Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 22 jun 2022, 22:50 Als dat zo is zie ik niet in waarom je niet deze jongen + dallinga + een extra jonge verdediger nog aan je selectie zou toevoegen.
Zeker ook met de kennis in het achterhoofd dat juist dit soort bonusaankopen bij AZ meestal juist de grootste succesnummers zijn.
Je kan ook teveel willen...

Dallinga komt niet meer na Odgaard, want nog een spits erbij loop je ook de eigen talenten, Barasi en Mexx in de weg.

Verdediger komt er alleen bij als zowel Hatzidiakos en Letschert vertrekken.

Maar in ogenschouw dat Midtsjø al een tijdje aangeeft een keer voor een andere uitdaging wilt gaan, is Bilal Hussein de perfecte aanwinst helemaal voor die prijs. Zelfs tot een prijs van 2,5 - 3 miljoen is hij het waard. By far de beste middenvelder van Allsvenskan.
Bijlagen
IMG_20220623_025744.jpg
IMG_20220623_025744.jpg (156.49 KiB) 1465 keer bekeken
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Aantrekkelijke speler maar zolang Midsjo nog niet weg is, geen zin. Grosseren nu in middenvelders. Het is beter om nog wat achterin te halen. Als Hadzi weg gaat en ook Letschert dan wordt het wel krap achterin met het drukke programma het komende seizoen
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik hoop dat AZ nog een goede keeper haalt en Vindahl een jaartje uitleent aan een ander team.
"One swallow does not make a summer"
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

RoycosoepieAZ schreef: 23 jun 2022, 06:37 Aantrekkelijke speler maar zolang Midsjo nog niet weg is, geen zin. Grosseren nu in middenvelders. Het is beter om nog wat achterin te halen. Als Hadzi weg gaat en ook Letschert dan wordt het wel krap achterin met het drukke programma het komende seizoen
We hebben Clasie, Midtsjo, de Wit en Reijnders. Daarna kom je al bij Buurmeester of Koopmeiners uit, ik vind dat nou niet bepaald grossieren in middenvelders
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DonnyDelano schreef: 23 jun 2022, 07:49 We hebben Clasie, Midtsjo, de Wit en Reijnders. Daarna kom je al bij Buurmeester of Koopmeiners uit, ik vind dat nou niet bepaald grossieren in middenvelders
Precies mijn gedachten, met bijna een zeker lijkende Midtsjø die deze zomer wel vertrekt zit je echt niet zo ruim in de middenvelders.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

RoycosoepieAZ schreef: 23 jun 2022, 06:37 Aantrekkelijke speler maar zolang Midsjo nog niet weg is, geen zin. Grosseren nu in middenvelders. Het is beter om nog wat achterin te halen. Als Hadzi weg gaat en ook Letschert dan wordt het wel krap achterin met het drukke programma het komende seizoen
Als die 2 vertrekken zal er ook wel gekeken worden is nu nog niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 07:55 Als die 2 vertrekken zal er ook wel gekeken worden is nu nog niet aan de orde.
Met deze twee ga je de oorlog niet winnen.
Het is te bidden dat deze twee vertrekken. Letschert mag gratis weg.
Zo niet dan sowieso voor achterin versterking halen.
Rechtsback en een centrale verdediger heeft nu prioriteit lijkt mij.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Bertje schreef: 23 jun 2022, 08:02 Met deze twee ga je de oorlog niet winnen.
Het is te bidden dat deze twee vertrekken. Letschert mag gratis weg.
Zo niet dan sowieso voor achterin versterking halen.
Rechtsback en een centrale verdediger heeft nu prioriteit lijkt mij.
Dat je de oorlog niet gaat winnen klopt, maar BMI en Beukema verwacht ik in eerste instantie basis. Bij mutaties van de heren Timo en Panta zal er wel gekeken worden voor een verdediger om de concurrentie weer in het centrum aan te scherpen en als back-up plan te fungeren. Daarnaast zou je ook nog met Witry kunnen schuiven.

Rechtsback is dubbel bezet met Sugawara en Witry. Hoe zo is dat in jou ogen prioriteit? Ik weet dat Sugawara even tijd nodig heeft om te revalideren maar sluit halverwege voorbereiding al weer aan.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 08:55 Dat je de oorlog niet gaat winnen klopt, maar BMI en Beukema verwacht ik in eerste instantie basis. Bij mutaties van de heren Timo en Panta zal er wel gekeken worden voor een verdediger om de concurrentie weer in het centrum aan te scherpen en als back-up plan te fungeren. Daarnaast zou je ook nog met Witry kunnen schuiven.

Rechtsback is dubbel bezet met Sugawara en Witry. Hoe zo is dat in jou ogen prioriteit? Ik weet dat Sugawara even tijd nodig heeft om te revalideren maar sluit halverwege voorbereiding al weer aan.
Geen links- of rechtsback maar wel centraal achterin moet er nog iemand bijkomen. BMI en Beukema alleen is het dunnetjes.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

RoycosoepieAZ schreef: 23 jun 2022, 10:17 Geen links- of rechtsback maar wel centraal achterin moet er nog iemand bijkomen. BMI en Beukema alleen is het dunnetjes.
Zeker als Panta en Letschert vertrekken, Timo is natuurlijk al tijdje uitgespeeld uiteraard.

Maar we hebben vanuit de jeugd nog Berkhout, Velthuis en Dekker, waarvan die laatste wel echt een stormachtige ontwikkeling maakt.

Maar ben met je eens dat de spoeling dun is en er echt wel een CV bij mag komen. Ik geloof ook wel dat Huiberts dat dan inziet.

Tot nu toe ziet hij ze werk en lijkt het erop dat hij geleerd heeft van vorige jaren...
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 08:55 Dat je de oorlog niet gaat winnen klopt, maar BMI en Beukema verwacht ik in eerste instantie basis. Bij mutaties van de heren Timo en Panta zal er wel gekeken worden voor een verdediger om de concurrentie weer in het centrum aan te scherpen en als back-up plan te fungeren. Daarnaast zou je ook nog met Witry kunnen schuiven.

Rechtsback is dubbel bezet met Sugawara en Witry. Hoe zo is dat in jou ogen prioriteit? Ik weet dat Sugawara even tijd nodig heeft om te revalideren maar sluit halverwege voorbereiding al weer aan.
Beide komen kwaliteit tekort voor de rechtsback positie vind ik.
In Kerkez en Mees de Wit op links heb ik wel vertrouwen, maar in Witry totaal niet en over Sugawara heb ik mijn twijfels. Die is verdedigend (te) matig. Net als BMI. Dat kan eigenlijk ook niet meer. Wat van Gaal in hem ziet is voor mij een raadsel.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Bertje schreef: 23 jun 2022, 10:21 Beide komen kwaliteit tekort voor de rechtsback positie vind ik.
In Kerkez en Mees de Wit op links heb ik wel vertrouwen, maar in Witry totaal niet en over Sugawara heb ik mijn twijfels. Die is verdedigend (te) matig.
Witry is op rechtback nog niet heel stabiel gebleken, terwijl hij 2 potjes op CV prima deed. Maar wil hem niet direct afschrijven.

Yuki was na de komt van onze Noorse vriend wel echt stappen aan het maken, alleen vergeet niet dat hij veel als rechtsbuiten fungeerde later. Had hij een hele andere rol en werd door o.a. Witry en teamgenoten niet overgenomen, waardoor we vaak counters kregen. Dit werd i.m.o. Yuki dan aangerekend.

Maar Yuki als rechtsback in een 4 3 3 heeft hij wel echt goede wedstrijden gespeeld en ook zelfs als wingback/rechtsbuiten redelijk gespeeld.

Volgende week wordt hij 22 dus zit naar mijn mening ook nog genoeg groei potentie in. Ik zie dus om al bovenstaande redenen niet in dat we nog een rechtsback zouden moeten halen...

Maar meningen mogen uiteraard verschillen 😁
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DonnyDelano schreef: 23 jun 2022, 07:49 We hebben Clasie, Midtsjo, de Wit en Reijnders. Daarna kom je al bij Buurmeester of Koopmeiners uit, ik vind dat nou niet bepaald grossieren in middenvelders
Wat is er mis P. Koopmeiners of Buurmeester. Die zitten niet voor niks bij het eerste elftal. Daarachter komen ook nog Schouten en de Jong. Ik denk dat deze gasten juist volop de kans krijgen. Volgend jaar zal Midtsjo denk ik transfervrij vertrekken om nog een klapper te gaan maken. Dit seizoen kunnen die vier zich laten zien zodat aan het einde van het seizoen kan worden bepaalt of zij het stokje over kunnen nemen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 10:31 Witry is op rechtback nog niet heel stabiel gebleken, terwijl hij 2 potjes op CV prima deed. Maar wil hem niet direct afschrijven.

Yuki was na de komt van onze Noorse vriend wel echt stappen aan het maken, alleen vergeet niet dat hij veel als rechtsbuiten fungeerde later. Had hij een hele andere rol en werd door o.a. Witry en teamgenoten niet overgenomen, waardoor we vaak counters kregen. Dit werd i.m.o. Yuki dan aangerekend.

Maar Yuki als rechtsback in een 4 3 3 heeft hij wel echt goede wedstrijden gespeeld en ook zelfs als wingback/rechtsbuiten redelijk gespeeld.

Volgende week wordt hij 22 dus zit naar mijn mening ook nog genoeg groei potentie in. Ik zie dus om al bovenstaande redenen niet in dat we nog een rechtsback zouden moeten halen...

Maar meningen mogen uiteraard verschillen 😁
Wel met je eens. Sugawara kan misschien nog groeien.
Witry heeft het als centrale verdediger wel aardig tot goed gedaan, maar als linksback komt hij niet tot zijn recht.
Tegen Twente uit speelde hij volgens mij naast Beukie centraal en dat vond ik een van de betere wedstrijden. De opbouw verliep veel sneller van achter uit en was leuk om naar te kijken.
Misschien voortaan altijd zo beginnen in plaats van met BMI?
Laatst gewijzigd door Bertje op 23 jun 2022, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

fcvictorie schreef: 23 jun 2022, 10:32 Wat is er mis P. Koopmeiners of Buurmeester. Die zitten niet voor niks bij het eerste elftal. Daarachter komen ook nog Schouten en de Jong. Ik denk dat deze gasten juist volop de kans krijgen. Volgend jaar zal Midtsjo denk ik transfervrij vertrekken om nog een klapper te gaan maken. Dit seizoen kunnen die vier zich laten zien zodat aan het einde van het seizoen kan worden bepaalt of zij het stokje over kunnen nemen.
Dat geldt ook voor Barasi, Poku en van Brederode, moet je daarom maar geen Odgaard etc. halen? Koopmeiners komt in mijn ogen tekort, Buurmeester zou het wel kunnen halen. Maar het is wel een enorme verzwakking ten opzichte van Clasie en Midtsjo. En aangezien die allebei nogal regelmatig geblesseerd zijn, lijkt een basiswaardige vervanger me geen overbodige luxe
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

RoycosoepieAZ schreef: 23 jun 2022, 10:17 Geen links- of rechtsback maar wel centraal achterin moet er nog iemand bijkomen. BMI en Beukema alleen is het dunnetjes.
Alleen als Hatzidiakos vertrekt zal er een concurrent voor Beukema (die het nieuwe seizoen het moet laten zien) centraal bij komen.
Voor Indi zal denk ik de veelzijdige Mees de Wit wel eens de backup kunnen worden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voordat er transfergeruchten waren hoorde ik weinig mensen over wat er allemaal nodig was. Heeft het de honger aangewakkerd?
we can come an end
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 23 jun 2022, 11:15 Voordat er transfergeruchten waren hoorde ik weinig mensen over wat er allemaal nodig was. Heeft het de honger aangewakkerd?
Ze lijken mee te lezen. Iedereen ziet zijn kans schoon :lol:
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Bertje schreef: 23 jun 2022, 10:37 Wel met je eens. Sugawara kan misschien nog groeien.
Witry heeft het als centrale verdediger wel aardig tot goed gedaan, maar als linksback komt hij niet tot zijn recht.
Tegen Twente uit speelde hij volgens mij naast Beukie centraal en dat vond ik een van de betere wedstrijden. De opbouw verliep veel sneller van achter uit en was leuk om naar te kijken.
Misschien voortaan altijd zo beginnen in plaats van met BMI?
Witry is dan ook geen linksback maar dat was bij gebrek aan beter. Daar hebben we nu iig genoeg opties voor. Dat experiment zal hopelijk dus ook bespaart blijven.

BMI lijkt me gewoon optie nummer 1 maar je kan natuurlijk wel wedstrijd per wedstrijd kijken met welke tactiek/opstelling je gaat aantreden om tot het gewenste resultaat te komen.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DonnyDelano schreef: 23 jun 2022, 10:41 Dat geldt ook voor Barasi, Poku en van Brederode, moet je daarom maar geen Odgaard etc. halen? Koopmeiners komt in mijn ogen tekort, Buurmeester zou het wel kunnen halen. Maar het is wel een enorme verzwakking ten opzichte van Clasie en Midtsjo. En aangezien die allebei nogal regelmatig geblesseerd zijn, lijkt een basiswaardige vervanger me geen overbodige luxe
Dat vind ik dus ook, dan kom ik weer bij Bilal Hussein uit van AIK, al vaker genoemd op het forum. Schijnt een afkoopclausule in zijn contract hebben van 800k. Voor de beste middenvelder van Allsvenskan is dan een no-brainer.
Plaats reactie