Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 13 jun 2022, 19:17 Welk voordeel heeft het voor hem om te verlengen en dan verhuurd te worden? Dan kan hij toch net zo goed transfervrij overstappen naar een NEC, Heerenveen, Groningen, Emmen, RKC of Cambuur?
AZ heeft toch ook duidelijk aan hem gemaakt dit seizoen dat ze hem niet goed genoeg vinden. Waarom zou hij dan nog verlengen inderdaad.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Zijn rugnummer is al in/overgenomen..
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Perry schreef: 17 jun 2022, 22:00 Zijn rugnummer is al in/overgenomen..
Of krijgt hij de 7 van Aboukhlal? ;) Ik hoop dat Mo blijft maar naar een Willem 2/Heracles (gaan voor promotie) of Cambuur gaan is logischer om veel te spelen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 13 jun 2022, 19:17 Welk voordeel heeft het voor hem om te verlengen en dan verhuurd te worden? Dan kan hij toch net zo goed transfervrij overstappen naar een NEC, Heerenveen, Groningen, Emmen, RKC of Cambuur?
Deze clubs spelen zelden tot nooit Europees voetbal, leveren zelden internationals af en maken geen kans op een prijs, bij AZ speel je hoger, voor meer en met meer exposure. De kans om weer terug te kunnen keren naar AZ na een verhuurperiode kan om die reden interessant zijn. Bovendien kan ambitie en ego (behalen van eerder gesteldoe doelen) ook erg motiverend zijn om een band met AZ niet te verbreken.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 18 jun 2022, 13:39 Deze clubs spelen zelden tot nooit Europees voetbal, leveren zelden internationals af en maken geen kans op een prijs, bij AZ speel je hoger, voor meer en met meer exposure. De kans om weer terug te kunnen keren naar AZ na een verhuurperiode kan om die reden interessant zijn. Bovendien kan ambitie en ego (behalen van eerder gesteldoe doelen) ook erg motiverend zijn om een band met AZ niet te verbreken.
Klinkt op papier leuk maar zoals Azarkan bij feyenoord? Die het uitstekend deed bij een topteam in de kkd, heeft nog steeds geen perspectief bij feyenoord. Tevens valt zijn hele vriendengroep (Stengs, Boadu, Wijndal, Aboukhlal) weg.

Als AZ het nog in Taabouni zag zitten, had hij wel minuten gemaakt dit jaar. Waarom denken aan Europees voetbal als je niet eens minuten maakt op het hoogste niveau. Via een tussenstap kan je altijd nog omhoog. Ik denk dat dat soort jongens wel behoefte hebben om eens echt onderdeel te zijn van een eerste team. Hoedemakers, Olij, Spierings, Haye, de voorbeelden zijn eindeloos
DSBBANK
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:46

Zit niet bij de selectie van de eerste training. Tevens wordt zijn naam ook nergens genoemd in het bericht. Zal toch wel einde verhaal zijn.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DSBBANK schreef: 21 jun 2022, 08:23 Zit niet bij de selectie van de eerste training. Tevens wordt zijn naam ook nergens genoemd in het bericht. Zal toch wel einde verhaal zijn.
Jammer. Dan zal hij wel naar Cambuur o.i.d. gaan, samen met Helmer. Zeker voor clubs in de middenmoot/rechterrijtje een interessante optie.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6367
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Wellicht toch iets te voorbarig? Op verzoek van Taabouni zelf (aldus AZAlerts) is het bericht weer van hun Instagrampagina afgehaald.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Nu staat het er weer op :lol:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Hier zie je wat er kan gebeuren in de ontwikkeling van talenten.

Taabouni was een van de grootste talenten die we de laatste jaren in de jeugdopleiding hebben gehad en breekt niet eens door omdat zijn ontwikkeling gestagneerd is na een bepaalde leeftijd, daarom vind ik het dus ook risicovol dat men bij AZ zo erg op "de nieuwe gouden lichting" aan het rekenen is. Het kan prima zijn dat er maar 1 of 2 spelers uit het zo goed draaiende O18 ooit het eerste halen. Ik zou hier voorzichtig in zijn.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik geloof wel dat Taabouni ergens anders zal renderen zoal Hoedemakers of zelfs met een omweg Spierings uiteindelijk ook gedaan hebben. Wat er misgelopen is zal gissen zijn, maar de potentie zat/zit er echt wel in.
Benieuwd hoe snel AZ hier spijt van zal krijgen.
Wildcat schreef: 21 jun 2022, 13:55 Hier zie je wat er kan gebeuren in de ontwikkeling van talenten.

Taabouni was een van de grootste talenten die we de laatste jaren in de jeugdopleiding hebben gehad en breekt niet eens door omdat zijn ontwikkeling gestagneerd is na een bepaalde leeftijd, daarom vind ik het dus ook risicovol dat men bij AZ zo erg op "de nieuwe gouden lichting" aan het rekenen is. Het kan prima zijn dat er maar 1 of 2 spelers uit het zo goed draaiende O18 ooit het eerste halen. Ik zou hier voorzichtig in zijn.
Dit vind ik niet de juiste conclusie. Bij Taabouni is het misgegaan in een periode waar het ook bij bijvoorbeeld Evjen misgegaan is. Daarmee wil ik zeggen dat er misschien iets schort aan de begeleiding. Je ziet de laatste tijd juist dat spelers die niet genoeg speelkansen kregen/afgeschreven werden door AZ het bij kleinere clubs opeens toch behoorlijk blijken te doen.

Het ontwikkelen van spelers is ook ze op de juiste momenten speelkansen geven. Ik denk dat Taabouni na zijn 'goede' seizoen in de eerste divisie een kans had moeten krijgen, het kan ook gewoon een knauw zijn geweest dat er voor hem geen plek werd ingeruimd op dat moment, terwijl een Poku opeens mee mocht komen trainen (die zien we nu ook niet meer). Kijk ook hoe dat bij zo'n Ihattaren verloopt, die blijkt toch weer wél te kunnen voetballen met de juiste begeleiding.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 jun 2022, 13:56 Ik geloof wel dat Taabouni ergens anders zal renderen zoal Hoedemakers of zelfs met een omweg Spierings uiteindelijk ook gedaan hebben. Wat er misgelopen is zal gissen zijn, maar de potentie zat/zit er echt wel in.
Benieuwd hoe snel AZ hier spijt van zal krijgen.


Dit vind ik niet de juiste conclusie. Bij Taabouni is het misgegaan in een periode waar het ook bij bijvoorbeeld Evjen misgegaan is. Daarmee wil ik zeggen dat er misschien iets schort aan de begeleiding. Je ziet de laatste tijd juist dat spelers die niet genoeg speelkansen kregen/afgeschreven werden door AZ het bij kleinere clubs opeens toch behoorlijk blijken te doen.

Het ontwikkelen van spelers is ook ze op de juiste momenten speelkansen geven. Ik denk dat Taabouni na zijn 'goede' seizoen in de eerste divisie een kans had moeten krijgen, het kan ook gewoon een knauw zijn geweest dat er voor hem geen plek werd ingeruimd op dat moment, terwijl een Poku opeens mee mocht komen trainen (die zien we nu ook niet meer). Kijk ook hoe dat bij zo'n Ihattaren verloopt, die blijkt toch weer wél te kunnen voetballen met de juiste begeleiding.
Maar voor zowel Evjen als Taabouni is wel duidelijk dat hun fysieke ontwikkeling flink achterliep tov wat gevraagd wordt in de Eredivisie. Desalniettemin had hij best wat meer kansen mogen krijgen dan de drietal invalbeurtjes van een minuut of 10 max.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Jammer dat hij het niet gehaald heeft. Beter voor hem en AZ om verder te gaan. Veel op Mo gelet tijdens de jong AZ wedstrijden die uitgezonden werden. Kon mij nooit echt overtuigen. Gewogen en te licht bevonden. Hopelijk vindt hij snel een leuke club!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

De Graafschap heeft interesse. Daar zit je dan... in Doetinchem.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 21 jun 2022, 20:46 Maar voor zowel Evjen als Taabouni is wel duidelijk dat hun fysieke ontwikkeling flink achterliep tov wat gevraagd wordt in de Eredivisie. Desalniettemin had hij best wat meer kansen mogen krijgen dan de drietal invalbeurtjes van een minuut of 10 max.
Kansen krijg je niet, die verdien je… Hij was gewoon niet goed genoeg.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 07:49 Kansen krijg je niet, die verdien je… Hij was gewoon niet goed genoeg.
Vorig seizoen had hij 9 doelpunten en 6 assists(als 18-19 jarige), het seizoen daarvoor 5 assists( als 17-18 jarige). Wat had hij op dit moment vorig jaar minder laten zien waardoor hij voorrang had moeten verlenen aan andere jongens?

Met de kennis van toen had hij alle kansen verdient.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 21 jun 2022, 13:56 Ik geloof wel dat Taabouni ergens anders zal renderen zoal Hoedemakers of zelfs met een omweg Spierings uiteindelijk ook gedaan hebben. Wat er misgelopen is zal gissen zijn, maar de potentie zat/zit er echt wel in.
Benieuwd hoe snel AZ hier spijt van zal krijgen.


Dit vind ik niet de juiste conclusie. Bij Taabouni is het misgegaan in een periode waar het ook bij bijvoorbeeld Evjen misgegaan is. Daarmee wil ik zeggen dat er misschien iets schort aan de begeleiding. Je ziet de laatste tijd juist dat spelers die niet genoeg speelkansen kregen/afgeschreven werden door AZ het bij kleinere clubs opeens toch behoorlijk blijken te doen.

Het ontwikkelen van spelers is ook ze op de juiste momenten speelkansen geven. Ik denk dat Taabouni na zijn 'goede' seizoen in de eerste divisie een kans had moeten krijgen, het kan ook gewoon een knauw zijn geweest dat er voor hem geen plek werd ingeruimd op dat moment, terwijl een Poku opeens mee mocht komen trainen (die zien we nu ook niet meer). Kijk ook hoe dat bij zo'n Ihattaren verloopt, die blijkt toch weer wél te kunnen voetballen met de juiste begeleiding.
Nouja. Ik snap je punt, maar ik vind je voorbeelden nou precies het tegenovergestelde bewijzen. Je zegt het al zelf, bij kleinere clubs doen ze het goed. Dat betekent dus eerder dat het niveau/druk/concurrentie te hoog is. Geen schande maar om dan de schuld bij de begeleiding van AZ te leggen? Ik vind over het algemeen dat spelers juist teveel kansen krijgen. Ik gun Taabouni echt een mooie carrière maar hij kan best bijtekenen en verhuurd worden. Ik snap niet waarom dat geen optie is voor hem.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 07:49 Kansen krijg je niet, die verdien je… Hij was gewoon niet goed genoeg.
Deels waar natuurlijk.
Maar AZ heeft wel echt onvoorwaardelijk vast gehouden aan gasten als Stengs, Boadu, Dani de Wit. Van een concurrentiestrijd voor die posities was nooit echt sprake, ongeacht prestaties. Zelfs amper qua wissels, steevast 90min.

Druijf heeft nooit een kans gehad (nog geen 5 basisplaatsen). Evjen mocht steeds maar niet verhuurd worden, maar viel zelden in. Gudmundsson moest telkens als winger spelen terwijl daar zn kracht niet ligt. Oosting kreeg geen serieuze kans, linksback of weg (Terwijl die bij Willem2 en RKC een prima niveau liet zien). En Taabouni had inderdaad zeker na vorig seizoen wel wat minuten verdiend. Duin kreeg meer minuten....
Ik mis echt n beetje concurentie/topsportklimaat binnen AZ. Volgens mij zou dat echt de prestaties ten goede komen.

Fedde de jong is een beetje de Oosting van 4 jaar geleden, ik vraag me af of hij dan wel een kans gaat krijgen vroeg of laat.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 07:49 Kansen krijg je niet, die verdien je… Hij was gewoon niet goed genoeg.
Is dat zo? Er zit nog wel een duidelijk verschil met bijvoorbeeld Goudmijn. AZ wilde verlengen met Taabouni. En niet met Goudmijn want daarin zag AZ geen toekomst meer bij AZ.
Dus waarom wilde AZ wel verlengen?
Gesloten