Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 07:15 Wat Simon Zwartkruis (AZ watcher van VI) schrijft komt er op neer dat AZ komend seizoen (22-23 dus) de transfer inkomsten van afgelopen seizoen, middels gerichte versterkingen, uit een hoger segment, wil AZ de weg omhoog (richting top 3 dus) weer inslaan.
Mees de Wit! :lol:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Az564 schreef: 20 jun 2022, 08:14 Misschien verkeerde definitie gekozen maar het is een opbouw jaar werken aan een nieuw team. Dat in 23/24 echt een cl plaats moet gaan pakken. Dat is het idee. Sorry voor iedereen die in de stress schoot van tussenjaar. Maar een tussenjaar bij AZ verwacht men evengoed Europees voetbal te halen. Die Argentijn lijkt mij inderdaad een goed voorbeeld. Die gaat dit jaar in het team gepast worden en vervolgens komt het in 23/24 eruit.
21-22 een tussenjaar, 22-23 doorpakken en fundament versterken 23-24 oogsten.
Zoiets?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 07:15 In VI stond begin mei een artikel hierover:
https://www.vi.nl/pro/transferzomer-nie ... um-voor-AZ

Wat Simon Zwartkruis (AZ watcher van VI) schrijft komt er op neer dat AZ komend seizoen (22-23 dus) de transfer inkomsten van afgelopen seizoen, middels gerichte versterkingen, uit een hoger segment, wil AZ de weg omhoog (richting top 3 dus) weer inslaan.

Komend seizoen met een sterkere selectie (inclusief meer doorstroming vanuit de sterke lichting O18) een fundament leggen voor seizoen 23-24 en dan voor top 3 (liefst top 2) gaan en via CL miljoenen volgende stap zetten omhoog (defintief top2/3?)

Geen tussenjaar dus (dat was 21-22), maar middels een sterke selectie bouwen aan een stap omhoog.
Ik heb dit hier gepost (omdat de discussie hier loopt)
Een genoemde naam zoals de Argentijn lijkt dus een indicatie van dit beleid
Het klinkt zo mooi =D>

Maar geloof er niet zo veel van... hoop dat ik ongelijk heb!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Az564 schreef: 20 jun 2022, 08:14 In VI stond begin mei een artikel hierover:
https://www.vi.nl/pro/transferzomer-nie ... um-voor-AZ

Wat Simon Zwartkruis (AZ watcher van VI) schrijft komt er op neer dat AZ komend seizoen (22-23 dus) de transfer inkomsten van afgelopen seizoen, middels gerichte versterkingen, uit een hoger segment, wil AZ de weg omhoog (richting top 3 dus) weer inslaan.

Komend seizoen met een sterkere selectie (inclusief meer doorstroming vanuit de sterke lichting O18) een fundament leggen voor seizoen 23-24 en dan voor top 3 (liefst top 2) gaan en via CL miljoenen volgende stap zetten omhoog (defintief top2/3?)

Geen tussenjaar dus (dat was 21-22), maar middels een sterke selectie bouwen aan een stap omhoog.
Ik heb dit hier gepost (omdat de discussie hier loopt)
Een genoemde naam zoals de Argentijn lijkt dus een indicatie van dit beleid

Misschien verkeerde definitie gekozen maar het is een opbouw jaar werken aan een nieuw team. Dat in 23/24 echt een cl plaats moet gaan pakken. Dat is het idee. Sorry voor iedereen die in de stress schoot van tussenjaar. Maar een tussenjaar bij AZ verwacht men evengoed Europees voetbal te halen. Die Argentijn lijkt mij inderdaad een goed voorbeeld. Die gaat dit jaar in het team gepast worden en vervolgens komt het in 23/24 eruit.
Mocht daadwerkelijk die Argentijn komen (daar ben ik nog niet zo zeker van) zal dat een streep zetten voor Odgaard die veel gelinkt wordt aan AZ.
Die laatste acht ik nog steeds reëler gezien de transferhoogte en eredivisie ervaring.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

De Rode Baron schreef: 20 jun 2022, 10:23 Mocht daadwerkelijk die Argentijn komen (daar ben ik nog niet zo zeker van) zal dat een streep zetten voor Odgaard die veel gelinkt wordt aan AZ.
Die laatste acht ik nog steeds reëler gezien de transferhoogte en eredivisie ervaring.
Ik hoop juist dat het huidige budget ons weer in staat stelt om te acteren op de zuid Amerikaanse markt. Daar heb je betere speler met meer potentieel en transferwaarden.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 10:00 21-22 een tussenjaar, 22-23 doorpakken en fundament versterken 23-24 oogsten.
Zoiets?
Precies :D
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Az564 schreef: 20 jun 2022, 11:35 Ik hoop juist dat het huidige budget ons weer in staat stelt om te acteren op de zuid Amerikaanse markt. Daar heb je betere speler met meer potentieel en transferwaarden.
Ondanks de hogere prijzen/potentiële opbrengst is het risico ook veel hoger. Had liever proactief in onze achtertuin Tolinsson (centraal achterin) P Berg (verdedigende middenvelder) en Walemark (vleugels) erbij gehad, was je meteen klaar. Dan Lahdo, Reis (verdedigende middenvelder) en een extra spits erbij voor de breedte.

Dan maar Reis (breedte op het middenveld, twijfel over Koopmeiners en van buurmeester/Schouten kan je nog weinig verwachten), Tolinsson(lommel) of Hilgers (Twente met jeugd contract) voor het centrum en Hauge op de vleugels (huren van AC Milan) plus Odgaard erbij.

Zo creëer je ook waarde plus hopelijk een fundament voor de toekomst plus jonge spelers a la Kerkez, Lahdo, poku, buurmeester, brederode en Barasi kunnen dan rustig ontwikkelen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Een naam die ik hier nog niet veel gelezen heb: Tomas Suslov van Groningen.

Is mij vaak opgevallen (bord op schoot scouten ;-) ) bij Groningen.
Speler met veel drive, goed aan de bal, linkspoot, redelijk wat assists afgelopen seizoen (5), kan zowel op middenveld als voorin uit de voeten. In juni 20 geworden dus zou nog veel rek in moeten zitten

Contract tot 2026 dus zal geen koopje zijn.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 14:15 Een naam die ik hier nog niet veel gelezen heb: Tomas Suslov van Groningen.

Is mij vaak opgevallen (bord op schoot scouten ;-) ) bij Groningen.
Speler met veel drive, goed aan de bal, linkspoot, redelijk wat assists afgelopen seizoen (5), kan zowel op middenveld als voorin uit de voeten. In juni 20 geworden dus zou nog veel rek in moeten zitten

Contract tot 2026 dus zal geen koopje zijn.
Is wel voorbij gekomen bij het vorige transferwindow (of datgene daarvoor)
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 14:15 Een naam die ik hier nog niet veel gelezen heb: Tomas Suslov van Groningen.

Is mij vaak opgevallen (bord op schoot scouten ;-) ) bij Groningen.
Speler met veel drive, goed aan de bal, linkspoot, redelijk wat assists afgelopen seizoen (5), kan zowel op middenveld als voorin uit de voeten. In juni 20 geworden dus zou nog veel rek in moeten zitten

Contract tot 2026 dus zal geen koopje zijn.
Is best vaak langskomen maar wordt al geschat op 3M volgens Transfermarkt en je geeft inderdaad zelf al aan een contract tot en met 2026. Met name door dat laatste totaal onhaalbaar, helemaal omdat die jongen 28 januari 2022 pas heeft verlengd.AZ was hier helaas misschien te laat, was een mooie geweest voor om in de wintertransferwindow (alvast) te halen of i.i.g. vast te leggen.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/892336/f ... medio-2026

Tavsan (2023+cluboptie 1 jaar) is dan eerder haalbaar, al is de vraag of beide heren 1) de directe versterking zijn voor rechtsbuiten en 2) überhaupt een echte rechtsbuiten zijn. Uitgaande dat Lahdo al het talent is voor de vleugels, dan nog een directe versterking noodzakelijk - hopelijk ziet Huiberts het ook zo.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tavsan is iig meer een buitenspeler dan dat Suslov dat is.

Suslov is inderdaad vaker voorbij gekomen, juist ook vanwege zijn toen nog korte contractduur. Ik ben benieuwd hoe hoog Groningen in de boom gaat zitten voor hem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Moet AZ zich mengen in de strijd om Hilgers?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

DeZuivelDuivel schreef: 20 jun 2022, 22:08 Moet AZ zich mengen in de strijd om Hilgers?
Als het doel is een andere partij meer te laten betalen dan zeker doen.

Maar om nou daadwerkelijk aan te trekken niet.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Probeer die Mats Wieffer van Excelsior gewoon eens te halen joh, beetje fris bloed en een verfijnde voetballer op het middenveld.

Benieuwd wat er straks centraal achterin gaat gebeuren mocht Hatzidiakos vertrekken, daarnaast met alle ambities zou je toch geen genoegen met deze keeper onder de lat moeten nemen lijkt mij dan.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 20 jun 2022, 22:08 Moet AZ zich mengen in de strijd om Hilgers?
Lijkt me alleen een optie als Hatzidiakos daadwerkelijk vertrekt. Samen met Beukema heb je nu immers al twee rechter CV's.

Overigens is Feyenoord ook al met 'm bezig:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... wente.html

Zou me niet verbazen als Twente 3 a 4M€ voor 'm vraagt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 21 jun 2022, 09:26 Lijkt me alleen een optie als Hatzidiakos daadwerkelijk vertrekt. Samen met Beukema heb je nu immers al twee rechter CV's.

Overigens is Feyenoord ook al met 'm bezig:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... wente.html

Zou me niet verbazen als Twente 3 a 4M€ voor 'm vraagt.
Ja daarom vroeg ik : mengen in de strijd, de strijd is die van Feyenoord, die blijkbaar een belachelijk bod gedaan hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

https://www.fifa.com/legal/media-releas ... -to-war-in

Verplichte leesvoer voor Max in het vliegtuig naar Italië
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 21 jun 2022, 07:44 Probeer die Mats Wieffer van Excelsior gewoon eens te halen joh, beetje fris bloed en een verfijnde voetballer op het middenveld.

Benieuwd wat er straks centraal achterin gaat gebeuren mocht Hatzidiakos vertrekken, daarnaast met alle ambities zou je toch geen genoegen met deze keeper onder de lat moeten nemen lijkt mij dan.
Hé Mats Wieffer die heb ik al een aantal keer genoemd. Oud Twentespeler. Sterke middenvelder. Fysiek en veel loopvermogen. Kopsterk en scoort ook nog.

Midtsjö weg. Reijnders basis en Wieffer daar achter. Prima.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 21 jun 2022, 12:03 Als je dan Clasie en Midtsjo er achter kan behouden dan heb je 2 hele goede linies. Wel amper nog Nederlanders in het team maar ach. De Wit kan er in komen voor Bullaude en Lahdo voor Odgaard, die op zijn beurt ook in de spits kan spelen. Profiel snelle voorhoede speler is er dan alleen nog steeds niet helemaal, alhoewel Lahdo snel schijnt te zijn.

Wissels: De Wit, Lahdo, Reijnders, Evjen.. klinkt al als een bredere kwalitatieve selectie.
Er moet wel een verdedigende middenvelder bij. Clasie en Midtsjo zijn te blessuregevoelig (en Midtsjo moet zijn niveau van eerder nog maar weer zien te halen). Allicht is Mees de Wit een sterke optie hier, trouwens.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 21 jun 2022, 12:11 Er moet wel een verdedigende middenvelder bij. Clasie en Midtsjo zijn te blessuregevoelig (en Midtsjo moet zijn niveau van eerder nog maar weer zien te halen). Allicht is Mees de Wit een sterke optie hier, trouwens.
Gezien zijn invalbeurten verwacht ik dat ze inzetten op Koopmeiners (en Reijnders).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie