Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een groot probleem voor Pavlidis is het bestaan van Dani de Wit.
Tegen Dundee United heb ik er tijdens de wedstrijd een moment of twee uitgelicht waar je gewoon ziet dat er een bal voor bijvoorbeeld Pavlidis bedoelt is en de Wit er tussen staat.

Soms staat Pavlidis ook opeens op 10 en staat de Wit in de spits, maar dan is de bal vaak ook een van de sporadische keren al ver op de flank. Hoe kun je nu als spits optimaal functioneren als er constant iemand op je plek staat?

De Wit duikt namelijk niet op bij de tweede paal, maar bij de eerste paal. Hij duikt niet op randje 16, maar op de middenstip.
Hoe moet Pavlidis dan in het spel komen?


Ik ben zeer benieuwd welke spits hier beter mee om zou gaan dan dat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2022, 16:01 10miljoen vind ik erg weinig als je ziet wat we voor Boadu hebben gekregen. Pavlidis is minstens een klasse beter.
Te lang in de zon gezeten?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Denniz schreef: 05 aug 2022, 17:02 Te lang in de zon gezeten?
Vond jij Boadu beter dan? Dat ga je niet serieus menen toch? Op snelheid na wint Pavlidis het op elk aspect.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ze waren/zijn allebei redelijk beperkt. Andere skillset, maar ook behoorlijk wat kwaliteiten niet aanwezig.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En wederom geef ik de speler niet de schuld. Als Jansen iedere speler in zijn eigen kracht laat spelen en een speelbare en doelgerichte tactiek zou gebruiken zal je zien wat een goed elftal we eigenlijk hebben (op een paar na dan 😉).
De gerichtheid is nu vooral op het doel van onze eigen keeper.
Pavlidis kan veel beter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 05 aug 2022, 15:53 Voor 10 miljoen een strik erom.
Oneens.

Goede voetballer en levert vrij constant. Is het niet in doelpunten dan is het wel in goed voetbal.

Van mij mag je hem voor 10 miljoen verkopen, maar dan zie ik wel graag een direct fit, jong, inpasbaar en zinvol alternatief komen. En daar heb ik nu weer niet veel vertrouwen in.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 08 aug 2022, 09:52 Oneens.

Goede voetballer en levert vrij constant. Is het niet in doelpunten dan is het wel in goed voetbal.

Van mij mag je hem voor 10 miljoen verkopen, maar dan zie ik wel graag een direct fit, jong, inpasbaar en zinvol alternatief komen. En daar heb ik nu weer niet veel vertrouwen in.
Eens. Doet het vrij aardig en zie dat maar eens knap te vervangen op zo een korte termijn. Voor AZ een prima spits die nog wel stappen maakt ook.

Zou graag zien dat hij zijn energie wat beter gaat verdelen. Maakt nu soms zoveel verdedigende meters waardoor hij later in de wedstrijd wat te kort komt heb ik het idee. Die verdedigende meters zijn lang niet altijd nodig en prima op te vangen door de rest.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik zie dat de meningen toch vooral positief zijn over Pavlidis. Gisteren had ie toch ook weer een viertal kansen nodig voor dat ene doelpuntje. Bovendien weet/snapt ie niet hoe buitenspel werkt. Ik vind het vrij mager. Ja, hij doet ook veel dingen goed: aanspeelpunt zodat aansluiting kan volgen, niet erg zelfzuchtig, balvast, technisch redelijk goed. Maar is dit een spits die AZ echt beter maakt? Misschien met een goede concurrent wel, maar zo, als onbetwiste spits maakt hij wat mij betreft veel te veel fouten.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zian Flemming is voor 2,5 miljoen weggegaan. Het argument dat er onder de 10 miljoen niks meer te koop is gaat voor mij dus niet op. Ik vond Pavlidis gisteren echt volstrekt waardeloos, niet alleen in de afronding.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 08 aug 2022, 13:32 Zian Flemming is voor 2,5 miljoen weggegaan. Het argument dat er onder de 10 miljoen niks meer te koop is gaat voor mij dus niet op. Ik vond Pavlidis gisteren echt volstrekt waardeloos, niet alleen in de afronding.
Ik heb ook niet zoveel met Pavlidis. Onzorgvuldige aannames, slechte kaatsen. En niet echt snel. Voor 10 miljoen: altijd doen.
Daarvan kan je voldoende leuks kopen. Getuige Openda, Dallinga, Flemming en Dessers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 08 aug 2022, 13:32 Zian Flemming is voor 2,5 miljoen weggegaan. Het argument dat er onder de 10 miljoen niks meer te koop is gaat voor mij dus niet op. Ik vond Pavlidis gisteren echt volstrekt waardeloos, niet alleen in de afronding.
Hij is een spits en hij scoort; dan ben je niet waardeloos.
Hij zou waardeloos zijn als ie nooit scoort, niet werkt, niet nuttig is, en dat is ie wel (soms).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 08 aug 2022, 13:46 Ik heb ook niet zoveel met Pavlidis. Onzorgvuldige aannames, slechte kaatsen. En niet echt snel. Voor 10 miljoen: altijd doen.
Daarvan kan je voldoende leuks kopen. Getuige Openda, Dallinga, Flemming en Dessers.
Het gemak waarmee jullie virtueel spelers verkopen en kopen is echt lachwekkend. “Functioneert niet, weg ermee! Hoppa, genoeg spelers te koop!” En dan met een lijstje komen van spelers die allemaal onder de pannen zijn. 🙄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 08 aug 2022, 15:14 Het gemak waarmee jullie virtueel spelers verkopen en kopen is echt lachwekkend. “Functioneert niet, weg ermee! Hoppa, genoeg spelers te koop!” En dan met een lijstje komen van spelers die allemaal onder de pannen zijn. 🙄
Ik zeg niet (perse) dat Pavlidis niet functioneert. Hij komt gerust op 12 goals uit.
Maar als je 10 miljoen voor hem kan vangen, dan moet je ook zakelijk kunnen zijn.

En alle spelers die ik noemde werden hier in april/mei ook genoemd. En behoorden zeker tot de mogelijkheden om aan te trekken. En hadden zeker niet misstaan bij AZ.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Niks kopen, geef Barasi wat meer speeltijd. En daarna kijken of dat goed genoeg is.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 08 aug 2022, 15:55 Ik zeg niet (perse) dat Pavlidis niet functioneert. Hij komt gerust op 12 goals uit.
Samen met Karlsson, na Haller en Openda, waren dat de topscorers van het vorige seizoen.
Die twee zijn er niet meer bij en dus mag je aannemen dat hij in zijn 2e seizoen (waarvan de eerste er reeds in ligt) wel eens hoge ogen kan gaan gooien.
Als dit AZ daadwerkelijk versterkt is mag je er vanuit gaan dat zijn productie gaat toenemen en meer richting de 20 op zal gaan.
Niet verkopen, deze jongen heeft de potentie van topscorer door een beetje meer aanvoer van zijn medespelers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 16:26 Als dit AZ daadwerkelijk versterkt is mag je er vanuit gaan dat zijn productie gaat toenemen en meer richting de 20 op zal gaan.
Dat zou me echt verbazen. Ook gezien het spel onder Jansen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Van mij mag Pavlidis weg voor 10 miljoen.
We hebben Mexx nog, Poku (misschien) Odgaard en Barasi.
Deze kunnen allen in de spits spelen.
Hoop dat Mexx zijn kans krijgt.
Mooie speler.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Bertje schreef: 08 aug 2022, 16:43 Van mij mag Pavlidis weg voor 10 miljoen.
We hebben Mexx nog, Poku (misschien) Odgaard en Barasi.
Deze kunnen allen in de spits spelen.
Hoop dat Mexx zijn kans krijgt.
Mooie speler.
Pavlidis pakt echt wel zijn doelpunten mee.
Belangrijke en bruikbare spits voor ons .
Prima als ie verkocht wordt maar dan moet er wel een spits bij die zich al bewezen heeft. Met bovenstaande zou ik het niet aan durven.
mAgNaVoX oDySsEy
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 16:26 Samen met Karlsson, na Haller en Openda, waren dat de topscorers van het vorige seizoen.
Die twee zijn er niet meer bij en dus mag je aannemen dat hij in zijn 2e seizoen (waarvan de eerste er reeds in ligt) wel eens hoge ogen kan gaan gooien.
Als dit AZ daadwerkelijk versterkt is mag je er vanuit gaan dat zijn productie gaat toenemen en meer richting de 20 op zal gaan.
Niet verkopen, deze jongen heeft de potentie van topscorer door een beetje meer aanvoer van zijn medespelers.
Dit denk ik ook. Daarnaast is het een van onze sterkhouders. Hij heeft zich vorig seizoen gewoon goed ontwikkeld. Toen ik zijn eerste wedstrijden zag, wist ik echt niet wat ik zag. Ongelooflijk traag was die, maar heeft dat een stuk verbeterd en is meer een neusje voor de goal gaan ontwikkelen.
Zit nog genoeg muziek in.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 08 aug 2022, 16:37 Dat zou me echt verbazen. Ook gezien het spel onder Jansen.
Zat al op 16 goals in zijn eerste seizoen en heeft tijdens zijn start lang droog gestaan, hij heeft er nu al 1 in het mandje liggen.
Lijkt me in een beter draaiend elftal (AZ heeft zich toch versterkt of wat heeft Huiberts allemaal uitgevoerd??) hij goed moet zijn om rond de 20 te kunnen komen.
Niet helemaal ondenkbeeldig kijkend naar zijn vorige productie dat hij er 4 a 5 meer moet kunnen maken en dus mee moet kunnen dingen tot topscorer, waar hij vorig seizoen toch al op een derde positie is geëindigd.
Plaats reactie