Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 mei 2022, 15:54 Jansen is medeverantwoordelijk voor de magere selectie. Hij zit er de hele zomertransferperiode en wintertransferperiode bij.

Ik durf nog verder te gaan. Jansen presteerde vorig jaar omdat hij kon steunen op het werk van Slot.
De serie die hij van november tot maart neerzette was een betere prestatie dan vorig jaar
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mei 2022, 16:56 De serie die hij van november tot maart neerzette was een betere prestatie dan vorig jaar
De reeks van 33 wedstrijden die hij dit seizoen neerzette is slechter dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mei 2022, 16:56 De serie die hij van november tot maart neerzette was een betere prestatie dan vorig jaar
Dit is ook gewoon feitelijk onjuist.
In het seizoen 20/21 haalde AZ in de periode nov t/m maart 49 punten uit 21 speelrondes. Gemiddeld 2,33 punten per wedstrijd
In het huidige seizoen 21/22 haalde AZ in de periode nov t/m maart 34 punten uit 16 speelrondes. Gemiddeld 2,13 punten per wedstrijd.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 14 mei 2022, 10:29 Juist, de totstandkoming.
Verwacht je van deze magere selectie vermaak en resultaat?
Ik heb in de post over Huiberts al vorig seizoen ferme kritiek geuit over het transferbeleid (inkomend), ook bij Jansen breng ik de nuance ervan erin. Maar hij maakt ook enorm verkeerde keuzes met het materiaal dat hij heeft om vermaak te bieden. Waarom haalt ie tegen de kleintjes De Wit er niet uit voor Reijnders (of eerder Gudmundsson)? Waarom begint ie wedstrijden met onze grootste stumperd in het team, terwijl zijn ENIGE rendement behaald kan worden als de tegenstander moe gespeeld is en hij lekker kan rennen en schieten (want afgeven doet ie niet)? Waarom heb ik Taabouni niet gezien dit seizoen (ok, 10 minuten max)?

Waarom grijpt ie niet in in de rust tegen Celtic als de hele wereld ziet dat het niet goed aan het gaan is?

Zelfs als ie niet goed genoeg is voor het niveau van AZ, dan zou ik dat graag ook een keertje willen zien. Zeker gezien Jansens voorkeur voor een paar andere stumperds. Voor mij staat Jansen inmiddels in het rijtje coaches met Van Stee. Zelfs Vd Brom en Verbeek boden meer...
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 mei 2022, 18:16 Dit is ook gewoon feitelijk onjuist.
In het seizoen 20/21 haalde AZ in de periode nov t/m maart 49 punten uit 21 speelrondes. Gemiddeld 2,33 punten per wedstrijd
In het huidige seizoen 21/22 haalde AZ in de periode nov t/m maart 34 punten uit 16 speelrondes. Gemiddeld 2,13 punten per wedstrijd.
Ik bedoel natuurlijk de goede serie. Ga jij geheel november en maart meenemen, tjonge. En de vergelijking ging over Jansen. Dan moet je niet die periode van 2020/2021 nemen die je genomen hebt. :roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mei 2022, 18:24 Ik bedoel natuurlijk de goede serie. Ga jij geheel november en maart meenemen, tjonge. En de vergelijking ging over Jansen. Dan moet je niet die periode van 2020/2021 nemen die je genomen hebt. :roll:
Je vlieger gaat gewoon niet op. Jij noemt nov-maart. Kan je dat ook gewoon toegeven?
Dit seizoen is het resultaat van Jansen echt niet zo bijzonder, blijkt. En dan eindig je 5e.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Die fantastische reeks die begint met 3 gelijke spelen tegen NEC, Jablonec en n pot met 0 schoten op doel tegen Vitesse? 5 hakken over de sloot overwinningen tegen degradatieploegen Fortuna (2x), W2 , Sparta en Heracles (Toen vielen die potjes onze kant op, de laatste weken helaas niet meer. Verder weinig verschil). Kleurloze 0-0 tegen Cambuur thuis.
2 overwinningen in de beker tegen reserveteams van RKC en Heracles die de beker onbelangrijk vonden. Groningen dat na 1 minuut rood kreeg, waar nipt door een bevlieging van Karlsson met 1-0 werd gewonnen. Last minute win tegen het kermisteam van Randers. Niks te klagen met 2 pingels tegen Feyenoord.

Prima teamprestaties tegen ajax(Blunderende Vindahl kwam goed weg met Haller die 1mm buitenspel stond) en PSV. Goede overwinning tegen Eagles. En de beste wedstrijd van het seizoen in de beker tegen Twente ondanks de blunder van Vindahl,


Uberkinderachterige opsomming van mij. Maar ik zie gewoon echt niet het verschil met de rest van het seizoen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 mei 2022, 18:52 Dit seizoen is het resultaat van Jansen echt niet zo bijzonder, blijkt. En dan eindig je 5e.
Mee eens, als je voor Jansen Huiberts invult.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 14 mei 2022, 20:53 Mee eens, als je voor Jansen Huiberts invult.
Jansen komt enigszins uit de buurt geloof ik, het is niet eens ondenkbaar dat ie een supporter is van AZ. Misschien dat ie in 2015 zich heeft aangemeld op dit forum. Dan verklaart het meteen al jouw reacties, want ze beginnen een klein beetje potsierlijk te worden. Prima dat je een andere mening bent toegedaan hoor, maar je hoeft écht niet steeds iedereen op jouw mening te wijzen dat het allemaal aan Huiberts ligt (die beste man heeft met zijn zilvervloot echter wel wat krediet verdiend) als men kritiek heeft op Jansen (die nog helemaal niks heeft betekend voor AZ in zijn carrière, behalve een goede presentatie in de media). Inmiddels hebben we je posts wel gelezen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mei 2022, 20:53 Mee eens, als je voor Jansen Huiberts invult.
Dan lees je mijn reacties niet goed. Jansen is net zo verantwoordelijk als Huiberts. Hij heeft drie transferperiodes als hoofdcoach onvoldoende op de deur gerammeld bij Huiberts. Schijnbaar stemt ie overal mee in.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als je enige argument ten faveure van Jansen is, dat Huiberts niet genoeg geld uitgeeft. Dan moet je gewoon concluderen dat los van of Jansen een goeie of slechte coach is. Hij totaal niet geschikt is voor het beleid van AZ.

Dezelfde mensen die jaren hebben geroepen dat sommige forumlieden teveel om aankopen zeurden, roepen nu dat je Jansen de schuld niet kan geven omdat Huiberts geen geld heeft uitgegeven.

Dat argument werkt natuurlijk niet twee keer twee kanten op. Ja AZ zal moeten investeren, maar wel slim investeren om gezond te blijven en financieel te blijven groeien. Niet om een ongeschikte coach in stijl/kwaliteit in het zadel te houden.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 15 mei 2022, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De selectie is niet op orde en dat is m.i. de hoofdreden dat er weinig mogelijk is sportief. De verantwoordelijkheid van Huiberts.
Ik hou niet bij welke forummer waarom vraagt, maar ik denk inderdaad dat sommigen ook teveel vragen (doordat men eenzijdig kijkt; niet naar het totaal, o.a. de financien)
Of Jansen heeft aangedrongen weet ik niet, dat gebeurt dan binnenkamers. Ik heb wel de indruk dat de positie van Jansen t.o.v. Huiberts en Eenhoorn geen sterke positie is.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat mij echt het meeste stoort is de uitspraak “we willen het seizoen goed afsluiten”.
Als je tegen Sparta en Utrecht 1 minuutje langer je koppie erbij had gehouden, goede afspraken had gemaakt en niet lamlendig rondloopt van “die zit in de pocket” had je nu op vakantie gekund.

Het seizoen hád goed afgesloten kunnen worden, maar dat doe je niet met een 5-0 overwinning tegen RKC om ‘s keizers baard.

En straks de polonaise als we alsnog Europees halen?
Nee Pascal, als je 10 keer zegt “dit mag ons niet overkomen, dit moet anders, we gaan dit aanpakken” en vervolgens wedstrijd na wedstrijd hetzelfde format op alle slotfases plakt doe je echt iets niet goed.
Daar heeft Huiberts dan niet veel meer mee te maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik gun hem vanmiddag wel een overwinning bij zijn afscheid
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

salmonyappi schreef: 15 mei 2022, 09:14 Wat mij echt het meeste stoort is de uitspraak “we willen het seizoen goed afsluiten”.
Als je tegen Sparta en Utrecht 1 minuutje langer je koppie erbij had gehouden, goede afspraken had gemaakt en niet lamlendig rondloopt van “die zit in de pocket” had je nu op vakantie gekund.

Het seizoen hád goed afgesloten kunnen worden, maar dat doe je niet met een 5-0 overwinning tegen RKC om ‘s keizers baard.

En straks de polonaise als we alsnog Europees halen?
Nee Pascal, als je 10 keer zegt “dit mag ons niet overkomen, dit moet anders, we gaan dit aanpakken” en vervolgens wedstrijd na wedstrijd hetzelfde format op alle slotfases plakt doe je echt iets niet goed.
Daar heeft Huiberts dan niet veel meer mee te maken.
Helemaal mee eens. Die obligate teksten en tegelijkertijd elke keer weer dezelfde fout maken, ik kan er niet meer tegen.
Seizoenkaarthouder
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

salmonyappi schreef: 15 mei 2022, 09:14 Wat mij echt het meeste stoort is de uitspraak “we willen het seizoen goed afsluiten”.
Als je tegen Sparta en Utrecht 1 minuutje langer je koppie erbij had gehouden, goede afspraken had gemaakt en niet lamlendig rondloopt van “die zit in de pocket” had je nu op vakantie gekund.

Het seizoen hád goed afgesloten kunnen worden, maar dat doe je niet met een 5-0 overwinning tegen RKC om ‘s keizers baard.

En straks de polonaise als we alsnog Europees halen?
Nee Pascal, als je 10 keer zegt “dit mag ons niet overkomen, dit moet anders, we gaan dit aanpakken” en vervolgens wedstrijd na wedstrijd hetzelfde format op alle slotfases plakt doe je echt iets niet goed.
Daar heeft Huiberts dan niet veel meer mee te maken.
Precies =D> =D> . Hij geeft telkens zelf aan dat het niet goed is en bewijst telkens weer dat hij niet het vermogen en kennis heeft dit te veranderen. Er is maar 1 oplossing dan; zelfreflectie met als resultaat…..wegwezen
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 15 mei 2022, 06:50 Dan lees je mijn reacties niet goed. Jansen is net zo verantwoordelijk als Huiberts. Hij heeft drie transferperiodes als hoofdcoach onvoldoende op de deur gerammeld bij Huiberts. Schijnbaar stemt ie overal mee in.
Lekker laten gaan.
Hij zegt zelf november-maart.
Dan noem jij daadwerkelijke cijfers op en is het ook niet goed.
Dan houdt zoiets al op natuurlijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 15 mei 2022, 12:49 Hij zegt zelf november-maart.
"De serie die hij van november tot maart neerzette"

letterlijk
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 mei 2022, 12:51 "De serie die hij van november tot maart neerzette"

letterlijk
En dan vergelijk je het met dezelfde periode vorig jaar, en dan is het weer niet goed.
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 15 mei 2022, 12:55 En dan vergelijk je het met dezelfde periode vorig jaar, en dan is het weer niet goed.
:lol:
Jij had het over de prestatie van Jansen vorig jaar, daarmee vergelijk ik die serie. Niet dezelfde periode (want dat gaat deels ook over Slot). Jij maakt die rare keuze van periodes vergelijken.
we can come an end
Gesloten