Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 28 jun 2022, 11:12 Ik vind het wel mooi, om met Vindahl en Odgaard wat Deense 'nerderigheid' in het elftal te hebben
Die 'Deense nederigheid' heeft Vindahl iets te veel laten zien richting de spelers die een bal op zijn doel schoten.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

differentcook schreef: 28 jun 2022, 12:18 +r
Het staat los van elkaar, ze zijn Denen en komen nerderig op me over (Max zei over Odgaard dat hij een intelligente speler is en dat die vaak goed bij AZ passen)
Heeft wel veel tatoeages voor een nerd
"One swallow does not make a summer"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 28 jun 2022, 08:39 Niet mee eens.
Als je ziet hoe vaak er wordt teruggespeeld op onze keeper en deze daardoor vaak ook in hachelijke situaties terechtkomt, wordt er wel degelijk verlangd dat ie wat kan met z’n benen.
Ik vind die ballen steeds terug op de keeper ook vreselijk. Levert zelden een knappe voortzetting van het veldspel op. Wel heel vaak hachelijke situaties inderdaad. Ook met onze zo goed voetballende keeper.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 28 jun 2022, 12:18 +r
Het staat los van elkaar, ze zijn Denen en komen nerderig op me over (Max zei over Odgaard dat hij een intelligente speler is en dat die vaak goed bij AZ passen)
Ik ben toch benieuwd of je nu neRderigheid of nederigheid bedoelt……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 29 jun 2022, 07:17 Ik ben toch benieuwd of je nu neRderigheid of nederigheid bedoelt……..
precies wat ik typ
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57


Link: http://www.youtube.com/watch?v=8MryJhQngik

Jensen heeft de compilatie niet gehaald. Ondanks dat hij volgens velen het hele jaar heeft staan blunderen ...
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 09:18
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8MryJhQngik

Jensen heeft de compilatie niet gehaald. Ondanks dat hij volgens velen het hele jaar heeft staan blunderen ...
Betekent ook niet dat hij het niveau heeft dat AZ moet nastreven. Er is gewoon veel te veel discussie rondom hem, dat mag gewoon niet rondom een keeper. Ik heb het al eerder gezegd maar AZ moet voor deze positie afstappen van het eigen beleid tenzij er een supertalent zich aandringt. Het is gewoon een te belangrijke positie om iemand op ‘te laten groeien’.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 09:18
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8MryJhQngik

Jensen heeft de compilatie niet gehaald. Ondanks dat hij volgens velen het hele jaar heeft staan blunderen ...
Nee, die krijgt een eigen filmpje.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 09:18
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8MryJhQngik

Jensen heeft de compilatie niet gehaald. Ondanks dat hij volgens velen het hele jaar heeft staan blunderen ...
:-P
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Leeuwenhart schreef: 29 jun 2022, 09:38 Betekent ook niet dat hij het niveau heeft dat AZ moet nastreven. Er is gewoon veel te veel discussie rondom hem, dat mag gewoon niet rondom een keeper.
Filmpje toont wel aan dat er (bijna) rond elke keeper wel gedoe is geweest ...

En ja, ook Unerstall had met zijn geschutter tegen ajax en PSV rustig een plekje verdiend in deze compilatie.

Ik weet dat mensen nog steeds hopen dat Max de portemonnee nu eens echt trekt en Oblak of Courtois aantrekt, maar tot die tijd hoef je geen wonderen te verwachten.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 10:00 Filmpje toont wel aan dat er (bijna) rond elke keeper wel gedoe is geweest ...

En ja, ook Unerstall had met zijn geschutter tegen ajax en PSV rustig een plekje verdiend in deze compilatie.

Ik weet dat mensen nog steeds hopen dat Max de portemonnee nu eens echt trekt en Oblak of Courtois aantrekt, maar tot die tijd hoef je geen wonderen te verwachten.
Het is niet wenselijk maar ook geen ramp dat er wat slippertjes worden gemaakt door een keeper. Maar om dat als argument te gebruiken dat Vindahl dus een goede keeper voor AZ is, vind ik niet echt een sterk argument.

Ik verwacht het ook niet, maar het zou fijn zijn als de ondergrens voor onze keepers ook omhoog gaat. Dat kan je doen door daar ook echt een concurrentieplek van te maken. Dat is nu niet het geval, terwijl dat op iedere andere plek in het elftal wel zo is. Dat is toch vreemd voor een top 4 club?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Leeuwenhart schreef: 29 jun 2022, 10:40 Het is niet wenselijk maar ook geen ramp dat er wat slippertjes worden gemaakt door een keeper. Maar om dat als argument te gebruiken dat Vindahl dus een goede keeper voor AZ is, vind ik niet echt een sterk argument.

Ik verwacht het ook niet, maar het zou fijn zijn als de ondergrens voor onze keepers ook omhoog gaat. Dat kan je doen door daar ook echt een concurrentieplek van te maken. Dat is nu niet het geval, terwijl dat op iedere andere plek in het elftal wel zo is. Dat is toch vreemd voor een top 4 club?
Allemaal wel mee eens.

Maar ik probeer wel even van het frame af te komen dat Jensen het hele jaar heeft lopen schutteren en dat er elders wel normale keepers lopen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 09:18
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8MryJhQngik

Jensen heeft de compilatie niet gehaald. Ondanks dat hij volgens velen het hele jaar heeft staan blunderen ...
Als ik naar dit filmpje kijk, dan krijgen keepers ook wel bovengemiddeld de schuld van domme onzin van de verdediging.
Zo'n Leeuwenburgh die op zijn AZ's onder druk een hard ingespeelde bal terug krijgt van een collega, dan is zijn aanname misschien ruk, maar waarom zou je je doelman in die positie brengen op die afstand?

Ook Hahn krijgt een bal terug van een verdediger op een wel hele gekke plek (staan 2 aanvallers tussen en 2 verdedigers gewoon naar te kijken hoe het allemaal gebeurd). Hahn had misschien moeten blijven hangen voor de doelmond, maar die verdediger had de bal gewoon over zij of achterlijn moeten spelen als hij er zo niet uit kon komen.

Lamprou moet tussen 3 vrijstaande aanvallers induiken voor de bal, dat hij vervolgens mis zit maakt het opeens zijn flater. Die had dan zeker rmoeten blijven staan om de aanvallers een vrije kopkans te geven?

Leuk overigens deze compilatie van blunders, maar een stomme fout kan iedereen wel eens gebeuren, dat geleuter over hoe slecht Unnerstall zou zijn iedere keer vind ik dan ook wel heel typisch.

conclusies:

1. Nederlandse teams hebben écht moeite met fatsoenlijk verdedigen.
2. Nederlanders hebben moeite met het waarnemen van slecht verdedigen.
3. Dat Vindahl niet altijd geholpen wordt door zijn verdediging is inmiddels wel evident.
4. Er zijn wel meer keepers die ruk zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Ach ik stoor mij meer aan verdedigers (oa wWijndal) die meters van hun man verdedigen en een voorzet of schot niet eens proberen te blokkeren. Zich dan vervolgens omdraaien om te kijken hoe de bal in het doel zeilt of op de kruin van de tegenstander belandt. Dan mag je als keeper reageren op het laatste moment op schoten/voorzetten die zonder enige belemmering zijn gegeven....
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2022, 10:59 dat geleuter over hoe slecht Unnerstall zou zijn iedere keer vind ik dan ook wel heel typisch.
Volgens mij zegt niemand dat het een slechte keeper is.

Maar de hype - op dit forum - is ook wat overdreven. Ik heb bij hem (ook) ballen gezien waarvoor Vindahl digitaal gelyncht zou worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 11:45 Volgens mij zegt niemand dat het een slechte keeper is.

Maar de hype - op dit forum - is ook wat overdreven. Ik heb bij hem (ook) ballen gezien waarvoor Vindahl digitaal gelyncht zou worden.
Het is geen hype als iedereen behalve jij het er over eens is en daar goede argumenten voor kan aandragen.
Of was Neuer bijvoorbeeld ook een hype omdat niemand hem ooit met Oblak vergleek?

Iedere doelman krijgt wel eens tegendoelpunten te verwerken, maar je moet ook kritisch kunnen en durven te zijn.
Unnerstall doet het al meerdere seizoenen consequent goed, dat ze dat bij PSV niet inzagen is dan weer een mysterie, Vindahl deed het helaas dit seizoen gewoon onder de maat.

Zoals gezegd is een terechte nuance, ook bij Vindahl, dat er eens kritischer mag worden gekeken naar de verdediging en verdedigende fouten, maar keepersfouten zijn en blijven natuurlijk keepersfouten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2022, 12:31 Unnerstall doet het al meerdere seizoenen consequent goed, dat ze dat bij PSV niet inzagen is dan weer een mysterie,
Misschien andere clubs wat beter volgen. Dan worden mysteries sneller duidelijkheid.

https://www.psvfans.nl/unnerstall-had-b ... zijn-goal/

"Want een topclub domineert negen van de tien wedstrijden en zal automatisch vaak verdedigen rond de middenlijn. Unnerstall had bij PSV kolderieke blunders met half of helemaal niet geraakte ballen, ver uit zijn goal. Maar dat vergeten mensen", aldus Wijffels.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/un ... ~aeda3d84/

En afgelopen seizoen viel het ook allemaal wel mee:

https://www.twentefans.nl/lars-unnersta ... -een-fout/

https://www.twenteinsite.nl/unnerstall- ... r-psv.html

Je kan ook de topper ajax - Twente nog even terugkijken op youtube. Daar kom Twente op 2-0 achter door nog twee blunders. Maar dan moet je zo'n wedstrijd wel bekijken. En niet alleen artikeltjes van voetbalzone kopiëren.

Maar goed. Als je in de echokamer van de media gaat zitten kom je al snel tot merkwaardige opvattingen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 12:51 Misschien andere clubs wat beter volgen. Dan worden mysteries sneller duidelijkheid.

https://www.psvfans.nl/unnerstall-had-b ... zijn-goal/

"Want een topclub domineert negen van de tien wedstrijden en zal automatisch vaak verdedigen rond de middenlijn. Unnerstall had bij PSV kolderieke blunders met half of helemaal niet geraakte ballen, ver uit zijn goal. Maar dat vergeten mensen", aldus Wijffels.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/un ... ~aeda3d84/

En afgelopen seizoen viel het ook allemaal wel mee:

https://www.twentefans.nl/lars-unnersta ... -een-fout/

https://www.twenteinsite.nl/unnerstall- ... r-psv.html

Je kan ook de topper ajax - Twente nog even terugkijken op youtube. Daar kom Twente op 2-0 achter door nog twee blunders. Maar dan moet je zo'n wedstrijd wel bekijken. En niet alleen artikeltjes van voetbalzone kopiëren.

Maar goed. Als je in de echokamer van de media gaat zitten kom je al snel tot merkwaardige opvattingen.
God wat ben je selectief.
Uit een van je eigen linkje een daadwerkelijk stukje tekst :

'Lars Unnerstall maakte dit weekend een zeldzame fout. Hij speelde een bal verkeerd uit, waardoor tegenstander Go Ahead Eagles bijna wist te scoren'

Let op de woorden 1. Zeldzaam 2. Bijna.
Ik hoef niet eens over mijn eigen observaties te beginnen als je het zo probeert :lol:

Terug naar Vindahl, daar zitten toch echt wat andere problemen bij. Het eeuwige probleem tussen vangen/boksen. Op de lijn blijven staan of juist heel vreemd uitkomen. Dat een keeper een gekke bal van een verdediger krijgt of zelf er een keer op een gekke manier de bal met de voet in lijkt te leveren vind ik zaken die van een andere orde zijn dan zoals op je mooie blunderfilmpje wanneer keepers als Schubert en Paes ballen loslaten of in eigen doel bonjouren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 29 jun 2022, 08:05 precies wat ik typ
Dacht ik al. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 29 jun 2022, 10:56 Allemaal wel mee eens.

Maar ik probeer wel even van het frame af te komen dat Jensen het hele jaar heeft lopen schutteren en dat er elders wel normale keepers lopen.
Dus omdat andere clubs een kutkeeper hebben is het legitiem dat AZ ook een kutkeeper heeft?

Vindahl heeft weinig echte blunders maar laat teveel houdbare ballen door. Is te laat, komt niet van de grond, staat positioneel slecht. Dat soort dingen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie