Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Dat niet alleen voor het bedrag is het geen gok waard. 2,5 miljoen + 1 miljoen aan bonussen. Ik vind het een vrij nutteloze opmerking van Dijkhuizen. Welke club buiten top 4 kan zulke bedragen betalen. Laat staan willen betalen voor een KKD speler met alle respect die al 21 is en nog nooit op het hoogste niveau heeft geacteerd. Ik snap waarom AZ de interesse van vorige winter niet heeft doorgezet. Daarnaast loopt hij Barasi en Meerdink in de weg.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2022, 15:59 Ik had het eerder al in het transfergeruchten topic geplaatst, maar het idee dat de trainer van Excelsior had was koop met een terugverhuur. In zo'n situatie had je natuurlijk ook weer een terugroep clausule innde winter kunnen inbouwen.
Fijn, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat moeten wij met Dallinga op deze door vier AZ spelers bezette positie?

In mijn ogen kan het geld wat Toulouse nu aan Dallinga schijnt te besteden, veel beter uitgegeven worden aan een extra centrale linksbenige verdediger of een creatieve nummer 10.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ_4ever schreef: 30 jun 2022, 04:58 Fijn, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat moeten wij met Dallinga op deze door vier AZ spelers bezette positie?

In mijn ogen kan het geld wat Toulouse nu aan Dallinga schijnt te besteden, veel beter uitgegeven worden aan een extra centrale linksbenige verdediger of een creatieve nummer 10.
Het antwoord is dat met de voorgestelde constructie Dallinga zich nog een seizoen met Excelsior op Eredivisie niveau zou hebben ontwikkeld en je een eventueel vertrek van Pavlidis dus voortijdig zou hebben opgevangen.

Verder ben ik het ermee eens dat Dallinga voor dit bedrag een dure koop geweest zou zijn en ben ook niet zomaar overtuigd van zijn kwaliteiten, maar anderen lijken dat wel, dus ik had het geen onlogische optie gevonden. Overigens zouden de verhuur van Goudmijn en terugverhuur van Dallinga vast de prijs hebben gedrukt hoor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

In dit forum is Dallinga al heel lang als toegevoegde waarde genoemd omdat toen werd uitgegaan van max 1 miljoen. Dan ben je een stuk interessanter voor AZ dan nu. Barasi en Meerdink zijn nog vraagtekens en Odgaard was er een paar maanden geleden nog niet. Dus zo gek was het toen niet om het idee te opperen om Dallinga te halen achter Pavlidis.

Ik denk zelf dat Dallinga heel graag wilde komen met Aboukhlal als perfecte aangever. Maar toen Aboukhlal wegging was Dallinga ook van de baan. Die wilde toen alleen nog maar naar Toulouse :P
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Joostess schreef: 30 jun 2022, 07:15 Ik denk zelf dat Dallinga heel graag wilde komen met Aboukhlal als perfecte aangever. Maar toen Aboukhlal wegging was Dallinga ook van de baan. Die wilde toen alleen nog maar naar Toulouse :P
Dalinga kan uit het schaduw elftal, daar hoeven we het niet meer over te hebben.
Speculeren over Ezequiel Bullaude kan nog heel even.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Centrale verdediger: Philippe Sandler
Feyenoord huurde Sandler in het afgelopen halve jaar van Manchester City. De Rotterdammers hadden de optie om de verdediger te behouden, maar besloten hier geen gebruik van te maken. Sandler speelde in totaal maar 51 minuten voor Feyenoord. Bij City beschikt de voormalig jeugdinternational over een aflopend contract en hij heeft nog altijd geen nieuwe club gevonden.

Misschien een idee om hem als backup te halen? Is 25 jaar en zal geen miljoenen kosten en voor de hoofdprijs gehaald te worden. Speelde bij PEC toch goede wedstrijden. Manchester was te hoog gegrepen voor hem.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RoycosoepieAZ schreef: 30 jun 2022, 15:22 Centrale verdediger: Philippe Sandler
Feyenoord huurde Sandler in het afgelopen halve jaar van Manchester City. De Rotterdammers hadden de optie om de verdediger te behouden, maar besloten hier geen gebruik van te maken. Sandler speelde in totaal maar 51 minuten voor Feyenoord. Bij City beschikt de voormalig jeugdinternational over een aflopend contract en hij heeft nog altijd geen nieuwe club gevonden.

Misschien een idee om hem als backup te halen? Is 25 jaar en zal geen miljoenen kosten en voor de hoofdprijs gehaald te worden. Speelde bij PEC toch goede wedstrijden. Manchester was te hoog gegrepen voor hem.
Feyenoord ook, dus wat moeten wij er dan mee?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

RoycosoepieAZ schreef: 30 jun 2022, 15:22 Centrale verdediger: Philippe Sandler
Feyenoord huurde Sandler in het afgelopen halve jaar van Manchester City. De Rotterdammers hadden de optie om de verdediger te behouden, maar besloten hier geen gebruik van te maken. Sandler speelde in totaal maar 51 minuten voor Feyenoord. Bij City beschikt de voormalig jeugdinternational over een aflopend contract en hij heeft nog altijd geen nieuwe club gevonden.

Misschien een idee om hem als backup te halen? Is 25 jaar en zal geen miljoenen kosten en voor de hoofdprijs gehaald te worden. Speelde bij PEC toch goede wedstrijden. Manchester was te hoog gegrepen voor hem.
Dat zou ik niet doen. Vanuit de jeugd zijn er genoeg talentvolle centrale verdedigers die als backup kunnen dienen. Als Hatzidiakos en Letschert vertrekken zou ik je logisch vinden als AZ een duidelijke versterking haalt die de concurrentie aan kan gaan met Martins Indi en Beukema.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 29 jun 2022, 11:52 Drommel? Die kan er helemaal niks van. En bij Vindahl is elk schot op doel raak, waarom wordt hij dan niet verhuurd aan Top Oss?

Ik zie liever Westerveld of Verhulst die blunders maken dan een onbekwame buitenlander
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet lezen. Waarom? We willen toch dat er gewoon een keeper staat die geen blunders maakt?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2022, 12:33 Waarom hebben we dan uberhaupt keepers in de jeugd?
Goed punt, meerdere redenen schieten me te binnen: je wil natuurlijk het supertalent niet mislopen, je kan verdienen aan het opleiden van een degelijke eredivisie-keeper. Het liefst had ik gezien dat er ook echt concurrentie op die plek was. Een situatie waarin Olij en Vindahl het hadden moeten uitvechten (met Verhulst erachter) had ik veel gezonder gevonden, met in alle gevallen een positieve uitkomst voor AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 30 jun 2022, 18:07 Goed punt, meerdere redenen schieten me te binnen: je wil natuurlijk het supertalent niet mislopen, je kan verdienen aan het opleiden van een degelijke eredivisie-keeper. Het liefst had ik gezien dat er ook echt concurrentie op die plek was. Een situatie waarin Olij en Vindahl het hadden moeten uitvechten (met Verhulst erachter) had ik veel gezonder gevonden, met in alle gevallen een positieve uitkomst voor AZ.
Tja das achteraf. Ik hoorde niemand hier toen Olij wegging. Keepers pieken gewoon vaak later (24+). Zolang kan je iemand niet laten zwemmen tussen jong AZ en verhuur beurten in de hoop op.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 30 jun 2022, 18:13 Tja das achteraf. Ik hoorde niemand hier toen Olij wegging. Keepers pieken gewoon vaak later (24+). Zolang kan je iemand niet laten zwemmen tussen jong AZ en verhuur beurten in de hoop op.
Het is ook niet aan ons om dat goed te beoordelen maar de technische staf dus, die iedere dag met hem op het veld staat. Maar goed, dat is dus precies mijn punt. Laat het beleid varen op de keeperspositie voor het eerste elftal, maar blijf opleiden tot er een supertalent opstaat. Het werkt gewoon niet goed genoeg.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bazoer traint mee bij Utrecht? gekkigheid.
Zou het dan toch niet zo'n vaart lopen met al die vermeende interesse?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 30 jun 2022, 20:33 Bazoer traint mee bij Utrecht? gekkigheid.
Zou het dan toch niet zo'n vaart lopen met al die vermeende interesse?
Gewoon proberen te halen.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

pAZcal schreef: 30 jun 2022, 21:26 Gewoon proberen te halen.
Precies optie voor de verdediging en voor de verdediging op het middenveld. Multifunctionele speler waar we bij AZ op geilen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als je zijn persoonlijkheid in toom kan houden dan heb je er wat aan en wie weet als hij zich nog eens bij AZ bewijst krijg je hem dan wel verkocht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Bazoer is een geweldige speler, goede techniek en geweldig spelinzicht maar zijn mentaliteit is ruk, daarom speelt hij niet bij een grote club. Ik zou hem niet halen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

RoycosoepieAZ schreef: 01 jul 2022, 06:04 Bazoer is een geweldige speler, goede techniek en geweldig spelinzicht maar zijn mentaliteit is ruk, daarom speelt hij niet bij een grote club. Ik zou hem niet halen.
Inmiddels is die jongen 25. Bij de meeste mensen is het brein pas volgroeid na hun 25e, dan zie je vaak ook probleemgedrag of crimineelgedrag afnemen. Dat hij lastig in gedrag was tussen zijn 20e en 25e is juist mooi meegenomen, want daardoor heeft AZ nu de kans om hem te halen. Is het Eredivisieniveau al lang ontstegen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 01 jul 2022, 06:57 Bij de meeste mensen is het brein pas volgroeid na hun 25e
Op dit forum is dat een uitzondering hoor :P

Zonder gekheid verder: waar blijven verdomme die aankopen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 30 jun 2022, 21:54 Precies optie voor de verdediging en voor de verdediging op het middenveld. Multifunctionele speler waar we bij AZ op geilen.
Vind je hem beter als Indi centraal of Clasie voor de verdediging? Ik niet.
Goed, beide heren worden er wel niet jonger op, maar of Bazoer het nu is..
Plaats reactie