Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 14 apr 2022, 13:41 Ja, dan zou hij eerst moeten besluiten zichzelf eruit te gooien.
Maar dat zou jammer zijn iig voor de verkopen.
Hij heeft overignes ook best goede aankopen gedaan, maar ook herhaaldelijk gefaald.
In de winterstop nog [-X
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Roadman schreef: 14 apr 2022, 19:47 Och. Dat is nu wel duidelijk geworden toch #-o
Misschien heb ik wat gemist... Maar hoe is dat duidelijk geworden dan?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het liefst zou ik Wim Jonk hier willen zien en Jansen als zijn assistent (in die twee assistenten die er nu rondlopen zie ik niet veel).
Maar denk niet dat Pascal weer een stapje terug wil doen. Jonk is toch een grote naam in het voetbal, als speler in de internationale top gestaan en als trainer heeft hij bij jong ajax enkele toppers gebracht zoals de Ligt. Bij Volendam heeft hij bewezen ook als hoofdtrainer zijn mannetje te staan met herkenbaar voetbal met zijn filosofie van aanvallend voetbal wat de club nu waarschijnlijk naar de eredivisie laat promoveren. AZ heeft vaak grote namen gehad als trainer wat mede enorm hielp om gewilde talenten binnen te kunnen halen. Jonk zou een trainer zijn om AZ weer dat bekende gezicht te geven waar het voetbal in Alkmaar toch doorgaans voor staat.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Jonk gaat waarschijnlijk promoveren met Volendam en gezien zijn persoonlijke affectie en missie bij Volendam lijkt het mij niet realistisch om op Jonk te hopen. Al weet ik niet in hoeverre een hoger salaris voor Jonk een factor is, heeft een aardige carrière gehad ;)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 17 apr 2022, 13:21 Jonk gaat waarschijnlijk promoveren met Volendam en gezien zijn persoonlijke affectie en missie bij Volendam lijkt het mij niet realistisch om op Jonk te hopen. Al weet ik niet in hoeverre een hoger salaris voor Jonk een factor is, heeft een aardige carrière gehad ;)
FC Volendam en trainer Wim Jonk zitten in de afrondende fase van het verlengen van zijn contract. Dat zegt commercieel directeur Jan Smit in het programma BNR Sport. De club heeft goede papieren voor promotie naar de Eredivisie. Het huidige contract van Jonk loopt door tot en met het einde van dit seizoen.

Smit: "We moeten vooruitkijken, ondanks dat je niet de goden wilt verzoeken. Maar we staan er nou eenmaal goed voor. Als je het mij vraagt, durf ik te stellen dat hij ook de komende jaren ook voor de groep staat.'"

Nog geen witte rook

De stelligheid waarmee Smit de contractverlenging aankondigd wordt getemperd door Jonk zelf. "We zijn daarover in gesprek. Het zijn gesprekken die nog steeds gaande zijn." Of er komende week al witte rook komt? "Dat zou kunnen", reageert de Volendammer.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 17 apr 2022, 19:06 FC Volendam en trainer Wim Jonk zitten in de afrondende fase van het verlengen van zijn contract. Dat zegt commercieel directeur Jan Smit in het programma BNR Sport. De club heeft goede papieren voor promotie naar de Eredivisie. Het huidige contract van Jonk loopt door tot en met het einde van dit seizoen.

Smit: "We moeten vooruitkijken, ondanks dat je niet de goden wilt verzoeken. Maar we staan er nou eenmaal goed voor. Als je het mij vraagt, durf ik te stellen dat hij ook de komende jaren ook voor de groep staat.'"

Nog geen witte rook

De stelligheid waarmee Smit de contractverlenging aankondigd wordt getemperd door Jonk zelf. "We zijn daarover in gesprek. Het zijn gesprekken die nog steeds gaande zijn." Of er komende week al witte rook komt? "Dat zou kunnen", reageert de Volendammer.
Nou, daar gaat mijn droomkandidaat...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 17 apr 2022, 19:29 Nou, daar gaat mijn droomkandidaat...
Volgens mij is er anders nog steeds geen handtekening gezet.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

AZaanstreek67 schreef: 12 mei 2022, 08:12 Maargoed, wie zijn de alternativen? Frank de boer, Mark van Bommel, Wim Jonk...?
Iemand met een duidelijke visie over modern aanvallend voetbal en die al bewezen heeft met minimale middelen boven verwachting presteerde. Zoals Slot bij Cambuur. Genoeg oud-topvoetballers gezien die puur op basis van naam op een voetstuk worden gezet. Wim Jonk is de uitzondering maar dan zou je echt NU moeten toeslaan. Anders Sipke Hulshoff of Marcel Keizer.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2022, 08:37 Iemand met een duidelijke visie over modern aanvallend voetbal en die al bewezen heeft met minimale middelen boven verwachting presteerde. Zoals Slot bij Cambuur. Genoeg oud-topvoetballers gezien die puur op basis van naam op een voetstuk worden gezet. Wim Jonk is de uitzondering maar dan zou je echt NU moeten toeslaan. Anders Sipke Hulshoff of Marcel Keizer.
Wim Jonk wil denk ik scoren met Volendam voorlopig.

Hulshoff wordt assistent van Slot bij Feyenoord.

Blijft over Marcel Keizer en dat vind ik geen slechte optie.

Maar het maakt het mij geen zak meer uit. Want wat wij hier allemaal ook voor goeds bedenken AZ doet het toch "differently"!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Keizer zal wel behoorlijk wat centen pakken bij Al-Jazira, maar zou er in hem iets branden om te laten zien dat hij het gewoon kan?
Zijn periode bij Sporting was niet slecht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Moeten we voor schaduwtrainers niet binnen AZ kijken? Het streven is trainers, net als spelers, binnenshuis te ontwikkelen
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als een grote naam niet haalbaar is dan schuiven ze Martens maar door. Met Hans de Koning als mentor ernaast.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

differentcook schreef: 12 mei 2022, 10:43 Moeten we voor schaduwtrainers niet binnen AZ kijken? Het streven is trainers, net als spelers, binnenshuis te ontwikkelen
Daar zit een tegenstelling in. Een trainer wordt op dit moment ontwikkeld met de kennis die ze binnen AZ hebben. Terwijl je juist wilt dat een trainer (van het eerste elftal) juist die kennis oprekt en boven verwachting presteert, want AZ wil een structureel een aanval doen op de traditionele top 3. Eigenlijk zou AZ eerst 5-10 keer kampioen moeten worden en op Champions League niveau moeten spelen voordat ze de knowhow hebben om echt goede trainers te ontwikkelen. Van Gaal bijvoorbeeld heeft echt iets neergezet waar ze nog steeds van profiteren. Dus met dat argument in het achterhoofd (het doorontwikkelen van trainers) zou AZ echt een buitenkansje moeten aantrekken, misschien wel uit het buitenland.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 12 mei 2022, 10:43 Moeten we voor schaduwtrainers niet binnen AZ kijken? Het streven is trainers, net als spelers, binnenshuis te ontwikkelen
Je moet dat niet overhaasten. Martens heeft nog tijd nodig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 12 mei 2022, 14:48 Je moet dat niet overhaasten. Martens heeft nog tijd nodig.
We hebben meer trainers dan alleen Martens.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2022, 14:44 Daar zit een tegenstelling in. Een trainer wordt op dit moment ontwikkeld met de kennis die ze binnen AZ hebben. Terwijl je juist wilt dat een trainer (van het eerste elftal) juist die kennis oprekt en boven verwachting presteert, want AZ wil een structureel een aanval doen op de traditionele top 3. Eigenlijk zou AZ eerst 5-10 keer kampioen moeten worden en op Champions League niveau moeten spelen voordat ze de knowhow hebben om echt goede trainers te ontwikkelen. Van Gaal bijvoorbeeld heeft echt iets neergezet waar ze nog steeds van profiteren. Dus met dat argument in het achterhoofd (het doorontwikkelen van trainers) zou AZ echt een buitenkansje moeten aantrekken, misschien wel uit het buitenland.
Je gaat hierbij uit van ervarings knowhow (bij het eerste). Je kunt op verschillende manieren ervoor zorgen dat je de grenzen verlegt. Slot had bijvoorbeeld ook geen ervarings knowhow van situaties boven hetgeen AZ gepresteerd heeft. Boven verwachting presteren lijkt me trouwens een onmogelijkheid, gezien de verwachtingen ;-)
Laatst gewijzigd door differentcook op 12 mei 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 12 mei 2022, 14:51 We hebben meer trainers dan alleen Martens.
Ja, maar hebben die de potentie om hoofdtrainer te worden? Je moet niet schuiven om te schuiven, dat zal op een gegeven moment ophouden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 12 mei 2022, 14:57 Ja, maar hebben die de potentie om hoofdtrainer te worden? Je moet niet schuiven om te schuiven, dat zal op een gegeven moment ophouden.
Dat weet ik niet. Inderdaad niet schuiven om te schuiven, maar ook niet telkens afkomen met een rijtje van BT's (bekende trainers). Ga voor optimalisatie, dus heb om te beginnen ene brede blik en wees vervolgens kritisch.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Martens is een van mijn favoriete AZ spelers dus fijn dat hij jong AZ nu heeft, er is alleen een (ex) speler die ik liever had gehad bij jong AZ, namelijk: https://www.ed.nl/psv/stijn-schaars-zet ... gle.com%2F

Is nu trainer onder 16 bij PSV en assistent bij Jong Oranje, zou wat zijn om een nieuwe ervaren trainer te nemen en dan dan Stijn als assistent die het na 2-3 jaar overneemt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

MB80 schreef: 12 mei 2022, 20:50 Martens is een van mijn favoriete AZ spelers dus fijn dat hij jong AZ nu heeft, er is alleen een (ex) speler die ik liever had gehad bij jong AZ, namelijk: https://www.ed.nl/psv/stijn-schaars-zet ... gle.com%2F

Is nu trainer onder 16 bij PSV en assistent bij Jong Oranje, zou wat zijn om een nieuwe ervaren trainer te nemen en dan dan Stijn als assistent die het na 2-3 jaar overneemt. :mrgreen:
Stijn, die zou ik ook graag deze kant op zien komen, werd al als speler als trainer gezien. Maar als hij echt zo'n talent is zal het niet makkelijk worden om hem bij PSV los te weken
Zou anders wel heel bijzonder zijn dat je over paar jaar trainersduo hebt met Stijn en Maarten die uit het kampioensteam van 2007 komen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie