door anderen genoemde punten qua spelersverkoop en blessures) dat het eigenlijk gewoon heel goed gaat? 1 punt achter de nr.1.
Misschien moeten we nu toch even stoppen met terugkijken naar de negatieve kanten van vorig seizoen en kijken naar nú.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 20 sep 2022, 17:33 Van Wonderen niet te behoudend? Er is hier wel eens kritiek dat Jansen te defensief zou spelen, maar is dat bij Van Wonderen niet nog erger? Hij haalt wel knappe resultaten, maar het voetbal van Go Ahead en Heerenveen was/is toch niet super leuk om naar te kijken?
Ik hoor bij Eagles en Heerenveen niemand klagen.

Zeker als supporter gaat het mij met name om de resultaten.

Onder Van Gaal werden we ook gewoon kampioen met veredeld catenaccio. Al noemt hij dat waarschijnlijk "provocerende pressie".
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 20 sep 2022, 19:20 maar dat eindeloos rondspelen achterin op een laag tempo vind ik nogal storend.
Ik ook.

Maar dat zie je - sinds eind vorig seizoen - al een stuk minder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 21 sep 2022, 07:39 Ik hoor bij Eagles en Heerenveen niemand klagen.

Zeker als supporter gaat het mij met name om de resultaten.

Onder Van Gaal werden we ook gewoon kampioen met veredeld catenaccio. Al noemt hij dat waarschijnlijk "provocerende pressie".
Ooh, maar hier wel hoor. Jansen werd/wordt constant verweten niet attractief te voetballen.

Met Van Gaal werd er afwisselend gespeeld, zakelijk als het moest, maar ik kan me ook voldoende attractieve potten herinneren in dat kampioensjaar.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Toch maar even een mod dingetje gedaan en een nieuwe poll gemaakt. Niet vanwege AZ - ajax, maar gezien zijn presteren sinds hij hoofdtrainer is graag een oordeel geven. Het is mogelijk om je stem later nog te wijzigen. Zo blijft het een doorlopende populariteitspoll.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 21 sep 2022, 08:04 Toch maar even een mod dingetje gedaan en een nieuwe poll gemaakt. Niet vanwege AZ - ajax, maar gezien zijn presteren sinds hij hoofdtrainer is graag een oordeel geven. Het is mogelijk om je stem later nog te wijzigen. Zo blijft het een doorlopende populariteitspoll.
Marciano Vink koos hem gisteren overigens op ESPN in het combi-team van spelers die (per positie) tot nu toe opvielen in de eredivisie door hun goede spel of waarde.
Hij wijd de opvallende en stabiele prestaties met een tot dusver gehavend elftal voor een groot deel toe aan Jansen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 20 sep 2022, 23:35 Maar wat is je punt? De resultaten zijn goed door een gunstige loting?
Op een gegeven moment wordt gezegd: eerst maar eens kijken hoe we het doen tegen “echte” tegenstanders. Twente 1-1, en veel echter dan ajax krijg je in Nederland niet: 2-1 winst. Dus op welk moment mag je dan eindelijk toegeven (ook gezien de door anderen genoemde punten qua spelersverkoop en blessures) dat het eigenlijk gewoon heel goed gaat? 1 punt achter de nr.1.
Misschien moeten we nu toch even stoppen met terugkijken naar de negatieve kanten van vorig seizoen en kijken naar nú.
Krijg je dit weer.
Ik trek toch een harde lijn tussen vorig seizoen en dit seizoen?
Dat het nu goed gaat wil niet zeggen dat het altijd goed geweest is. Dat was mijn boodschap. Omdat je fouten uit het verleden rechtzet wil dat niet gelijk zeggen dat je nooit fouten hebt gemaakt. Zo simpel is het.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 21 sep 2022, 11:26 Krijg je dit weer.
Ik trek toch een harde lijn tussen vorig seizoen en dit seizoen?
Dat het nu goed gaat wil niet zeggen dat het altijd goed geweest is. Dat was mijn boodschap. Omdat je fouten uit het verleden rechtzet wil dat niet gelijk zeggen dat je nooit fouten hebt gemaakt. Zo simpel is het.
Dat zeg ik toch niet? Ik vraag me alleen af waarom dat onophoudelijk genoemd moet blijven. Het gaat nu goed “maar vergeet niet hoe slecht het was!”
Het is nóg simpeler: trek die streep nu even écht, leef in het nu en de toekomst. En dan komen we ongetwijfeld wel weer eens op dit punt terug. Maar moet dat nou in praktisch elke post?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 21 sep 2022, 11:26 Krijg je dit weer.
Ik trek toch een harde lijn tussen vorig seizoen en dit seizoen?
Dat het nu goed gaat wil niet zeggen dat het altijd goed geweest is. Dat was mijn boodschap. Omdat je fouten uit het verleden rechtzet wil dat niet gelijk zeggen dat je nooit fouten hebt gemaakt. Zo simpel is het.
Vorig seizoen waren de belangrijkste fouten van Max en ondervond de rest er de schade van (wat er voor sommigen uitzag als anders/minder functioneren dan nu). Dat onderscheid, die belangrijke nuance moet m.i. wel gemaakt worden. Je kunt alleen maar roeien met de riemen die je hebt. Max werd ook geen wereldkampioen toen hij de motor er niet voor had. Dat maakte hem niet een mindere coureur.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 21 sep 2022, 12:08 Vorig seizoen waren de belangrijkste fouten van Max en ondervond de rest er de schade van (wat er voor sommigen uitzag als anders/minder functioneren dan nu). Dat onderscheid, die belangrijke nuance moet m.i. wel gemaakt worden. Je kunt alleen maar roeien met de riemen die je hebt. Max werd ook geen wereldkampioen toen hij de motor er niet voor had. Dat maakte hem niet een mindere coureur.
Bottas werd ook geen kampioen toen hij de auto er wel voor had.

Jansen is tweemaal lager geëindigd dan ie op basis van de selectie had moeten doen (3e ipv 2e, 5e ipv 4e). Ik vind het niet erg dat je vooral Max de schuld geeft voor Jansens falen, maar dat je überhaupt zo blind lijkt te zijn voor zijn falen, dat stoort me wel. Je kan hem een prima coach vinden, maar doe aub niet alsof ie boven verwachting of naar mogelijkheden gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 22 sep 2022, 07:15 Bottas werd ook geen kampioen toen hij de auto er wel voor had.

Jansen is tweemaal lager geëindigd dan ie op basis van de selectie had moeten doen (3e ipv 2e, 5e ipv 4e). Ik vind het niet erg dat je vooral Max de schuld geeft voor Jansens falen, maar dat je überhaupt zo blind lijkt te zijn voor zijn falen, dat stoort me wel. Je kan hem een prima coach vinden, maar doe aub niet alsof ie boven verwachting of naar mogelijkheden gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Gezien de selectie (met al die verkopen) heeft ie eigenlijk (qua ranglijst) wél naar zijn mogelijkheden gepresteerd. Het voetbal had alleen aantrekkelijker gemogen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 22 sep 2022, 07:15 Jansen is tweemaal lager geëindigd dan ie op basis van de selectie had moeten doen (3e ipv 2e, 5e ipv 4e).
Waar baseer je dat exact op?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 22 sep 2022, 07:15 Jansen is tweemaal lager geëindigd dan ie op basis van de selectie had moeten doen (3e ipv 2e, 5e ipv 4e). Ik vind het niet erg dat je vooral Max de schuld geeft voor Jansens falen, maar dat je überhaupt zo blind lijkt te zijn voor zijn falen, dat stoort me wel. Je kan hem een prima coach vinden, maar doe aub niet alsof ie boven verwachting of naar mogelijkheden gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Huh, jij hebt een idee dat AZ 2e en 4e had moeten worden gezien de selectie, presenteert dat als een feit en concludeert op basis daarvan vervolgens dat hij heeft gefaald en ik daar blind voor ben.

Dat is een nogal aparte manier van een punt proberen te maken. Moet je toch eerst hard maken dat wat hetgeen waar je alles op stoelt geen onzin is.
Huiberts heeft vorig jaar niet gezorgd voor een selectie die past bij het verwachtingspatroon (type voetbal en plaats op de ranglijst) van iig de meeste AZ volgers. Er zijn dan voldoende volgers die een coach voor alles verantwoordelijk houden en daar ben ik tegenin gegaan (ook weer met de parallel met Verstappen). Het is veel moeilijker te presteren (door meerdere zaken) zodra de middelen tekort schieten. Huiberts heeft deze zomer de selectie aanzienlijk versterkt en nu krijgt Jansen een eerlijke kans zijn kunde te tonen en mag hij daarop beoordeeld worden (waar het vorig jaar een kluwen van door elkaar lopende zaken was).

(ok Antti hield het iets korter)
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gemiddeld nu een 6,46 is toch een 'ruim' voldoende.

Ik gaf vorig seizoen een 5 voor de play offs en een 5,5 na de play-offs en ben nu naar een 7 gegaan. Toch wel een aardige sprong omhoog.

Ik heb het gevoel dat het team met hem wegloopt en dat is een goed teken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 22 sep 2022, 09:21 Gemiddeld nu een 6,46 is toch een 'ruim' voldoende.
Het is wel wat opportunistisch om het te vragen na zo'n seizoenstart.

Misschien kunnen we de poll per maand verversen.

:wink:

Ik heb hem overigens een 7 gegeven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 22 sep 2022, 07:15 Bottas werd ook geen kampioen toen hij de auto er wel voor had.

Jansen is tweemaal lager geëindigd dan ie op basis van de selectie had moeten doen (3e ipv 2e, 5e ipv 4e). Ik vind het niet erg dat je vooral Max de schuld geeft voor Jansens falen, maar dat je überhaupt zo blind lijkt te zijn voor zijn falen, dat stoort me wel. Je kan hem een prima coach vinden, maar doe aub niet alsof ie boven verwachting of naar mogelijkheden gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Wij hadden vorig jaar niet per definitie een betere selectie dan Twente. Dat verschil was miniem, wij hadden echter lange tijd een dubbel programma. ajax, Feyenoord en PSV hadden allemaal een (veel) betere selectie. En het jaar daarvoor hadden we tweede moeten worden? Vind ik ook wat overdreven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 22 sep 2022, 08:40 Huh, jij hebt een idee dat AZ 2e en 4e had moeten worden gezien de selectie, presenteert dat als een feit en concludeert op basis daarvan vervolgens dat hij heeft gefaald en ik daar blind voor ben.

Dat is een nogal aparte manier van een punt proberen te maken. Moet je toch eerst hard maken dat wat hetgeen waar je alles op stoelt geen onzin is.
Huiberts heeft vorig jaar niet gezorgd voor een selectie die past bij het verwachtingspatroon (type voetbal en plaats op de ranglijst) van iig de meeste AZ volgers. Er zijn dan voldoende volgers die een coach voor alles verantwoordelijk houden en daar ben ik tegenin gegaan (ook weer met de parallel met Verstappen). Het is veel moeilijker te presteren (door meerdere zaken) zodra de middelen tekort schieten. Huiberts heeft deze zomer de selectie aanzienlijk versterkt en nu krijgt Jansen een eerlijke kans zijn kunde te tonen en mag hij daarop beoordeeld worden (waar het vorig jaar een kluwen van door elkaar lopende zaken was).

(ok Antti hield het iets korter)
Waarbij moet worden aangetekend dat er met Vanheusden, Bazoer, Karlsson en Pavlidis drie sleutelspelers ontbreken/ontbraken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 sep 2022, 10:13 Het is wel wat opportunistisch om het te vragen na zo'n seizoenstart.

Misschien kunnen we de poll per maand verversen.

:wink:

Ik heb hem overigens een 7 gegeven.
Daarom kan je het cijfer ook weer wijzigen als je er behoefte aan hebt. Maar ik wil het best in de winterstop opnieuw instellen. Ik wilde het overigens al eerder doen, want vlak na winst op ajax zou je ook als opportunistisch kunnen opvatten. Niet de bedoeling dus.
_________________
"I don't know that!"
Gesloten