Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 26 jun 2022, 11:37 Normaliter ben ik vanzelfsprekend geen fan om spelers aan onze buren te verkopen maar in dit geval, gezien de status/houding van Owen gun ik het hem. Helemaal als de 10M bij kan bijdragen aan het herbouwen van AZ door het aantrekken van nog 2 directe versterkingen. Daarnaast zijn Kerkez/De Wit al binnen dus voor de bloeddoorstroming van de selectie is het ook een goed iets.
Je kunt het uit dat perspectief kijken maar als het gebruikt is als drukmiddel:
'Ik dien mijn nog 1 seizoen lopende contract uit om vervolgens transvrij te vertrekken tenzij jullie meewerken aan een transfer voor een max. bedrag van 10M', is toch wel even een ander verhaal. Er gaan in de wandelgangen wel degelijk deze verhalen rond dat AZ onder druk is gezet om zo een transfer te bewerkstelligen.

Nogmaals ik zeg niet dat het waar is maar het is niet ondenkbeeldig gezien dat bedrag wat rond waait. en dan hebebn we wel een ander verhaal: Wijndal verlengt contract: 'Heel veel aan AZ te danken'
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 26 jun 2022, 11:46 Je kunt het uit dat perspectief kijken maar als het gebruikt is als drukmiddel:
'Ik dien mijn nog 1 seizoen lopende contract uit om vervolgens transvrij te vertrekken tenzij jullie meewerken aan een transfer voor een max. bedrag van 10M', is toch wel even een ander verhaal. Er gaan in de wandelgangen wel degelijk deze verhalen rond dat AZ onder druk is gezet om zo een transfer te bewerkstelligen.

Nogmaals ik zeg niet dat het waar is maar het is niet ondenkbeeldig gezien dat bedrag wat rond waait. en dan hebebn we wel een ander verhaal: Wijndal verlengt contract: 'Heel veel aan AZ te danken'
Ik zou het niet onder druk zetten noemen. Raiola (R.I.P.) en Fortes hebben een goede relatie met AZ maar wel een zakelijke relatie. Wanneer Wijndal, Hatzidiakos, Boadu en Stengs hun contracten verlengden zullen die spelers ongetwijfeld ook een persoonlijk gewin hebben bedongen maar Karlsson ook... want waarom verlengde hij ineens zijn contract van 2025 tot 2026. Het is nog steeds een netto win dat Wijndal nog een jaar bleef voor het team ook, ondanks dat hij niet een top seizoen had (wie wel bij AZ...) was een vertrek van ook nog Wijndal helemaal een waarschijnlijke ramp geweest.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 26 jun 2022, 11:19 Met alle respect de Telegraaf is echt geen klein pruts krantje en als men dit verhaal na al die tijd nog steeds aanhoudt denk ik wel zeker dat er een kern van waarheid in zit.
Het kan best zijn dat Raiola met deze clausule van 10M AZ hiermee onder druk heeft gezet door anders te dreigen het contract wat nog 1 seizoen zou doorlopen gewoon uit te dienen en vervolgens transfervrij te vertrekken. Het is dus een drukmiddel geweest uit de stal van Raiola om bijv. een stap te kunnen zetten naar een club als ajax.
Dat Owen het doet voorkomen dat hij AZ hiermee wil helpen is natuurlijk onzin als het bedrag klopt.
Snap niet waarom je er zelf dan aan twijfelt?
Het blijft overigens een bagger krant.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

ajax moet de transfersommen toch openbaar maken? Zal vanzelf wel duidelijk worden, mocht het door gaan.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 26 jun 2022, 12:32 Snap niet waarom je er zelf dan aan twijfelt?
Het blijft overigens een bagger krant.
Tja, Owen zakenbehartiger stond op zijn minst gezegd in goed contact met ene Mike Verweij.
Er is een vies spelletje gespeeld en mijns inziens heeft die verlenging niets te maken met loyaal naar de club toe.
Dat is enkel gebruikt om juist het transferbedrag te kunnen drukken om zo een overgang te kunnen forceren waar dus niet de hoofdprijs voor hoeft te worden betaald !
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 26 jun 2022, 13:24 Tja, Owen zakenbehartiger stond op zijn minst gezegd in goed contact met ene Mike Verweij.
Er is een vies spelletje gespeeld en mijns inziens heeft die verlenging niets te maken met loyaal naar de club toe.
Dat is enkel gebruikt om juist het transferbedrag te kunnen drukken om zo een overgang te kunnen forceren waar dus niet de hoofdprijs voor hoeft te worden betaald !
Je begrijpt hopelijk toch wel dat een zaakwaarnemer de belangen van de speler (+zichzelf) beheert en niet die van de club? Het is mooi wanneer de belangen van de club/speler min of meer hetzelfde zijn maar dat is allerminst het geval aan de einde van (werk)relaties. Een transfervrij vertrek was overigens voor Fortes/Owen veel gunstiger geweest dus enige mate van pragmatiek (wil niet dankbaarheid gebruiken) zal er ook bij AZ wel zijn inzake zijn verlenging tot 2024 want met een 2023 contract had je op dit moment maximaal 5 gehad.

Zelfs bij Teun was er nog een hoop gezeik om het transferbedrag, AZ kan best 15 miljoen vragen voor Wijndal maar dat krijg je toch niet (helemaal niet gezien zijn laatste jaar) dus we moeten nou ook weer niet overdrijven.

Beter komt de deal liever vandaag dan morgen nog rond, kan AZ verder met inspelen van het elftal en verder versterken, nog maar 3 weken tot de eerste Conference League wedstrijd dus haast is geboden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 26 jun 2022, 13:32 Een transfervrij vertrek was overigens voor Fortes/Owen veel gunstiger geweest dus enige mate van pragmatiek (wil niet dankbaarheid gebruiken) zal er ook bij AZ wel zijn inzake zijn verlenging tot 2024 want met een 2023 contract had je op dit moment maximaal 5 gehad.
Nou is een jongen als Gravenberch wel van een andere orde dan Wijndal, maar toch met maar een contract tot 2023 verlaat die de club voor ruim 25M en allerlei bonussen.
Mindere goden met contracten tot 23 zoals Bjorn Meijer bedragen ook nog 6M en een speler als Mees Hilgers bij Twente (waar Feyenoord nog even dacht een slag te slaan) gaat ook nog miljoenen kosten. Zelfs Bizot die nog slechts 1 seizoen had te gaan heeft 5M opgebracht. Dus ik weet niet hoe jij op 5M uit komt voor een International en aanvoerder van AZ? Deze clausule is gewoon heel slim door het kamp van Owen gedaan door te dreigen anders het 1 seizoen lopende contract uit te dienen waardoor AZ niets zou ontvangen maar al wel in contact stonden met andere clubs (ajax). Ik denk dat AZ meer zou kunnen ontvangen als er niet zou zijn verlengd als het kamp Wijndal het niet hard had gespeeld.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

"International en aanvoerder van AZ". Dat laatste voegt echt 0,0 toe aan de waarde van een speler, dat 1e moeten we nog maar afwachten. Als Wijndal al wordt opgeroepen is hij (terecht) 3e keuze achter Blind en Malacia. 10M is gewoon prima, iedereen blij. Er staan ook al 2 vervangers klaar
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DonnyDelano schreef: 26 jun 2022, 15:05 "International en aanvoerder van AZ". Dat laatste voegt echt 0,0 toe aan de waarde van een speler, dat 1e moeten we nog maar afwachten. Als Wijndal al wordt opgeroepen is hij (terecht) 3e keuze achter Blind en Malacia. 10M is gewoon prima, iedereen blij. Er staan ook al 2 vervangers klaar
BMI is nu aanvoerder en ook international. Dus als wijndal 10M is dan is BMI 20 miljoen gezien het langere contract :wink: [-o<
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

Interessante staatjes.
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Ik wilde deze ook net plaatsen.

Erg knap resultaat.

En dan zitten de opbrengsten van afgelopen seizoen 21/22 er nog niet eens bij.

Nu kijken wat er deze zomer gebeurt met de aankopen en volgend jaar met de speeltijd van aanstormende jeugd.

Ik verwacht zelf b.v. veel van Maxim Dekker, Wouter Goes, Sam Westerveld, Fedde de Jong, Lewis Schouten en Mexx Meerdink.

Maar dat is voor een ander topic.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 jun 2022, 13:24 Tja, Owen zakenbehartiger stond op zijn minst gezegd in goed contact met ene Mike Verweij.
Er is een vies spelletje gespeeld en mijns inziens heeft die verlenging niets te maken met loyaal naar de club toe.
Dat is enkel gebruikt om juist het transferbedrag te kunnen drukken om zo een overgang te kunnen forceren waar dus niet de hoofdprijs voor hoeft te worden betaald !
Wanneer hij zijn contract niet had verlengd dan had je ook niet meer gevangen omdat zijn contract dan bijna afloopt. Mocht het al waar zijn, dan nog is het vanuit AZ gezien geen gekke deal.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

elmo schreef: 28 jun 2022, 07:46 Ik wilde deze ook net plaatsen.

Erg knap resultaat.
Tja en als je het halve forum doorleest moet de directie - praktisch - constant weg.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 28 jun 2022, 07:57 Tja en als je het halve forum doorleest moet de directie - praktisch - constant weg.
Je kunt daarover de vraag stellen: leiden de winsten op transfers ook tot resultaat op het veld?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 28 jun 2022, 07:57 Tja en als je het halve forum doorleest moet de directie - praktisch - constant weg.
De staatjes zijn indrukwekkend, maar de oplettende kijker ziet dat de staatjes afkalven, dat heeft niet enkel met Corona te maken, want dat de prijzen zouden dalen door Corona is een fabel gebleken.

Sec in transfers is er wel het een en ander misgegaan natuurlijk bij binnenkomende transfers. Of de nieuwe strategie zich gaat terugbetalen zoals de oude strategie van Stewart dat heeft gedaan, gaan we zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 28 jun 2022, 08:07 Je kunt daarover de vraag stellen: leiden de winsten op transfers ook tot resultaat op het veld?
Dat lijkt mij wel. De laatste vijf jaar was de laagste klassering een vijfde plek, maar werd er met swingend voetbal Europees afgedwongen. Voor een club die qua achterban in de buurt van Willem II komt is dat ongelooflijk knap.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 28 jun 2022, 08:10 De staatjes zijn indrukwekkend, maar de oplettende kijker ziet dat de staatjes afkalven, dat heeft niet enkel met Corona te maken, want dat de prijzen zouden dalen door Corona is een fabel gebleken.
De transfers van afgelopen zomer waren toch niet meegenomen?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Er is eerder ook goed werk geleverd door Max (zeker bij verkopen) en Eenhoorn. Maar afgelopen seizoen was gewoon een zeer matig seizoen door (niet) handelen van Max. En Eenhoorn leek het ook verloren te hebben bij het managen van allerlei problemen. Nu moet worden bekeken of dit zich gaat vertalen in de grafieken of dat dit weer ten positieve wordt omgebogen.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 28 jun 2022, 09:07 De transfers van afgelopen zomer waren toch niet meegenomen?
Ik zie nu inderdaad dat het haast ook niet kan kloppen. Met Koopmeiners, Boadu en Stengs zou er een duidelijke piek in moeten zitten natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Antti Opdam schreef: 28 jun 2022, 09:07 De transfers van afgelopen zomer waren toch niet meegenomen?
Klopt. Gaat t/m seizoen 20/21.
Plaats reactie