Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bertje schreef: 21 mei 2022, 08:42 Neem Cambuur als voorbeeld.
Niet alleen Cambuur, Ik zag ook Fortuna in de laatste wedstrijden het gras op vreten. Heerenveen - onder Tobiasen - is ook een stuk opportunistischer gaan voetballen. Niet het meest gepolijst, maar wel energiek.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kan me niet schelen hoe hij voor de groep staat, als hij er maar voor zorgt dat de jongens als pitbulls het veld op komen, zich het snot voor de ogen werken en bekaf met een goede wedstrijd in de benen het veld aflopen.
Of hij dit doet met een aai over de bol (nou, succes jongens) of een schop onder de kont (vreet ze op!) is me om het even.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 mei 2022, 16:13 Kan me niet schelen hoe hij voor de groep staat, als hij er maar voor zorgt dat de jongens als pitbulls het veld op komen, zich het snot voor de ogen werken en bekaf met een goede wedstrijd in de benen het veld aflopen.
Of hij dit doet met een aai over de bol (nou, succes jongens) of een schop onder de kont (vreet ze op!) is me om het even.
Iemand deelde hier afgelopen week een statistiek dat de AZ-ers het meeste loopwerk verrichten van alle eredivisieteams
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 21 mei 2022, 16:19 Iemand deelde hier afgelopen week een statistiek dat de AZ-ers het meeste loopwerk verrichten van alle eredivisieteams
Ja dat is dus een nikszeggende statistiek. Net zoals de statistiek van punten pakken na een achterstand telkens langs komt. Het ligt mijn inziens ook helemaal niet aan de inzet (op een paar potjes na misschien). Het probleem is dat de organisatie bij AZ heel slecht staat waardoor je geen druk krijgt op de tegenstander. (en tegenstanders dus telkens zomaar voorzetten kunnen geven of kunnen schieten van randje 16). Veel meters maken maken maar weinig rendement. En aanvallend vooral dat er bij balbezit/bal veroveringen geen plan/kwaliteit is om vooruit te voetballen.

Ballen wegschieten en aanvallend lange ballen of gokken of Karlsson/Pavlidis. Daar is Jansen mede verantwoordelijk voor
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 mei 2022, 16:19 Iemand deelde hier afgelopen week een statistiek dat de AZ-ers het meeste loopwerk verrichten van alle eredivisieteams
Dat is net zoiets als 80% balbezit in een wedstrijd en met 0-3 verliezen. Zegt me weinig. Je kan ook ontzettend verkeerd lopen de hele tijd.
Dat ze dan wel hard gewerkt hebben is misschien waar, maar is er iets anders mis.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 mei 2022, 16:13 als hij er maar voor zorgt dat de jongens als pitbulls het veld op komen, zich het snot voor de ogen werken en bekaf met een goede wedstrijd in de benen het veld aflopen.
De statistiek geeft aan dat hetgeen je hierboven zegt te willen (snot voor de ogen werken, bekaf) al de realiteit is. Kan zijn dat je, bij nader inzien, nog andere wensen hebt
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 21 mei 2022, 16:19 Iemand deelde hier afgelopen week een statistiek dat de AZ-ers het meeste loopwerk verrichten van alle eredivisieteams
Nou heb je met de Wit in je team ook wel iemand die een flinke ruk geeft aan de statistieken.

Hoe zit dat met duels, daar ben ik wel benieuwd naar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic bitte.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MO7 schreef: 21 mei 2022, 17:31On topic bitte.
Entschuldigung. Toch spijtig dat als Jansen de playoffs wint met AZ hij waarschijnlijk nog een jaar mag blijven zitten. Zorgt voor een dilemma in mijn gevoel over de wens op resultaat.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... komen.html

Ja het zou ook eens een keer anders uitvallen bij Jansen :roll: .
Nu is het wel voor altijd quotable :lol:

De pamper blijft aan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hij zal thuis vooraf de quotetjes wel hebben geoefend.

Bij winst: "we hebben de rug gerecht", bij verlies "AZ onwaardig, hebben gefaald; nu vakantie en volgend seizoen onze plaats waar innemen"
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zoals in de poll ook al aangegeven: ik blijf twijfelen. We hebben immers ook een lange periode gehad waar het als een trein liep. Dit seizoen is hij natuurlijk met een half elftal begonnen. De nieuwe spelers die komen zouden duidelijk moeten maken waar het heen gaat met Janssen.
Laatst gewijzigd door DiepeMast op 23 mei 2022, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Pascal Jansen is niet genomineerd voor de Rinus Michels Award. https://www.vi.nl/nieuws/knvb-nomineert ... hels-award

Ik neem aan dat Differentcook nu een boze brief schrijft naar de organisatie van de prijs.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 23 mei 2022, 09:13 Pascal Jansen is niet genomineerd voor de Rinus Michels Award. https://www.vi.nl/nieuws/knvb-nomineert ... hels-award

Ik neem aan dat Differentcook nu een boze brief schrijft naar de organisatie van de prijs.
Ja die differentcook heeft het echt gedaan he, durft op basis van feiten tegen de emoties en het sentiment in te gaan.
Het zit wel diep he ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 23 mei 2022, 09:13 Pascal Jansen is niet genomineerd voor de Rinus Michels Award. https://www.vi.nl/nieuws/knvb-nomineert ... hels-award

Ik neem aan dat Differentcook nu een boze brief schrijft naar de organisatie van de prijs.
Ik blijf me er ook verbazen dat Arne Slot wél genomineerd is. Die heeft dit seizoen twee knappe wedstrijden gespeeld en presteert verder op of verder onder de norm.

(Ok, ik chargeer. Maar ik wil even een mediahype wat ontkrachten.)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 23 mei 2022, 09:47 Ja die differentcook heeft het echt gedaan he, durft op basis van feiten tegen de emoties en het sentiment in te gaan.
Het zit wel diep he ;-)
Het is vooral vermoeiend. Je geeft hem 101 legitieme redenen en feiten terug en dan hoor je hem niet meer. En dan gaat ie vijf dagen later weer de discussie aan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 23 mei 2022, 09:48 Ik blijf me er ook verbazen dat Arne Slot wél genomineerd is. Die heeft dit seizoen twee knappe wedstrijden gespeeld en presteert verder op of verder onder de norm.

(Ok, ik chargeer. Maar ik wil even een mediahype wat ontkrachten.)
Hij staat op de 3e plek en in de finale van de conference league. Wij staan 5e en moeten de playoffs nog doorkomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 23 mei 2022, 10:23 Hij staat op de 3e plek en in de finale van de conference league. Wij staan 5e en moeten de playoffs nog doorkomen.
Hij heeft de derde begroting en werd in de tweede ronde van de beker uitgeschakeld. Heeft verder sinds november niet meer van een top 6 club gewonnen. In de Conference League heeft hij - in het kader van aansprekende resultaten - alleen thuis van OM gewonnen. Voor het overige waren het teams met een aanzienlijk lagere begroting.

Bezijden PSV - Feyenoord en Feyenoord - OM: welke goede wedstrijd (mét resultaat) heeft Feyenoord dit seizoen verder nu eigenlijk gespeeld?

Ik pleit er overigens ook niet voor om Jansen wél te nomineren. Maar er zijn best wat zinvolle argumenten om dit wel te doen: hij heeft meer wedstrijden tegen teams met een grotere begroting gewonnen. Halve finale beker is prima. En tegen Bodo ga je eruit omdat je - twee keer - geen VAR hebt. Was Jansen vierde geworden denk ik dat je - onder de streep en naar de feiten kijkend - kan beargumenteren dat Jansen het beter had gedaan dan Slot.

Maar 'als' telt niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 23 mei 2022, 10:23 Hij staat op de 3e plek en in de finale van de conference league. Wij staan 5e en moeten de playoffs nog doorkomen.
Hij heeft gewoon de 3e begroting en dit gaat alleen om de Eredivisie. In 7 maanden tijd 1 keer van een club uit de top 8 gewonnen. Inderdaad een grote schande dat die man is genomineerd.

Maar om verder on-topic te blijven: een nog grotere schande dat deze pisvlek weer eens openlijk de kant van zijn bilmaatje kiest. Wat is het toch jammer dat ze nog 2 wedstrijden krijgen. Lekker opzouten als je niet tegen gefluit van 20 man kan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 23 mei 2022, 10:35 Hij heeft de derde begroting en werd in de tweede ronde van de beker uitgeschakeld. Heeft verder sinds november niet meer van een top 6 club gewonnen. In de Conference League heeft hij - in het kader van aansprekende resultaten - alleen thuis van OM gewonnen. Voor het overige waren het teams met een aanzienlijk lagere begroting.

Bezijden PSV - Feyenoord en Feyenoord - OM: welke goede wedstrijd (mét resultaat) heeft Feyenoord dit seizoen verder nu eigenlijk gespeeld?

Ik pleit er overigens ook niet voor om Jansen wél te nomineren. Maar er zijn best wat zinvolle argumenten om dit wel te doen: hij heeft meer wedstrijden tegen teams met een grotere begroting gewonnen. Halve finale beker is prima. En tegen Bodo ga je eruit omdat je - twee keer - geen VAR hebt. Was Jansen vierde geworden denk ik dat je - onder de streep en naar de feiten kijkend - kan beargumenteren dat Jansen het beter had gedaan dan Slot.

Maar 'als' telt niet.
Een verschil is de selectie die beide hadden/hebben om mee te werken
we can come an end
Gesloten